نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی



گفتار درمانی یکی از شاخه های توانبخشی است. این روش درمانی در واقع اختلالات مربوط به گفتار و زبان را تشخیص می دهد. گفتار درمانی از تکنیک ها و اقدامات مثبت برای بهبود گفتار و زبان استفاده می کند.

برخلاف تصور بسیاری، گفتار درمانی تنها به کودکان محدود نمی شود. و در واقع گفتار درمانی در هر سنی نتیجه موثری خواهد داشت. گفتار درمانی می تواند برای افرادی که مشکلاتی مانند اختلالات بلع، مشکلات گفتاری و اختلالات ادراکی دارند بسیار مفید باشد. در واقع مراجعه به کلینیک گفتار درمانی به این افراد کمک می کند تا زندگی بهتری داشته باشند.

این گروه از مشکلات می توانند در نتیجه عوارض ناگهانی یا مادرزادی ظاهر شوند. کلیه تشخیص و درمان اختلالات گفتار در کلینیک تخصصی گفتار درمانی انجام می شود.

گفتار درمانگر چیست؟

تا اینجا با گفتار درمانی آشنا شده ایم، اما سوالی که ممکن است پیش بیاید این است که چه کسانی گفتار درمانی انجام می دهند. به پزشکی که درمان خوراکی ارائه می کند، درمانگر می گویند.

آسیب شناس گفتار-زبان یا آسیب شناس گفتار-زبان اختلالات مربوط به گفتار، زبان و بلع را تشخیص، تشخیص و درمان می کند. از آنجایی که زبان یکی از اشکال اصلی ارتباط است، می توان گفت که زبان یک درمانگر ارتباطی است.

پس از تجزیه و تحلیل مشکل مشتری؛ گفتار درمانگر با متخصصان مغز و اعصاب کار می کند. متخصص گوش و حلق و بینی، متخصص اطفال; روانشناسان، شنوایی شناسان، درمانگران روانی و فیزیکی؛ و ارتباط با فیزیوتراپیست گاهی لازم است در طول درمان به متخصص اطفال یا پرستار گفتار درمانگر بیمار اطلاع داده شود تا بهترین نتیجه در طول درمان به دست آید.

علاوه بر این، گاهی در صورت لزوم، گفتار درمانگر سعی می کند با اصلاح محیط زندگی و در نتیجه درمان فرد، بهترین شرایط را برای زندگی ایجاد کند. به عنوان مثال اگر مددجو کودکی دچار لرزش است، با مشاوره مادر و معلم او سعی می کنیم روند درمان لرزش او را تسریع کنیم.

گفتار درمانی برای چه کسانی مناسب است؟

به طور کلی هرکسی که در برقراری ارتباط با دیگران به خصوص در گفتار و زبان مشکل دارد نیاز به گفتار درمانی دارد. در واقع این نیاز در هر سنی احساس می شود و محدود به سن و دوره خاصی از زندگی نیست. اما برای کودکان زیر 6 سال، توانایی آنها در برقراری ارتباط بر اساس سن آنها ارزیابی می شود.

به طور کلی افرادی که نیاز به گفتار درمانی دارند را می توان به دسته های زیر طبقه بندی کرد:

افرادی که خار می کنند;

افرادی که مشکل تلفظ دارند؛

افراد اوتیستیک؛

افراد با ظرفیت ذهنی پایین؛

افرادی که در خواندن، نوشتن و حساب کردن مشکل دارند.

افرادی که مشکلات شنوایی دارند؛

افراد مبتلا به شکاف کام و لب؛

افراد دیستریک و آپراکسیک؛

افرادی که مشکلات صدا مانند گرفتگی صدا دارند.

افراد مبتلا به سرطان حنجره، سرطان گردن و سرطان زبان؛

کودکان با تاخیر در گفتار و زبان؛

افرادی که پس از ضربه های غذایی مانند تومور مغزی، سکته مغزی و غیره دچار مشکل در گفتار، زبان و بلع هستند.

بیماران مولتیپل اسکلروزیس

بیماران ALS

ابروی پارکینسون نیست

افراد مبتلا به اختلالات گفتاری ناشی از اختلالات تنفسی

نوزادانی که زودتر از موعد به دنیا آمده اند یا از بیماری خاصی رنج می برند و در شیردهی و بلع شیر مشکل دارند.

کودکان عصبانی؛

سندرم داون، سندرم ویلیامز مادر...

تمامی گروه های ذکر شده برای گفتار درمانی با کلینیک تخصصی گفتار درمانی تماس بگیرند.

 

گفتار درمانی کودکان

گفتار درمانی کودکان

حساس ترین دوران زندگی یک انسان دوران نوزادی و کودکی اوست. اگر اختلالی در این دوره رخ دهد و درمان نشود، اثرات آن به مرور زمان افزایش می یابد و بعداً درمان آن دشوار است.

علاوه بر این، در دوران نوزادی و کودکی، به دلیل تغییرات مغزی، درمان مشکلات آسانتر است. به طور کلی، بیشتر مشکلات گفتاری و پزشکی ناشی از مغز است. این مشکلات معمولاً ناشی از مشکلات متابولیک، سندرم ها، تروما و آسیب مغزی و همچنین عادت های بد و روش های نامناسب پرورش است.

به همین دلیل توصیه به والدین در جهت اصلاح روش تربیتی والدین در گفتار درمانی کودکان ضروری است. اگرچه بسیاری از والدین به وضوح مشکلات زبانی را در فرزندان خود می بینند، اما نمی خواهند این مشکل را بپذیرند و سعی در توجیه آن ندارند. به عنوان مثال، ممکن است کودکی در سن 4 سالگی شروع به صحبت نکرده باشد، اما والدین آنها معتقدند که آنها نیز در دوران کودکی دیر شروع به صحبت کردند.

در حالی که گفتار درمانی برای کودک سه ساله یا گفتار درمانی برای کودک چهار ساله آسانتر از درمان او در سنین بالاتر است. بنابراین گفتار درمانی زودهنگام برای کودکان توصیه می شود. اگرچه ژنتیک می تواند در رشد کودکان نقش داشته باشد، تاخیر در درمان از سوی شما به عنوان والدین تنها مانع از شانس بهبودی بیشتر فرزند دلبندتان می شود.

درمان نکردن این اختلالات کودک شما را در بزرگسالی با مشکلات روحی و روانی فراوانی روبه رو می کند بنابراین توصیه می شود برای بررسی وضعیت کودک خود به کلینیک گفتار درمانی مراجعه کنید. حتی اگر کودک شما مشکلات رشدی نداشته باشد، چیزی را از دست نمی دهید، اما می توانید با خیال راحت فرزندتان را بزرگ کنید.

بهترین سن برای صحبت کردن کودکان

مشکلات گفتاری می تواند در هر سنی ظاهر شود. همانطور که در قسمت قبل گفته شد، یکی از سنین حساس دوران کودکی است. اما سوالی که ممکن است برای بسیاری از والدین در زمینه گفتار درمانی کودکان پیش بیاید این است که چه زمانی برای درمان کودکان به کلینیک گفتار درمانی مراجعه کنند. در ادامه در مورد علائم مشکلات گفتاری در سنین ۱ تا ۵ سالگی صحبت خواهیم کرد. اگر هر یک از علائم را در سنین ذکر شده مشاهده کردید، حتما کودک خود را به کلینیک گفتار درمانی معالجه کنید.

علائم مشکلات گفتاری از 1 تا 15 ماهگی

ایجاد صداها و صداهای کوچک با کودک

ناتوانی کودکان در درک خود با استفاده از حرکاتی مانند حرکات سر و دست یا اشاره انگشتان

ناتوانی کودک در گفتن کلمات ساده مانند آب و تلخ

علائم مشکلات گفتاری در سن 18 تا 2 سالگی

ناتوانی کودک نمایانگر قسمت پایانی کلمات مختلف است

ترجیح کودک برای اشاره به جای صحبت کردن و بیان واضح خواسته هایش

از دو یا چند جمله محدود استفاده کنید

علائم مشکلات گفتاری بین 2 تا 4 سال

کودک نمی تواند جملات ساده را بیان کند

کودکان واژگان محدود و ناتوانی آنها در استفاده از کلمات جدید است

اغلب قادر به بیان معنا از طریق گفتار نیست

 

علائم مشکلات گفتاری در 4 تا 5 سالگی

مشاهده لکنت در گفتار کودکان

تکرار مداوم صداها و کلمات

ناتوانی کودک در اطاعت از دستورات معلم یا والدین

با مشاهده هر یک از این علائم در فرزند دلبندتان، توصیه می شود برای درمان به موقع به کلینیک گفتار درمانی مراجعه کنید.

گفتار درمانی برای بزرگسالان

همانطور که قبلاً گفتیم گفتار درمانی فقط مختص کودکان نیست و گفتار درمانی برای بزرگسالان نیز انجام می شود. در واقع گاهی ممکن است برخی از مشکلات گفتاری و زبانی در بزرگسالی به وجود بیاید یا از دوران کودکی همراه فرد بوده و هیچ درمانی برای رفع آن انجام نشده باشد.

به عنوان مثال برخی از افرادی که به کلینیک گفتار درمانی مراجعه می کنند افرادی هستند که در دوران کودکی در تلفظ صداهای مختلف مشکل داشتند و این مشکل در بزرگسالی نیز به دنبال آنها بود. یا گاهی افراد از دوران کودکی با لکنت دست و پنجه نرم می کنند و این مشکل به شدت روابط اجتماعی آنها را مختل می کند.

مشکلات دیگری که در بزرگسالان با مراجعه به کلینیک گفتار درمانی قابل حل است، مشکلات صدا، بلع، ارتباط و ... است. گفت. در بزرگسالی با توجه به اینکه افراد با مسئولیت های اجتماعی و شغلی مهمی روبرو هستند، لازم است در حل مشکلات گفتاری و ارتباطی اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند.

به عنوان مثال، لکنت در زمینه های مختلف مانند اشتغال، ارتباطات روزانه، ازدواج و خرید روزانه مشکلات زیادی ایجاد می کند. به همین دلیل باید با مراجعه به مرکز گفتاردرمانی و درمان مشکل برطرف شود.

 

فواید گفتار درمانی چیست؟

فواید گفتار درمانی

با گفتار درمانی، کودکان بهتر و واضح تر صحبت می کنند. بنابراین کودک اعتماد به نفس بیشتری برای صحبت در جمع خواهد داشت. بنابراین می توان گفت که کودک با مراجعه به کلینیک گفتاردرمانی می تواند به او کمک کند تا زندگی اجتماعی بهتر و رابطه ای شاد و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد.

در کلینیک گفتار درمانی کودکان مبتلا به اختلال خواندن و نوشتن یاد می گیرند که حروف را بهتر بفهمند، صداها و حروف کلمات را بهتر تشخیص دهند و به همین دلیل کودک علاقه بیشتری به خواندن و خواندن نشان می دهد.

گفتار درمانی می تواند لکنت زبان را در هر سنی درمان کند و افراد با نگرش بهتری در جامعه ظاهر شوند. بزرگسالانی که توانایی صحبت کردن، درک گفتار دیگران یا بلع را به دلیل آسیب مغزی یا ضربه به سر از دست داده اند نیز می توانند با مراجعه به کلینیک گفتار درمانی کمک بگیرند.

حتی اگر آسیب دیدگی فرد به حدی باشد که نتواند صحبت کند، می توان به او کمک کرد تا روش های ارتباطی اضافی و جایگزین را برای برقراری ارتباط انتخاب کند. در واقع این افراد از طریق گفتار درمانی می توانند از روش های ارتباطی غیر از گفتار برای رفع نیازهای روزمره خود استفاده کنند. از دیگر مزایای گفتار درمانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

فرد یاد می گیرد که چگونه کارهای روزمره و روزمره خود را انجام دهد و برای این کار به دیگران وابسته نباشد.

بسیاری از افرادی که مشکلات گفتاری و زبانی دارند نمی توانند از تارهای صوتی خود به درستی استفاده کنند. استفاده نادرست از ماوس و تارهای صوتی به آنها آسیب می رساند و مشکلات ثانویه ایجاد می کند. این مشکلات با گفتار درمانی به موقع قابل پیشگیری است.

انسان با داشتن توانایی انجام کار و موفقیت، اعتماد به نفس پیدا می کند.

 

ادامه پست: https://payju.ir/content/لیست-مراکز-گفتار-درمانی-در-شیراز



:: بازدید از این مطلب : 16405
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 22 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی

دربارهاجاره وثیقه بیشتر بدانیم

اجاره وثیقه یا اجاره سند برای اهداف و مقاصدی همچون تامین قرار ، و یا ارائه به بانک برای دریافت وام در جامعه مورد استفاده عموم افراد قرار میگیرد .  وثیقه مبلغ مالی یا دارایی غیرمنقولی است که در ازای ضمانت  نزد دادگاه یا بانک ها می‌گذارند ، در لغت وثیقه به معنای «استوار»، «آنچه بدان اعتماد شود» و «محکم کاری» است . به عبارت دیگر کاربرد اجاره وثیقه در مراجع قضایی بمنظور تامین قرار وثیقه بوده و در این شرایط آزادی فرد متهم و بازداشت شده تنها با تأمین قرار وثیقه و یا سند میباشد . این کار باعث میشود که  متهم با تامین وثیقه و سند تا زمان تشکیل دادگاه نهایی در خارج از زندان و بازداشت باشد، اما در زمان تشکیل دادگاه باید پاسخگوی اتهامات خود بوده و در صورت مجرم شناخته شدن و محکومیت خود را به مرجع قضایی معرفی نماید . شما میتوانید برای اطمینان از یک موسسه حقوقی معتبر برای اجاره سند کمک بگیرید .

شرایط اجاره وثیقه

در صورتی که هر کسی و به هر دلیلی به مراجع کیفری قضایی احضار شود ، از همان ابتدای شروع  بررسی پرونده بعنوان متهم نامیده می شود. در این مرحله بنابر ماهیت پرونده و تشخیص مرجع قضایی قرار وثیقه ای متناسب با شدت جرم برای متهم صادر میشود و متهم میتواند با ارائه وثیقه به دادگاه یا همان تودیع وثیقه به قید ضمانت و به صورت موقت آزاد شود. میزان مبلغ وثیقه به تصمیم مرجع محترم قضایی و نوع پرونده بستگی دارد .

4 گام اجاره سند و وثیقه

اگر قصد اجاره سند برای ارائه به بانک یا مراجع قضایی دارید باید مراحل آن را طی نموده تا بتوانید بدون مشکل کلیه مراحل مربوط به اجاره سند ملکی وثیقه را انجام دهید :

گام اول اجاره وثیقه) مشاوره تامین وثیقه:

در گام اول میبایست وضعیت پرونده ، نوع اتهام انتسابی و شدت جرم بررسی شده  و درصورتیکه امکان اجاره وثیقه فراهم باشد برای این کار میتوان برای عقد قرارداد اجاره سند و وثیقه از طریق موسسه حقوقی اقدام نمود.

گام دوم اجاره وثیقه) عقد قرارداد اجاره سند

بمنظور اجاره سند ملکی و یا وثیقه ملکی و یا تامین وثیقه ، میبایست نسبت به عقد قرارداد با یک موسسه حقوقی اقدام نمایید ، در این قرارداد مواردی همچون مدت زمان اجاره سند و وثیقه ، مبلغ اجاره سالانه ، تضامین مورد نیاز ، نحوه انجام کار ، نحوه تمدید وثیقه در صورت نیاز ، موارد فورس ناژور و … تعیین میشوند .

گام سوم اجاره وثیقه) کارشناسی و بازداشت سند ملکی

در این مرحله مالک سند بهمراه اصل مدارک به شعبه دادسرا یا دادگاه و یا بانک مورد نظرتان مراجعه نموده و نامه کارشناسی و بازداشت سند را از مقام قضایی یا مسئول بانک دریافت میکند . معمولا این مرحله بین 1 تا 3 روزکاری زمانبر است.

گام چهارم اجاره وثیقه) اخذ ضمانت های لازم برای اجاره سند

زمانیکه سند آماده بازداشت میباشد ، قبل از بازداشت و تودیع آن ،میبایست کل هزینه اجاره وثیقه برای مدت زمان یک سال کامل توسط اجاره کننده پرداخت شود همچنین تعدادی از افراد خانواده و آشنایان باید توسط چک و سفته ضمانت متهم را نزد مالک سند انجام دهند. در این حالت مالک حاضر است برای شما سند ملکی خود را به مرجع قضایی ارائه نماید .

 



:: بازدید از این مطلب : 8947
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


بوتاکس معده چیست؟

Magebotox یکی از راه های درمان چاقی بدون نیاز به جراحی است. در این روش بوتاکس (یا سم بوتولینوم) به صورت آندوسکوپی (از طریق یک لوله انعطاف پذیر با سرنگی که از دهان وارد شکم می شود) و در نقاط خاصی از شکم بیمار با شاخص توده بدنی (BMI) بین 25 و 25 تزریق می شود. 30 علیرغم تلاش های بسیار موفق، پول نقد وزن نمی شود، بلکه تزریق می شود.


کاهش وزن با تزریق بوتاکس معده چگونه انجام می شود؟

این ماده سالهاست که برای چین و چروک های پوستی، بیماری های چشمی و ناراحتی های عصبی استفاده می شود. اکنون حدود 10 سال است که برای افرادی که با چاقی دست و پنجه نرم می کنند نیز استفاده می شود. تزریق بوتاکس به شکم به طور موقت اعصاب و ماهیچه هایی را که بر گرسنگی و اشتها تأثیر می گذارند خنثی می کند. در نتیجه انقباض ماهیچه های دیواره معده را متوقف می کند و غذا برای مدت طولانی تری در معده می ماند، هضم می شود و فرد سریعتر و طولانی تر از قبل احساس سیری می کند.



چی؟ تزریق سم بوتولینوم برای چه افرادی برای کاهش وزن مناسب است؟

تزریق بوتاکس خوراکی ممکن است گزینه خوبی برای بزرگسالانی باشد که در دسته های زیر قرار می گیرند:

برای اهداف کاهش وزن متوسط، مانند کاهش وزن قبل از جراحی یا کمک به حفظ باروری

آنها دارای شاخص توده بدنی (BMI) 30-40 هستند.

آنها نتوانستند وزن خود را از طریق تغییر سبک زندگی مانند رژیم غذایی و ورزش کم کنند.

آنها می خواهند یک زندگی سالم را شروع کنند

هدف آنها کاهش خطر بیماری های مرتبط با وزن مانند فشار خون بالا، دیابت، سکته مغزی، آپنه خواب یا بیماری قلبی است.

آیا افرادی که مشکلات معده دارند می توانند این تزریق را دریافت کنند؟

بیمارانی که با مشکلات معده مانند ورم معده یا ورم معده و همچنین زخم معده سر و کار دارند، باید قبل از شروع این کار درمان شوند.

 

عوارض تزریق بوتاکس چیست؟

عوارض جانبی موقتی مانند حالت تهوع، سوء هاضمه و نفخ به ندرت پس از تزریق توسط پزشک مشاهده می شود. البته افرادی که به این تزریق حساسیت دارند باید از آن اجتناب کنند.

خطرات تزریق بوتاکس (سم بوتولینوم) به شکم

خونین

آلرژی

یبوست

سندرم شبه آنفولانزا

از دست دادن اشتها

وزن خود را افزایش دهید

خون ریزی



به طور کلی عوارض بوتاکس معده زیاد دیده نمی شود. با این حال، این یک خطر بزرگ نیست. با این حال، هر گونه تزریق به معده می تواند منجر به خونریزی شود و معمولا به راحتی قابل کنترل است. خونریزی مخاط معده در اثر تزریق معمولاً خود به خود متوقف می شود و پزشک از داروی کم و قوی برای جلوگیری از خونریزی آن ناحیه استفاده می کند. مصرف برخی داروها مانند آسپرین یا سایر داروهای ضد انعقاد می تواند خطر خونریزی معده را افزایش دهد. بنابراین پزشک باید قبل از عمل تمام داروهایی را که فرد مصرف کرده است به پزشک اطلاع دهد.



آلرژی

یکی از معدود عوارض جانبی بوتاکس در معده حساسیت به لمس است. بوتاکس برای بسیاری از بیماری‌های انقباض عضلانی و همچنین برای جنبه‌های زیبایی برای سال‌ها استفاده می‌شود. حساسیت به بوتولینوم به ندرت مشاهده می شود. اگر ظاهر شود با داروهای ضد حساسیت درمان می شود. علاوه بر این، سال هاست که از بوتاکس معده برای درمان آشالازی (بدون گشاد نشدن مجاری بدن) و برخی بیماری های مربوط به معده که منجر به استفراغ شدید می شود، استفاده می شود. در صورت بروز حساسیت می توان موفقیت این عمل را کاهش داد.



یبوست

برخی از بیماران پس از تزریق بوتاکس معده از یبوست شکایت دارند. این عارضه با مصرف ملین ها به راحتی برطرف می شود. بنابراین، یبوست نشان می دهد که بوتاکس معده کار می کند. البته تکمیل این تزریق به رژیم غذایی و تغذیه فرد نیز بستگی دارد.



سندرم شبه تب

این بیماری به ندرت دیده می شود و در متون پزشکی به دنبال تزریق مقادیر زیادی سم بوتولینوم به بدن گزارش شده است. دلیل اصلی این امر واکنش شدید بدن به بوتاکس است. شروع علائم آنفولانزا، از جمله بیماری عمومی و تب خفیف، ممکن است 2-3 هفته طول بکشد تا بر نتایج واکسیناسیون تأثیر بگذارد.



از دست دادن اشتها

کاهش اشتها به جای سایر عوارض جانبی، نتیجه مورد نظر است. تقریباً 80 درصد از بیماران پس از بوتاکس معده دچار کاهش اشتها شدند. این کاهش اشتها می تواند چندین ماه طول بکشد و به کاهش وزن به راحتی کمک کند. از دست دادن اشتها در چند روز اول پس از بوتاکس نشانه خوبی از موفقیت است.


وزن بیشتر، افزایش وزن، چاق تر

سم بوتولینوم حدود 4 تا 5 ماه در معده باقی می ماند پس از این مدت بوتاکس از بین می رود، این بدان معناست که فرد 4 تا 5 ماه فرصت دارد تا عادات غذایی سالم و برنامه ورزشی منظمی برای زندگی ایجاد کند. پیش‌بینی مدت اثر بوتاکس معده کار آسانی نیست، با این حال، مدت کوتاه اثر بوتاکس ممکن است به دلیل تأثیر خارجی باشد.

 

کاهش وزن با بوتاکس معده کوتاه مدت است.

پس از بررسی تمام مقالات منتشر شده، برخی از محققان هیچ مدرکی دال بر زوال طولانی مدت پس از تزریق بوتاکس پیدا نکردند. محققان دریافتند که مطالعاتی که به بررسی نقش بوتاکس معده در کاهش وزن پرداخته‌اند، کیفیت پایینی دارند. بر اساس برخی از مطالعات بررسی شده، بیماران چاق یک ماه پس از تزریق وزن کم کردند و پس از خوردن کمتر احساس سیری کردند. اما در اکثر مطالعات، پس از سه تا شش ماه، بیماران همان وزن را دوباره به دست آوردند، وزن بیشتری اضافه کردند یا وزن کلی بدنشان را کاهش دادند.

سایر مطالعاتی که تیم مورد تجزیه و تحلیل قرار داد، تفاوت کمی در اشتها، کاهش وزن و سیری بین افرادی که تزریق بوتاکس دریافت کردند و کسانی که تزریق سالین دریافت کردند، نشان داد. تنها آزمایشی که شاهد کاهش قابل توجه وزن بدن بود، در واقع همه شرکت کنندگان را به مدت هشت هفته تحت رژیم غذایی کم کالری غذاهای دریایی قرار داد. چاقی یک مشکل بزرگ در سراسر جهان است. بنابراین، ارائه درمان های مبتنی بر شواهد مهم است.

ادامه مطلب: https://balloontehran.com/بوتاکس-معده/



:: بازدید از این مطلب : 108209
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 9 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


هر کاری که می کنیم نمی توانیم از خرید مبل برای زندگی و ناهار خوری در خانه خود چشم پوشی کنیم.امروزه با آمدن ساختمان های آپارتمانی و سبک مدرن که مناسب ترین سبک برای این خانه ها است، بیشتر گزینه ها به سمت مدرن رفته است. . کاناپه. به همین دلیل هر آنچه که باید در مورد این نوع مبلمان بدانید گردآوری شده است.

به طور کلی می توان گفت که مبلمان مدرن دست شما را برای چیدمان بیشتر از سایر مبلمان های موجود باز می گذارد و تنوع چیدمان در این سبک بسیار زیاد است. تنوع این مدل مبل ها به قدری زیاد است که گاهی اوقات برای خرید مبل بدون دستورالعمل دچار مشکل می شوید. گرد، L، مستطیل و غیره مبلمان سبک مدرن را می توان به سادگی و زیبایی چید

در هنگام خرید به نوع چوب، نوع پارچه مبل و کوسن ها دقت کنید. پارچه های غیر از چرم انتخاب خوبی برای مبلمان مدرن هستند. البته اگر به گرما علاقه دارید، می توانید مبلمانی با جنس چرم خریداری کنید، زیرا چرم توانایی انتقال گرما و دما را به فرد استفاده کننده از متریال دارد. به خاطر داشته باشید که روکش باید بادوام باشد. البته قاب چرمی در برابر آسیب هایی مانند خط و خش و کهنگی مقاوم نیست. این کیفیت در نظر گرفته شده در زمینه شستشو نیز بسیار مهم است، زیرا باید به راحتی لکه ها را از روی مبلمان پاک کرد و پس از تمیز کردن پارچه اثری از رنگ باقی نماند. طرح و رنگ تاثیر زیادی در انتخاب پارچه دارد. رنگ و طرحی را انتخاب کنید که با سلیقه، رنگ دکور و ترجیح شخصی شما مطابقت دارد.

مبلمان مدرن

شما می توانید مبلمان مدرن را در دسته مبلمان راحت و نیمه راحت بیابید. در ساخت این ست مبل ها از پارچه زیادی استفاده شده است حتی برای راحتی بیشتر کاربران در طول روز از پارچه در دسته مبل ها نیز استفاده می شود. به دلیل استفاده زیاد از پارچه برای این مبل، هنگام خرید حتما به جنس پارچه توجه کنید تا از بالاترین کیفیت برخوردار باشد.

 

ویژگی های کلیدی

در سبک مبلمان مدرن هیچ جزئیات و تزئینات اضافی وجود ندارد. هر چه مبلمان و صندلی ساده و کمتر باشد، جلوه و زیبایی دکوراسیون مدرن بیشتر می شود. برای اینکه دکوراسیون و مبلمان مدرن را در خانه به زیبایی قرار دهید به سه نکته زیر توجه کنید و آنها را به کار ببرید:

1. به سادگی مبلمان دقت کنید

همانطور که در بالا ذکر شد، این فرآیند یکی از مهمترین تأثیرات مبلمان مدرن است. حتما جزئیات غیر ضروری را در این سبک حذف کنید. خطوط ساده و صاف را جدی بگیرید زیرا یکی از عناصر مهم مبل مدرن هستند. با کمک سایر لوازم موجود در مبلمان می توان سادگی چیدمان را تقویت کرد و تاثیر بصری فیزیکی مبل مدرن را دوچندان کرد.

همه چیز درباره مبلمان مدرن

2. قابلیت استفاده

دومین ویژگی این سبک استفاده از ابزار است. هر چه لوازم خانگی مفیدتر باشند، به سبک مدرن نزدیکتر می شوند. همیشه به یاد داشته باشید که از ابزارهایی استفاده کنید که عملکردی فراتر از کاربرد اصلی خود دارند، بهترین ابزارها در مقایسه با سایر ابزارهای مشابه. به عنوان مثال میزی که علاوه بر کاربری می تواند دارای کمد نگه داری نیز باشد بیش از میزهای دیگر یادآور میزهای سبک مدرن است.



درباره مبلمان مدرن

3. در نظر گرفتن فضاهای خالی دکوراسیون منزل

یکی دیگر از ویژگی های بارز دکوراسیون مدرن استفاده از فضا است. این فضا کوچک و محدود است اما می تواند فضا را بزرگتر و جذاب تر نشان دهد. مثلا، فضای اطراف لبه فرش می تواند باعث بزرگتر شدن یک آپارتمان کوچک شود. بر استفاده از رنگ های روشن و سفید تاکید کنید زیرا این رنگ ها فضا را بزرگتر نشان می دهند. هرچه رنگ دکوراسیون مدرن خانه شما روشن تر باشد، روشن تر خواهد بود. آن را کارآمدتر و موثرتر خواهید دید.



همه چیز درباره مبلمان مدرن

هنگامی که خانه خود را با کمک مبلمان مدرن تزئین می کنید، به این سوالات و سوالات مشابه فکر کنید:

چه مقدار فضای نشیمن با مبلمان در خانه شما پوشیده شده است؟

چقدر فضا برای مبلمان جدید خود می خواهید؟

آیا تجهیزات باید همیشه پوشیده شوند؟

چقدر فضا لازم است؟

مبلمان مناسب برای فضای دکوراسیون شما چیست؟



همه چیز درباره مبلمان مدرن

مبلمان مدرن را با توجه به فضای منزل خود انتخاب و استفاده کنید. اگر برای جداسازی فضا نیاز به مبلمان دارید، مبلمان L شکل را پیشنهاد می کنیم. در اتاق نشیمن کوچک منزل خود از مبلمان ساخته شده از چوب ظریف استفاده کنید و پیشنهاد ویژه ما برای این فضا مبلمان مبل تختخواب شو است که فضای کمتری را اشغال می کند. اگر پایه تلویزیون در منزل شما در اتاق نشیمن یا پذیرایی است، حتماً از مبلمان جداگانه برای این فضا استفاده کنید تا افرادی که می خواهند تلویزیون تماشا کنند، دور از دیگران که علاقه ای ندارند بنشینند. اگر اتاق گفتگو در منزل شما جایگاه ویژه ای دارد، از مبلمان گرد برای این فضا استفاده کنید.

 

لینک منبع:https://decoration-and-design.com/مبلمان-و-اکسسوری/مبلمان-خانگی-در-شیراز



:: بازدید از این مطلب : 20875
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 9 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


امروزه رسیدگی به معلولان و سالمندان مشکل بزرگی برای خانواده هاست. با زندگی پرمشغله امروزی دیگر زمانی برای مراقبت از سالمندان وجود ندارد و افراد مجبورند این مسئولیت را به افراد ماهرتر در این شغل محول کنند پرستار سالمند عبارت ساده ای است اما معنای بسیار بزرگتری دارد.



چگونه یک پرستار برای سالمندان انتخاب کنیم؟

همانطور که زندگی به سمت فعالیت ها و نگرانی های پیچیده تر می رود، فرصت های اعضای خانواده برای با هم بودن کاهش می یابد.

مشکلات زندگی امروزی باعث شده است که افراد در مواجهه با اعضای سالمند خانواده کمتر صبور باشند.

اگر این اعضای سالمند به مراقبت های پزشکی و دارویی بیشتری نیاز داشته باشند، مشکل عمیق تر می شود.

امروزه رسیدگی به معلولان و سالمندان یکی از بزرگترین دغدغه های خانواده هاست.

در زندگی پرمشغله و پرمشغله امروزی دیگر زمانی برای رسیدگی به سالمندان باقی نمانده و افراد مجبورند این مسئولیت را به افرادی که شایستگی بیشتری در این شغل دارند محول کنند.

مراقبت از سالمندان یک عبارت ساده است، اما با معنای پنهان بزرگ.



پرستار پیر

بسیاری از مردم می خواهند از والدین خود در خانه مراقبت کنند. این امر با افزایش تعداد مراجعات و درخواست های پرستاران سالمند از مراکز پرستاری در منزل نشان می دهد.

از سوی دیگر، نگهداری سالمندان در خانه ارزان‌تر از نگهداری سالمندان در خانه سالمندان است. به همین دلیل این روزها مراقبت از سالمندان در منزل بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

این یک رویکرد هوشمندانه و اقتصادی برای کمک گرفتن از خدمات پرستاری سالمندان با کیفیت بالا با قیمت مناسب است. اما سوال اینجاست که چگونه می توان به این هدف دست یافت؟



نحوه انتخاب بهترین مرکز پرستاری

1- صدور مجوز مراکز مراقبت در منزل توسط وزارت بهداشت و معاونت علوم پزشکی کشور نیز پذیرفته می شود. برای انتخاب بهترین مرکز پرستاری می توانید به این مراکز مراجعه کرده و از مشاوره آن ها استفاده کنید و یا از افراد متخصص در این زمینه جویا شوید.

2- برای پیدا کردن پرستار مناسب برای سالمندان به طوری که هزینه آن زیاد نباشد، از طرف دیگر می توانید مطمئن باشید که فرد مناسبی را استخدام می کنید. شما پیر هستید.

شما می توانید با تماس با مرکز پرستاری زی با مهر، برای مشاوره رایگان در زمینه کار پرستاری از این سایت استفاده کنید و مکان راحت خود را انتخاب کنید.

خانواده ها به راحتی می توانند با تماس تلفنی و توضیح شرایط سالمندان خود با کارشناسان حوزه مراقبت از سالمندان تماس گرفته تا مشاوران بهترین راه حل را ارائه دهند.

استخدام خدمات مراقبت در منزل سالمندان به تنهایی می تواند 20 تا 30 درصد در هزینه های شما صرفه جویی کند.

علاوه بر این، از آنجایی که افراد سالمند زیاد هستند، می دانند که مراقبت شخصی تمام وقت از سالمندان در خانه سالمندان امکان پذیر نیست.

بنابراین وقتی والدینتان در کنار شما هستند، بهترین خدمات خصوصی را با بودجه کم دریافت می کنید.

اگر سالمند در حال حرکت است و فقط در ساعات خاصی از روز به مراقبت نیاز دارد، مثلاً وقتی اعضای خانواده به مدرسه یا محل کار می روند، می توان از خدمات پرستار سالمند به صورت پاره وقت و روزانه استفاده کرد. خدمات ساعت در این صورت بچه ها بقیه وقت را به عهده می گیرند.



خدمات سالمندی در صورت نیاز

مراکز خدمات و مراقبت های پزشکی اغلب دارای تیم هایی از پرستاران و پزشکان از تخصص های مختلف هستند.

اگر سالمندی برای انجام کارهای خانه نیاز به کمک داشته باشد، از افراد با دانش کمتر استفاده می کند، اما اگر سالمندی فقط به یک متخصص برای مراقبت از سلامت خود نیاز دارد، باید به پزشک یا پرستار سالمند مراجعه کند.

در مواردی که نیازی به خدمات درمانی نباشد و خدمات تخصصی نباشد، ممکن است برای صرفه جویی در هزینه ها به جای پرستار خانواده معرفی شود.

بسیاری از افراد در محیط ما مایل به داوطلب شدن هستند. اگر به اندازه کافی این افراد را می شناسید و به آنها اعتماد دارید، می توانید این مسئولیت را به آنها محول کنید.

کمک همسایه ها، آشنایان و دوستان می تواند در مراقبت از سالمندان بسیار مفید و مناسب باشد. اول، بهتر است خانه خود را برای سالمندان دوستانه کنید.


پرستار خانه سالمند

پرستاری در منزل برای سالمندان یکی از موضوعاتی است که اغلب در روزنامه ها و تبلیغات اینترنتی به آن پرداخته می شود.

گفتنش آسان است، اما سپردن مسئولیت شخصی که در زندگی تان بیش از همه دوستش دارید به غریبه ای که هرگز ندیده ایم کاری بسیار سخت و طاقت فرسا است. اما اگر نتوانیم همه کارهای خانه را انجام دهیم و او قبول کند چه؟ خانواده به تنهایی

در تمام امور زندگی ما نیاز به دریافت خدمات اجتماعی خارج از محیط خانواده داریم و مراقبت از سالمند تنها کاری نیست که به دیگران می سپاریم. در طول ماه افرادی را برای نظافت خانه و ساختمان، تجارت حسابداری یا مدرسه خصوصی فرزندانمان، تعمیرات ساختمان و غیره استخدام می کنیم. وارد محیط خانه می شویم.

پرستاری سالمندان یکی از شرایط ضروری و حیاتی است و برای رفع مشکلات نیازمند کمک افراد ماهر و متخصص هستیم.

اگرچه این روزها تمرکز بر مهارت های مورد نیاز برای مواردی مانند پرستاری است و بسیاری از خانواده ها ناآگاهانه به جویندگان کار معمولی اعتماد می کنند.

باید توجه ویژه ای داشته باشید که پرستاری یکی از زیر شاخه های علوم پزشکی است و فردی که به عنوان پشتیبان و پرستار خانگی انتخاب می کنید باید دارای مدرک دانشگاهی و مهارت کافی باشد.

همانطور که می دانیم سالمندان همیشه در وضعیت پایدار و معقولی نیستند و گاهی اوقات با مشکلات ناگهانی مواجه می شوند و پاسخ به موقع و علمی به این مواقع بسیار مهم و حساس است و حتی ممکن است به قیمت جان یک فرد تمام شود.

پرستار پیر

با این اوصاف می توان نتیجه گرفت که استخدام پرستار ارشد آنقدرها هم که فکر می کنید ساده نیست. ابتدا باید سازمان های مرتبط با پرستاری را بشناسید و در این زمینه شرکت هایی را بشناسید که تحت نظارت این سازمان مجوز خدمات پزشکی و پرستاری دارند.

عاقلانه نیست که بزرگسالانی را که برای کار به شما مراجعه می کنند استخدام کنید. شما باید یک حرفه ای با مدرک پرستاری یا حداقل فردی را انتخاب کنید که مهارت های این حرفه را در واقعیت و عمل آموزش دیده باشد.

مخصوصاً زمانی که یک پرستار 24 ساعته منصوب می شود و تمام مسئولیت های سالمندان به آنها سپرده می شود، علاوه بر صلاحیت ها، ویژگی های اخلاقی نیز اهمیت زیادی پیدا می کند.

سالمندان اغلب حساس و آسیب پذیر هستند و کوچکترین مشکلی در مراقبت از آنها می تواند آنها را خسته و بداخلاق کند، بنابراین در انتخاب پرستار سالمند باید کمی حساس باشید.

برای اینکه در همه موارد راحت باشید، باید چندین روز اطلاعات مربوط به وظایف پرستاران سالمند را مطالعه و تحقیق کنید تا متوجه شوید که مسئولیت پرستار در قبال بیمار یا سالمندان چیست.

پس از این مرحله بهترین پیشنهاد تماس با شرکت های مراقبت، نگهداری و مراقبت در منزل است که زیر نظر وزارت بهداشت فعالیت می کنند و دارای مجوز کار هستند.

هنگامی که یک پرستار سالمند را از یک مرکز تخصصی انتخاب می کنید، به عبارت دیگر، به آنها مسئولیت می دهید تا بتوانید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.



حقوق پرستار ارشد

برای اطلاع از میانگین حقوق پرستار سالمند، پرستار اطفال و پرستار بیمار، مشاوره رایگان و اطلاع از حقوق پرستار با مرکز جای مهر تماس بگیرید.

مقدار تعیین شده توسط متخصص مرکز با توجه به نیاز شما و شرایط پدربزرگتان متفاوت خواهد بود، مانند ناتوانی، پوشک یا عدم پوشک، بستری بودن، اضافه وزن، از جمله پرستار روزانه یا پرستار. منشی پرستاری

ادامه: https://avalsafiresalamat.com/



:: بازدید از این مطلب : 14727
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


آموزش چشم موضوعی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته و مقبولیت گسترده ای پیدا کرده است. زیرا پاکسازی پوست نیز مانند پوست دارای نواحی زیادی از پوست است و تاثیر زیادی در وضعیت آن دارد.

این مشکل باعث می شود تا بسیاری از متقاضیان برای خدمات پاکسازی صورت و پاکسازی پوست به سالن های زیبایی مراجعه کنند، در حالی که افزایش تقاضا برای آرایش صورت بر درآمدزایی تاثیر گذاشته و به طور کلی در همه این موارد به طور همزمان می گویند که ورزش های پاکسازی پوست به موضوعی داغ تبدیل شده است. در میان زنان و مردان اگر چنین است، لطفا تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.



مختصری در مورد چهره فیزیکی

پاکسازی صورت یا پوست یک فرآیند ۵ تا ۸ مرحله ای برای متقاضیان است که شامل مراحل مختلفی می شود: ماساژ، لایه برداری، پاکسازی، آبرسانی، جوش های سرسیاه، سرسفید و غیره. هر یک از این مراحل به طور متفاوتی بر روی پوست تأثیر می گذارد و به مجموعه ای مشترک می پردازد: آکنه، اسکار، چین و چروک های سطحی، خشکی پوست و صورت. علاوه بر این، این روش باعث افزایش تولید کلاژن در صورت، افزایش گردش خون و تامین مواد مغذی لازم پوست می شود. توجه به این نکته ضروری است که فیشال ها باید با توجه به نوع پوست هر فرد استفاده شود و از مواد اولیه مناسب برای پوست هر فرد استفاده شود.


آموزش ماسک در تهران

آموزش پوست صورت در تهران را می توانید با استفاده از شرکت های شناخته شده در این زمینه دنبال کنید اما در این صورت باید مطمئن شوید که شرکت انتخاب شده به اندازه کافی قابل اعتماد است و فرآیند آموزش را به بهترین نحو برای شما انجام خواهد داد. به طور کلی شرکت هایی که موارد زیر را رعایت می کنند بهترین برگزار کننده آموزش مراقبت از پوست در تهران می باشند:

موسساتی که مدرک فنی یا بین المللی فیزیک را به دانشجویان ارائه می دهند

موسسات دوره های آموزشی دارند که در زمان مناسب برگزار می شود

مراکزی که در آن دوره هایی با هزینه های معقول وجود دارد

مراکز آموزشی ارائه دهنده دوره های حضوری در شهرهای مختلف

مربیانی که از بهترین اساتید در دوره های خود استفاده می کنند

مراکز شهرت کافی در شهر

ی...



آموزش صورت در کدام شهرها انجام می شود؟

یکی از بهترین و معتبرترین مکان هایی که دوره های آموزشی آنلاین برگزار می کند تهران است که این دوره ها را به بهترین نحو برگزار می کند. اما مربیان معتبر و حرفه ای در سایر شهرها و استان های مهم کشور نیز دوره های آموزشی برگزار می کنند. شما می توانید برای مراقبت از صورت و آموزش در مکان های زیر جستجو کنید:

آموزش صورت در شیراز

آموزش صورت در اصفهان

آموزش صورت در کرج

آموزش صورت در مشهد

تمرینات صورت در ارومیه

آموزش صورت در تبریز

آموزش چهره در اردبیل

و...

لازم به توضیح است که تقاضا برای آموزش پاکسازی پوست در تمامی این شهرها بسیار زیاد است.

 

آموزش چهره در منزل

بسیاری از هموطنان عزیز به دنبال تهیه پوست صورت در منزل هستند و در این خصوص باید بگوییم که صورت و برخی از اجزای آن را می توان در منزل با کمک مواد طبیعی یا دارویی انجام داد. با این حال لازم است بدانید که مراقبت از صورت در منزل راهی برای کسب درآمد برای شما نیست، بلکه از این طریق فقط می توانید از پوست خود مراقبت کنید و مراحل پاکسازی پوست را انجام دهید.

برای پوست صورت در منزل می توانید از موارد اولیه مانند: ماسک های خانگی، ماساژور صورت، کرم های مرطوب کننده مختلف و ... استفاده کنید و با دست می توانید این کار را برای از بین بردن باکتری ها انجام دهید زیرا داخل سالن های زنانه است که اغلب از تجهیزات میکرودرم ابریژن و غیره استفاده می کنند. تجهیزات تخصصی باکتری ها را حذف کنید شروع در خانه برای شما رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه ندارید که باعث ارزانتر شدن آن می شود، اما اگر حرفه ای شروع کنید می توانید درآمد خوبی نیز کسب کنید.


آموزش رایگان صورت

شما می‌توانید روش‌های مراقبت از پوست را بیاموزید و در اینترنت و وب‌سایت‌های مختلف به صورت رایگان عمل کنید، اما نمی‌توانید هیچ مدرکی از این وب‌سایت‌ها دریافت کنید و در سالن‌های زیبایی نمی‌توانید این کار را انجام دهید. دریافت اطلاعات بیشتر و روشی جایگزین برای یادگیری بیشتر علاوه بر این، ما آموزش رایگان صورت را ارائه می دهیم، ما تمام ترفندها و مشکلات را به شما آموزش نمی دهیم. هموطنان عزیز و بسیاری از جزئیات و نکات مهم از چشم شما پنهان است. همه چیز در مورد یادگیری نحوه تمیز کردن است. پوست موثر


اخرین حرف

آموزش پوست صورت را حتما از طریق مراکز معتبر و معتبری که شرایط ذکر شده در این مقاله را دارند مانند سایت iranfacial.com ایران فیشال دنبال کنید تا نتیجه بهتری برای کسب درآمد کسب کنید. در قسمت آخر نیز لازم به ذکر است که در صورت گذراندن دوره آموزش پاکسازی چرم در مراکز مناسب و دریافت مدارک معتبر برای تکمیل دوره، می توانید نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورهای جهان و یا هر شهر و استان دیگری کسب درآمد کنید. . به همین راحتی

امروزه خدمات آرایشگاه زنانه در تمامی کشورها اهمیت دارد و بسیاری از هموطنان عزیزمان از طریق خدمات آرایشگاه زنانه در سایر کشورهای جهان درآمد کسب می کنند. با کمی جستجو و تحقیق در اینترنت گسترده می توانید اطلاعات بیشتری در مورد پاکسازی پوست و جایگاه آن در کشورهای دیگر به دست آورید.

مطالعه از رفرنس:https://www.rokna.net/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-171/887245-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%BE%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%81%DB%8C%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D9%84



:: بازدید از این مطلب : 30363
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی

خواص رازیانه بسیار زیاد است و ممکن است شامل تسکین کم‌خونی، سوء هاضمه، نفخ شکم، یبوست، قولنج، اسهال، اختلالات تنفسی و اختلالات قاعدگی باشد. همچنین ممکن است به مراقبت از چشم کمک کند. رازیانه با نام علمی Foeniculum vulgare miller یا اسانس آن در سراسر جهان در خوشبو کننده‌های دهان، خمیر دندان، دسرها، ضد اسیدها و در کاربردهای مختلف آشپزی استفاده می‌شود. در این مقاله قصد داریم به طور مفصل درباره این گیاه پر از خاصیت صحبت کنیم.

 

رازیانه چیست؟
خواص رازیانه

رازیانه (Foeniculum vulgare) گیاهی معطر است که منشا آن منطقه مدیترانه است و مصارف آشپزی و دارویی فراوانی دارد. این گیاه به عنوان یک گیاه در سراسر جهان گسترش یافته است. رازیانه عمدتاً در آب و هوای ساحلی و در سواحل رودخانه‌ها رشد می‌کند.

خواص رازیانه چیست؟
شاید چشم‌گیرترین خواص رازیانه و دانه‌های آن ناشی از آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات گیاهی قوی آنها باشد. اسانس این گیاه حاوی بیش از 87 ترکیب فرار از جمله آنتی‌اکسیدان‌های پلی فنل رزمارینیک اسید، اسید کلروژنیک، کورستین و آپیژنین است. آنتی‌اکسیدان‌های پلی فنل عوامل ضد التهابی قوی هستند که اثرات قدرتمندی بر سلامت دارند.

مطالعات نشان می‌دهد افرادی که رژیم‌های غذایی غنی از این آنتی‌اکسیدان‌ها را دنبال می‌کنند، کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی، چاقی، سرطان، بیماری‌های عصبی و دیابت نوع ۲ هستند.

علاوه بر این، بیش از 28 ترکیب در دانه‌های رازیانه از جمله آنتول، فنچون، متیل چاویکول و لیمونن شناسایی شده است. مطالعات حیوانی نشان می‌دهد که ترکیب آلی آنتول دارای خواص ضد سرطانی، ضد میکروبی، ضد ویروسی و ضد التهابی است.

در نهایت، ترکیب گیاهی لیمونن به مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند و نشان داده شده است که از سلول‌های موش در برابر آسیب‌های ناشی از برخی بیماری‌های مزمن محافظت می‌کند.

 

 

خواص رازیانه تازه
خواص رازیانه

هم رازیانه و هم دانه‌های آن مملو از مواد مغذی هستند. هر دو دانه رازیانه و رازیانه کالری کمی دارند اما بسیاری از مواد مغذی مهم را برای بدن فراهم می‌کنند.

پیاز رازیانه تازه منبع خوبی از ویتامین C است، ویتامینی محلول در آب که برای سلامت ایمنی، ترمیم بافت و سنتز کلاژن حیاتی است. ویتامین C همچنین به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی در بدن عمل می‌کند و از آسیب سلولی ناشی از مولکول‌های ناپایدار به نام رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

هم پیاز و هم دانه‌های رازیانه حاوی ماده معدنی منگنز هستند که برای فعال شدن آنزیم، متابولیسم، محافظت سلولی، رشد استخوان، تنظیم قند خون و بهبود زخم مهم هستند. به غیر از منگنز، رازیانه و دانه‌های آن حاوی مواد معدنی دیگری هستند که برای سلامت استخوان‌ها حیاتی هستند، از جمله پتاسیم، منیزیم و کلسیم.

حقایق تغذیه‌ای رازیانه
با توجه به پایگاه داده ملی مواد مغذی USDA، پیاز رازیانه منبع انرژی، ویتامین C، فیبر غذایی، پتاسیم و سایر مواد معدنی ضروری مانند کلسیم، فسفر و سدیم است. مقدار کمی آهن، منیزیم، روی، نیاسین و ویتامین K را فراهم می‌کند. همچنین حاوی ویتامین‌های B، بتا کاروتن، ویتامین Aو فلاونول‌ها است.

خواص رازیانه برای سلامتی
خواص رازیانه

جدای از کاربردهای رازیانه که قبلاً ذکر شد، کاربردهای دارویی و خواص سلامتی فراوانی دارد که عمدتاً به دلیل ترکیبات اسانس آن است که در زیر به طور خلاصه به آنها اشاره می‌شود.

خواص رازیانه برای سرکوب اشتها
دانه‌های رازیانه نه تنها ممکن است یک طعم عالی به غذاهای شما بدهد بلکه می‌تواند اشتها را کاهش دهد.

مطالعه‌ای بر روی 9 زن سالم نشان داد که افرادی که قبل از خوردن ناهار 250 میلی‌لیتر چای تهیه شده با 2 گرم دانه رازیانه می‌نوشند نسبت به افرادی که چای تنها می‌نوشند به میزان قابل توجهی کمتر احساس گرسنگی می‌کنند و کالری کمتری در طول وعده غذایی مصرف می‌کنند.

نکته: آنتول، جزء اصلی اسانس رازیانه، ممکن است در در خصوصیات کاهش اشتها این گیاه، موثر باشد.جوان ایرانی (irjavan.com)

خواص رازیانه برای قلب
خوردن رازیانه و دانه‌های آن ممکن است از راه‌های مختلفی برای سلامت قلب مفید باشند؛ زیرا سرشار از فیبر هستند. (ماده‌ی مغذی که نشان داده شده است برخی از عوامل خطر بیماری قلبی مانند کلسترول بالا را کاهش می‌دهد.)

یک پیمانه (87 گرم) پیاز رازیانه خام حاوی 3 گرم فیبر است که 11 درصد از ارزش روزانه را تامین می‌کند. رژیم‌های غذایی سرشار از فیبر با کاهش خطر بیماری قلبی مرتبط هستند. بررسی 22 مطالعه، مصرف بیشتر فیبر غذایی را با خطر کمتر بیماری قلبی مرتبط دانست. به ازای هر 7 گرم فیبر اضافی مصرف شده در روز، خطر بیماری قلبی 9 درصد کاهش می‌یابد.

رازیانه و دانه‌های آن همچنین حاوی مواد مغذی مانند منیزیم، پتاسیم و کلسیم هستند که نقش مهمی در حفظ سلامت قلب دارند. به عنوان مثال، گنجاندن منابع غنی از پتاسیم در رژیم غذایی ممکن است به کاهش فشار خون بالا که یک عامل خطر برای بیماری قلبی است، کمک کند.

خواص رازیانه برای مبارزه با سرطان
خود رازیانه خام به طور گسترده در مورد محافظت از سرطان مورد مطالعه قرار نگرفته است. با این حال، عصاره دانه رازیانه کمی بیشتر مورد بررسی قرار گرفته است، و یافته‌های یک مطالعه در این مورد بسیار چشمگیر بوده است.

این مطالعه نشان می‌دهد که، عصاره رازیانه نه تنها می‌تواند به دلیل غلظت فلاونوئیدها، آلکالوئیدها و فنل‌ها از رشد تومورها جلوگیری کند، بلکه حتی این پتانسیل را دارد که در برابر اثرات مضر تشعشع در طول درمان سرطان، محافظ شیمیایی باشد. طبق همین مطالعه، عصاره دانه رازیانه پتانسیل ضد سرطانی را در برابر سرطان سینه و سرطان کبد نشان می‌دهد.

همچنین مجموعه گسترده‌ای از ترکیبات گیاهی در رازیانه ممکن است به محافظت در برابر بیماری‌های مزمن، از جمله سرطان‌های خاص کمک کند. به عنوان مثال، آنتول (یکی از ترکیبات فعال اصلی در دانه‌های رازیانه) خاصیت ضد سرطانی قوی دارد.

مطالعه‌ای دیگر نشان داد که آنتول رشد سلولی را سرکوب کرده و آپوپتوز یا مرگ برنامه‌ریزی شده سلولی را در سلول‎های سرطان سینه انسان القا می‌کند. مطالعه دیگری بیان کرد که عصاره رازیانه از گسترش سلول‌های سرطان سینه انسان جلوگیری کرده و باعث مرگ سلول‌های سرطانی می‌شود. مطالعات حیوانی همچنین نشان می‌دهد که عصاره دانه‌ها ممکن است از سرطان سینه و کبد محافظت کنند.

 

خواص رازیانه برای زنان شیرده
ثابت شده است که رازیانه به افزایش ترشح شیر مادران کمک می‌کند. رازیانه ممکن است ترشح شیر و سطح پرولاکتین خون را افزایش دهد. (هورمونی که به بدن سیگنال می‌دهد تا شیر مادر تولید کند.)

با این حال، مطالعات دیگر هیچ تاثیری بر ترشح شیر یا افزایش وزن نوزاد نشان ندادند. عوارض جانبی منفی مانند افزایش وزن ضعیف و مشکل در تغذیه نیز در نوزادانی که مادرانشان دمنوش‌های شیردهی حاوی رازیانه مصرف می‌کردند، گزارش شده است. به این دلایل، زنان شیرده باید قبل از استفاده از رازیانه برای تحریک تولید شیر با پزشک مشورت کنند.

خواص رازیانه به عنوان ضد باکتری
مطالعات نشان می‌دهد که عصاره رازیانه از رشد باکتری‌ها و مخمرهای بالقوه مضر مانند اشریشیا کلی، استافیلوکوکوس اورئوس و کاندیدا آلبیکنس جلوگیری می‌کند.

خواص رازیانه برای کاهش التهاب
آنتی اکسیدان‌های قوی موجود در رازیانه، مانند ویتامین C و کورستین، می‌توانند به کاهش التهاب و سطوح نشانگرهای التهابی کمک کنند.

خواص رازیانه برای سلامت روان
مطالعات حیوانی نشان داده است که عصاره رازیانه ممکن است کمبود حافظه مرتبط با افزایش سن را کاهش دهد.

خواص رازیانه برای زنان یائسه
خواص رازیانه

مروری بر 10 مطالعه نشان داد که رازیانه ممکن است عملکرد و رضایت جنسی را در زنان یائسه بهبود بخشد و همچنین گرگرفتگی، خارش واژن، خشکی، درد هنگام رابطه جنسی و اختلالات خواب را تسکین دهد.

نکته: توجه به این نکته مهم است که بسیاری از این مطالعات از دوزهای غلیظ گیاه استفاده کردند و بعید است که خوردن مقادیر کمی از رازیانه یا دانه‌های آن فواید مشابهی را داشته باشد.

خواص رازیانه برای پیشگیری از کم‌خونی
آهن و هیستیدین، اسید آمینه موجود در رازیانه، هر دو در درمان کم خونی مفید هستند. در حالی که آهن جزء اصلی هموگلوبین است، هیستیدین تولید هموگلوبین را تحریک می‌کند و همچنین به تشکیل سایر اجزای مختلف خون کمک می‌کند.

خواص رازیانه برای رفع سوء هاضمه
جویدن دانه‌های رازیانه بعد از غذا، به ویژه در شبه قاره هند یک عمل رایج است. این کار برای سال‌ها انجام می‌شود زیرا تصور می‌شود هضم غذا را تسهیل می‌کند و بوی بد دهان را از بین می‌برد.

برخی از اجزای موجود در اسانس رازیانه احتمالاً محرک هستند زیرا ترشح شیره گوارشی و معده را تحریک می‌کنند، التهاب معده و روده را کاهش می‌دهند و جذب مناسب مواد مغذی از غذا را تسهیل می‌کنند. علاوه بر این، رازیانه می‌تواند یبوست را از بین ببرد و از بدن در برابر طیف گسترده‌ای از مشکلات روده‌ای که می‌تواند ناشی از انسداد باشد محافظت کند. همچنین دارای خواص ضد اسیدی است و به طور گسترده در آماده سازی‌های ضد اسید استفاده می‌شود.

خواص رازیانه برای کاهش نفخ
به دلیل خواص ضد نفخ اسید آسپارتیک موجود در آن به عنوان یک ضد نفخ بسیار محبوب است. عصاره آن را بسیاری از نوزادان گرفته تا افراد مسن می‌توانند به عنوان راهی برای کاهش نفخ و دفع گاز اضافی معده استفاده کنند. معمولاً در داروها برای کاهش علائم سوء هاضمه و نفخ غیر زخمی در نوزادان و کودکان خردسال استفاده می‌شود.

خواص رازیانه برای درمان یبوست
تخم‌های رازیانه، به‌ویژه به‌صورت پودر، به‌عنوان یک ملین احتمالی، به‌ویژه در طب آیورودا، عمل می‌کنند. رازیانه به پاکسازی روده‌ها کمک می‌کند، در حالی که اثر تحریک‌کننده آن به حفظ حرکت مناسب پریستالتیک روده‌ها کمک می‌کند و در نتیجه به دفع نیز کمک می‌کند. رازیانه همچنین معمولاً در داروهایی یافت می‌شود که درد شکم، اسهال، سندرم روده تحریک‌پذیر و سایر مشکلات روده را درمان می‌کنند.

 

 

خواص رازیانه برای تنظیم فشار خون

خواص رازیانه

رازیانه منبع بسیار غنی پتاسیم است که می‌تواند یک ماده مغذی ضروری در بدن ما باشد و طبق گزارشی که در مجله فشار خون منتشر شده برای تعدادی از فرآیندهای مهم حیاتی است. یکی از ویژگی‌های پتاسیم کیفیت آن به عنوان گشادکننده عروق است، به این معنی که تنش رگ‌های خونی را کاهش می‌دهد و در نتیجه فشار خون را کاهش می‌دهد. فشار خون بالا با طیف وسیعی از مسائل بهداشتی از جمله حمله قلبی، سکته مغزی و تصلب شرایین مرتبط است. همچنین، برای دیابتی‌ها، مشکلات فشار خون می‌تواند مدیریت سطح انسولین و گلوکز آنها را بسیار دشوار کند و می‌تواند علت بسیاری از عوارض بالقوه کشنده باشد. گنجاندن یک فنجان پیاز رازیانه در رژیم غذایی روزانه می‌تواند سطح پتاسیم و تمام فوایدی که همراه با آن دارد را افزایش دهد.

خواص رازیانه برای بهبود عملکرد مغز
پتاسیم که در مقادیر بالایی در پیاز و دانه‌های رازیانه یافت می‌شود، یک الکترولیت است، به این معنی که می‌تواند هدایت الکتریکی را در سراسر بدن تسهیل کند. (بر اساس تحقیقات منتشر شده در دانشکده پزشکی دانشگاه ییل در سال 1939.) این شامل اتصالات درون مغز است که یک تابلوی برق واقعی از جریان‌های الکتریکی است. پتاسیم می‌تواند از طریق این کیفیت به افزایش عملکرد مغز و توانایی‌های شناختی کمک کند. همچنین، رازیانه یک گشادکننده عروق است، به این معنی که اکسیژن بیشتری به مغز می‌رسد و فعالیت‌های عصبی می‌توانند عملکرد مطلوبی داشته باشند.

 

خواص رازیانه برای درمان اسهال
رازیانه در درمان اسهال ناشی از عفونت‌های باکتریایی مفید است، زیرا ممکن است دارای برخی از اجزای آنتول و سینئول باشد که ممکن است خواص ضد عفونی کنندگی و ضد باکتریایی داشته باشد. برخی از اسیدهای آمینه مانند هیستیدین می‌توانند به هضم و عملکرد صحیح دستگاه گوارش کمک کنند و در نتیجه به رفع اسهال ناشی از سوء هاضمه کمک کنند. رازیانه از دیرباز توسط فرهنگ‌های بومی به عنوان راهی برای از بین بردن اسهال استفاده می‌شده است.

خواص رازیانه برای کاهش علائم کولیک
رازیانه خاصیت ضد اسپاسم خاصی دارد که به شل شدن عضلات و کاهش ناراحتی مرتبط با قولنج کمک می‌کند. مولکول‌های پلیمری و سنگین در درمان قولنج کلیوی مفید هستند. چنین پلیمرهایی که فیتواستروژن نیز نامیده می‌شوند، در آنتول، جزئی از اسانس رازیانه، یافت می‌شوند. با این حال، تحقیقات علمی بیشتری برای بررسی فواید و اثرات آن بر انسان مورد نیاز است.

خواص رازیانه برای تقویت ایمنی
رازیانه سرشار از بسیاری از مواد مغذی از جمله ویتامین C است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و از بدن در برابر عفونت‌ها و آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

خواص رازیانه برای تنظیم قاعدگی
تصور می‌شود که رازیانه با تنظیم مناسب عملکرد هورمونی در بدن، قاعدگی را کاهش داده و تنظیم می‌کند. علاوه بر این، رازیانه در تعدادی از محصولات مصرفی برای کاهش اثرات سندرم پیش از قاعدگی استفاده می‌شود و همچنین به طور سنتی به عنوان یک مسکن تسکین دهنده درد و آرامش بخش برای زنان یائسه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

خواص رازیانه برای مراقبت از چشم
خواص رازیانه

گنجاندن رازیانه در وعده‌های غذایی می‌تواند به محافظت از چشم‌ها در برابر التهاب و همچنین به کاهش اختلالات مربوط به پیری زودرس و دژنراسیون ماکولا کمک کند. این به دلیل فراوانی آنتی‌اکسیدان‌ها (ویتامین C و اسیدهای آمینه مانند آرژنین برای جوان‌سازی بافت‌ها و جلوگیری از پیری بسیار مفید است.) و سم‌زدایی‌ها و محرک‌ها است. آنها به طور خاص در اسانس رازیانه و همچنین مواد معدنی مانند کبالت و منیزیم یافت می‌شوند. در نهایت می‌توان آب برگ‌های آن و خود گیاه را به صورت خارجی به چشم‌ها زد تا سوزش و خستگی چشم را کاهش دهد.

رازیانه همچنین منبعی غنی از فلاونوئیدها است که برای محافظت در برابر مرگ سلول‌های رنگدانه به دلیل مرگ ناشی از استرس اکسیداتیو بسیار مفید است. با محافظت در برابر این تخریب سلول‌های رنگدانه، رازیانه را می‌توان به دلایل متعددی به عنوان موثر در سلامت چشم طبقه‌بندی کرد.

خواص رازیانه برای درمان اختلالات تنفسی
رازیانه به دلیل وجود سینئول و آنتول که ماهیت خلط‌آوری دارند؛ در ناراحتی‌های تنفسی مانند احتقان، برونشیت و سرفه مفید است. دانه و پودر رازیانه می‌تواند به شکستن بلغم و شل شدن سریع سموم و تجمع گلو و مجرای بینی برای دفع از بدن کمک کند تا بهبودی سریع از شرایط تنفسی تضمین شود.

خواص رازیانه برای استخوان
با توجه به محتوای کلسیم، رازیانه می‌تواند به حفظ استحکام و سلامت استخوان کمک کند. یک فنجان رازیانه حاوی حدود 43 میلی‌گرم کلسیم است که می‌تواند برای کسانی که به اندازه کافی غذاهای سرشار از کلسیم مصرف نمی‌کنند و ممکن است دچار کمبود کلسیم باشند، مفید باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که افزایش دریافت کلسیم از منابع غذایی، تراکم مواد معدنی استخوان را افزایش می‌دهد.

اما کلسیم تنها ماده مغذی تقویت‌کننده استخوان نیست که در پیاز وجود دارد. رازیانه همچنین حاوی منیزیم، فسفر و ویتامین K است که همگی در حفظ استحکام استخوان‌ها نقش دارند.

خواص رازیانه برای پوست
رازیانه سرشار از ویتامین C است و تقریباً نیمی از مقدار توصیه شده روزانه را تنها در یک پیاز خود تأمین می‌کند. ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان قوی است که ممکن است به کاهش آسیب رادیکال‌های آزاد که می‌تواند منجر به پیری زودرس شود کمک کند.

ویتامین C همچنین برای تشکیل کلاژن ضروری است و ابزاری قدرتمند برای محافظت از ظاهر پوست است. در نتیجه آن را به انتخاب خوبی برای کاهش طبیعی پیری تبدیل می‌کند. کمبود ویتامین C اسکوربوت نامیده می‌شود که به صورت ناتوانی در تشکیل صحیح کلاژن ظاهر می‌شود و منجر به خونریزی لثه و خونریزی زیر پوست می‌شود.

با توجه به این عملکردها، مصرف کافی ویتامین C برای کاهش ظاهر چین و چروک و حفظ سلامت پوست ضروری است.

خواص رازیانه برای لاغری
فیبر حاوی کالری نیست، اما باعث افزایش احساس سیری می‌شود. انسان آنزیم‌های مورد نیاز برای تجزیه فیبر را ندارد، بنابراین نمی‌تواند به عنوان کالری جذب شود.

مطالعات نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی سرشار از فیبر می‌توانند به کاهش وزن مؤثر افراد کمک کنند. مطالعه‌ای در سال 2001 نشان داد شرکت‌کنندگانی که روزانه 14 گرم فیبر به رژیم غذایی خود اضافه می‌کردند؛ توانستند 4 کیلوگرم وزن کم کنند. افزایش مصرف فیبر، با افزودن رازیانه و سایر غذاهای پر فیبر به رژیم غذایی، ممکن است راهی ساده برای احساس رضایت بیشتر و کاهش وزن باشد.

 

 

موارد استفاده از رازیانه در طب سنتی
خواص رازیانه

در بسیاری از فرهنگ‌ها به دلیل خواص دارویی رازیانه، این گیاه بسیار مورد تاکید قرار می‌گیرد. در طب سنتی چینی برای کمک به انواع بیماری‌ها از احتقان گرفته تا کمک به افزایش جریان شیر مادر استفاده می‌شود. همچنین می‌تواند به ناراحتی معده، نیش حشرات یا تسکین گلودرد نیز کمک کند.

رازیانه در طب آیورودا به دلیل طبع گرم آن ارزشمند است. تصور می‌شود که به تعادل همه انواع بدن از جمله واتا، پیتا و کافا کمک می‌کند. این ماده مغذی برای چشم‌ها و مغز در نظر گرفته می‌شود و به عنوان تسکین‌دهنده مشکلات گوارشی، مانند گاز گرفتگی شناخته می‌شود.

این گیاه در سایر طب‌های سنتی از جمله طب‌های یونانی، سیدا، هندی و ایرانی نیز کاربرد دارد. در طب ایرانی رازیانه طبعی گرم دارد. و برای کسانی که طبعی سرد دارند بسیار مفید است.

از دیگر خواص رازیانه در طب سنتی می‌توان به درمان طیف وسیعی از بیماری‌ها، از مسائل ساده‌ای مانند سرماخوردگی و سرفه گرفته تا بیماری‌های پیچیده‌تر مانند سرطان، آرتریت، قولنج، درد شکم، اسهال، یبوست، درد کبد و مشکلات کلیوی اشاره کرد.

 

نحوه انتخاب رازیانه مرغوب
رازیانه دارای بافتی ترد و طعمی شبیه شیرین بیان یا بادیان است. رازیانه یک افزودنی عالی برای هر غذای زمستانی است تا طعمی منحصر به فرد، کمی شیرین و گرم‌کننده ارائه دهد. برای بهره‌مندی از خواص رازیانه باید در انتخاب گیاه رازیانه بسیار دقت کنید.

هنگام انتخاب پیاز رازیانه، به دنبال پیازی باشید که سفت باشد و قسمت پایینی آن بیشتر سفید باشد. از پیازهایی که قهوه‌ای یا لکه‌دار هستند خودداری کنید. همچنین ساقه‌ها باید با هم جمع شوند و گل نداشته باشند.

پیاز رازیانه می‌تواند حدود چهار تا پنج روز در یخچال بماند. به مرور زمان طعم آن از دست می‌رود، بنابراین باید ظرف چند روز مصرف شود.

تمام قسمت‌های پیاز رازیانه از جمله دانه‌ها، برگ‌ها و خود پیاز قابل خوردن است. دانه‌ها معمولاً خشک می‌شوند و به عنوان ادویه استفاده می‌شوند.

برای تهیه پیاز رازیانه ابتدا ساقه‌های پیاز را از جایی که جوانه می‌زنند جدا کنید. سپس پیاز را به صورت عمودی به برش‌های نازک بسته به دستوری که انتخاب می‌کنید برش دهید. می‌توانید پیاز رازیانه را به صورت خام بخورید، می‌توانید آن را تفت دهید یا با سبزیجات دیگر تفت دهید.

 

دستور پخت سوپ سیب رازیانه
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن %D8%BA%D8%B0%D8%A7.jpg است

حال برای استفاده بیشتر از خواص رازیانه یک غذای مقوی را به شما آموزش خواهیم داد. پس برای دستور یک سوپ سیب رازیانه با ما همراه باشید.

مواد لازم:

2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
1 پیاز خرد شده
2 (متوسط ​​تا بزرگ) ساقه‌های پیاز رازیانه
2 سیب بزرگ، پوست کنده، هسته گرفته و خرد شده
1 لیوان آب مرغ
2-3 شاخه آویشن
طرز تهیه:

روغن نارگیل را در یک قابلمه بزرگ گرم کنید.
پیاز را روی حرارت ملایم یا متوسط ​​به مدت 10-15 دقیقه تفت دهید تا نرم و تقریباً قهوه‌ای شود.
رازیانه و سیب را اضافه کنید و 5 تا 10 دقیقه تفت دهید تا نرم شوند.
آب مرغ و آویشن را اضافه کنید.
سوپ را در مخلوط کن پرقدرت پوره کنید تا یکدست و کرم رنگ شود.
سوپ سیب رازیانه آماده است. ان را در ظرفی بریزید و میل کنید.
نوش‌جان!

 


احتیاط در مصرف رازیانه
خواص رازیانه

در مقابل خواص رازیانه باید به خاطر داشته باشید که اغلب، زیاده روی در هر چیزی مضر است. برخی از اجزای اسانس رازیانه مانند آنتول و چند ماده شیمیایی دیگر موجود در خود گیاه در صورت مصرف زیاد می‌توانند خطرناک باشد. باید به خاطر داشته باشید که ترکیباتی که می‌توانند باکتری‌ها و میکروب‌ها را در دوزهای کم از بین ببرند، می‌توانند برای شما نیز مضر باشند.

به عنوان مثال، رازیانه دارای خواص استروژنی قوی است، به این معنی که مانند هورمون استروژن عمل می‌کند. اگرچه این ممکن است به تسکین علائم یائسگی کمک کند، اما ممکن است برای زنان باردار خطرناک باشد. به دلیل فعالیت شبه استروژنی آن، نگرانی در مورد تراتوژنیسیته بالقوه گیاه وجود دارد. (احتمال اختلال در رشد و نمو جنین.)

مطالعه‌ای که تراتوژنیسیته اسانس رازیانه را ارزیابی کرد، نشان داد که دوزهای بالا ممکن است اثرات سمی روی سلول‌های جنین داشته باشد. اگرچه خوردن رازیانه و دانه‌های آن به احتمال زیاد بی‌خطر است، زنان باردار باید از مصرف مکمل‌ها یا خوردن اسانس این گیاه خودداری کنند.

رازیانه همچنین ممکن است با برخی داروها، از جمله قرص‌های استروژن و برخی داروهای سرطان تداخل داشته باشد، بنابراین همیشه قبل از استفاده از دوزهای بالا در مکمل، اسانس یا عصاره، با پزشک مشورت کنید.

همچنین استفاده زیاد از رازیانه می‌تواند باعث مشکل در تنفس، افزایش تپش قلب، ضربان قلب نامنظم و مشکلات عصبی مختلف شود. بنابراین، از خواص چشمگیر رازیانه در حد اعتدال استفاده کنید.

 

سخن آخر
رازیانه نام گیاهی Foeniculum vulgare دارد. این یک گیاه سنتی و محبوب با سابقه بسیار طولانی در استفاده پزشکی در طب باستانی چینی و آیورودا است. کل گیاه رازیانه از جمله پیاز، برگ‌ها و دانه‌ها قابل مصرف است.

افزودن رازیانه به رژیم غذایی شما ممکن است سلامت قلب را بهبود بخشد، التهاب را کاهش دهد، اشتها را سرکوب کند و حتی اثرات ضد سرطانی داشته باشد. برای بهره‌مندی از خواص رازیانه و دانه‌های آن، سعی کنید پیاز رازیانه خام را در سالاد خود بگنجانید یا از دانه‌های آن برای طعم دادن به سوپ‌ها، آبگوشت‌ها، محصولات پخته شده و ماهی استفاده کنید.

همچنین رازیانه ادرار آور است، به این معنی که می‌تواند مقدار و تکرر ادرار را افزایش دهد و در نتیجه به دفع مواد سمی از بدن کمک کرده و به روماتیسم و ​​تورم کمک می‌کند. همچنین به عنوان افزایش تولید و ترشح شیر در مادران شیرده استفاده می‌شود. از آنجایی که این شیر حاوی برخی از خواص رازیانه است، برای نوزاد نیز ضد نفخ است. موها را تقویت می‌کند، از ریزش مو جلوگیری می‌کند، بدن را آرام می‌کند، حافظه را تقویت می‌کند و در تابستان اثر خنک‌کنندگی شگفت‌انگیزی دارد.

https://irjavan.com/%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%b5-%d8%b1%d8%a7%d8%b2%db%8c%d8%a7%d9%86%d9%87-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/



:: بازدید از این مطلب : 580
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 ارديبهشت 1402 | نظرات ()