نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


وقتی نوبت به انتخاب و خرید یخچال می رسد، مطمئناً نیاز شما چیزی فراتر از دریافت یک لیوان آب سرد بدون باز کردن درب آن است. در عین حال بازار لوازم خانگی به خصوص کولرگازی مدل های متنوعی دارد که گاهی اوقات انتخاب را دچار سردرگمی می کند. از مدل های زیبا گرفته تا یخچال های با سیستم عامل! برای مثال می توانید مدل های یخچال توکار را بر اساس فضای آشپزخانه و کمد خود انتخاب کنید یا مدل های چهار در و پنج در را در نظر بگیرید. همچنین ممکن است یخچالی با قفسه‌های انعطاف‌پذیر ببینید که می‌توانید برای نگهداری نوشیدنی‌های سرد یا تنقلات مناسب برای کودکان استفاده کنید.

به همین دلیل در این راهنمای خرید جامع از دیجی کالا مگ قصد داریم در مورد انواع یخچال بر اساس طراحی، اندازه و قابلیت ها صحبت کنیم. همچنین تمامی نکات مهم قبل و بعد از خرید را توضیح خواهیم داد پس با تعمیر اول همراه باشید.

1. 5 فاکتور مهم قبل از خرید یخچال

در ابن بخش، فهرستی از مهم ترین مواردی که در انتخاب یخچال باید در نظر گرفت تا در سال های آینده از خرید یخچال جدید خودداری شود، تهیه شده است و به شرح زیر است:

به نوع طراحی دستگاه توجه کنید

به سایز یخچال توجه کنید

روی فرصت هایی تمرکز کنید که می توان از آنها استفاده کرد

به برچسب انرژی توجه کنید و میزان مصرف دستگاه را بررسی کنید

گارانتی تمدید شده

2. انواع یخچال فریزر بسته به نوع ساخت

امروزه برای هر آشپزخانه ای با هر چیدمان و اندازه ای یک مدل یخچال مناسب وجود دارد. به طور کلی مدل های درب فرانسوی به دلیل زیبایی که دارند بسیار محبوب هستند. برخی از مصرف کنندگان یخچال هایی با فریزر زیرین را ترجیح می دهند، زیرا استفاده از آنها بسیار راحت است و غذا به راحتی در آنها پیدا می شود. از طرفی یخچال های ساید بای ساید درهای باریکی دارند و برای آشپزخانه های کوچک مناسب ترند. حال باید به این فکر کنید که چه نیازهایی دارید و چه عواملی را در نظر می گیرید؟

در این قسمت به معرفی ملاحظات مهم برای انتخاب مدل یخچال مناسب می پردازیم و با آگاهی از ویژگی های به روز و کاربردی هر مدل به شما کمک می کنیم تا بهترین گزینه متناسب با بودجه خود را انتخاب کنید.

فریزر و فریزر بالا

فریزر پایین

یخچال درب فرانسوی

یک یخچال ساید بای ساید

یخچال یکپارچه

فریزر بالایی یخچال

این مدل از یخچال ها را می توان پیرو نمونه های قدیمی دانست که با تکنولوژی جدید شکل جدیدی پیدا کرده اند. به طور کلی این دستگاه برای فضاهای نسبتا باریک (عرض آن از 71 تا 84 سانتی متر متغیر است) مفید است و این قابلیت را دارد که بیشترین فضا را نسبت به اندازه خود فراهم کند. جالب است که سازندگان این نوع یخچال حجم این محصول را تا 651 لیتر می گویند اما تست های کارشناسان در «گزارش مصرف کننده» نشان می دهد که میانگین ظرفیت قابل استفاده یخچال های مدل بالا تقریباً 17 است. % کمتر از این مقدار. از طرفی طراحی این دستگاه ها مستلزم این است که برای دسترسی به قسمت های پایینی یخچال مدام خم شوید که احتمالا کارهای زیادی انجام خواهید داد; بنابراین، از نظر کاربر، برای برخی افراد چندان راحت نیستند.
برای نصب و یا تعمیر بخچال به نمایندگی تعمیرات سامسونگ در مازندران مراجعه نمایید.
قسمت پایین فریزر یخچال

عرض این نوع یخچال از 61 تا 92 سانتی متر و ظرفیت مورد نیاز آن حدود 849 لیتر می باشد. لازم به ذکر است که میانگین مصرف این مدل از یخچال کمتر از مدل بالای فریزر است; قیمتش بالاتره از طرفی به جز محفظه فریزر، با استفاده از این مدل می توانید به راحتی قفسه را ببینید (با چشم اسکن کنید) و بدون یخ زدن به مواد غذایی دسترسی پیدا کنید.

یخچال سبک فرانسوی.

