نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی

شیر برقی هانتر چیست و چه کاربردی دارد؟

بدون شک نام شیر برقی هانتر را شنیده اید. به عبارت ساده، دستگاه آبی است که با روشن و خاموش کردن شیر برقی کار می کند. به طور کلی شیر برقی یکی از با ارزش ترین و پرکاربردترین دستگاه هایی است که اخیراً در اتوماسیون صنعتی برای جریان مایعات و هوا مورد استفاده قرار می گیرد. به ویژه باز و بسته شدن این نوع شیرها بر خلاف محصولات مشابه توسط برق انجام می شود. به این ترتیب می توان گفت که عملکرد آن بیشتر شبیه یک اتصال دهنده است تا یک شیر معمولی. زیرا تمامی شیرهای برقی و کنتاکتورها برای کارکرد صحیح و زیاد نیاز به برق دارند و با وصل شدن برق عملیات قطع و وصل آب صورت می گیرد. شیر برقی هانتر یکی از محصولات مدرن و پیشرفته شرکت هانتر است که توانسته نقش کنترلی خود را در صنایع مختلف ایفا کند و توانایی خود را در برابر جریان های مختلف آب و یا هر نوع مایع دیگری به اثبات رسانده است. شرکت هانتر یکی از معتبرترین و مدرن ترین شرکت ها در زمینه تولید قطعات و تجهیزات صنایع مختلف است که دفتر مرکزی آن در آمریکا قرار دارد.

امروزه از محصولات و سیستم های مختلفی برای کنترل، قطع و وصل جریان سیال استفاده می شود که از جمله آنها می توان به شیر برقی اتوماتیک هانتر اشاره کرد. شیر برقی هانتر که یک شیر الکترومکانیکی است دارای بدنه و قرقره فلزی با خاصیت مغناطیسی بالا می باشد. این شیر با توانایی خاص خود در جریان در زمان های مختلف به صورت هوشمند کار می کند. از این قطعه پرکاربرد در ابعاد و اندازه های مختلف با حجم کاری متفاوت ساخته و به فروش می رسد.


ویژگی های شیر برقی هانتر

در مورد مشخصات شیر ​​برقی باید توضیح داد که این قطعه در برابر انواع تشعشعات مقاوم بوده و در زیر اشعه خورشید و همچنین استفاده طولانی و طولانی مدت از آن شکسته و خراب نمی شود. اما توجه به نکات مهم در مورد شیر برقی هانتر هنگام نصب و استفاده از آن ضروری است. از دیگر ویژگی های این قطعه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ساخته شده از مواد پلیمری قوی و مقاوم و تحمل فشار و نیروی تا 5.10 بار

قابلیت باز کردن دستی

تحمل دمای تا 66 درجه سانتیگراد.

طراحی مهر و موم دیافراگمی دو طرفه مناسب برای این نوع شیر از نشتی جلوگیری می کند

اندازه درپوش نایلونی مقاوم در برابر شیشه شیر دسترسی به آن را بدون ابزار آسان می کند

پیچ های پوششی محکم در این قسمت برای نگهداری شیر عالی هستند



دارای روکش کامل سوپاپ

رول ایمنی دارد

قطعات شیر ​​برقی شکارچی

سه

آب برنج

تولید آب

باز پیچی

سیم فولادی

سیم های اتصال

میله فلزی

بهار

سوپاپ اگزوز

 

شیر برقی هانتر چگونه کار می کند

اصولاً وقتی جریان الکترومغناطیسی وارد سیم پیچ شیر برقی هانتر می شود، میدان مغناطیسی در سیم پیچ ایجاد می شود و این باعث ایجاد حالت مغناطیسی و بالا کشیدن میله کار می شود. در شرکت هانتر چنین حالتی باعث باز شدن دریچه آب و جریان مایعات می شود. عکس این فرآیند نیز به این صورت است که با قطع جریان، حالت مغناطیسی و ولتاژ سیم پیچ از بین رفته و فنر بالای میله آن را به سمت پایین می کشد. در نتیجه آب قطع می شود.

با ظهور ابزار و تجهیزات در صنایع مختلف، شرایط لازم برای پیشرفت و بهینه سازی فرآیندها فراهم می شود. بخش کشاورزی و باغداری یکی از بخش‌هایی است که ارتباط تنگاتنگی با معیشت ما دارد و تحولات و تحولات چشمگیری در این زمینه به وجود آمده است. زمان و روش آبیاری گیاهان و درختان مهمترین عامل در توسعه باغ یا مزرعه است. به همین دلیل مراقبت از این موارد برای باغبان یا کشاورز در اولویت است. برای این منظور سازندگان و طراحان صنعتی دستگاهی به نام شیر برقی طراحی کرده اند که در آبیاری صحیح و اساسی گیاهان و درختان نقش موثری دارد. در ادامه، علاوه بر بررسی کامل این محصول، شیر برقی هانتر، یکی از بهترین برندها در این زمینه را معرفی خواهیم کرد.

رفرنس:  https://abniro.com/solenoid-valve-hunter/



:: بازدید از این مطلب : 34277
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 25 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


1- بوتاکس نوروتوکسینی است که با سوزن تزریق می شود.

بوتاکس یک نوروتوکسین تزریقی است که از سم بوتولینوم باکتری کلستریدیوم بوتولینوم به دست می آید. این سم به صورت رقیق برای شل کردن عضلات به خصوص پیشانی، بین ابروها و اطراف چشم استفاده می شود. به این ترتیب با غیرفعال کردن موقت سیگنال های عصبی به ماهیچه ها به خصوص صورت، نمی توانید حالت های چین و چروک خاصی به صورت خود بدهید.



2- بوتاکس در صورت تزریق صحیح بی خطر است.

فکر گذاشتن سوزن در پیشانی، ابرو یا بین چشم ها می تواند کمی ترسناک باشد، اما مطمئن باشید که بوتاکس نه تنها مورد تایید FDA است، بلکه بسیار رایج است و متقاضیان زیادی نیز چنین کرده اند.

این محصول به طور گسترده برای اهداف آرایشی استفاده می شود، اما در بسیاری از موارد پزشکی نیز استفاده می شود. بوتاکس اولین بار در سال 2011 توسط FDA تایید شد.

بوتاکس برای استفاده در لوازم آرایشی در سال 2002 تایید شد و از آن زمان میلیون ها نفر از این محصول به طور ایمن و مفید استفاده کرده اند. مهم است که به یاد داشته باشید که بوتاکس زمانی که توسط یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک دارای مجوز انجام شود ایمن است.



3 - زمان جادویی برای درمان بوتاکس وجود ندارد.

بیشتر و بیشتر متقاضیان جوان از بوتاکس استفاده می کنند حتی قبل از اینکه چین و چروک ظاهر شود یا عمیق شود. متخصصان پوست و مو نمی توانند سن خاصی را برای شروع درمان بوتاکس تجویز کنند زیرا به هدف، ویژگی های صورت، ترجیحات و انتخاب شما بستگی دارد.

هر بار که ابروهایمان را بالا می بریم یا اخم می کنیم و ابروهایمان را به هم می کشیم، چین و چروک های این نواحی عمیق تر شده و چروک های جدیدی شروع به ایجاد می کنند. این به آرامی در یک دوره زمانی طولانی اتفاق می افتد، بنابراین شما متوجه تغییرات روزانه نمی شوید.

هنگامی که ابروهای خود را بلند کردید، متوجه افزایش تعداد و عمق خطوط افقی و چین و چروک روی پیشانی خواهید شد. اگر ده ثانیه ابرو را در یک مکان با دست نگه دارید، متوجه خواهید شد که پس از رها کردن ابرو و شل شدن عضلات، خط روی پیشانی بیشتر نمایان و عمیق‌تر می‌شود. بوتاکس از ایجاد خطوط جدید جلوگیری می کند و خطوط موجود را عمیق تر می کند.



4- هنگامی که درمان به درستی انجام شود، صورت شما راکد به نظر نمی رسد.

برخی از منتقدان بر این باورند که بوتاکس باعث می‌شود که حالت صورت شما از بین برود و در هنگام لبخند زدن، عصبانیت یا احساس غمگینی، تحرک صورت شما کمتر شود. در حالی که درست است که دامنه حرکتی شما محدود است، بوتاکس کافی به شما اجازه می دهد تا واکنش نشان دهید و ارتباط برقرار کنید.

بوتاکس عضلات صورت را شل می کند که باعث ایجاد چین و چروک و فرورفتگی هایی مانند گوشه چشم (چروک های پنجه کلاغی)، چین و چروک بین ابروها و پیشانی و سایر عضلاتی می شود که برای آشکار شدن ویژگی های صورت فعال نمی شوند.



5- بوتاکس تمام چین و چروک ها را از بین نمی برد.

مهم است که درک شما از تزریق بوتاکس واقع بینانه باشد. بوتاکس تمام چین و چروک های صورت شما را درمان نمی کند و ممکن است چین و چروک صورت را نیز تحت تاثیر قرار دهد. وارد شدن به فاز آرام سازی عضلات مربوطه این چروک را کاهش می دهد. بوتاکس به اصطلاح چین و چروک های ساکن را (که معمولا جلوی آینه دیده می شود) از بین نمی برد. برای چنین خطوطی باید از درمان های دیگری مانند تزریق ژل یا لیزرهای بازسازی کننده پوست استفاده کرد. در این صورت می توانید با پزشک مشورت کنید.

 

6-بوتاکس واقعا یک برند است.

شاید نام بوتاکس بسیار آشنا باشد، اما بوتاکس تنها یکی از نوروتوکسین های موجود در بازار است. سایر سموم عصبی عبارتند از Dysport که در سال 2009 تاییدیه FDA را دریافت کرد و Jeuveau که در سال 2019 تاییدیه دریافت کرد. همه این محصولات از انواع خاصی از باکتری ها می آیند و بنابراین اثر یکسانی دارند.

تفاوت های جزئی بین این سه نوع نوروتوکسین وجود دارد. زئومین یک نوروتوکسین خالص است و به آن مولکول برهنه می گویند زیرا فاقد پروتئین های سطحی اضافی موجود در Dysport و Xeomin است. این نوروتوکسین خالص به عمق پوست نفوذ می کند و به سرعت و به طور موثر عمل می کند و خطر واکنش های آلرژیک را کاهش می دهد.

از نظر تئوری، کاهش بار پروتئین، شانس بدن برای بوتاکس شدن غیرفعال و غیرفعال را کاهش می دهد، به این معنی که بدن به نوروتوکسین پاسخ ایمنی نمی دهد.

دیسپورت کمی بیشتر از بوتاکس پخش می شود، بنابراین برای مناطقی که نیاز به تزریق متوالی دارند مناسب تر است. همچنین نفوذ دیسپورت نسبت به دو محصول دیگر بیشتر است و اثر آن در عرض 2-3 روز مشخص می شود در حالی که بوتاکس 7-10 روز و Xeomin 5-6 روز طول می کشد. با امتحان برندهای مختلف می توانید برند مورد علاقه خود را پیدا کنید.



7- ممکن است در ابتدا کمی خنده بشنوید.

بوتاکس بعد از چند روز شروع به کار می کند و نتیجه کامل بعد از دو هفته قابل مشاهده است. بسیاری از مردم می گویند که وقتی شروع می شود متوجه آن می شوند زیرا ناگهان احساس می شود پیشانی شما با چسب پوشیده شده است. بوتاکس در حرکت دادن ماهیچه های صورت موثر است و ممکن است وقتی می خواهید یکی از حالات صورت را نشان دهید احساس عجیبی کنید.

همچنین تزریق بوتاکس در یک ناحیه می تواند ناحیه دیگری را تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان مثال اگر تزریق بوتاکس در قسمت پایین پیشانی و نزدیک ابرو انجام شود، ابروها را به سمت پایین می کشد. همچنین ممکن است در ابتدا، قبل از اینکه بدن خود را با مقدار سموم تطبیق دهد، احساس کشش شدیدی داشته باشید. همچنین باید به نکات قبل و بعد از تزریق توجه کنید، مانند عدم استفاده از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین که باعث کبودی می شود. این یک عارضه جانبی است که باعث می شود جابجایی نوروتوکسین روی پلک ها یا سایر بافت ها بیفتد.



8- هم آقایان و هم خانم ها از این محصول استفاده می کنند.

بوتاکس در بین مردان نیز محبوبیت زیادی دارد بوتاکس رایج ترین محصولی است که توسط مردان استفاده می شود



9- بوتاکس درمانی یکبار مصرف نیست.

بوتاکس حدود سه ماه طول می کشد (یا اگر تازه تزریق را شروع کرده اید بیشتر باشد)، بنابراین بین سه تا شش ماه باید دوباره برای تزریق مراجعه کنید. زیرا بوتاکس عضلات را به طور موقت در مرحله استراحت قرار می دهد و به مرور زمان از بین می رود و متوجه بازگشت چین و چروک می شوید.

با افزایش سن پوست، خاصیت ارتجاعی و کلاژن خود را از دست می دهد و در نتیجه چین و چروک های دائمی به دلیل انقباض مداوم عضلات ایجاد می شود. چند ماه پس از تزریق بوتاکس، بدن گیرنده های عصبی جدید استیل کولین تولید می کند و قادر به انتقال مجدد پیام های عصبی است. تزریق بوتاکس منظم برای کاهش چین و چروک و جلوگیری از چین و چروک دائمی لازم است.


10. به دنبال توافق نباشید.

برخی از کلینیک ها ممکن است پیشنهادات جذابی داشته باشند، اما پزشکان توصیه می کنند قبل از درمان، یادداشت ها و روش های پزشک خود را بررسی کنند. باید از پزشک خود بپرسید که آیا اخیراً این نوع تزریق را انجام داده است و تجربه او را ارزیابی کنید. می توانید از شکایات و نظرات آنلاین آنها برای تصمیم گیری استفاده کنید. از این طریق اطلاعاتی در مورد رفتار کادر درمان و تجربه ای که دارید به دست خواهید آورد. بسیاری از درمان‌های ارزان‌قیمت می‌توانند منجر به نظرات منفی بسیاری از بیماران ناراضی شوند.

 

11 تعداد واحدهای بوتاکسی که دریافت می کنید را بخواهید.

اگر درمان به خوبی انجام شود، می توانید به چهره ای صاف و جوان تر از خود برسید، اما نه به صورت پلاستیکی! از پزشک خود در مورد تعداد واحدهای توصیه شده برای جلوگیری از بی حرکتی صورت سوال کنید. چهره هر فردی متفاوت است و سن خاصی برای درمان وجود ندارد، اما دانستن نقطه شروع به پیشرفت و بهبود با تزریق های بعدی کمک می کند.

متن کامل مقاله را بخوانید: https://cliniczibayi.com/تزریق-بوتاکس/تزریق-بوتاکس-در-شیراز-10-بهترین-پزشک-برا



:: بازدید از این مطلب : 1701
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


در این مقاله فاصله زمانی بین کشیدن دندان و ایمپلنت توضیح داده شده است.با پیشرفت روزافزون تکنولوژی در زمینه های مختلف به ویژه در زمینه دندانپزشکی، از دست دادن دندان دائمی دیگر مشکل اساسی نیست. با اختراع ایمپلنت های دندانی، دیگر نگران جایگزینی دندان های از دست رفته خود نباشید. ایمپلنت ها به کمک پایه تیتانیومی که کاملا به استخوان فک متصل می شود در استخوان فک نصب می شوند.

البته قرار دادن ایمپلنت شرایط لازم را دارد که یکی از مهمترین آنها سلامت استخوان لثه است. اگر استخوان فک به اندازه کافی قوی نیست که بتواند ایمپلنت را پشتیبانی کند، باید استخوان را با استفاده از پیوند استخوان تقویت یا تقویت کرد تا برای دریافت ایمپلنت آماده شود.



فاصله زمانی بین کشیدن دندان و کاشت چقدر باید باشد؟

فاصله زمانی بین دندان پوسیده و کشیدن ایمپلنت می تواند کوتاه یا طولانی باشد. گاهی اوقات ایمپلنت دندان مستقیماً در حفره ایجاد شده توسط کشیدن دندان قرار می گیرد. با این حال، در بیشتر موارد، 3 تا 6 ماه طول می کشد تا جراحی ایمپلنت موفقیت آمیز باشد. اگر فاصله بین کشیدن دندان و ایمپلنت بیش از 6 ماه نباشد بهتر است اگر یک سال از مسواک زدن دندان گذشته باشد و قصد کاشت ایمپلنت را داشته باشید ممکن است ایمپلنت به دلیل آسیب کار نکند. . دندان ها و استخوان های فک. به طور کلی کاشت ایمپلنت ها در بازه های زمانی مختلفی صورت می گیرد که می توان آنها را به چهار نوع زیر تقسیم کرد.



نصب فوری ایمپلنت بعد از کشیدن دندان

اولین نوع کاشت، نوع فوری است. با کاشت فوری، بلافاصله پس از کشیدن دندان، یک دندان مصنوعی با ایمپلنت جایگزین می شود. البته کاشت فوری ایمپلنت یکی از عملیات های پیشرفته است و باید توسط دندانپزشک مجرب و بسیار متخصص انجام شود تا مشکلی برای بیمار پیش نیاید. لازم به ذکر است که برای کاشت فوری ایمپلنت بهتر است با متخصص ایمپلنت مشورت کنید.

ایمپلنت ها 1-2 ماه پس از کشیدن دندان ساخته می شوند

نوع دیگری از کاشت 1-2 ماه پس از کشیدن دندان است. این روش کاشت عمدتاً برای کاشت دندان های جلویی استفاده می شود که نقش مهمی در زیبایی انسان دارند.

کاشت ایمپلنت 3 تا 4 ماه پس از کشیدن دندان

نوع سوم ایمپلنت 4 ماه پس از کشیدن دندان آسیب دیده انجام می شود. در این روش پس از گذشت چهار ماه از کشیدن دندان، قسمت نرم استخوان لثه دوم سفت و استخوانی می شود و قرار دادن ایمپلنت روی آن آسان می شود. این نوع کاشت ایمپلنت به دلیل فاصله بیشتر بین کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت بیشتر برای دندان های خلفی استفاده می شود.


اجرای بیش از 4 ماه

نوع چهارم کاشت که بین کشیدن دندان و ایمپلنت زمان زیادی وجود دارد، عمدتاً برای کسانی انجام می شود که نیاز به عمل های گسترده برای کاشت ایمپلنت دارند.

کاشت با روش ایمپلنت باید مراحل مختلفی را طی کند، بیمار باید در تمام مراحل دستورات دندانپزشک را به دقت رعایت کند تا کاشت با موفقیت انجام شود. معاینه استخوان فک و وضعیت دهان و دندان از جمله مواردی است که دندانپزشک بررسی می کند.



آیا ایمپلنت های دندانی بلافاصله پس از کشیدن دندان بی خطر هستند؟

اگر ایمپلنت دندان بلافاصله پس از برداشتن دندان توسط دندانپزشک مجرب انجام شود، بی خطر خواهد بود. اگرچه کاشت فوری ایمپلنت دندان می تواند باعث مشکلات لثه شود، اما با پیشرفت علم و فناوری پزشکی در زمینه کاشت ایمپلنت، این خطرات به حداقل رسیده و کاشت فوری ایمپلنت عوارض خاصی بر جای نمی گذارد. با برنامه ریزی صحیح و دقیق برای کاشت ایمپلنت از طریق فناوری سه بعدی اشعه ایکس می توان فرآیند کاشت فوری را به طور کامل طراحی کرد. اگر بیمار تمام توصیه ها و رژیم غذایی لازم را به درستی رعایت کند، دوره نقاهت به خوبی پیش خواهد رفت.



بلافاصله پس از کاشت چه اقدامات احتیاطی باید انجام شود؟

از آنجایی که فاصله زمانی بین کشیدن دندان و ایمپلنت فوری کوتاه است، بیمار تا 3 یا 4 ماه پس از کاشت فوری ایمپلنت، طبق دستور دندانپزشک نباید غذای جامد را همراه با ایمپلنت مصرف کند. حدود 6 هفته طول می کشد تا پایه ایمپلنت و لثه ها سفت شوند. قبل از این، پایه ایمپلنت حتی به لاستیک متصل نبود. به همین دلیل تا 6 هفته باید از ایمپلنت برای لحیم شدن به استخوان فک مراقبت های ویژه صورت گیرد.



آیا ایمپلنت سالها پس از کشیدن دندان امکان پذیر است؟

مدت زمان زیادی از مسواک زدن دندان آسیب دیده می گذرد که می تواند باعث حرکت دندان های سالم و حتی آسیب دیدن آن شود. به همین دلیل، دندانپزشکان توصیه می کنند که فرد پس از کشیدن دندان آسیب دیده، اقدام به کشیدن دندان کند. بسیاری از بزرگسالان پس از مسواک زدن دندان های دائمی خود ایمپلنت انجام نمی دهند که این امر باعث ضعیف شدن استخوان فک و ایجاد مشکل در کاشت ایمپلنت می شود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی در دندانپزشکی، راهی برای کاشت ایمپلنت وجود دارد که قابل حل است و فرد می تواند با خیال راحت حتی پس از گذشت مدت زمان طولانی از کشیدن دندان، ایمپلنت را قرار دهد.

 

بهترین زمان برای کاشت ایمپلنت چه زمانی است؟

انتخاب بهترین زمان برای کاشت ایمپلنت بستگی به حفره دهان فرد و وضعیت لثه دارد. بیمار با یک دندانپزشک مجرب ملاقات می کند و پس از چندین آزمایش، بهترین زمان برای کاشت ایمپلنت را تعیین می کند.


قبل از کاشت ایمپلنت چه اقدامات احتیاطی باید انجام شود؟

• بیمارانی که از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و غیره استفاده می کنند باید حداقل 5 روز قبل از پیوند زیر نظر پزشک مصرف این داروها را قطع کنند تا این بیماران در حین پیوند با مشکلی مواجه نشوند.

• استفاده از آنتی بیوتیک در صورت تجویز دندانپزشک قبل از کاشت دندان

• قبل از کاشت ایمپلنت بهتر است از قرص ژلاتین برای کاهش تورم ناشی از کاشت ایمپلنت استفاده شود.

 

ماخذ مقاله: https://realtimedentist.com/1399/03/متخصص-ایمپلنت-و-کاشت-دندان-اقساطی-در-شی/



:: بازدید از این مطلب : 52567
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


آیا تا به حال به اهمیت آجر به عنوان یکی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی فکر کرده اید؟ آیا می دانید با شناخت انواع آجر و انتخاب نوع مناسب و مقرون به صرفه می توانید در هزینه های پروژه صرفه جویی کنید؟ در این مقاله ابتدا به این سوال که آجر چیست پاسخ می دهیم سپس به سراغ انواع آجر می رویم و به بررسی دقیق آن ها می پردازیم. در نهایت، در مورد ویژگی های آجر و تمام اطلاعاتی که باید در مورد آجر بدانید صحبت خواهیم کرد.



تاریخچه آجر

آیا تا به حال در مورد تاریخچه آجر فکر کرده اید؟ آجر یکی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی است که به گفته باستان شناسان قدمت و قدمت آن به ده هزار سال پیش می رسد. می توان گفت که بناهای قدیمی تهران جذابیت و هویت خود را مدیون همین آجرها هستند.

نمای آجری که به عنوان یکی از هنرهای اصیل ایرانی شناخته می شود، یکی از اجزای شناسایی بناهای ایرانی در سراسر جهان است.

در گذشته پس از سیلاب های خاک رس و سیلت، رسوباتی با چسبندگی خاصی در حاشیه رودخانه ها باقی می ماند. در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید و تبخیر آب، این مواد ترک می خورند و به صورت قطعات نامنظم ظاهر می شوند. با گذشت زمان، پخت این قطعات استحکام آنها را افزایش داد و برای ساختن ساختمان ها مورد استفاده قرار گرفت.



آجر چیست؟

آجر از چه ساخته شده است؟ این ماده پرکاربرد نوعی سنگ مصنوعی از انواع محصولات ساختمانی است.

این ماده پرکاربرد از مخلوط کردن خاک رس با آب، قالب گیری و در نهایت پخت آن در فر به دست می آید.

خاک آجری مخلوطی از خاک رس، ماسه، فلدسپات، سنگ آهک، سولفات ها و غیره است. اما اساسا عنصر اصلی در این مصالح ساختمانی خاک رس است. این سنگ مصنوعی عمدتاً در دیوارپوش، نشیمنگاه چینی، کف و نمای ساختمان کاربرد دارد.

در گذشته پس از طغیان گل و لای، لکه های خاصی در حاشیه رودخانه ایجاد می شد. در اثر تابش نور خورشید و تبخیر آب، این مواد آسیب دیده و قطعات نامنظم ظاهر می شوند. به نظر می رسد که به مرور زمان وزن این قطعات بر استحکام آنها افزوده و از آنها برای ساختن ساختمان استفاده می شده است.



آجر چیست

سر از چه چیزی ساخته شده است این ماده پرکاربرد نوعی سنگ مصنوعی برای انواع محصولات ساختمانی است.

این ماده پرکاربرد از مخلوط کردن خاک رس با آب، شکل دادن و در نهایت پختن در کوره به دست می آید.

خاک رس - خاک رس، ماسه، فسفات، سنگ آهک، سولفات و غیره. اما اساسا عنصر اصلی این مصالح ساختمانی خشت است. این سنگ مصنوعی عمدتاً در روکش دیوارها، صندلی های چینی، کف و مقاطع ساختمانی استفاده می شود.

همچنین در سال های اخیر با توجه به الزام مسئولان به صدور پروانه ساختمانی برای استفاده از آجر در بخشی از نمای ساختمان در مناطق خاصی از شهر و تصمیمات شورای عالی شهرسازی و معماری با هدف بازیابی معماری ایرانی اسلامی، همچنین دوباره به استفاده از آجر توجه شده است.

انواع آجر

قبل از هر چیز باید بدانیم که آجرها بر اساس مصالح ساختمانی به خاک رس، شیل، سنگ آهک و ... تقسیم می شوند. در این قسمت به بررسی تمامی انواع سنتی آنها می پردازیم.



آجر سنتی (دست ساز)

این نوع لباس ها دست ساز و سنتی است. اگرچه سنتی هستند، اما اغلب کیفیت خوبی دارند.

آجرهای سنتی شامل آبشاری، جوشی، پرس و غیره می باشد که علاوه بر انواع ماشین آلات، همه آنها را بررسی می کنیم.

آجر سنتی یا دستی

آجر قزاق (نظامی)

آجر قزاق یا نظامی در سایزهای 50*50*5 یا 40*40*5 تولید می شود که قبلاً از این طرح در اماکن نظامی مانند خانه های قزاق و پادگان ها استفاده می شد و بعدها به دلیل ظاهر خوب حتی برای نمای ساختمان نیز استفاده می شد. و کیفیت درک شده

 

آجر فشرده

آجر فشرده سنتی است. apex یکی از انواع قدیمی تر که به نام های خشن و خاکستری نیز شناخته می شود. این نوع در مرحله ساخت و ساز و سخت شدن کاربرد فراوانی دارد. آجرهای فشرده را با دست رس می کنند و در کوره قرار می دهند.

به دلیل مقاومت فشاری بالا، از این نوع در ساخت دیوارهای باربر و تیغه های جداکننده استفاده می شود.

مقاومت فیزیکی نوع فشرده سازی در مقایسه با انواع دیگر بالا است.


آجر فشرده

آجر جوش داده شده

نتیجه ذوب آجرهای سالم در اثر حرارت زیاد در کوره سنتی است. آجرهای کلینکر یا جوشی در اثر ذوب شدن شکل طبیعی خود را از دست داده و به خمیر تبدیل شده اند و برای استفاده در نمای ساختمان مناسب نیستند.

این در حالی است که نفوذ آب این نوع بسیار کمتر از نوع معمولی است و از طرفی مقاومت آن در برابر عوامل جوی و اسیدهای آلی بیشتر از مدل معمولی است. از این رو یکی از مصارف آن کف فرش زهکش ها، انبارها، کارخانه ها و پیاده روها می باشد.



آجرهای براق

آجر لعابدار نوع معمولی است که سطح آن با لعاب کاشی پوشیده شده است. لعاب به نوعی آسیب پذیری این ماده را در برابر تغییرات جوی و دما کاهش می دهد و از طرفی باعث افزایش طول عمر می شود.

این نوع در رنگ های مختلفی مانند قرمز، آبی، قرمز تیره، نارنجی و قهوه ای تولید می شود که فضا را زیبا و جذاب می کند.

طبیعتا به دلیل استفاده از لعاب، قیمت این نوع بالاتر از انواع معمولی است.

خطای آجر

آجرهایی با ابعاد 25*25*5 یا 20*20*5 و 20*20*4 را خطا می گویند. که از گذشته در ساخت کف فرش در خانه های قدیمی استفاده می شده است.

آجرهای تزئینی

آجر تزیینی نوعی آجر است که از پلیمرها و مواد نانو در ساختار خود برای جلوگیری از انبساط سطح آجر استفاده می کند. در این نوع می توان از رنگ های مختلف برای پوشاندن ظاهر استفاده کرد.

این مدل را می توان در داخل و خارج از منزل استفاده کرد. از ویژگی های آن می توان به مقاومت مکانیکی بالا، هدایت الکتریکی کم و مقاومت در برابر تغییرات دما اشاره کرد.

آجر چیلی

آجرهای شیلی با استفاده از پودر سنگ شیل ساخته می شوند. شیل نوعی سنگ رسوبی است. از ویژگی های این سنگ این است که به سرعت فرسوده می شود. تصویر زیر نمونه ای از سنگ شیل را نشان می دهد.

 

نوع عمومی آن برای نما و نوع خاص آن در اجاق گاز یا کوره های صنعتی برای عایق کاری استفاده می شود.

به لطف مواد اولیه تمیز و مرغوب، سطح آجرهای نسوز عاری از سنگ آهک و گچ است. البته باید بگوییم که قیمت آجر نسوز نسبت به مدل های دیگر بیشتر است.

توصیه می کنیم برای آشنایی بیشتر با نکات و ترفندهای Firebrick بر روی لینک آبی کلیک کنید و مقاله مرتبط را مطالعه کنید.



دستگاه آجر

دستگاه آجرپزی همانطور که از نامش پیداست در کارخانه تولید می شود. یکی از انواع آن آجر سوراخ دار است.

در این نوع با پرکردن حفره های وزیر قدرت شخصیت افزایش می یابد. تعداد سوراخ ها در این نوع معمولا بین 8 تا 10 عدد می باشد.

بنابراین از این نوع در ساختار محکم ساختمان استفاده می شود. آجر خوش ساخت از ارزش بالایی برخوردار است و برای تمامی پروژه های ساختمانی قابل استفاده است.

 

آجر شن و ماسه

در ادامه بررسی انواع این ماده به آجر سیلیکات یا آجر سیلیکات کلسیم رسیدیم که از ترکیب آب، آهک و سیلیس به دست می آید. از این نوع در ساخت فونداسیون ها استفاده می شود. همچنین در رنگ های مختلف با رنگدانه های مختلف تولید می شوند.



از مزایای این نوع می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تراکم پذیری بالا

ظرفیت بار بالا

نرخ پرش پایین

عایق سرد و گرم

آجر ماسه آهک

آجر سفالی یا ایتال

به دلیل سبکی آجر باعث تسهیل در ساخت و افزایش سرعت کار می شود. از نظر قیمت تمام شده این نوع نسبت به انواع دیگر قیمت پایین تری دارد زیرا فرآیند تولید آن ساده و محدود به پخت در کوره سفالگری می باشد.

این نوع شبیه بلوک های سوراخ دار بوده و کاربرد آن در ساخت دیوارهای غیر باربر و تیغه های شکاف می باشد.



آجر ایتالیایی آجر سفالی است

آجر چپ یا سوراخ دار

برای ساخت این نوع می توان از خاک رس یا تخته سنگ استفاده کرد. به نام روی آن سوراخ هایی دارد و در اندازه های کوچک و بزرگ قالب گیری می شود. لیفون همچنین در رنگ های قرمز، زرد و صورتی عرضه می شود.

انواع مختلفی از این مدل وجود دارد، اما رایج ترین آن آجر 10 سوراخ است. به طور کلی کاربرد اصلی لفتون در مراحل ساخت دیوار بزرگ چین است.



آجر سیمانی

همانطور که در مقاله در مورد بتن اشاره کردیم یکی از پر مصرف ترین مصالح ساختمانی است. آجرهای بتنی بر خلاف سایر مدل ها از خاک و آب تولید نمی شوند و نوعی سیمان فلزی قوی هستند که از سیمان پرتلند، سنگدانه های معدنی و آب ساخته می شود. قطعات مناسب برای استفاده خاص به آن اضافه می شود.

از این نوع برای دیوارهای خارجی و مصارف عمومی از نظر مقاومت فشاری و جذب آب استفاده می شود. این نوع در فضاهای داخلی و خارجی و همچنین در کف سازی استفاده می شود.

آجرهای بتنی به دو نوع سبک و سنگین طبقه بندی می شوند که نوع سبکتر دارای هوا در سازه می باشد. از طرفی نوع سنگین استحکام بیشتری دارد. انواع مختلف نور در رنگ های مختلف تولید می شود. در ساخت و ساز ساختمان از این متریال به عنوان مصالح استفاده می شود. این نوع ضد لرزه بوده و استحکام ساختمان را افزایش می دهد.



آجر بتنی

همانطور که در مقاله بتن گفتیم این ماده یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی است. آجرهای بتنی بر خلاف سایر مدل ها از خاک رس و آب تولید نمی شوند و نوعی بلوک بتنی جامد هستند که از سیمان پرتلند، سنگدانه های معدنی و آب ساخته شده است. برای استفاده خاص، افزودنی های مناسبی به آن اضافه می شود.

از این نوع در دیوارهای خارجی و مصارف عمومی از نظر مقاومت فشاری و جذب آب استفاده می شود. از این نوع در داخل و خارج ساختمان و به عنوان کف استفاده می شود.

آجرهای بتنی به دو نوع سبک و سبک تقسیم می شوند که نوع سبک آن دارای هوا در سازه می باشد. از طرفی نسخه سنگین آن می تواند قدرتمندتر باشد. انواع مختلفی از چراغ ها و رنگ ها تولید می شود. در ساخت خانه از این مصالح به عنوان مصالح رایج استفاده می شود. این نوع در برابر زلزله مقاوم بوده و استحکام ساختمان را افزایش می دهد.



آجرهای سفالی با توجه به کاربردشان به سه دسته کلی تقسیم می شوند:

دستگاه آجر

این نوع به دو دسته جامد و متخلخل تقسیم می شود و هر کدام با توجه به مقاومت فشاری به دو کلاس 1 و 2 تقسیم می شوند.

نمای آجری

نوع دیگر استفاده از این متریال به صورت آجر رویی است. برای طراحی نمای ساختمان از نمای آجری استفاده می شود. با توجه به اهمیت آجرکاری، توجه به مقاومت در برابر تغییرات دما، نفوذ آب و رطوبت بسیار مهم است.

 

 

انواع آجر از نظر کیفیت



آجر از نوع اول

بدون ترک و ماندگاری بالا.

خوب پخته شده اند.

اندازه استاندارد دارد

ساختاری معمولی و همگن دارد

همه به یک اندازه و شکل

دارای رنگ زرد، قرمز یا گیلاسی است

بدون شوره یا کاکتوس روی سطح

دارای لبه های تیز و صاف است

استفاده در دیوارهای باربر

ایجاد صدای سرامیک مانند در هنگام برخورد دو نوع مشابه با یکدیگر

عمر طولانی (تا 100 سال) حتی در شرایط آب و هوایی نامساعد

در برابر خراشیدگی سطح با میخ بسیار مقاوم است



آجر درجه دوم

دارای ابعاد استاندارد می باشد

کیفیت پایین تر از نوع درجه یک

تقریباً خوب پخته شده است.

بی نظمی های کوچکی دارد، اما به طور کلی شکل آن درست است

بدون لبه های تیز و سطوح صاف به دلیل نوع قالب گیری

سطح آن در برابر خراشیدگی توسط میخ مقاوم است.

وقتی با هم برخورد می کنند صدای درگیری می دهند.

کاربرد در دیوارهای باربر سازه های کوچک

طول عمر آنها کوتاه است (15 سال).


آجر درجه سوم

کیفیت پایین

نامنظم در اندازه و شکل

دارای سطوح ناهموار

رنگ قرمز است.

ساختار همگن نیست.

وقتی به من ضربه می زنند صدای بلند و خامی می دهند.

اثر مالیدن با ناخن روی آنها باقی می ماند.

خوب پخته نشده اند. (کمتر از حد معمول یا به زودی می سوزد)

استفاده از آنها در سازه های موقت است.

رفرنس: https://ajorroajor.com/



:: بازدید از این مطلب : 537
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


عکاسی محصول برای اینستاگرام یکی از پردرآمدترین راه‌ها برای فروش آنلاین عکس‌هایی است که فروش بیشتری نسبت به فروش فردی دارند.

برای اینکه بتوانید در فضای اینستاگرام فروش زیادی داشته باشید، باید نکات مهم عکاسی اینستاگرام را به خوبی یاد بگیرید. نکاتی که به شما کمک می کند محصولات خود را به جذاب ترین شکل در سایت اینستاگرام خود به مخاطبان ارائه دهید.

همه هنگام خرید فقط به چشمان خود اعتماد دارند. اگر محصولی با کیفیت پایین دارید، فروشنده شروع به تعریف و تمجید از این محصول می کند، آیا می خواهید آنچه را که می بینید یا می شنوید باور کنید؟ فروش محصولات در اینستاگرام وضعیت متفاوتی دارد زیرا تأیید و مشاهده فیزیکی محصول غیرممکن است. در این شرایط، تصاویر واقعی و باکیفیت محصول هستند که اعتماد را القا می کنند و مخاطب را به خرید ترغیب می کنند. اکنون که اهمیت عکاسی محصول برای اینستاگرام را درک کرده اید، مجموعه مقالات را از دست ندهید تا بتوانید بدون تکیه بر کسی عکس های باکیفیت بگیرید.



چرا فروش محصولات در اینستاگرام مهم است؟

امروزه متقاعد کردن مخاطب برای خرید آسان نیست. افزایش آگاهی و خرید هوشمند مخاطبان، انجام تجارت آنلاین را دشوارتر از همیشه کرده است. جذب مشتری و دستیابی به فروش بیشتر در فضاهای مجازی و اینستاگرام کار ساده ای نیست. شما باید بتوانید مخاطبان خود را برای خرید متقاعد کنید. شما نمی توانید این کار مهم را بدون ایجاد اعتماد بین مخاطبان خود انجام دهید. بخش مهمی از آن با ارائه عکس های با کیفیت بالا و واقعی از محصولات شما به دست می آید.

عدم حضور کسب و کار شما در اینستاگرام قطعا به شما آسیب می زند. از طرفی می توانید با فروش محصولات در اینستاگرام محدودیت های زیست محیطی را زیر پا بگذارید. در فروش مستقیم مشتریان شما محدود به یک منطقه جغرافیایی خاص هستند اما در دنیای مجازی می توانید از مرزها فراتر رفته و برند خود را جهانی کنید.

همچنین می توانید از نزدیک پنجره عکس بگیرید تا از نور طبیعی بهره ببرید. همانطور که قبلاً گفتم، تصویربرداری با نور استودیو نیاز به تجهیزات دارد. اگر قصد دارید عکس های حرفه ای بگیرید باید از نور مصنوعی (فلاش استودیویی) استفاده کنید. بسیاری از محصولات برای ایجاد تصاویر فروش موثر نیاز به نورپردازی حرفه ای دارند. اما اگر نمی توانید فلاش بگیرید، می توانید از ابزارهای نورپردازی ارزان قیمت استفاده کنید.

رینگ لایت یکی از ارزان ترین وسایل روشنایی است. یکی دیگر از این دستگاه ها یک پنل LED است که نور ملایمی را ساطع می کند. اگر قصد عکاسی از جواهرات، لوازم آرایشی و غیره را دارید این دستگاه را به شما پیشنهاد می کنیم. لایت باکس وسیله ای ایده آل برای شلیک محصولات براق است. لایت باکس نرم و ملایم بر روی محصولات براق می تابد و از انعکاس های آزار دهنده جلوگیری می کند.


ترکیب و چیدمان تصاویر محصول

نکته دیگری که می تواند تاثیر زیادی در توجه مخاطب در عکاسی محصول برای اینستاگرام داشته باشد ترکیب بندی عکس ها است. دو روش رایج در این راستا، قانون اعداد فرد و قانون یک سوم هستند. در قانون اعداد فرد، تعداد محصولاتی که برای عکس استفاده می کنید فرد است. در واقع، اگر از اعداد زوج استفاده کنید، افراد به راحتی می توانند اشیایی را در تصویر مرتب کنند که به طور ناخودآگاه برایشان جالب نخواهد بود.

در قانون یک سوم، با کشیدن ۲ خط فرضی عمودی، تصویر خود را به ۹ قسمت تقسیم کنید. و 2 خط خیالی افقی با این تکنیک به جای قرار دادن محصول در وسط کادر فقط یک سوم را برای کالا اختصاص می دهید. می توانید سایر قسمت ها را با عناصر تزئینی ساده و مناسب فریم ها جالب کنید.

برای عکس های اینستاگرام پس زمینه انتخاب کنید

بهتر است از یک پس زمینه رنگی ملایم در عکاسی محصول خود برای اینستاگرام استفاده کنید. سعی کنید از رنگ پس زمینه ای استفاده کنید که نزدیک به رنگ محصول باشد، اما بسیار ملایم تر و کم رنگ تر باشد. به این ترتیب به تصاویر محصول خود هارمونی خوبی می دهید. این پس زمینه می تواند از کاغذ، مقوا یا حتی پارچه باشد.



استفاده از ابزار آرایش برای عکس های اینستاگرام

خود را به جای مخاطب قرار دهید. آیا شما به سمت عکسی کشیده می شوید که فقط یک محصول در مرکز تصویر قرار دارد یا عکسی که از تزئینات ساده و کاربردی استفاده می کند تا ظاهری زیبا و مفهومی به تصویر بدهد؟ برای افزایش جذابیت عکس‌هایتان، از لوازم جانبی متناسب با محصول و مکان عکس استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر محصول شما یک نوشیدنی لیموناد است، می توانید از قاچ لیمو و یخ در لیوان آبلیمو استفاده کنید و مخاطبان خود را به وجد بیاورید. به یاد داشته باشید که تصاویر شلوغ حواس مخاطب را پرت می کند، بنابراین از لوازم جانبی زیاد استفاده نکنید.



عکس های محصول را برای اینستاگرام ویرایش کنید

هرگز عکس های خود را بدون ویرایش در عکاسی صنعتی اینستاگرام پست نکنید. با نرم افزار ساده ای مانند لایت روم می توانید عکس های محصول خود را از نظر رنگ، نور، اندازه و غیره ارتقا دهید. برای ویرایش حرفه ای تر می توانید از فتوشاپ استفاده کنید. ویرایش عکس تصویر شما را برای مخاطب بهتر می کند. اگر از محصولات با تلفن همراه عکس می گیرید، می توانید از اپلیکیشن های موبایل استفاده کنید. اپلیکیشن های لایت روم و فتوشاپ با نسخه های موبایل و اپلیکیشن جذاب اسنپسید، گزینه های عالی برای ویرایش عکس موبایلی هستند.

 

نکات کلیدی برای عکاسی محصول در اینستاگرام

همانطور که توضیح دادم برای تولید عکس های موثر اینستاگرامی باید نکات مهم را رعایت کنید. نکاتی که به شما کمک می کند محصولات خود را در ویترین اینستاگرام خود بهتر جلوه دهید. نکات مهم عبارتند از:

در عکس محصول اینستاگرام خود سعی کنید کاربرد محصول خود را نشان دهید. این ترفند به مخاطب این ایده را می دهد که محصول شما فقط با دیدن یک عکس چه نیازهایی را برآورده می کند. به عنوان مثال، هنگام عکاسی از انگشتر، بهتر است تصویر آن را روی دست ثابت کنید.

سوژه خود را از زوایای مختلف عکاسی کنید تا مخاطبان شما بتوانند جزئیات محصول شما را بهتر ببینند. این امر باعث می شود که مخاطب برای خرید محصول شما تردیدی نداشته باشد.

با عکس های محصولات اینستاگرام خلاقیت به خرج دهید. می توانید در قسمت های مختلف به عکس های خود خلاقیت بیافزایید. استفاده از پس زمینه چشم نواز، وسایل تزیینی ساده، نورپردازی خاص و حتی ویرایش خاص می تواند خلاقیت داشته باشد.

با تغییر تصاویر محصول زیاده روی نکنید، به عنوان مثال اگر محصول شما لباس است. پیرایش بیش از حد باعث تغییر رنگ لباس می شود. این امر تعداد بینندگان ناراضی را افزایش می دهد.

در آخر باید بگویم که عکس های تلفن همراه فقط برای راه اندازی های خانگی و تجاری مناسب است. البته این عکس ها باید به خوبی آماده شوند تا تاثیر لازم را در فروش اینستاگرام به دست آورند. اگر سعی کنید نکات مهم این مقاله را به دقت رعایت کنید، بدون شک عکس های جذاب تری از محصولات خود خواهید گرفت.

ادامه مطلب: https://studiomani.ir/logo-design/



:: بازدید از این مطلب : 8888
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


آیا می دانید فرستنده دما چیست؟ آیا از اجزای سازنده یا کاربرد فرستنده دما اطلاعی دارید؟ اگر می خواهید در این زمینه اطلاعاتی به دست آورید، فراموش نکنید که ما را تا پایان این مقاله دنبال کنید.

امروزه ابزارهای مختلفی در امور صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد و صنایع به قدری بزرگ شده اند که تجهیزات مختلفی برای آن ها مورد نیاز خواهد بود. در واقع هر یک از تجهیزاتی که برای تجارت صنعتی استفاده می شود کاربرد متفاوتی دارد که باید برای ایجاد شرایط مناسب و تسهیل کار در دسترس باشد. فرستنده دما که شاید تا به حال نام آن را نشنیده باشید یکی از مهم ترین تجهیزات صنعتی پرکاربرد در صنایع مختلف است که بر خلاف سایر تجهیزات صنعتی ابعاد زیادی ندارد اما وسیله ای کوچک و کاربردی است.


فرستنده دما چیست؟

سنسور دما در واقع وسیله ای است که برای اندازه گیری دما استفاده می شود و این دستگاه به گونه ای است که با کوچکترین واحد اندازه گیری دمای محیط یا دستگاه های مختلف را بسیار دقیق نشان می دهد. فرستنده علاوه بر کنترل دمای محیط مورد نظر، قابلیت اندازه گیری و نمایش تغییرات دمایی اتاق یا دستگاه های مختلف را نیز دارد.


بخشی از فرستنده دما

اجزای مبدل حرارتی به 2 دسته تقسیم می شوند که به شرح زیر است:

سنسورهای دما، دماسنج



سنسور دما بخشی از این دستگاه است که به صورت ترموکوپل کار می کند و قسمت اصلی مبدل حرارتی محسوب می شود که وظیفه اندازه گیری دمای این قسمت از دستگاه را بر عهده دارد.


پرداخت

فرستنده قسمت دوم این دستگاه است، سیگنال های دریافتی از دما این قسمت را بزرگ کرده و به اتاق کنترل یا سیستم مانیتورینگ مجتمع ارسال می کند تا کارکنان نیازمندی های تولیدی شرکت بتوانند این علائم را کنترل کنند. می تواند به نحوه عملکرد دستگاه و دقت کار پی برده و اوضاع را کنترل کند.


مهمترین نوع فرستنده دما چیست؟

انواع سنسورهای دما بسته به منبع جریان به شرح زیر است که هر کدام ویژگی های خاص خود را خواهند داشت:

فرستنده دما فعال

این نوع فرستنده برای عملکرد صحیح باید از منبع تغذیه جداگانه استفاده کند و جریان خروجی تقریباً 4-20 میلی آمپر خواهد داشت. سنسور دمای فعال به صورت یک سیم یا دو سیم متصل می شود.



فرستنده دما زیمنس

یک انتقال حرارت ساکن

سنسورهای دمای غیرفعال که سنسورهای دمای غیرفعال نیز نامیده می شوند، منبع تغذیه یا سیم کشی جداگانه ای ندارند، اما ولتاژ تغذیه آنها از دستگاه های خارجی مانند plc و rtu به دست می آید. این نوع فرستنده که در صنعت بسیار مورد استفاده قرار می گیرد دارای توان جریانی بین 4 تا 20 میلی آمپر می باشد.


کاربرد فرستنده دما

ترانسمیترهای دما برای محیط های صنعتی مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و مهمترین کاربرد ترانسمیترهای دما را می توان در موارد زیر در نظر گرفت:

بررسی دولتی کوره های صنعتی و کوره های غیر صنعتی مانند کارخانه های فولادی

بررسی وضعیت ماشین آلات صنعتی

استفاده صنعتی از پالایشگاه ها

توربویلر وضعیت دیگ را بررسی می کند

کنترل عملکرد مخزن تحت فشار

تغییرات دمایی مرتبط با واکنش های شیمیایی را بررسی کنید.

تو...


یک فرستنده دما بخرید

کسانی که قصد خرید سنسور دما را دارند توجه داشته باشند که این دستگاه در مدل های مختلف موجود است و هر یک از مدل های آن می تواند نوع متفاوتی از دما را اندازه گیری کند و در هنگام خرید این دستگاه توجه داشته باشند که نوع متفاوتی از سنسور دما را خریداری کنند. بتوانند دمای مورد نظر خود را اندازه گیری کنند. علاوه بر این باید بگوییم که قیمت ترانسمیتر دما در انواع مختلف متفاوت است و مکان های مختلف این ابزار را با انواع، انواع مختلف و قیمت های متفاوت عرضه می کنند.

مثال: سنسور دمایی که محدوده دمایی بزرگ‌تری را اندازه‌گیری می‌کند، به اندازه سنسوری که محدوده کوچک‌تری را اندازه‌گیری می‌کند، هزینه نخواهد داشت، اما هزینه تولید آن بیشتر است.


فرستنده دمای کرونا

هنگام خرید سنسور دما به این نکته توجه داشته باشید که قیمت این دستگاه تحت تاثیر موارد زیر است:

محدوده دمایی قابل اندازه گیری

برچسب انتقال حرارت

فروشگاهی که در آن امیتر را می خرید

نحوه خرید حضوری یا حضوری

انواع ترانسمیترهای دما

آ...



ایمنی در نصب و استفاده از بخاری

این تجهیزات صنعتی باید توسط افراد ماهر و با تجربه ای که تجربه و مهارت کافی در این امور دارند نصب و استفاده شود تا دچار مشکل نشوند و از بروز مشکل در کار انتقال جلوگیری شود. پس برای استفاده از این دستگاه حتما به نصب و ایمنی دقت کنید; به یاد داشته باشید که عدم استفاده از این تجهیزات صنعتی در مواقع نیاز می تواند باعث بروز حوادث و خطرات زیادی شود، به همین دلیل است که هرگز از استفاده از آن در محیط های صنعتی غافل نشوید. زیرا کنترل دما به کمک این دستگاه از افزایش دمای دستگاه یا محیط جلوگیری می کند و از بروز حوادثی مانند انفجار جلوگیری می کند.



آخرین کلمه

ما ترانسمیترهای دما، موارد استفاده، انواع، نحوه خرید و ... را بررسی می کنیم تا کسانی که به این تجهیزات نیاز دارند با در نظر گرفتن این نکات، آن را خریداری کنند و از ویژگی های مختلف ترانسمیترهای دما مطلع شوند. ترانسمیتر دما یکی از مهم ترین و یکپارچه ترین تجهیزات صنعتی مورد استفاده در صنایع است و عدم دسترسی به این تجهیزات می تواند انجام بسیاری از کارهای صنعتی را با مشکل مواجه کند و این امر اهمیت استفاده از ترانسمیتر دما را در مراکز صنعتی نشان می دهد. ،

مشاهده ادامه:  https://www.fardanews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-2/1214043-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%85%DB%8C%D8%AA%D8%B1-%D8%AF%D9%85%D8%A7-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA



:: بازدید از این مطلب : 57080
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی



شرح مسیر 5 کیلومتر

ام دی اف یک متریال مدرن است

کلاف داخلی از چوب کاج روسی درجه 1 یا نمونه های بهتر

شبکه داخلی درب دوبل ام دی اف

شبکه زنوری

شکل کندو

نوع رنگ خام

دارای قابلیت باز کردن شکاف های قفل ✓

دارای قابلیت قفل کردن قاب فلزی ✓

دارای امکان نصب دسته دو تکه ✓

امکان چیدمان درب با قاب چوبی ✓ وجود دارد

درب بسته قابل سفارش است

می توان آن را با ابعاد سفارشی ساخت ✓

نحوه نصب اسکلت چوبی با ابعاد استاندارد فوم پلی اورتان

درب داخلی سرویس و سرویس بهداشتی 65 تا 85 سانتی متر است

ابعاد استاندارد درب های داخلی از 75 تا 95 سانتی متر می باشد.

زمان تحویل 20 الی 40 روز کاری (با توجه به تعداد سفارشات)

حداقل تعداد سفارش 4 برگ می باشد

ادامه پست: 
:: بازدید از این مطلب : 13237

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


خونریزی لثه می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. گاهی اوقات این مشکل به دلایلی غیر از بیماری زمینه‌ای رخ می‌دهد، مثلاً نخ دندان کشیدن، مسواک زدن، جویدن تنباکو یا بقایای مواد غذایی/ساییدگی. اما گاهی وجود برخی بیماری های زمینه ای می تواند منجر به خونریزی لثه شود. خونریزی لثه غیر معمول نیست و این مشکل نسبتا شایع است. در بسیاری از موارد زمانی که لثه ها خونریزی می کنند، خون زیادی وجود ندارد و باید به سرعت مشکل برطرف شود. با این حال، مواقعی وجود دارد که فرد ممکن است متوجه خونریزی بیش از حد لثه همراه با خونریزی مکرر یا طولانی شود. چه مشکلاتی می تواند پشت این وضعیت باشد؟ در این مقاله دلایل اصلی خونریزی لثه را بررسی کرده ایم.



خونریزی لثه چیست؟

خونریزی لثه یکی از شایع ترین علائم مرتبط با بیماری لثه است. ممکن است به دلایل مختلفی مانند عدم رعایت بهداشت دندان یا برخی بیماری های داخلی رخ دهد.

بسیاری از افراد مبتلا به بیماری لثه هنگام مسواک زدن دندان ها یا خوردن میوه های سفت دچار خونریزی لثه می شوند.



چه چیزی باعث خونریزی لثه می شود؟

شایع ترین علل این مشکل عبارتند از:

التهاب لثه

وقتی به بهداشت دهان و دندان توجه نکنیم، راه را برای تشکیل پلاک باز می کنیم. پلاک ها در اثر عمل باکتری ها و مواد معدنی موجود در غذا و بزاق ایجاد می شوند. پلاک می تواند روی دندان ها ایجاد و رشد کند. این به لثه ها آسیب می رساند و منجر به بیماری یا عفونت لثه می شود.

اگر به طور مرتب دندان های خود را مسواک بزنید، می توانید از تشکیل پلاک و جلوگیری از گسترش آن جلوگیری کنید. از پوسیدگی دندان و ایجاد حفره و حفره روی سطح آن جلوگیری می کند. اما اگر به درستی مسواک نزنید یا نخ دندان نکشید، پلاک می‌تواند تا خط لثه و پایین پیشرفت کند. اگر پلاک به سرعت از بین نرود، سفت می شود و به جرم دندان تبدیل می شود که یک نسخه خشن از پلاک دندان است. همه این مشکلات می توانند منجر به عفونت های جدی لثه و التهاب لثه شوند.



علائم التهاب لثه عبارتند از:

تورم لثه

درد متوسط ​​تا شدید در دهان و اطراف لثه

خونریزی لثه

ژنژیبیتزا

پریودنتیت معمولاً بیماری لثه نامیده می شود. این مشکل یکی از دلایل اصلی خونریزی لثه است. پریودنتیت به یکباره ایجاد نمی شود

این مشکل زمانی به وجود می آید که فرد برای مدت طولانی نسبت به بهداشت دهان و دندان بی تفاوت باشد و از مسواک و نخ دندان استفاده نکند. مشکل جدی ژنژیویت زمانی شروع می شود که پلاک یا بقایای مواد غذایی به درستی از روی دندان ها پاک نشود. اگر پلاک برای مدت طولانی از بین نرود، می تواند منجر به جدا شدن لثه از دندان شود.

زمانی که لثه از دندان جدا می‌شود، فضایی که بین لثه و دندان ایجاد می‌شود می‌تواند محل نگهداری انواع باکتری‌ها باشد و این باکتری‌ها در نهایت به استخوان و لثه حمله می‌کنند. هنگامی که پلاک سفت می شود و لایه سختی روی دندان ها تشکیل می دهد، به آن بیماری لثه می گویند.



کمبود ویتامین

کمبود کدام ویتامین باعث خونریزی لثه می شود؟ کمبود ویتامین C و ویتامین K نیز می تواند باعث خونریزی لثه شود. اگر خونریزی لثه شما نشان دهنده بیماری نیست، از دندانپزشک یا پزشک خود بخواهید سطح ویتامین C و ویتامین K شما را اندازه گیری کند تا اگر سطح این ویتامین ها کم است، به شما کمک کنند. از غذاهای غنی از این ویتامین استفاده کنید.



غذاهای غنی از ویتامین C که می توانند به درمان خونریزی لثه ناشی از کمبود ویتامین C کمک کنند عبارتند از:

مرکبات و آب میوه ها

کلم بروکلی

اورتودانا

گوجه فرنگی

سیب زمینیها

فلفل قرمز



برخی از غذاهای غنی از ویتامین K عبارتند از:

آب بیشتر

گوشتی

اسفناج

شارد

کاهو

سس سویا

روغن زیتون


ارتباط بین سوء تغذیه و خونریزی

اگرچه این مشکل در زندگی مدرن رایج نیست، اما هنوز افرادی هستند که به دلیل تغذیه نامناسب، خونریزی بیش از حد لثه را تجربه می کنند. کمبود ویتامین C و K یکی از علل خونریزی بیش از حد از لثه است که مربوط به غذا است. افراد مبتلا به اسکوربوت نیز می توانند خونریزی شدید لثه را تجربه کنند.

تغذیه خوب برای حفظ سلامتی هر فرد در طول زندگی ضروری است. یک رژیم غذایی سالم به رشد و تکامل کودکان کمک می کند و خطر ابتلا به بیماری های مزمن از جمله چاقی را کاهش می دهد. بزرگسالانی که سالم غذا می خورند عمر طولانی تری دارند و خطر ابتلا به چاقی، بیماری قلبی، دیابت نوع 2 و برخی سرطان ها کمتر است. یک رژیم غذایی سالم می تواند به افراد مبتلا به بیماری های مزمن کمک کند تا این شرایط را مدیریت کنند و از عوارض جلوگیری کنند.

با این حال، اکثر مردم رژیم غذایی سالمی ندارند. اگرچه تغذیه با شیر مادر منبع ایده آلی برای تغذیه نوزادان است، اما تنها یک مورد در 4 تا 6 ماهگی به طور انحصاری با شیر مادر تغذیه می شود. کمتر از 1 از هر 10 بزرگسال و نوجوان به اندازه کافی میوه و سبزیجات می خورند و 9 نفر از هر 10 نفر 2 ساله و بالاتر بیش از مقدار توصیه شده سدیم می خورند.

علاوه بر این، از هر 10 جوان 2 تا 19 ساله، 6 نفر و از هر 10 بزرگسال، 5 نفر هر روز نوشیدنی های شیرین می نوشند. غذاهای فرآوری شده و نوشیدنی های شیرین سدیم غیر ضروری، چربی اشباع شده و قند را به بسیاری از غذاها اضافه می کنند و خطر ابتلا به بیماری های مزمن از جمله خونریزی لثه را افزایش می دهند.



اثر دارو بر خونریزی لثه

اگر اخیراً خونریزی بیش از حد از لثه های خود داشته اید و همزمان شروع به مصرف داروهای جدید کرده اید، ممکن است داروها علت آن باشند. انواع خاصی از داروها وجود دارند که احتمال خونریزی بیش از حد را افزایش می دهند.

به عنوان مثال، رقیق کننده های خون خطر انتقال خون را کاهش می دهند. بنابراین، حتی یک بریدگی کوچک می تواند خونریزی شدید داشته باشد.



سرطان خون

لوسمی در واقع سرطان بافت های خون ساز بدن از جمله مغز استخوان و سیستم لنفاوی است. سرطان خون انواع مختلفی دارد. برخی از انواع لوسمی در کودکان شایع تر است. سایر اشکال لوسمی بیشتر در بزرگسالان رخ می دهد. لوسمی معمولاً گلبول های سفید خون را تحت تأثیر قرار می دهد. گلبول های سفید خون مبارزان قدرتمندی در برابر عفونت ها هستند. این سلول ها به طور طبیعی رشد می کنند و به طور منظم تقسیم می شوند زیرا بدن به آنها نیاز دارد.

اما در افراد مبتلا به لوسمی، مغز استخوان تعداد زیادی گلبول سفید غیرطبیعی تولید می کند. درمان سرطان خون بسته به نوع لوسمی و سایر عوامل می تواند پیچیده باشد. اما دستورالعمل ها و منابعی وجود دارد که می تواند به موفقیت درمان شما کمک کند. لوسمی سرطان خون است و یکی از جنبه های متعدد آن می تواند تعداد پلاکت ها را در خون کاهش دهد. پلاکت ها به توقف خونریزی کمک می کنند و اگر تعداد پلاکت ها کم باشد، طحال نیز خون زیادی تولید می کند.



هموفیلی و خونریزی لثه

هموفیلی یک بیماری نادر است که در آن خون به طور طبیعی لخته نمی شود زیرا پروتئین کافی برای لخته شدن خون وجود ندارد. افراد مبتلا به هموفیلی ممکن است پس از آسیبی که منجر به خونریزی شده است، لخته شدن خون آنها بیشتر طول بکشد.

برش های کوچک معمولاً مشکلات زیادی ایجاد نمی کنند. اگر فردی به شکل شدید این بیماری مبتلا باشد، نگرانی اصلی خونریزی در داخل بدن، به ویژه در زانوها، پاها و کمر است. خونریزی داخلی می تواند به اندام ها و بافت های فرد آسیب برساند و زندگی را تهدید کند.

هموفیلی تقریبا همیشه یک بیماری ژنتیکی است. درمان این مشکل شامل جایگزینی دائمی فاکتور فرکانس خاصی است که ممکن است در خون کم باشد. درمان های جدیدتری که حاوی عوامل ضد التهابی نیستند نیز استفاده می شود. همانطور که گفته شد، این مشکل می تواند باعث خونریزی شدید حتی از کوچکترین بریدگی یا تزریق شود. اگر این عارضه را دارید به دندانپزشک خود بگویید.

اگرچه برخی از مشکلات ذکر شده در این مقاله ممکن است شما را نگران کند، اما دلایل زیادی برای خونریزی لثه وجود دارد که رفع آنها بسیار آسان است. بهترین مکان برای شروع درمان خونریزی لثه این است که با دندانپزشک خود وقت ملاقات بگذارید تا او بتواند علت خونریزی لثه شما را مشخص کند.



چگونه از خونریزی لثه و بیماری های ناشی از آن جلوگیری کنیم؟

موثرترین روش پیشگیری، جلوگیری از تشکیل پلاک با رعایت بهداشت دهان و دندان است. مسواک زدن حداقل دو بار در روز به حفظ سلامت دهان و پیشگیری از التهاب لثه در صورت متورم شدن لثه ها کمک می کند.

دهان شویه ها و دهانشویه مناسب از آسیب باکتری ها و پلاک ها به لثه ها جلوگیری می کنند و اغلب از سطح دهان پاک می شوند، همچنین می توانید سلامت لثه های خود را تضمین کنید.

مهم است که اگر سابقه خونریزی شدید لثه و پلاک در دهان خود دارید، نتوانید به تنهایی آنها را اصلاح یا درمان کنید، بنابراین مراجعه به پزشک ضروری است، زیرا بیماری لثه می تواند بدتر شود و مشکلاتی ایجاد کند. ، به طور جدی. همانطور که قبلا ذکر شد، بیماری لثه بسیار شایع و قابل درمان است، اما مهم این است که اگر به موقع به دندانپزشک مراجعه نکنیم و در هنگام بروز علائم بیماری لثه درمان مناسب انجام ندهیم، بیماری تشدید شده و منجر به عفونت لثه، زخم و پریودنتیت.



تحقیق در مورد راه های درمان خونریزی لثه

بهبود بهداشت دهان و دندان اولین قدم در مبارزه با خونریزی لثه است.

دو بار در سال برای تمیز کردن و جرم گیری دندان های تخصصی به دندانپزشک یا کلینیک دندانپزشکی متخصص مراجعه کنید. اگر بیماری لثه دارید، دندانپزشک به شما می گوید که به بیماری لثه مبتلا هستید و نحوه صحیح مسواک زدن دندان ها را به شما آموزش می دهد. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن صحیح می تواند پلاک را از خط لثه پاک کند و خطر ابتلا به بیماری پریودنتال را کاهش دهد.

دندانپزشک شما همچنین می تواند نحوه استفاده از دهانشویه آنتی باکتریال برای کاهش تجمع پلاک در دهان را به شما آموزش دهد.

شستشوی دهان و دندان با آب نمک گرم نیز می تواند به تسکین درد لثه های متورم که به راحتی خونریزی می کنند کمک کند.

سعی کنید از مسواک نرم استفاده کنید. اگر لثه های کودک شما متورم است، از مسواک نرم استفاده کنید تا از خونریزی لثه ها جلوگیری کنید.

اگر در استفاده از مسواک معمولی مشکل دارید و خونریزی مکرر از دهان دارید، بهتر است مسواک برقی را با مسواک برقی تعویض کنید. همچنین می توانید از مسواک برقی استفاده کنید.



اخرین حرف

در این مقاله با علل خونریزی لثه آشنا شدید. همچنین با روش های درمان و پیشگیری آشنا شدید. اگر سوال یا نظری دارید، لطفا در نظرات مطرح کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.
مطالعه از رفرنس:  https://drsheidaclinic.com/



:: بازدید از این مطلب : 18445
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی

دبی معروف به عروس خاورمیانه یکی از شهرهای امارات متحده عربی است که در 50 سال گذشته تغییرات اساسی زیادی را به خود دیده است. این تغییرات باعث شده است که دبی سالانه پذیرای میلیون ها مسافر از سراسر جهان باشد. زمانی که به دبی سفر می کنید، سازه های شگفت انگیزی مانند برج خلیفه، ساحل زیبا و صحرای جدید را خواهید دید که در هیچ کجای دنیا نخواهید یافت. توجه به نکات مهم قبل از سفر به دبی یکی از مهم ترین نکاتی است که باید بدانید. در زیر سعی خواهیم کرد به طور کامل به آنها بپردازیم.


آب و هوای دبی در فصول مختلف

توجه به آب و هوا یکی از نکات کلیدی قبل از سفر به دبی است. این شهر در جنوب خط استوا قرار دارد و میزان بارندگی سالانه آن بسیار کم است. در نتیجه آب و هوای این شهر به طور کلی گرم و خشک است. و برای کسانی که در مناطق سردسیر و کوهستانی زندگی می کنند این هوا آزاردهنده است و رطوبت زیاد باعث تعریق مداوم می شود. در نتیجه هوا در فصل بهار و اواسط تابستان به طرز غیرقابل تحملی گرم می شود. با میانگین دمای حدود 48 درجه سانتیگراد

بهترین زمان برای رفتن به دبی از نوامبر تا فوریه، از نوامبر تا پایان فوریه است. دمای هوا در این ماه بین 20 تا 27 درجه سانتیگراد است و می توانید در سواحل زیبا و زیبای دبی شنا کنید.



مدت زمان پرواز تهران به دبی چقدر است؟

نکته مهم دیگر قبل از سفر به دبی دانستن مدت زمان پرواز است. پرواز تهران به دبی 2 ساعت و 20 دقیقه طول می کشد.

بهترین هتل های دبی کجا هستند؟

هتل های زیادی در دبی وجود دارد، رزرو یک نکته مهم قبل از سفر به دبی است. این شهر مدرن دارای هتل های درجه یک جهانی است که مسافران می توانند در آن اقامت کنند و در زیر لوکس ترین هتل های این شهر را معرفی می کنیم.



هتل برج های جمیرا امارات

هتل جمیرا در لیست هتل های 5 ستاره دبی قرار دارد. این هتل دارای 400 اتاق و امکاناتی مانند ماهواره، صرافی، باشگاه ورزشی، رستوران های بزرگ با غذاهای بین المللی می باشد. همچنین هتل جمیرا دارای سرویس رفت و برگشت رایگان به مراکز خرید دبی، مرکز شهر دبی و ... می باشد.

آدرس: امارات، جاده شیخ زاید، برج های امارات



هتل رافلز

هتل لاکچری رافلز یک هتل 5 ستاره با 252 اتاق است و مرکز خرید وافی دبی مال در نزدیکی هتل واقع شده و تا فرودگاه دبی 15 دقیقه فاصله دارد. هتل رافلز دارای امکاناتی مانند: سونا، جکوزی، استخر روباز، منوی رژیم غذایی ویژه، خدمات نگهداری از کودکان، سرویس اتاق VIP می باشد.

آدرس: دبی، بر دبی، وفی مال، جاده شیخ رشید

 


هتل پارک هایت دبی


هتل تاج یکی از بهترین هتل های 5 ستاره دبی است که در قلب شهر دیره واقع شده است. این هتل 296 اتاق دارد که هر اتاق منظره زیبایی از شهر دارد. هتل تاج رستوران های مختلفی دارد که شامل غذاهای هندی، انگلیسی، بین المللی، مدیترانه ای، آسیایی و عربی می شود.

آدرس: برج خلیفه، دبی



هتل برج العرب جمیرا

هتل برج العرب جمیرا چشم اندازی بی نظیر به خلیج فارس دارد. این هتل 7 ستاره دارای 202 اتاق در 27 طبقه است و از امکانات آن می توان به 9 رستوران با انواع غذاهای بین المللی اشاره کرد.

آدرس: خیابان جمیرا، دبی، امارات متحده عربی


هتل پارک حیات دبی

هتل پارک حیات یکی از هتل های 5 ستاره مدرن و منحصر به فرد شهر دبی است که با 225 اتاق در 2 کیلومتری فرودگاه بین المللی دبی، 15 دقیقه با ماشین تا دبی مال و برج خلیفه و حدود 30 دقیقه از آنجا فاصله دارد. ساحل دبی با ماشین. فهمیدم؛ همچنین امکانات برای مسافران در این هتل تجربه بهتری از سفر به دبی را به شما می دهد.

آدرس: باشگاه قایق بادبانی و گلف دبی


هتل مینا سالم

هتل مینا السلام یکی از هتل های 5 ستاره دبی می باشد. این هتل دارای 292 اتاق با منظره دریا و خلیج است به طوری که منظره آب تضاد هیجان انگیز و منحصربفردی را با شهر کویری دبی ایجاد می کند، همچنین دارای اتاق های ویژه برای معلولین و سالمندان است.

آدرس: جاده جمیرا، دبی، امارات متحده عربی



نتیجه

در این مقاله سعی کرده ایم قبل از سفر به دبی تمامی نکات مهم را برای یک سفر فراموش نشدنی توضیح دهیم. اگر برای مدت اقامت خود در دبی به خودرو نیاز دارید، می توانید از خدمات اجاره خودرو سعادت رنت، معتبر و معتبر استفاده کنید. استفاده از خدمات اجاره خودرو در دبی باعث صرفه جویی در هزینه و زمان شما می شود.



:: بازدید از این مطلب : 112476
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


راه اندازی و نگهداری وبلاگ می تواند کار زیادی باشد، مزایا و معایب وبلاگ نویسی بسیار زیاد است. چه کسب درآمد آنلاین باشد و چه فقط ایجاد آگاهی/دوست داشتن/اعتماد با مشتریان، مزایای زیادی از وبلاگ نویسی به دست می آید.



یک وبلاگ ایجاد کنید

اما قبل از شروع یک وبلاگ، مردم اغلب تصور اشتباهی در مورد آن دارند: وبلاگ نویسی کار سختی نیست. فقط چند پست بنویسید و منتشر کنید. این واقعا یک تعهد بزرگ است که یک وبلاگ تمام وقت ایجاد کنید که به صورت آنلاین درآمد کسب کند و مزایای وبلاگ نویسی بسیار زیاد است.

"هیچ کس وبلاگ من را نمی خواند، پس چرا زحمت نوشتن آن را بدهیم؟"

اگر محتوای وبلاگ شما مفید و جالب باشد، باعث جذب مخاطب می شود.

\"شاید راه اندازی یک وبلاگ سخت و کار زیادی باشد.\"

ممکن است کار زیادی باشد، اما پاداش‌ها بسیار زیاد است و ارزشش را دارد!

"من پولی برای وبلاگ ندارم، بنابراین نمی توانم."

خوشبختانه شروع به کار هزینه زیادی ندارد و این یکی از مزایای وبلاگ نویسی است.



مزایای وبلاگ نویسی

مزایای وبلاگ های کم هزینه

بر خلاف سایر کسب و کارها یا بخش هایی از راه اندازی یک شرکت بزرگ، راه اندازی یک وبلاگ نیاز به سرمایه گذاری اولیه دارد. اگر قبلاً یک وب سایت برای کسب و کار خود دارید، ایجاد یک صفحه وبلاگ در وب سایت خود بسیار آسان است، بدون افزودن منابع مفید برای وبلاگ نویسی.

اگر یک وبلاگ را از ابتدا با ایده ساختن آن به عنوان تجارت خود راه اندازی می کنید، باید عملکرد وب سایت خود را بهبود بخشید. اگرچه می توانید این کار را به صورت رایگان انجام دهید، من توصیه می کنم از همان ابتدا کمی پول سرمایه گذاری کنید - فقط برای نام دامنه و هاست بپردازید.



مزایای وبلاگ نویسی طاقچه

صرف نظر از اینکه هدف اصلی شما کسب درآمد آنلاین یا آفلاین است، نوشتن پست های وبلاگ خوب به شما کمک می کند تا در زمینه کاری خود متخصص شوید.

به عنوان مثال، فرض کنید شما یک دونده هستید و به دنبال استخدام یک متخصص تغذیه ورزشی هستید. وب سایت متخصص تغذیه A شامل یک بیوگرافی کوتاه، چندین صفحه در مورد خدمات آنها و صفحه تماس با ما است. وب سایت متخصص تغذیه B جنبه های مشابهی را پوشش می دهد، اما همچنین شامل یک وبلاگ است که در آن نکات مفیدی برای تغذیه مداوم به اشتراک می گذارد.

آیا راهنمایی برای استخدام دارید؟ بیشتر مردم احساس می کنند با متخصص تغذیه B ارتباط بیشتری دارند زیرا می توانید بگویید که او یک متخصص واقعی در زمینه خود است.

تغییر در! شما می توانید هر زمان که بخواهید وبلاگ نویسی کنید.

انعطاف پذیری دلیل اصلی ورود بسیاری از وبلاگ نویسان به این حوزه است. ایجاد وبلاگی که درآمد غیرفعال ایجاد می کند به این معنی است که شما می توانید در هر زمانی از روز کار کنید و در هر زمانی از روز درآمد کسب کنید که این یکی از مزایای اصلی وبلاگ نویسی است.


علاوه بر این، بدون مهلت فوری، به جز برای محتوای حمایت شده یا مهلتی که خود تحمیل شده است - (که در واقع می تواند چیز خوبی باشد).

از مزایای وبلاگ نویسی بهره مند شوید

شگفت انگیز است که راه های زیادی برای کسب درآمد از وبلاگ نویسی وجود دارد. همه آنها لزوما آسان نیستند، و بسیاری از آنها برای اولین بار برای ایجاد ترافیک زمان می برند، اما راه های زیادی برای بهره مندی از وبلاگ نویسی وجود دارد، مانند:

درآمد تبلیغات (کسب درآمد از تبلیغات قرار داده شده در نوار کناری وب سایت، محتوا و غیره)

بازاریابی وابسته (شرکت وابسته ویژه ای که از فروش محصول کمیسیون دریافت می کند)

محتوای حمایت‌شده (زمانی که یک شرکت به شما پول می‌دهد تا محصول یا خدمات خود را در یک پست یا پست رسانه‌های اجتماعی نشان دهید)

محصولات خود را بفروشید (دیجیتال و فیزیکی - کتاب های الکترونیکی، دوره ها، تی شرت ها و موارد دیگر و غیره)

فروش خدمات شما (آموزش شخصی، مربیگری تغذیه، نویسندگی آزاد، رسانه های اجتماعی و غیره)

استراتژی درآمد شما قطعا تحت تاثیر مدل کسب و کار شما خواهد بود. اگر وبلاگی را به عنوان بخشی از یک کسب‌وکار کوچک راه‌اندازی می‌کنید - مانند یک استودیوی آموزشی شخصی که اداره می‌کنید - احتمالاً روی جلب مشتری برای ارتباط با شما و ملاقات با شما تمرکز خواهید کرد. پول شما از این مشتریان خصوصی می آید.

از سوی دیگر، اگر برنامه شما کسب درآمد آنلاین است، ممکن است درآمد شما از طریق انواع درآمدهای دیگر مانند تبلیغات یا بازاریابی وابسته باشد که همگی از مزایای وبلاگ نویسی هستند.



با مزایای وبلاگ نویسی آشنا شوید

آیا نمی خواهید کسی که نمی شناسید در وبلاگ یا کانال های اجتماعی شما نظر بدهد؟ این احساس شگفت انگیزی است که بدانید شخصی در آنجا محتوای شما را می خواند و برای اظهار نظر وقت می گذارد.

به عنوان یک مثال شخصی، یکی از چیزهای مورد علاقه من در جهان دریافت یک برچسب تصادفی در اینستاگرام از شخصی است که عکسی از خود در حال دویدن و استفاده از برنامه تمرینی من برای آماده شدن برای مسابقه ارسال کرده است. ایده بهتری وجود ندارد!

به طور مرتب به این نظرات پاسخ دهید تا با خوانندگان یا مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید. استفاده از این وبلاگ ها می تواند برای شما بسیار مفید باشد.



ترافیک وب سایت بالا

اگر به عنوان بخشی از یک مدل کسب و کار کوچک بزرگتر وبلاگ نویسی می کنید، وبلاگ نویسی به افزایش ترافیک سایت شما کمک می کند. گوگل محتوای تازه را دوست دارد و هر پست وبلاگی که می نویسید به شما کمک می کند

الف) به گوگل بگویید که شما یک سایت فعال هستید

ب) این به شما امکان می دهد کلمات کلیدی جدیدی را انتخاب کنید.

منبع مقاله:https://www.gostaresh.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C-36/290222-%D9%85%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D9%88%D8%A8%D9%84%D8%A7%DA%AF-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C



:: بازدید از این مطلب : 17717
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی

امروزه بسیاری از افراد سعی می کنند بهترین وسایل و ابزار مدرن را برای تزیین و تزیین منزل خود تهیه کنند. به همین دلیل برای خرید این نوع دستگاه ها به بازارهای مربوطه یا وب سایت های آنلاین مراجعه می کنند. یکی از وسایلی که به جذابیت و زیبایی محیط منزل شما کمک می کند فرش است. یکی از محبوب ترین سبک های فرش، فرش ماندالا است. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که فرش چیست؟ تفاوت فرش با فرش چیست؟ کجا می توان از فرش ماندالا استفاده کرد؟ فرش ماندالا را از کدام وب سایت بخریم؟

اگر به دنبال پاسخ این سوالات هستید، پیشنهاد می کنیم تا پایان بازار آزاد بمانید. زیرا می خواهیم فرش و ویژگی های آن را شرح دهیم. همچنین می خواهیم بهترین سایت خرید فرش ماندالا را معرفی کنیم. پس در خواندن این مقاله تردید نکنید.



فرش چیست؟

همه ما از گذشته تا به حال انواع فرش های ایرانی را با چشم خود دیده ایم و می دانیم که از پوست و بافته است. در واقع باید گفت که هنر متعلق به ایرانیان است و بس. این هنر جذاب قالی بافی از قدیم الایام در ایران رواج داشته و بسیاری را مجذوب خود کرده است. بنابراین می توان گفت که قدیمی ترین و شگفت انگیزترین هنر ایران است. اگر به نوع بافت و طرح فرش ها دقت کنید، متوجه می شوید که انواع نخ های رنگی در کنار هم قرار گرفته و بافته شده اند تا فرشی فوق العاده به وجود بیاید.

فرش ها عموماً در اندازه ها و استانداردهای مختلفی مانند 12 متر، 6 متر و 4 متر موجود هستند و انواع آن به شکل مستطیل توسط شرکت سازنده طراحی و بافته می شود. لازم به ذکر است که باید توجه داشته باشید که فرش به دلیل سنگین بافی به راحتی قابل حمل و جابجایی نیست و بهتر است با یک شرکت خدماتی در زمینه کفشویی برای لباسشویی هماهنگ کنید. فرش و قالیچه. که جدای از تمیز کردن به بهترین شکل، با کمک ماشین آلات موجود در شرکت ها می توان آن را در سریع ترین زمان ممکن خشک کرد. زیرا خشک شدن فرش ها زمان زیادی می برد.



فرش به چه معناست؟

لباس ها از مخمل پلی استر کاملا ضد حساسیت هستند و طرح ها و طرح های آن با دستگاه های مدرن چاپ شده است. این محصول به صورت موکت و تکه های کوچک برای مشتریان عزیز عرضه می گردد. از این نوع فرش ها می توان در راهرو، آشپزخانه، اتاق خواب و راهرو استفاده کرد. پشت قالی ها با چرم تزیین شده و چرت آن ها شبیه فرش است. در واقع می توان گفت که نوعی لایه پوستی است که به لایه پوست گذاشته و دوخته می شود. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چرا از چرم بافته شده در پشت فرش استفاده می شود؟ دلیل آن این است که فرش ها سبک هستند و به راحتی روی سرامیک های زیر آنها می لغزند. به همین دلیل از چرم بافت دار برای جلوگیری از لیز خوردن فرش استفاده می شود.



همانطور که گفته شد فرش ها در اندازه های کوچک و سه لایه بافته می شوند. ناگفته نماند که بزرگترین ابعاد فرش ها 3 متر در 40 متر و کوچکترین ابعاد آن 40 در 30 سانتی متر است. سه لایه فرش عبارتند از:

1. پایین: چرم

2. لایه میانی: نمد

3. لایه رویی: پارچه

و در سه طرح گلدار، سنتی و کتیبه ای بافته می شوند و به سه شکل مستطیل، دایره و بیضی تولید می شوند. تمامی فرش ها ضد لغزش بوده و سطحی صاف و صیقلی دارند. برای انتخاب و خرید فرش ماندالا می توانید به سایت بوکا بازار مراجعه کنید.



تمام فرش ها ثابت رنگ هستند و با هیچ ماده شیمیایی تغییر رنگ نمی دهند. این نوع کفپوش طرفداران زیادی را در بین بسیاری از خانم ها به خود جلب می کند. اینها دلایل محبوبیت آنها است:

1. قیمت مناسب و مقرون به صرفه

2. فرش سبک باشد.

3. تفاوت زیادی در طراحی و ظاهر آنها وجود دارد.

4. این نوع محصولات در مدت زمان بسیار کوتاهی قابل شستشو هستند.



از کدام سایت می توان فرش ماندالا خرید؟

همانطور که گفته شد تنوع فرش بسیار زیاد است و انواع زیادی از آن در سایت ها و بازار وجود دارد. اما ممکن است عده ای فرصت مراجعه به بازار و خرید این محصولات را نداشته باشند، بنابراین خرید اینترنتی فرش ماندالا انتخاب درست و اصولی است. اما به نظر شما فرش ماندالا را از کدام سایت بخریم؟ آیا می توان این نوع محصولات را از هر مکانی به هر قیمتی خریداری کرد؟ آیا می خواهید بهترین فرش ماندالا را با کیفیت بالا و با قیمت بسیار مقرون به صرفه خریداری کنید؟ اگر بخواهیم به زبان ساده به این سوال پاسخ دهیم، می توان گفت که سایت بازار باز بهترین فروشگاه برای خرید فرش ماندالا است.

در این سایت انواع فرش ماندالا با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. برای مشاهده و خرید این نوع محصول می توانید به قسمت سنتی منطقه – دستباف در قسمت محصولات بافت بازار و در نهایت به قالیچه ماندالا مراجعه نمایید. در نهایت، با مشاهده هر لوگوی ماندالا، می توانید لحاف ماندالای مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید تا در اسرع وقت به دست شما برسد.

مشاهده رفرنس:
:: بازدید از این مطلب : 10627

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی

هنگامی که برنامه HP Smart را روی رایانه یا تلفن همراه خود نصب می کنید، می توانید کارهایی مانند چاپ، کپی، فکس و اسکن را به صورت بی سیم و به راحتی انجام دهید. در این مقاله به طور کامل نصب و راه اندازی چاپگر اچ پی با اپلیکیشن HP Smart توضیح داده شده است.



HP Smart چیست و چگونه کار می کند؟

HP Smart نرم افزار اصلی HP برای چاپ است که قبلا با نام HP All-in-One شناخته می شد. در واقع، HP Smart برنامه ای است که به شما امکان می دهد چاپگر HP خود را از تلفن هوشمند یا دستگاه دیگر راه اندازی، اسکن، چاپ، اشتراک گذاری و مدیریت کنید. به عنوان مثال، اگر در محل کار هستید و نیاز دارید که فایلی را مستقیماً از طریق چاپگر خانگی خود پرینت یا اسکن کنید، این برنامه به شما کمک می کند تا فایل مورد نظر را به آسان ترین شکل ممکن اسکن یا چاپ کنید.

برای استفاده از این اپلیکیشن برای سیستم عامل های اندروید و iOS، مطمئن شوید که چاپگر و تلفن همراه به شبکه وای فای متصل هستند. از صفحه اصلی برنامه HP Smart، روی چاپگر خود ضربه بزنید. گزینه Print Anywhere را فعال کنید. اگر حساب HP ندارید، یک حساب کاربری ایجاد کنید و اگر دارید، وارد شوید و چاپگر را به حساب HP خود اضافه کنید.

حساب HP به شما امکان می دهد با برنامه هوشمند HP چاپ و اسکن کنید و همچنین به ویژگی هایی مانند فکس موبایل دسترسی داشته باشید. به علاوه، می‌توانید از این برنامه برای کنترل، اشتراک‌گذاری و چاپ از راه دور از هر چاپگر سازگار HP استفاده کنید.



فکس موبایل با HP Smart

برنامه HP Smart را دانلود کنید

اگر می خواهید پرینتر HP خود را به راحتی پیکربندی کنید، این برنامه را از https://www.hpsmart.com دانلود کنید و آن را روی دستگاهی که می خواهید از آن پرینت بگیرید نصب کنید. سپس از این برنامه برای راه اندازی چاپگر HP خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که هنگام نصب برنامه HP Smart، تمام درایورهای لازم برای چاپ و اسکن را نصب می کنید. این برنامه برای اندروید، اپل iOS یا iPadOS، ویندوز و مک موجود است.



برای راه اندازی چاپگر HP با استفاده از برنامه HP Smart

برنامه HP Smart را نصب کنید

برنامه HP Smart را برای سیستم عامل های Android، Apple iOS یا iPadOS، Windows و Mac خود دریافت کنید. برای این کار می توانید این برنامه را برای اندروید، Apple iOS یا iPadOS از 123hp.com، برای ویندوز از HP Smart - Microsoft Store و برای Mac از HP Smart - Mac App Store دانلود کنید.

اگر دستگاه مربوطه از شما درخواست کرد که با یک حساب مایکروسافت برای استفاده از این برنامه وارد شوید، می توانید با حساب خود وارد شوید یا برای ادامه روی "نه" کلیک کنید. قبل از دانلود باید VPN را قطع کنید.

اگر برای اولین بار از برنامه HP Smart استفاده می کنید، باید یک حساب HP برای دسترسی به ویژگی های مختلف چاپگر ایجاد کنید.



چاپگر را با استفاده از برنامه HP Smart راه اندازی کنید

مراحل زیر را دنبال کنید تا چاپگر خود را به HP Smart اضافه کنید و آن را به رایانه یا تلفن همراه خود متصل کنید.

1- اگر می خواهید پرینتر را روی شبکه Wi-Fi پیکربندی کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

چاپگر و رایانه یا تلفن همراه را نزدیک روتر Wi-Fi قرار دهید.

کامپیوتر یا وای فای موبایل خود را روشن کنید و به شبکه متصل شوید. اگر رایانه شما از طریق کابل اترنت به شبکه متصل است، کابل را به طور موقت قطع کنید و در حین راه اندازی از اتصال Wi-Fi استفاده کنید.

بلوتوث را در رایانه یا تلفن همراه خود روشن کنید تا HP Smart بتواند چاپگر را در حین تنظیم پیدا کند.

برای رایانه های مبتنی بر ویندوز، Windows Update را روشن کنید تا مطمئن شوید که ویندوز همیشه به روز است.

پس از راه‌اندازی HP Smart برای iOS یا Android، برنامه تلفن همراه را راه‌اندازی کنید و به برنامه اجازه دهید چاپگری را که استفاده می‌کنید شناسایی کند و در مورد راه‌اندازی بازخورد ارائه دهد.

۲- اپلیکیشن HP Smart را باز کنید

اولین باری که برنامه HP Smart را باز می کنید، برنامه سعی می کند چاپگر شما را پیدا و راه اندازی کند. دستورالعمل ها را برای تکمیل مراحل نصب دنبال کنید.

اگر از قبل برنامه HP Smart را باز کرده اید، روی افزودن چاپگر کلیک کنید تا چاپگر را پیدا کنید. دستورالعمل های ارائه شده را برای تکمیل نصب دنبال کنید.

اگر از اتصال Wi-Fi استفاده می کنید و چاپگر پیدا نشد، به مرحله بعد بروید.

3- حالت تنظیمات وای فای را بازیابی کنید

برای اکثر چاپگرهای دارای صفحه لمسی یا منو، منوی Wireless یا Setup را باز کرده و Network Setup یا Settings را انتخاب کنید. سپس روی Restore Network Settings کلیک کنید.

برای چاپگرهای بدون صفحه نمایش لمسی یا منو، به حالت تنظیم Wi-Fi Restore در چاپگر HP خود بروید تا بتوانید تنظیمات پیش فرض را با فشار دادن یک دکمه روی چاپگر بازیابی کنید.

4- بعد از دو ساعت برنامه HP Smart را ببندید و دوباره چاپگر را اضافه کنید.

5- دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید تا نصب چاپگر کامل شود.

از برنامه HP Smart برای چاپ، اسکن، کپی و فکس استفاده کنید



چاپ، اسکن، فکس یا کپی از HP Smart

چاپ، اسکن، فکس یا کپی از صفحه اصلی اپلیکیشن HP Smart انجام می شود. همچنین می توانید وضعیت چاپگر را بررسی کرده و مشکلات را برطرف کنید.

برای چاپ روی گزینه print screen برنامه کلیک کنید. مواردی را که می خواهید چاپ کنید انتخاب کنید. در صورت لزوم، از ابزارهای ویرایش تصویر استفاده کنید و سپس تنظیمات چاپ را انتخاب کنید.

عکسی را که می خواهید اسکن کنید انتخاب کنید یا از تلفن همراه خود برای عکس گرفتن از متن یا تصویر استفاده کنید. در صورت لزوم از ابزارهای ویرایش عکس استفاده کنید و تصویر ذخیره شده را بنویسید یا ذخیره کنید و به اشتراک بگذارید.

برای کپی کردن (اندروید و iOS)، روی صفحه Copy را انتخاب کنید. از دوربین برای گرفتن عکس از اسناد یا تصاویر استفاده کنید. اندازه و تعداد کپی ها را مشخص کنید. سپس سند مورد نظر خود را به صورت رنگی یا سیاه و سفید چاپ کنید.

در مدیریت چاپ روی نماد چاپگر در صفحه اصلی کلیک کنید تا گزینه ها و تنظیمات را تغییر دهید. و وضعیت چاپگر را بررسی کنید.

برای افزودن یا حذف از صفحه نمایش، Toggle Custom Tiles را از پایین صفحه (برای Android یا iOS) یا تنظیمات برنامه (Windows یا Mac) انتخاب کنید.

آزمایش و رفع مشکل: اگر با چاپگر مشکل دارید، عیب‌یاب تعبیه‌شده در برنامه HP Smart را برای رایانه‌های مبتنی بر Windows یا Mac اجرا کنید.

هرجا چاپ کنید: وقتی از خانه دور هستید و به شبکه تلفن همراه یا Wi-Fi دسترسی دارید از چاپگر استفاده کنید.

میانبرها: برای انجام سریع کارهای تکراری مانند ارسال ایمیل، چاپ و ذخیره اسکن، میانبرهایی ایجاد کنید که قبلاً به عنوان Smart Tasks شناخته می شدند.

فکس موبایل: اسناد خود را به دستگاه فکس یا چاپگر با قابلیت فکس ارسال کنید.



برای راه اندازی چاپگر با استفاده از برنامه HP Smart چه چیزی لازم است؟

یک چاپگر HP که از برنامه HP Smart پشتیبانی می کند.

رایانه یا تلفن همراهی که به اینترنت متصل می شود.

اتصال از دستگاه به چاپگر برقرار می شود - از طریق شبکه یا کابل USB.

یک دستگاه تلفن همراه یا رایانه با قابلیت اینترنت با یکی از نسخه‌های سیستم عامل زیر:

اندروید 7.0 و بالاتر

اپل iOS 14 به بعد

برای iOS 13 یا جدیدتر، چاپگر خود را با استفاده از Apple Airprint راه اندازی کنید.

ویندوز 11 نسخه 21H2 به بعد

ویندوز 10 نسخه 1809 و بالاتر

برای ویندوز 10 نسخه 1803 یا قبل از آن، HP Easy Start را از 123.hp.com/setup دانلود و نصب کنید.

macOS 10.14 یا بالاتر

برای macOS 10.13 یا جدیدتر، HP Easy Start را از 123.hp.com/setup دانلود کنید و چاپگر خود را با استفاده از Apple AirPrint نصب یا راه اندازی کنید.



کلمات اخر

برنامه هوشمند HP یکی از برنامه های کاربردی پرینترهای اچ پی است. این برنامه قابلیت کپی، فکس، پرینت و اسکن از راه دور و بی سیم را ارائه می دهد. لازم به ذکر است که اکثر چاپگرهای بی سیم تولید شده پس از سال 2010 از برنامه HP Smart پشتیبانی می کنند. اگر علاقه مند به استفاده از این برنامه هستید، یکی از این پرینترها را از سایت آوای فرهنگ آریا خریداری کنید و سپس طبق توضیحات این مقاله برنامه HP Smart را نصب کنید.


مطالعه مقاله کامل: https://avafarhang.com/

 



:: بازدید از این مطلب : 9810
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی



پس از برگزاری کنکور سراسری و انتشار نتیجه کنکور، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند باید برای این امر اقدام کنند. اما متاسفانه هر ساله برخی از داوطلبان به دلیل عدم آگاهی از نحوه صحیح انتخاب رشته کنکور سراسری و به دلیل انتخاب اشتباه رشته ها مجبورند یک سال دیگر برای ورود به دانشگاه و تحصیل در رشته مورد نظر خود تلاش کنند.

بنابراین در این مقاله به صورت اختصاصی به تمامی سوالات مربوط به سوال انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 پرداخته ایم تا داوطلبان در هنگام انتخاب رشته کنکور سراسری سال آینده آگاهی و آمادگی کامل داشته باشند.

 



کنکور رشته انتخاب رشته 1402

داوطلبان می توانند با استفاده از نرم افزار انتخاب رشته کنکور از شانس قبولی احتمالی خود در رشته ها و دانشگاه های مورد نظر خود مطلع شوند و سپس در اوقات فراغت خود فرم انتخاب رشته را تکمیل کنند. نرم افزار انتخاب رشته ایران مشاوره در زیر قرار داده شده است.

تاکنون 11866872 نفر از این نرم افزار استفاده کرده اند

زمان صلاحیت برای کنکور سراسری 1402 می باشد

داوطلبان پس از شرکت در کنکور سراسری اول یا دوم 1402 در زمان انتخاب رشته کنکور در صورت واجد شرایط بودن این فرآیند و مجاز به انتخاب رشته در کارنامه خود پس از اعلام نتیجه می باشند. از کنکور 1402، کد رشته مورد نظر خود را در قسمت انتخاب سیستم ثبت کنید.

البته طبق آخرین اصلاحیه کنکور سراسری 1402، نوبت اول کنکور سراسری در دی ماه 1401 برگزار می شود و پس از آن در تیر ماه 1402 داوطلبان می توانند در کنکور سراسری شرکت کنند.

همزمان، بر اساس اخبار منتشر شده در این حوزه؛ 1402 داوطلبان آزمون سراسری یکبار در تیرماه و بعد از کنکور. در سال 1402، احتمالاً در اواسط مرداد، تصمیم گرفت وارد انتخابات شود. به منظور انتشار اطلاعات بیشتر در این زمینه و تعیین زمان دقیق این فرآیند. جزییات از طریق کانال تلگرام ایران مشاوره کنکور قابل پیگیری است.

 


تمدید مهلت و انتخاب مجدد آزمون سراسری 1402

به طور معمول مهلت انتخاب رشته سراسری 1402 برای داوطلبانی در نظر گرفته می شود که نتوانند در مهلت تعیین شده مراحل انتخاب رشته خود را تکمیل کنند. همچنین این زمان فرصت خوبی برای سایر متقاضیانی است که مراحل انتخاب رشته خود را به پایان رسانده اند و نیاز به ویرایش انتخاب رشته آزمون سراسری دارند.

به همین دلیل پیش بینی می شود این بازه زمانی برای کنکور سراسری 1402 تمدید شود که البته این زمان هنوز قطعی نشده است اما به محض انتشار جزئیات از طریق همین مقاله اعلام خواهد شد.


راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری 1402

انتخاب رشته کنکور سراسری از طریق سامانه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود. در این قسمت برای سهولت داوطلبان در ثبت نام کد رشته محل در محل انتخابی، راهنمای تصویری مربوط به سامانه انتخاب رشته را در این قسمت قرار داده ایم.

مراحل گام به گام انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 به شرح زیر است و در صورت تمایل می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی ایران جهت مشاوره در انتخاب رشته کنکور به صورت کاملا منحصر به فرد تماس حاصل فرمایید.

وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شوید و از منوی سمت راست صفحه گزینه «عمومی» را انتخاب کنید.

روی عبارت انتخاب رشته آزمون سراسری 1402 کلیک کنید.

با نکات مهمی که در صفحه نمایش داده شده آشنا شوید و بر روی کادر جمله "من دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری 1402 را مطالعه کرده ام" کلیک کنید و سپس گزینه "تأیید و ادامه - مرحله بعد" را انتخاب کنید.

یکی از سه گزینه موجود در سامانه (کد دولتی یا شماره شناسنامه به اضافه شماره سریال 12 رقمی ثبت یا شماره پرونده یا شماره مسیریابی ثبت 16 رقمی) را انتخاب کرده و مشخصات مورد نیاز را مطابق تصویر زیر وارد کرده و بر روی آن کلیک کنید. کلمه "ورود"

اکنون می توانید فرم مربوطه را پر کرده و پس از کلیک بر روی دکمه "تایید و ادامه"، رشته های انتخابی خود را به ترتیب اولویت ثبت کنید.

توجه: انتخاب رشته های آزاد و سراسری در سال های گذشته در سایت های جداگانه و مرتبط انجام می شد، اما طی تغییر سال 1398، انتخاب رشته های مرتبط با رشته هایی مانند پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی و داروسازی توسط گروه انجام می شود. گروه علوم تجربی دانشگاه آزاد. در sanjesh.org انتخاب رشته دانشگاه ها در سایت انجام می شود، دیگر کد رشته در فرم انتخاب رشته سامانه سنجش پذیرش و برای فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد ثبت نشده است. در صورت ادامه روند تا 1402 گزارش می شود.



سهمیه های مختلف در انتخاب رشته کنکور سراسری 1402

هر سهمیه ای از آزادگان، خانواده های شهدا و مناطق محروم دارای امتیازات مختلفی برای انتخاب در کنکور سراسری هستند که برای هر یک از این موارد به طور جداگانه بحث شده است.

سهمیه مناطق محروم: حدود 40 درصد از ظرفیت روزانه دانشگاه با سهمیه مناطق کنکور سراسری که شامل ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، کهکیلویه و ملیک بویراحمد، لرستان است، به دوتابان داده می شود. و هرمزگان.

سهمیه ایثارگران، ایثارگران و خانواده های معظم ایثارگران: به طور کلی 25 درصد ظرفیت پذیرش بخش های ذکر شده در کتاب مربوط به گروه افراد می باشد. همسران و فرزندان افراد نیز مشمول استفاده از این نوع سهمیه خواهند شد. نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که آنها باید حداقل 70 درصد از امتیاز گزینه رایگان در فیلد مورد نیاز را کسب کرده باشند.

 

تحلیل گزارش ورود ملی 1402

داوطلبان برای انتخاب رشته صحیح و اصولی ابتدا باید از جزئیات کارنامه کنکور سراسری خود مطلع شده و سپس نسبت به تکمیل این فرآیند اقدام کنند. لذا در این قسمت از مقاله توضیحاتی در خصوص تحلیل کارنامه کنکور داده شده است.

به طور کلی کارنامه کنکور سراسری را می توان به چند قسمت تقسیم کرد که در زیر می توان به قسمت های آن اشاره کرد.

مشخصات کاندیدا و اطلاعات شخصی: در این دسته از اطلاعات، داوطلب ممکن است با توجه به محلی یا غیر محلی بودن، شانس بالایی برای پذیرش داشته باشد. لطفاً توجه داشته باشید که اگر یک داوطلب مناطق محل سکونت خود را انتخاب کند و آنها را در گزینه های اولیه خود قرار دهد، شانس پذیرش 80٪ بیشتر از یک خارجی است.

اطلاعات واحد آزمون امتحانی: توجه داشته باشید که این دسته اطلاعات شامل واحدهای آزمون مربوط به رشته های شناور و غیر شناور می شود.

وضعیت مجاز و غیرمجاز در رشته تحصیلی: افراد برای انتخاب رشته اولویت کد رشته توجه داشته باشند که در کدام یک از دانشگاه ها مجاز به تحصیل هستند. مثلا در دانشگاه پیام نور یا غیرانتفاعی فرهنگیان کد مربوطه را انتخاب کنید؟

وضعیت مدرک و نمره نهایی کل داوطلب: مهمترین قسمت کارنامه آزمون سراسری قسمت مدرک و مدرک است که باید در اولویت انتخاب رشته، رشته مورد نظر با توجه به رشته انتخاب شود.

کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای متقاضیان رشته: سازمان سنجش ضمن اعلام نتایج برای هر گروه آزمایشی رتبه و تراز تعیین می کند که برای انتخاب رشته بسیار مفید است.



بررسی دوره آموزشی انتخابی کنکور سراسری 1402

از آنجایی که برای پذیرش در هر مقطع شرایط خاصی وجود دارد، داوطلب باید با در نظر گرفتن اطلاعات مربوطه موضوع را انتخاب کند. لذا با توجه به اهمیت آن، این قسمت از مقاله به توضیح در این زمینه اختصاص دارد.



مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 1402

داوطلبان می توانند در مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری کد منطقه 150 رقمی را انتخاب کنند. صرف نظر از رتبه و تراز کنکور، بهتر است پس از آشنایی با راهنمای انتخاب رشته کنکور و آگاهی از تمامی مسائل مربوط به انتخاب رشته و نحوه رفتن به رشته ها، فرصت ها، کد رشته ها و ... رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنید. و در یک دفترچه بنویسید.

سپس زمینه های خود را به 3 دسته تقسیم کنید: گزینه های خوش بینانه، گزینه های منطقی و گزینه های بدبینانه. پس از آن 20 درصد از کل منطقه را در لیست گزینه های خوش بینانه و 50 درصد را در لیست گزینه های منطقی و 30 درصد را در لیست گزینه های بدبینانه قرار دهید. در نهایت پس از انتخاب رشته، تغییرات و اصلاحاتی را که در انتخاب های خود در نظر گرفته اید، در رشته کنکور اعمال کنید. همچنین داوطلبان می توانند برای سنجش رتبه ایران مشاور در این امر از نرم افزار کمک بگیرند.

 



1402 عوامل موثر در انتخاب رشته کنکور سراسری

عوامل مختلفی در روند انتخاب رشته داوطلب موثر است که دانستن این موارد فرصت انتخاب رشته تخصصی صحیح و اصولی را به شما می دهد که در ادامه به توضیح مهمترین آنها می پردازیم.



میل

مهمترین عامل در این مرحله در نظر گرفتن علاقه به رشته انتخابی است، زیرا این مسیر باید مسیر شغلی فرد را شکل دهد و یا حداقل چندین سال از عمر خود را صرف تحصیل در این راه کند. بنابراین، داشتن میل به پیشرفت و جلوتر رفتن بسیار مهم است.



آینده این حرفه

هدف بسیاری از افرادی که در دانشگاه تحصیل می کنند، یافتن شغل مناسب است. بنابراین این دسته از متقاضیان باید قبل از انتخاب رشته مورد نظر خود از بازار کار و میانگین حقوق فارغ التحصیلان این رشته اطلاعات کافی کسب کنند.



هزینه های تحصیل

اگر قصد انتخاب دانشگاه شهریه ای را دارید، باید از شهریه های پرداختی در ابتدای هر ترم مطلع شوید و با توجه به بودجه تحصیلی خود، ادامه تحصیل در این گونه دانشگاه ها را داشته باشید. .



فاصله بین دانشگاه و محل سکونت

انتخاب مکان های دور از محل سکونت متقاضی به دلیل دوری از خانواده، یافتن مکان مناسب برای گذراندن این دوره و همچنین گذراندن این دوره می تواند روند تحصیلی متقاضی را بسیار تحت تاثیر قرار دهد. دوره در هاستل نیاز به توانایی های ذهنی دارد. ثبات. ویژگی این است که افراد قبل از انتخاب رشته، دانش لازم را در این زمینه کسب می کنند.
سهمیه ها

یکی دیگر از عوامل موثر در انتخاب رشته کنکور سراسری سهمیه هاست و در خصوص سهمیه 1402 کنکور سوالات مختلفی از داوطلبان پرسیده می شود. لازم به ذکر است این سهمیه برای کلیه داوطلبان کنکور سراسری اعمال می شود و به هر داوطلب یکی از سهمیه های منطقه 1، 2 یا 3 یا قربانی اختصاص می یابد. سهمیه منطقه 1 برای مناطقی در نظر گرفته می شود که در سطح رفاه بالاتری قرار دارند و سهمیه منطقه 2 و 3 به ترتیب برای مناطق با تجهیزات کمتر استفاده می شود. همچنین شرایط سهمیه 5 درصد ایثارگران نیز متفاوت است.



سوالات متداول

1- انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 چه زمانی انجام می شود؟

هنوز زمان دقیق این روند برای آزمون های 1402 اعلام نشده است اما در متن مقاله زمان تقریبی آن ذکر شده است که البته به محض اطلاع تاریخ دقیق آن از طریق کانال تلگرام اعلام خواهد شد.

2- آیا زمان جدیدی برای انتخاب رشته آزمون سراسری 1402 وجود دارد؟

بله، انتظار می رود که این زمان به طور معمول برای افرادی که موفق به انتخاب فیلد نشده اند یا نیاز به ویرایش کد فیلدهای انتخابی خود دارند، در نظر گرفته شود.

3- آیا انتخاب دانشگاه آزاد و سراسری 1402 با هم انجام می شود؟

خیر، آزمون سراسری و دانشگاه آزاد به صورت آزمون هماهنگ برگزار می شود، اما نحوه انتخاب رشته به صورت جداگانه و با سامانه جداگانه انجام می شود.

متن کامل مقاله را بخوانید: 
:: بازدید از این مطلب : 4173

|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی

متن آهنگ نقطه حساس سینا شعبانخانی

 

یکمی خنده یکمی گریه یه خم خاصی تو ابروشه
وقتی یه لحظه راه میره قلبم میخواد
از این رو اون رو شه وقتی که چشماش قفله رو چشمام
یه حسی نابی تو چشماشه
نقطه حساس درست همینجاست، نکنه سفره دل وا شه

تا حالا تو همه عمر یه بارم نبوده تو نخ عشق این دل
حالا نمیدنه که چیکارست
وسط برزخه عشق این دل بر نمیداره یه لحظه نگاشو
از رو نگاه من این صیاد

نکنه وا بده دل بی قرارم حجب و حیارو ببره از یاد
من میترسم عاشق و دیوانه شم شمع من باشی برات پروانه شم
مست این نگاه عاشق شم من میترسم

من میترسم دل ببازم آخرش عاشق بودن سخته واسم باورش
عشق و جدال نابرابرش من میترسم

تا حالا تو همه عمر یه بارم نبوده
تو نخ عشق این دل حالا نمیدنه که چیکارست
وسط برزخه عشق این دل
بر نمیداره یه لحظه نگاشو از رو نگاه من این صیاد
نکنه وا بده دل بی قرارم
حجب و حیارو ببره از یاد من میترسم عاشق و دیوانه شم
شمع من باشی برات پروانه شم مست این نگاه عاشق شم من میترسم

من میترسم دل ببازم آخرش عاشق بودن خسته واسم باورش
عشق و جدال نابرابرش من میترسم

 

https://musicdel.ir/single-tracks/117140/



:: بازدید از این مطلب : 583
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 5 فروردين 1402 | نظرات ()