یخچال های فرانسوی دارای دو در باریک در بالا و یک محفظه فریزر در پایین هستند. در واقع در برخی از مدل ها شاهد یک کشو (یا بیشتر) بین قسمت فریزر و در هستیم. به طور معمول عرض این مدل از 71 تا 91 سانتی متر متغیر است، بنابراین برای استفاده از این یخچال ها در آشپزخانه به فضای بیشتری نیاز دارید. با این حال، یخچال های طراحی فرانسوی یکی از رایج ترین نمونه ها هستند. ظرفیت اعلام شده تا 963 لیتر است. اگرچه میانگین حجم مفید این مدل 481 لیتر است. این دستگاه دارای درهای کوچک و با طراحی بهینه است که با باز شدن فضای زیادی را اشغال نمی کند. همچنین یکی دیگر از مزایای این طرح این است که فقط نیمی از یخچال برای استفاده باز می شود که در نوع خود جالب است.

یخچال در کنار

در یخچال های ساید بای ساید همانطور که از نامش پیداست یخچال و فریزر در کنار هم قرار می گیرند و معمولا مجهز به آبسردکن و یخ ساز هستند. عرض یخچال ساید بای ساید 84 تا 92 سانتی متر و ظرفیت نگهداری آن تا 793 لیتر می باشد. البته لازم به ذکر است که تنها 70 درصد آن قابل استفاده است. درهای باریک این مدل برای آشپزخانه های کوچک یک مزیت است، اما باید در نظر داشته باشید که این درها به اندازه کافی باز نمی شوند (مثلاً به اندازه عرض جعبه پیتزا). همچنین محفظه طولانی و عمیق آن عاملی برای گیرکردن برخی اقلام در قسمت پایینی آن است و دسترسی به غذا را دشوار می کند. در یک کلام، یخچال ساید بای ساید از نظر فضا و مصرف انرژی نسبت به مدل های دیگر ایده آل نیست.

یخچال توکار

اگرچه این مدل های یخچال گران قیمت هستند اما به زیبایی و در عین حال زیبایی در کابینت و پیشخوان انواع آشپزخانه ها جای می گیرند. یخچال های داخلی معمولاً ارتفاع (بیش از 177 سانتی متر) و عرض (76 تا 122 سانتی متر) دارند و حجم آنها 764 لیتر (بازده حدود 70 درصد) است. به طور کلی یخچال های این مدل را می توان به صورت سفارشی (از نظر رنگ و سایز) به آشپزخانه شما سفارشی کرد، اما گستره این محصول در حال حاضر در ایران بسیار کم است.

3. اندازه یخچال فریزر

اکثر تولید کنندگان یخچال و فریزر را در اندازه ها و ظرفیت های مختلف تولید می کنند. بنابراین لازم نیست نگران باشید که به یخچالی با اندازه دلخواه دسترسی نخواهید داشت. به همین دلیل، توصیه می کنیم قبل از خرید، محل قرار دادن یخچال را اندازه بگیرید. فراموش نکنید که عرض و ارتفاع در و پله های منتهی به آشپزخانه را نیز اندازه بگیرید. موضوع مهم دیگر اطمینان از جریان هوای کافی در اطراف دستگاه است، بنابراین همیشه فضایی بین 2 تا 3 سانتی متر در اطراف و پشت دستگاه در نظر بگیرید. اگر یخچال را در کنار دیوار قرار می دهید، باید بتوانید درب یخچال را کاملا باز کنید و نباید به دیوار باز شود.

4. ظرفیت تبرید کافی

به طور کلی اکثر سازندگان یخچالی با حجم ۵۳۸ تا ۶۲۳ لیتر را برای یک خانواده چهار نفره توصیه می کنند. اما باید توجه داشته باشید که اگر از خانواده هایی هستید که به صورت هفتگی و عمده خرید می کنند. ممکن است به یک یخچال با ظرفیت بیشتر (حدود 849 تا 935) نیاز داشته باشید.

5. برچسب انرژی را بررسی کنید

امروزه با افزایش اهمیت و درک مردم از کارایی دستگاه از نظر مصرف انرژی، شاخص مصرف انرژی یخچال اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. از طرفی انواع مدل های جدید یخچال با گذشت زمان از نظر مصرف برق بهبود یافته اند. البته باید بدانید که کارایی وسایل برقی از جمله یخچال بسته به مدل متفاوت است. به طور کلی، سه نوع استاندارد برای مصرف انرژی دستگاه ها وجود دارد:

اورکومرکی

ستاره قدرت

برچسب زیست محیطی (برای طبیعت)

اکثر مردم با برچسب انرژی آشنا هستند، در حالی که ستاره انرژی ممکن است به خوبی شناخته شده نباشد. این علامت در سال 1992 توسط آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده برای کاهش مصرف انرژی در تولید کارخانه و کاهش عوامل ایجاد کننده اثر گلخانه ای اختراع شد. از این نظر جالب است بدانید یخچال هایی که دارای برچسب ستاره انرژی هستند 20 درصد کمتر از سایر یخچال ها برق مصرف می کنند که باعث کاهش قبض برق شما می شود.





:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 41
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: