نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی



سعید ابوطالب کارگردان پرکار شبکه برنامه خانگی که تهیه کنندگی شب های مافیا، پدرخوانده، مسابقه 77 ساعته، رالی ایرانی و شام ایرانی را در کارنامه خود دارد، با نمایش واقعیت زنت کانتر یا ضدجاسوسی خود به میان طرفداران باز می گردد، برنامه مسابقه ای جدید با حضور هنرمندان و بازیگران برای پخش در قسمت 402:2 در قسمت 402 پخش می شود. با اجرای مجید واشقانی و .... در مورد آن با Max Tech

زمان پخش رئالیتی شو علیه سعید ابوطالب است

پخش قسمت اول واقعیت مجازی از ساعت 20:00 یکشنبه 25 تیر 1402 از شبکه محلی (سکوی بیننده) آغاز شد. نمایش ضد واقعیت در 15 قسمت و هر قسمت 90 دقیقه ساخته شده است.

بازیکنان رئالیتی شو در مقابل چه کسانی هستند؟

فصل اول 3 گروه 10 تایی را مقابل هم قرار می دهد. با وجود اینکه هنوز اسامی دقیق بازیکنان این رئالیتی شو اعلام نشده است، اما سید ابوطالب فاش کرده است که این برنامه از چهره های جدیدی برای جذابیت آن استفاده خواهد کرد. امیرحسین رستمی، علیکا عبدالرزاقی، کمند امیرسلیمانی، حدیث میرامینی، هومن حیات، بهنام تشکر، مجتبی پوربخش، امیر کاظمی، علی صالحی و امیرحسین مدرس از چهره‌هایی که تاکنون تایید شده است می‌توان نام برد. از طریق بدون شب.

داستان آنتی بازی چیست؟

تفاوت کانتر و مافیا کانتر واقعیت شو مفهوم شب و روز را ندارد، کانتر یک نقش مخفی در بازی است که در آن باید به تحلیل گفتار دیگران توجه کرد. داستان بازی در سال 1986 در پاریس اتفاق می افتد، تعدادی از گردشگران توسط جاسوسان ربوده می شوند و داستان اصلی نبرد بین جاسوسان و مخالفان است. همچنین قسمت های اصلی بازی شامل گفتگو، تیراندازی، درخواست دستگیری، ملاقات، درخواست معاوضه و خواب می باشد.

عوامل تولید برنامه های ضد واقعیت

کارگردان سعید ابوطالب

سعید ابوطالب تهیه کننده

مجری گری مجید واشگانی

رداگاو سینا دوراندیشان

نویسنده سعید ابوطالب است

مجری برنامه رئالیتی علیه کیست؟

مجید واشقانی از رقبای قبلی تولید سعید ابوطالب به عنوان مجری در این برنامه حضور دارد.

بیشتر بخوانید: https://tmk.ir/series/102077



:: بازدید از این مطلب : 42139
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 31 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


پیام های کوتاه

گفتگوی رادیویی

روزنامه رادیویی

مصاحبه

دفع کردن

درام رادیویی

گفتگوی رادیویی

یک گفتگوی رادیویی خوب تمام مزایای یک مقاله چاپی و گرمای یک ملاقات حضوری را دارد. بهترین نوع مکالمه، گفتگوی دوستانه درباره یک موضوع خاص است و این مستلزم همان ساختار مکالمه در رادیو است. یعنی ابتدا، میانه و پایان مکالمه رادیویی باید ساده باشد. توجه به قدرت دانش عمومی مخاطبان از ویژگی های رسانه است.

وجود بسیاری از نکات آموزشی در رادیو گفتگو چندان مناسب نیست. متن برنامه نیز باید به صورت ساده و روان نوشته شود. کلمات دور و عجیب در عین اینکه ممکن است در گوینده احساس اعتبار ایجاد کنند، می توانند در شنونده گیجی، عصبی بودن و عصبانیت ایجاد کنند. اگر هر یک از این سه را حرکت دهید، صندلی تعادل خود را از دست می دهد. سه رکن یک سخنرانی خوب عبارتند از:

- صداقت: گفتار باید دارای وحدت و قوام جملات باشد. تا زمانی که گفتار شما از یکپارچگی، روان و تاکید بهره مند نباشد، مانند چهارپایه ای خواهد بود که همه یا برخی از پایه های آن شکسته است. زمانی که برای ارائه بخش های مختلف از کارشناسان و صاحب نظران معروف استفاده شود، اعتبار و اصالت رادیو گفتگو افزایش می یابد. در عین حال، کارشناس باید محتوای آن را به صورت ساده و قابل فهم توضیح دهد. منبع: https://shirahmadi.ir/market/childrens-financial-intelligence-training/ 

- وضوح: گفتار باید ساده و قابل فهم باشد.

- تاکید: سخنرانی باید به گونه ای باشد که پس از شنیدن آن مخاطب بتواند آن را در ذهن خود پیوند دهد. برای رسیدن به این هدف، در ابتدای سخنرانی خود باید بر نکته ای که می گویید تأکید کنید و توضیح دهید که چرا برای مخاطب جذاب است. در نهایت، بسیار مناسب است که از دیدگاه ها و احساسات جدید مخاطبان در مورد موضوع مورد بحث تجلیل شود.

لازم به ذکر است که اگر کلام فاقد هر یک از عناصر ذکر شده باشد، مانند سه پایه ای است که یکی از پایه های خود را از دست داده است.

سخنرانی در برنامه رادیویی با سلام گوینده آغاز می شود. بهتر است گوینده موضوع را با یک سلام ساده شروع کند. علاوه بر این، در مدل های مدرن برنامه رادیویی، گوینده یا گوینده در ابتدای برنامه خود را معرفی می کند و مخاطب را می شناسد. یعنی گوینده در برنامه رادیویی استقلال و اهمیت پیدا کرده است. اما در کشورهای در حال توسعه گوینده برنامه رادیویی از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار است. این در حالی است که در کشورهای در حال توسعه، گوینده برنامه را یک عامل ناشناس رادیویی می دانند که صرفاً فرستنده محتوای نویسندگان است. در زبان ایرانی بسیاری از موضوعات را می توان از طریق صدای گوینده خواند. در این مرحله مهمترین چیز و هویت برای مخاطب نام آن برنامه است نه سخنران خاص.

نکته مهمی که در دیگر سخنرانی ها باید به آن توجه کرد این است که وقتی موضوع خاصی توسط کارشناسان و صاحب نظران مطرح می شود، قدرت آن سخنرانی بسیار بیشتر از آن چیزی است که یک گوینده متوسط ​​برنامه می گوید. متخصص باید بتواند اطلاعات خود را به وضوح و به راحتی به شنونده منتقل کند.

واقعیت این است که شنوندگان رادیو از افراد مختلفی تشکیل شده اند. اگر کسی فقط یک مخاطب را در نظر بگیرد، سخنرانی به یک گفتگوی خصوصی و شخصی تر تبدیل می شود. در این صورت، هر شنونده ای احساس می کند که شما فقط با او صحبت می کنید.

میز گرد

میزگرد قالبی برای ارائه اخبار رادیویی برای بحث در مورد موضوعات مختلف است که در آن افراد زیادی درباره موضوعی خاص صحبت می کنند. تعداد شرکت کنندگان میز گرد معمولاً 3 تا 4 نفر به اضافه یک ناظم یا ناظم بحث است.

یک صفحه گردان خوب دارای ویژگی های زیر است: گوینده رادیو

- سوالات مهم را باید به شکلی جالب پرسیده شود.

- باید شنوندگان را از زوایای مختلف به تفکر وادار کند

- نشان دهنده یک تلاش جمعی است که در آن یک گروه تلاش های خود را به اشتراک می گذارند و با یکدیگر تبادل نظر می کنند تا راه حلی برای یک مشکل پیدا کنند.

پیام های کوتاه

یکی از مفیدترین روش های آموزش انبوه در حوزه مسائل اجتماعی مهم مردم، اشتقای کیفیت زندگی آنها با تغییر رفتار شنوندگان، پیام های رادیویی است.

پیام های کوتاه 20 تا 60 ثانیه ای که به صورت متناوب بین برنامه های مختلف و در فواصل زمانی مقرون به صرفه، هر ربع تا نیم ساعت پخش می شوند، تأثیر فزاینده ای در ذهن مخاطب خواهند داشت. پیام های کوتاه رادیویی به دلایل زیر قدرتمند هستند:

- به دلیل مختصر بودن پیام، قبل از اینکه شنونده خسته شود، درک مورد نظر به گیرنده منتقل می شود. در نتیجه هر یک از شنوندگان در معرض چنین پیام هایی قرار می گیرند.

- با ضبط چنین پیام هایی می توانید آن ها را در زمان ها و زمان های مختلف و همچنین در روزهای متوالی تکرار کنید. تا مخاطبان پیام آن را به طور کامل بشنوند.

- پیام های کوتاه رادیویی انعطاف پذیر هستند و می توانند ریتم (شعر و ریتم)، نمایش، آموزش و رسمیت را در زمینه ها و جنبه های مختلف بیان کنند.

- محتوای پیام را می توان برای دستیابی به اهداف مختلف تغییر داد.

- تهیه و توزیع این پیام ها هزینه کمی خواهد داشت. بنابراین با توجه به نتیجه مثبت زیر کاملا مقرون به صرفه خواهد بود.

اما اگر پیام های فوق به خوبی طراحی و ساخته نشده باشند، اثر مطلوب را نخواهند داشت. بنابراین می توان ویژگی های زیر را برای پیام های آموزشی خوب و مطلوب نام برد:

- به موضوع مورد علاقه مخاطبان بپردازید.

- باید اطلاعات جدید داشته باشد.

- به جنبه های مهم مشکلاتی که وجود آنها مانع پیشرفت افراد می شود، بپردازید.

- اعتماد به نفس و شخصیت داشته باشید.



:: بازدید از این مطلب : 39060
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


یکی از وسایل الکترونیکی و ضروری در زندگی امروزی کتری برقی است که عمدتاً برای جوشاندن آب استفاده می شود. کتری برقی در مقایسه با روش های سنتی، انرژی الکتریکی را در مدت زمان بسیار کوتاهی به گرما تبدیل می کند و آب جوش برای چای، قهوه و حتی پخت و پز در اختیار شما قرار می دهد. با یک کتری برقی به راحتی می توانید در زمان و انرژی صرفه جویی کنید.

وجود دارند

یکی از مواردی که در خرید کتری برقی باید به آن توجه کرد ظرفیت دستگاه مورد نیاز است. به طور کلی می توان گفت که قبل از خرید کتری برقی باید قصد خود را از خرید این تجهیزات تایید کنید و مشخص کنید که دلیل خرید این دستگاه چیست و چه تعداد افرادی از این دستگاه استفاده خواهند کرد. . معمولا ظرفیت کتری برقی موجود در بازار بین یک تا دو و نیم لیتر است.

اگر می خواهید در خانه و خانواده معمولی خود از کتری برقی استفاده کنید، اگر می خواهید از این دستگاه در محیط کار و در حجم کم استفاده کنید، بهتر است کتری برقی با ظرفیت 1.5 تا 2 لیتر خریداری کنید. اگر به آب جوش نیاز دارید، توصیه می کنیم یک کتری برقی با ظرفیت کم خریداری کنید. کتری برقی مسافرتی برای جابجایی و استفاده آسان باید ظرفیتی بین 0.5 تا 1 لیتر داشته باشد.

نکاتی برای خرید کتری برقی

جنس بدن و پا

معمولاً کتری های برقی موجود در بازار از پلاستیک، شیشه نشکن یا فولاد ضد زنگ و یا در نهایت ترکیبی از این مواد ساخته می شوند. هر کدام از این مواد دارای ویژگی های مثبت و منفی زیادی هستند، اگر نقاط قوت و ضعف این مواد را بشناسید و سلیقه شخصی خود را در نظر بگیرید و این که یکی از آنها همیشه برای شما در اولویت است. می توانید یک کتری برقی مناسب بخرید.

قیمت

بدون شک قیمت تمام محصولات موجود در بازار به عوامل مختلفی از جمله جنس محصول، کیفیت، شرکت تولید کننده، ویژگی های اضافی بستگی دارد که در رابطه با دیگ برقی از جمله این عوامل می توان به چرخش 360 درجه اشاره کرد. محل مونتاژ سیم ها . ، کلید اتوماتیک و سیستم آب گرم و ...

هرچه کیفیت و ویژگی های اضافی محصول مورد نظر شما بالاتر باشد، قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. اما همیشه خوب است به یاد داشته باشید که کتری برقی یک وسیله برقی ضروری در خانه است که اغلب در طول روز از آن استفاده می شود و بنابراین به دلیل مصرف زیاد و تورم موجود در بازار بهتر است از این محصول استفاده کنید. این محصول کیفیت آن را بیشتر از قیمت آن در نظر بگیرید.

زیبایی ظاهر

منبع تغذیه را نمی توان در داخل کابینت ذخیره کرد و باید در کابینت یا روی پیشخوان قرار داده شود تا در صورت نیاز به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. پس از آنجایی که این دستگاه همیشه قابل مشاهده است به ظاهر این دستگاه نیز توجه کنید. مهم

خوشبختانه امروزه شاهد تغییرات زیادی در شکل، اندازه و رنگ کتری برقی در بازار هستیم و از این نظر دست شما به عنوان خریدار کاملا باز خواهد بود.

تا جایی که توانایی مالی دارید به راحتی می توانید یک کتری برقی در کنار سایر لوازم آشپزخانه، توستر و قهوه ساز در اشکال و رنگ های مختلف خریداری کنید تا تزئینات زیبایی در آشپزخانه خود ایجاد کنید.

اصول مهم برای خرید کتری

آسان برای استفاده

یکی از نکات بسیار مهم دیگر در استفاده از کتری برقی که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید، سهولت استفاده از این دستگاه است. راحتی استفاده از این لوازم آشپزخانه به دلیل وجود دکمه در جای مناسب، دستگیره های ایمن و ضد لغزش، خاصیت گرمایشی و وزن مناسب محدود می شود.

صدا

شکی نیست که صدای کتری برقی بسیار کمتر از کتری معمولی است. اما برخی از افرادی که از اجاق‌های برقی استفاده می‌کنند شکایت دارند که همیشه سعی می‌کنند محصول کوچک‌تری پیدا کنند زیرا این دستگاه صدای زیادی ایجاد می‌کند. بهترین راه برای یافتن این محصول، نگاهی به نظرات سایر خریداران و کاربران کتری مورد نظرتان است.

بهترین مارک کتری

امروزه کتری برقی به عنوان ضروری ترین لوازم آشپزخانه مدرن شناخته می شود. در واقع این دستگاه کوچک بدون هیچ مشکلی با حرارت دادن چای، قهوه و انواع غذا، آب مورد نیاز را با سرعت بالا در اختیار شما قرار می دهد. امروزه کتری برقی در انواع برندها و برندها موجود است که از بهترین برندهای کتری برقی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

دستورالعمل استفاده از کتری با سرعت فوق العاده

در مرحله اول با فشار دادن دکمه باز کردن قفل روی درب دیگ درب دیگ را باز کنید. گاهی اوقات درب کتری برقی می تواند ساده باشد یا در برخی مدل ها به صورت چرخشی باز یا بسته شود.

در مرحله بعد باید کتری را از پایه خارج کرده و در صورت نیاز آن را کاملاً با آب پر کنید، این نکته را همیشه باید در نظر داشته باشید که از ریختن آب بیشتر از مقدار مشخص شده و در صورت بیشتر شدن آب از این حد خودداری کنید. بیش از حد، آب اضافی باید تخلیه شود.

مقدار آب موجود در کتری نباید کمتر از حد مجاز باشد. در برخی از دستگاه ها اگر آب موجود در کتری کمتر از 0.25 لیتر باشد، زنگ هشدار به صدا در می آید و یک قطره آب روی صفحه ظاهر می شود.

پس از ریختن مقدار مناسب آب در کتری، باید درب آن را ببندید. برای شنیدن صدای قفل درب به آرامی فشار دهید یا مطمئن شوید که درب کاملا بسته است.

اگر بدنه و ته دیگ شما خشک است، می توانید آن را ته دیگ بگذارید و دستگاه را به برق بزنید.

در این مرحله می توانید دکمه استارت دستگاه را فشار دهید تا آب به نقطه جوش برسد و اگر کتری شما قابلیت تنظیم دما را دارد، دمای آب را تنظیم کنید.

نکاتی در مورد استفاده از کتری برقی

نکات بیشتر در مورد استفاده از کتری

در حالت عادی، نمایشگر دستگاه دمای پیش فرض 100 درجه سانتیگراد را نشان می دهد و با استفاده از دکمه های مثبت یا منفی می توانید دما را کاهش یا افزایش دهید.

در اکثر کتری های برقی می توان دما را بین 50 تا 100 درجه سانتیگراد تنظیم کرد.

تصور کنید دمای مورد نیاز شما 85 درجه است، با استفاده از دکمه منفی می توانید دما را روی 85 درجه سانتیگراد تنظیم کنید.

اکنون دکمه شروع برای راه اندازی دستگاه فشار داده می شود و کلمه روشن روی صفحه نمایش دستگاه ظاهر می شود که به این معنی است که دستگاه شما کار می کند.

هنگامی که دمای آب به 50 درجه سانتیگراد می رسد، نمایشگر کتری دمای آب را هر ثانیه نشان می دهد تا زمانی که دمای آب به دمای مطلوب برسد.

هنگامی که آب به نقطه جوش خود رسید، صفحه نمایش دستگاه عبارت خاموش را نشان می دهد و اگر آب به دمای مورد نظر برسد، دستگاه بوق می زند. در برخی از کتری ها، هنگامی که آب به نقطه جوش یا دمای مطلوب رسید، دستگاه به طور خودکار به حالت گرمایش می رود.

نکات مهم در استفاده از کتری

اگر دستگاه را روی گرم کردن آب تنظیم کنید، صفحه نارنجی می شود، در غیر این صورت می توانید دستگاه را خاموش کنید.

اگر دستگاه شما مجهز به قابلیت تنظیم دما است، در دفترچه راهنمای استفاده از دستگاه راهنمای تغییر دما برای نوشیدنی ها و چای های مختلف ذکر شده است و با مطالعه دقیق این کتاب دمای مناسب را برای همه خواهید دانست. گونه ها. نوشیدنی ها

اگر قصد دارید آب گرم داخل کتری را برای مدت معینی در دمای معینی نگه دارید و از آن استفاده کنید، می توانید با رسیدن آب به دمای مورد نظر دکمه نگهداری دما را فشار دهید و با نگه داشتن دکمه دما آب بودن. برای مدت معینی گرم شود نیم ساعت تا چند ساعت گرم بماند.

هنگامی که دکمه شروع/لغو را فشار می دهید، می توانید حالت گرم نگه داشتن را متوقف کنید.

کتری برقی را ذخیره کنید

هنگام استفاده از کتری برقی توجه به جزئیات بسیار مهم است. خوب نگه داشتن دستگاه به این بستگی دارد که قبل از روشن کردن دستگاه، نکاتی را به خاطر بسپارید تا آب به نقطه جوش برسد.

از آب تمیز استفاده کنید

تنظیم دمای آب جوش

حفاظت الکتریکی با کیفیت را فراهم می کند

از محکم بودن درب کتری اطمینان حاصل کنید

هنگام شارژ، کتری برقی را همیشه از برق بکشید

تابه را بعد از استفاده تمیز کنید

نبود آتش دیگ

نیکل استفاده شده در کتری برقی با آب جوش مخلوط شده و وارد دستگاه گوارش می شود. البته طی تحقیقات، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که نیکل فقط به افراد حساس آسیب می رساند و به افراد دیگر آسیب نمی رساند.

دانشمندان همچنین خاطرنشان کردند که میزان جذب نیکل توسط نوشیدنی هایی مانند چای در مقایسه با جذب آن توسط آب بسیار ناچیز است. یکی دیگر از عوارض استفاده از کتری برقی شلیک سربی است. سرب می تواند باعث مشکلات جدی مانند کم خونی و آسیب به کلیه ها و سیستم عصبی شود. سرب همچنین فیلترهای عصبی را که از ورود مواد سمی به مغز جلوگیری می کنند، از بین می برد.

 

مراجعه به سایت: https://www.entekhabcenter.com/electric-kettle-price



:: بازدید از این مطلب : 5988
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


آیا تا به حال به جزئیات طراحی و دکوراسیون منزل خود توجه کرده اید؟ آیا می دانید فرش یکی از اصلی ترین و مهم ترین مواردی است که می تواند در ایجاد یک فضای کلاسیک یا مدرن تاثیرگذار باشد؟ آیا می‌دانستید رنگ‌ها، طرح‌ها و اندازه‌های مختلف لباس‌ها می‌توانند خرید را سرگرم‌کننده‌تر کنند؟ در این مقاله سعی داریم به این سوالات و ابهامات پاسخ دهیم و آن ها را برای شما حل کنیم. در ادامه به بررسی انواع دستگاه های الیاف طبیعی، انواع الیاف طبیعی، مزایا و معایب و اطلاعاتی از این دست می پردازیم.

یکی از مواردی که خانواده های ایرانی به آن اهمیت زیادی می دهند، انتخاب فرش مناسب است. فرش‌ها به دلیل تنوع زیاد در اندازه‌ها، نقش‌ها و متریال‌ها به افراد این امکان را می‌دهند که مناسب‌ترین فرش را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنند. امروزه اکثر فرش ها توسط ماشین های قالی بافی ساخته می شوند. این امر باعث افزایش سرعت تولید فرش و از بین رفتن اتلاف نیروی کار می شود.

منظور شما از فرش ماشینی الیاف طبیعی چیست؟

فرش ماشینی بیش از 40 سال است که در خانه های ایرانی وجود دارد که در ساخت این فرش ها الیاف طبیعی یا مصنوعی به ماشین خورده و طبق طرح فرش ساخته می شود. الیاف طبیعی مانند پشم، ابریشم و پنبه از مجلل ترین و محبوب ترین مواد برای فرش ماشینی هستند. اگرچه بین الیاف طبیعی و الیاف مصنوعی، الیاف مصنوعی به طور گسترده استفاده می شود، اما الیاف طبیعی حس بهتری نسبت به فرش های ماشینی با الیاف مصنوعی می دهد.

فرش ماشینی با الیاف طبیعی

انواع فرش ماشینی با الیاف طبیعی می باشد

الیاف مواد مو مانندی هستند که نازک اما بسیار انعطاف پذیر و بادوام هستند. در طبقه بندی کلی، فرش های ماشینی به دو دسته الیاف مصنوعی و طبیعی تقسیم می شوند. در درون آنها، هر یک از این فیبرها به زیر مجموعه های کوچکتری تقسیم می شوند. الیاف طبیعی به کار رفته در این فرش های ماشینی به دو دسته الیاف گیاهی و حیوانی تقسیم می شوند.

الیاف طبیعی الیافی هستند که انسان در تولید آنها نقشی ندارد و طبیعت آنها را تامین می کند. الیاف گیاهی به چند نوع تقسیم می شوند که مهمترین آنها پنبه، سیزال و جوت است. از الیافی که معمولاً از گوسفند به دست می آید می توان به ابریشم و پشم اشاره کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا انواع الیاف طبیعی مورد استفاده در فرش ماشینی را بررسی کنید:

روکش لحاف نخی:

اگر به بافت فرش ماشینی دقت کنید بیشتر آن از نخ پنبه و گیاه است. مهمترین ویژگی الیاف پنبه جلوگیری از آفات فرش ماشینی است. اگرچه این الیاف در برابر آفات بسیار مقاوم است، اما حتی در صورت ورود آفات به فرش، پنبه از آسیب جلوگیری می کند و بدنه فرش را سالم نگه می دارد. در محیط های مختلف به خصوص در اتاق های پذیرایی می توانید از فرش هایی با الیاف نخی استفاده کنید. اگر در محیطی زندگی می کنید که احتمال آسیب دیدن فرش در آن بسیار زیاد است، استفاده از فرش الیاف پنبه ای مناسب ترین گزینه برای جلوگیری از آسیب است.

الیاف پشم:

الیاف پشم یکی از بهترین انتخاب ها در طراحی و ساخت فرش ماشینی الیاف طبیعی می باشد. این الیاف که معمولا از پشم گوسفند به دست می آیند، بادوام و انعطاف پذیر هستند. یکی دیگر از ویژگی های مهم و ارزشمند الیاف پشم، لکه بری است.

یکی از ویژگی های بارز الیاف پشم نرمی آنهاست. این ویژگی تمیز کردن سطح این فرش ها را آسان می کند. یکی از معایب نخ پشمی، تشکیل الیاف و پراکندگی آنها در هوا است. البته این مشکل در 6 ماه اول حل می شود و پس از آن دیگر مردم با پرزهای این فرش ها برخورد نخواهند کرد. اگر یک فرش ماشینی ضخیم از الیاف پشم خریداری می کنید، بهتر است با استفاده از تکنیک های جاروبرقی مناسب از هوا شدن پنبه جلوگیری کنید و مقدار آن را کاهش دهید.

الیاف پشم

اگر در منطقه ای زندگی می کنید که افراد ممکن است به پشم حساسیت داشته باشند، پیشنهاد می کنیم از فرش های ماشینی با الیاف پشم طبیعی استفاده نکنید. این پرزها می توانند مشکلات تنفسی در این افراد ایجاد کنند. از طرفی می توانید از فرش های الیاف ابریشم که دوره ساخت خود را سپری کرده اند استفاده کنید زیرا نسبت به فرش های جدید ماشینی پارچه کمتری تولید می کنند. می توانید از این نوع فرش ها در جلوی شومینه استفاده کنید، زیرا مقاومت بالایی در برابر آتش و گرما دارند.

یکی دیگر از انواع پارچه هایی که با رنگ پشمی تراشیده می شود، طرح های به کار رفته در تولید این فرش است. اگرچه در هر سه نوع فرش از این طرح ها استفاده می شود، اما جزئیات به کار رفته در این فرش در بقیه دیده نمی شود. از آنجایی که این فرش ها اندازه و شکل مناسبی دارند، می توانید از آن ها در مکان هایی مانند اتاق خواب، سالن های پذیرایی استفاده کنید.

الیاف ابریشم:

مزیت فرش ابریشم ارزش بالای آن است. به همین دلیل معمولاً ابریشم را با مواد اولیه دیگر ترکیب می کنند تا قیمت این فرش ها پایین بیاید. به طور کلی فرش های 100 درصد ابریشم گران هستند و برای عموم قابل خرید نیستند. بنابراین می توان آن را به دلیل داشتن ترکیبات مصنوعی به عنوان الیاف مصنوعی طبقه بندی کرد.

فرش ماشینی با الیاف فوم

فرش های ابریشمی در رنگ ها و طرح های متنوعی عرضه می شوند. برای این منظور استفاده از این نوع الیاف می تواند رنگ و سبکی منحصر به فردی به فرش و در نهایت به منزل شما ببخشد. همانطور که گفتیم در ساخت فرش ماشینی از ابریشم خالص زیاد استفاده نمی شود به همین دلیل این فرش ها قیمت بالایی ندارند و فرش های مقرون به صرفه ای برای عموم مردم هستند. مواد اولیه به کار رفته در ساخت این فرش ها به افزایش درخشندگی سطح این فرش ها و جذابیت آن ها کمک می کند.

فرش ماشینی با الیاف ابریشم

یکی دیگر از مزایای استفاده از این نوع فرش در مقایسه با فرش ماشینی و الیاف پشم طبیعی عدم پرز و حساسیت های تنفسی است. علاوه بر این مزایا، این فرش ها معایبی از جمله حساسیت به گرما نیز دارند. بنابراین از قرار دادن اجسام بسیار داغ مانند آهن یا قابلمه داغ روی این فرش ها خودداری کنید. زیرا می توانند به بافت های شما آسیب برسانند. همچنین در مقایسه با انواع دیگر لوله های ماشینی و کابل های طبیعی، مقاومت کمتری در برابر تنش و سایش دارند.

این فرش ها برای هر محیطی نیز مناسب هستند اما توجه داشته باشید که این فرش ها در معرض حرارت مستقیم نیستند. اگر در خانه ای کم جمعیت زندگی می کنید و فرش تزئینی بیشتری دارد، فرش ماشینی با الیاف ابریشم بهترین انتخاب برای شماست. اما به دلیل مقاومت پایین در برابر سایش، نباید از این فرش ها در خانه های پر جمعیت استفاده کرد.

الیاف جوت:

یکی از الیاف طبیعی که در ساخت فرش ماشینی استفاده می شود جوت است. این الیاف یکی از قوی ترین و بادوام ترین الیاف مورد استفاده در تولید فرش ماشینی می باشد. یکی از مهم ترین معایب این الیاف مقاومت بالای آنها در برابر لکه ها است و با ظاهر شدن لکه ها به سختی پاک می شوند.

سی سال:

الیاف سیزال از دیگر مواد اولیه ای است که در ساخت فرش ماشینی الیاف طبیعی استفاده می شود. این الیاف از کاکتوس که معمولاً در کشورهای جنوب آسیا یافت می شود ساخته شده است. به دلیل ساختار سیزال، دوام بیشتری نسبت به جوت دارد. استحکام این الیاف به حدی است که می توان آنها را به عنوان بادوام ترین الیاف در بین الیاف طبیعی فرش ماشینی وارد کرد. اگر در خانه ای زندگی می کنید که رفت و آمد در آن بسیار زیاد است، بهتر است از فرش ماشینی الیاف سیزال استفاده کنید.

الیاف سیزال

نکات مهم برای مراقبت و استفاده از فرش ماشینی با الیاف طبیعی

یکی از مهم ترین نکات برای افزایش طول عمر این نوع فرش، نگهداری و نظافت آن است. البته انتخاب نوع فرش مناسب با در نظر گرفتن تردد جمعیت تاثیر زیادی در افزایش طول عمر این فرش ها دارد. در زیر به برخی از نکات مهم مراقبت و نظافت این نوع فرش می پردازیم:

در انتخاب جاروبرقی حتما به نوع فرش توجه کنید. زیرا برخی از فرشها مانند پشم دارای کرک زیاد هستند; بنابراین برای کاهش پراکندگی این کرک ها در هوا در هنگام جارو کردن باید از جاروبرقی با جریان قوی استفاده کرد.

هنگام جارو کردن، دستگاه را به سرعت روی سطح فرش نکشید. این می تواند باعث ساییدگی و پارگی قابل توجهی در فرش هایی شود که از الیاف طبیعی ظریف مانند ابریشم استفاده می کنند.

هنگام نظافت فرش به نوع الیاف به کار رفته در آن توجه کنید. زیرا در پارچه های ماشینی و الیاف طبیعی بادوام مانند سیزال بهتر است از حوله های خیلی خیس استفاده نشود. زیرا می توانند لکه ها را پخش کنند.

هنگام جارو کردن جاروبرقی را در جهات مختلف حرکت دهید. با این کار سرعت نظافت بیشتر شده و سطح فرش کمتر آسیب می بیند.

فرش ماشینی با الیاف سیزال

تزیین استفاده از ماشین فرش با روغن های طبیعی

هنگام انتخاب فرش ماشینی، علاوه بر ترجیحات شخصی، باید به محل استفاده از آن نیز توجه کرد. با توجه به فضای مورد نظر و مشخصات الیاف فرش می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. به عنوان مثال، اگر فرش برای مواردی مانند طراحی یا دکوراسیون داخلی مورد نیاز است و افراد کمی در آن منطقه تردد می کنند، بهتر است از فرش ماشینی با الیاف ابریشم یا پنبه استفاده کنید. با این حال، اگر در محیط شلوغ زندگی می کنید، از الیاف سیزال و جوت استفاده کنید. با توجه به اطلاعات فوق می توانید فرش ماشینی الیاف طبیعی مورد نیاز خود را به راحتی خریداری کنید.

مرجع: https://ghalikhane.com/brand/negin-carpet



:: بازدید از این مطلب : 8055
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


مقدمه ای بر کربومر

اکثر مردم امروزه احتمالاً در طول روز با کربومر سروکار دارند یا حتی می توانید در طول روز از مواد مختلفی استفاده کنید، اما یکی از موادی که کربومر است را ندارید. خوب در این مقاله و بعد از خواندن آن قطعا کاربومر را بهتر می شناسید و به حرف خود باز می گردید آیا از آن استفاده می کنید یا خیر؟

برخلاف مواد فعال که ارزش مبتنی بر نتایج را برای یک محصول ارائه می‌کنند، کربومرها مواد غیرفعالی هستند که به عملکرد بهتر این مواد موثر کمک می‌کنند.

این ماده در ابتدا یک ماده سفید و پودری است، اما اغلب به عنوان ژل در انواع لوازم آرایشی و بهداشتی و محصولات مراقبت شخصی مانند پوست، مو، ناخن و محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین محصولات دندانی استفاده می شود.

این محصول معمولا با نام های Carbomer 934، Carbomer 941، Carbomer 910، Carbomer 940-980 و Carboxyvinyl Polymer شناخته می شود.

کاربومر و فواید آن

اگرچه این ماده باعث بهبود وضعیت پوست یا درمان یک مشکل یا نگرانی موجود نمی شود، اما زمانی که به برخی محصولات اضافه شود مزایایی را ارائه می دهد. شامل:

بافت محصولات را ضخیم یا صاف می کند: کربومرها ضخیم کننده هایی هستند که به کنترل بافت یا چسبندگی و جریان بسیاری از محصولات آرایشی کمک می کنند.

پراکندگی و تعلیق جامدات نامحلول در مایعات: به پراکندگی و تعلیق جامدات نامحلول در مایعات کمک می کند و از جدا شدن روغن و جامدات محلول جلوگیری می کند. این خاصیت مفید این است که مرطوب کننده های نازک مانند امولسیون عمل می کنند.

بهبود بافت محصول: کربومرها می توانند تا 1000 برابر حجم اولیه خود در آب منبسط شوند. آنها به راحتی آب را جذب و نگه می دارند و در صورت معلق شدن در آب می توانند تا حد زیادی منبسط شوند. با افزودن کربومر به چیزهایی مانند شامپو، نرم کننده، کرم و لوسیون، فرمول غنی‌تر و نرم‌تر به نظر می‌رسد.

موارد منع مصرف و عوارض مصرف کربومر

بر اساس گزارش کارگروه محیط زیست، کربومر یک ماده بسیار ایمن در نظر گرفته می شود. این ماده سرطان زا محسوب نمی شود و با سمیت رشدی یا تولید مثلی همراه نیست.

علاوه بر این، نشان داده نشده است که آنها سیستم ایمنی را به خطر می اندازند یا باعث واکنش های آلرژیک می شوند. با بررسی مطالعات حاد خوراکی و پوستی، مشخص شد که این ماده دارای پتانسیل پایینی برای سمیت نوری، حساسیت به نور، تحریک پوست و حساسیت در غلظت‌های تا 100 درصد است.

بنابراین، اگر از محصولی حاوی این ماده استفاده می‌کنید و یک واکنش نامطلوب یا آلرژیک را تجربه می‌کنید، می‌توان فرض کرد که عامل دیگری عامل آن است.

استفاده از کربومر

از آنجایی که کربومرها ترکیباتی هستند که به محصولات بی‌شماری که در آن حضور دارند اجازه می‌دهند بهترین کار خود را انجام دهند، مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها برای مثلاً SPF یا اسید گلیکولیک وجود ندارد.

واسیوکوویچ می گوید: «خیلی چیزها را می توان همیشه استفاده کرد. یکی از پلیمرهای پرمصرف در صنعت، لوازم آرایشی، پزشکی و محصولات مراقبت از دهان هستند... به نظر می رسد نوعی ماده باشد که با همه چیز خوب کار نمی کند. «اگر از محصولی استفاده می‌کنید که متکی به این ماده است، دستورالعمل‌های خاص محصول را به دقت دنبال کنید و در صورت مشاهده هر گونه عوارض جانبی مانند بثورات پوستی یا سوزش، مصرف را کاهش دهید یا قطع کنید.»

مراجعه به منبع: https://exirchemi.com/



:: بازدید از این مطلب : 14216
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


از قدیم الایام تا کنون ما انسانها همانطور که می دانید در زمینه های مختلف پیشرفت زیادی داشته ایم که امروزه بسیار زیاد است. با این حال، برخی از ابزارها به تازگی اختراع شده اند و برخی از مدت ها پیش وجود داشته اند و به مرور زمان شاهد تکامل و تغییرات بوده اند.

به عنوان مثال می توان کفش را نامید، در گذشته کفش بدون آسیبی به پای آن طراحی و پوشیده می شد، اما برعکس امروزه می توان هر نوع و مدلی از کفش را از ویترین مغازه کفش فروشی انتخاب کرد. و بعد بهای آن را می پردازیم و صاحب آن کفش می شویم.

اما دلیل اصلی کفش همانطور که گفتیم محافظت و نگهداری از پاها برای محکم نگه داشتن آن است که یکی از مهم ترین مواردی است که هنگام خروج از خانه پوشاندن پا را فراموش نمی کنیم. به همین منظور قصد داریم در ادامه این مطلب از بازی های نمناک حقایق جالب و کفش های حسی را در اختیار شما قرار دهیم. با ما بمان.

حقایق جالب در مورد کفش

1- مردان برای اولین بار در دنیا کفش پاشنه بلند می پوشند!

به گزارش «اسلیت» در قرن دهم میلادی، مردان در حال صعود به کفش های پاشنه بلند نیاز داشتند تا پاهای خود را در رکاب قفل کنند که برای اولین بار در جهان مردان کفش های پاشنه بلند می پوشیدند. حتی این روزها که برخی از گاوچران ها از کفش های پاشنه بلند استفاده می کنند، می توانید آن را ببینید.

2- کمی از تاریخچه کتان بدانید;

در اواخر دهه 1800، چارلز گودیر آمریکایی کفش های ورزشی را اختراع کرد و آنها توانستند جهان را ملاقات کنند. اما دلیل اصلی انتخاب نام «سسیباس» برای این دستگاه بی نظیر، سکوت آن بوده است. به همین دلیل نام «کدیباس» برای لباسشویی انتخاب شد.

3- کفشی که میزان حقوق ماهیانه شما را نشان می دهد!

بر اساس نظرسنجی کلی «بسو» از ۶۷۵۰ زن در سال ۲۰۱۳، نتایج جالبی به دست آمد که شاید برای شما بسیار جالب باشد. در این نظرسنجی، 71 درصد از زنان گفتند که اگر حقوق سالانه آنها کمتر از 40000 دلار یا نزدیک به 600 میلیون بخش باشد، برای سر کار کفش پاشنه دار نمی پوشند.

29 درصد باقی مانده گفتند که اگر 150000 دلار یا بیش از 2 میلیارد دلار درآمد داشته باشند، سر کار کفش پاشنه بلند می پوشند.

در این جمع بندی می توان با کمی تاخیر گفت که حقوق ماهیانه و سالانه شما با کفش هر کدام از شما قابل تشخیص است.

4- چکمه اولین بار توسط سالواتوره فراگامو اختراع شد

کفش لاگدار یکی از انواع کفش های بلند زنانه است و با نظر کلی در مورد طرح این کفش می توان گفت که پاشنه این کفش جزئی از کفش است و جدا از کفش به هم و چسب می چسبد. و دیگر ابزار این صنعت نمی تواند

اما این کفش ها اولین بار توسط «سالواتوره فراگامو» در دهه 40 قرن گذشته اختراع شد و دلیل اختراع آن تحریم های اقتصادی علیه ایتالیا بود که توانست با استقبال بی سابقه ای در جهان مواجه شود.

5- اولین نیم بوت دنیا که برای ملکه انگلیس طراحی شده است!

این کفش ها توسط طراح کفش "Joseph Sparkes Hall" از لندن طراحی و ساخته شده است که در سال 1837 اولین چکمه های جهان را به ملکه ویکتوریا تقدیم کرد. با این وجود، از آن زمان، صنعت کفش در سراسر جهان شروع به توسعه کرده است.

6- تنها موزه کفش دنیا!

تنها موزه کفش دنیا در تورنتو آمریکای شمالی قرار دارد که کفش های قدیمی و قدیمی در آن نگهداری می شود که یکی از آنها حتی مربوط به 4500 سال گذشته است و به همین دلیل این موزه اولین و آخرین کفش است. موزه در جهان جالب اینجاست که قدمت قدیمی ترین کفش دنیا به 5500 سال گذشته مربوط به شهر تبریز است و در کشور ارمنستان نگهداری می شود.

7- گران ترین کفش های دنیا!

برخی از افراد در سراسر جهان گاهی اوقات می توانند پول زیادی را برای کفش های خود خرج کنند. به عنوان مثال، برخی ممکن است تا 1000 دلار یا 14 میلیون تومان خرج کنند.

اما جالب است بدانید که گران ترین کفش دنیا 600 هزار دلار آمریکا است که نوعی کفش زنانه به نام "روبی دمپایی" طراحی و ساخته شده توسط "جودی "گارلند" رایج است که در آن به فروش می رسد. . ژوئن 2. در سال 2000 به این قیمت فروخته شد.

8- بزرگترین کفش دنیا!

بزرگترین کفش دنیا متعلق به Mr. «جیسون اورلاندو رودریگز هرناندز» از ونزوئلا که 22 سال سن دارد. با این حال دارای ارتفاع منحصر به فرد و بسیار متفاوت 2 متر و 20 سانتی متری است که رکورد گینس است.

اما جدا از قد بلندش، پاهایش خیلی بزرگ است، پای راستش 40.55 سانتی متر و پای چپش 40.47 سانتی متر است که برای یک پسر 9 ساله بی نظیر است.

ماخذ: https://www.alivitrine.ir/



:: بازدید از این مطلب : 26506
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


با ورق زدن یک مجله آشپزی، تصاویر رنگارنگ زیادی خواهید دید که برخی از آنها روی کاغذ خوب به نظر می رسند. طرز تهیه گیم نزار یکی از آن دستورهایی است که حتی با دیدن عکس متوجه آن خواهید شد.

این آش قزوینی است، ظاهری بسیار مجلل و اصیل دارد. در مهمانی های رسمی شهر قزوین حتما قیما نثار روی میز ضیافت گذاشته می شود. زیرا این غذا نشان دهنده احترام میزبان به مهمانان است. اگر یک بار این غذا را امتحان کرده باشید، حتما در رستوران به دنبال طرز تهیه قیمه نثار خواهید بود. ظاهر زیبا، رنگارنگ و صیقلی این غذا آن را به انتخابی بی نظیر برای مهمانی ها تبدیل کرده است.

اگر می خواهید از مهمانان خود با یک وعده غذایی متفاوت پذیرایی کنید، حتما کره نثار قزوینی را به لیست خود اضافه کنید. طعم این غذا بسیار فریبنده است و احتمالا اولین غذایی است که با یک بشقاب خالی روی میز با آن روبرو می شوید.

شاید نام این غذا کمی گمراه کننده باشد. قیسی در واقع یک نوع پلو مخلوط است و ربطی به خورش قیمه ندارد. ظاهر این غذا شبیه مرسا پیلو است اما با استفاده از گوشت تهیه می شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا طرز تهیه قیمه خواجونی نثار را بیاموزید و مهمانان خود را با یکی از خوشمزه ترین و اصیل ترین غذاهای ایرانی شگفت زده کنید. شک نکنید که همه مهمانان از شما می پرسند که چگونه کومه نثار را قبل از ترک خانه خود تهیه کنید!

طرز تهیه قیمه نثار مایلیسی

طرز تهیه قیمه نثار اصیل قزوین

با ورق زدن مجلات آشپزی با تصاویر رنگارنگ زیادی روبرو می شوید که برخی از آنها حتی روی کاغذ هم اشتها آور به نظر می رسند. طرز تهیه قیمه نثار یکی از آن دستورهایی است که احتمالاً حتی پس از دیدن فیلم نیز به دنبال آن خواهید بود.

این غذا با اصالت قزوینی ظاهری بسیار شیک و اصیل دارد. در مهمانی های رسمی در قزوین، کیما نثار همیشه پشت میز پذیرایی می نشیند. زیرا این غذا نشانه احترام میزبان به مهمانان است. اگر یک بار این غذا را چشیده باشید، حتما دوست دارید طرز پخت آن را در رستوران بدانید. ظاهر زیبا، رنگارنگ و کرمی این غذا آن را به انتخابی عالی برای مهمانی ها تبدیل کرده است.

اگر دوست دارید غذای متفاوتی برای مهمانان خود سرو کنید، حتماً قیمه نثار قزوینی را در لیست خود قرار دهید. عطر این غذا بسیار وسوسه انگیز است و شاید اولین غذایی باشد که با ظرف خالی روی میز با آن مواجه می شوید.

شاید نام این غذا کمی گمراه کننده باشد. قمه نسار در واقع یک نوع پلو مخلوط است و ربطی به بمب ندارد. ظاهر این غذا بسیار شبیه مرسا پیلو است اما با گوشت درست می شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا طرز تهیه قیمه نثار گاجوینی اصیل را بیاموزیم

فتوکورهای زیادی برای طرز تهیه قیمه نثار قزوینی وجود دارد. زیرا در کنار طعم، ظاهر این غذا نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. شکل قیمه نثار باید زیبا باشد و در تهیه آن نکات زیادی را رعایت کرد. در ادامه طرز تهیه قیمه نثار مجلسی، مواد لازم و زمان لازم برای تهیه و طبخ آن آورده شده است.

مواد لازم برای گامی نثار قزوینی

4 فنجان برنج

3 فنجان آب

500 گرم گوشت گاو بدون استخوان

1 عدد پیاز بزرگ

100 گرم ممکن است یکسان باشد

2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

2 قاشق غذاخوری زعفران

پودر هل 1 قاشق چایخوری

۱ عدد چوب دارچین

1 قاشق چایخوری آب لیمو

1/2 فنجان گلاب

1 قاشق چایخوری شکر

100 گرم یا زرشک

50 گرم بادام خرد شده

50 گرم تکه پسته

50 گرم پوست پرتقال یا پوست پرتقال

نمک، فلفل و زردچوبه لازم است

مقادیر زیاد برای 4 نفر مناسب است. مواد لازم برای قام نثار قزوینی بسیار زیاد است. بنابراین به یاد داشته باشید که مواد را حدوداً 45 دقیقه تا یک ساعت آماده کنید. این طرز تهیه قیمه نثار روی حرارت متوسط ​​حدود 1.5 ساعت زمان می برد.

طرز تهیه قیمه نثار

طرز تهیه ابر نیس

ابتدا یک تابه را با اندازه مناسب گرم کنید تا داغ شود و سپس روغن را اضافه کنید. پیاز را نگینی خرد کرده و به ماهیتابه اضافه کنید. حرارت آتش باید کم باشد تا پیاز کاملا سرخ نشود.

بره یا بره بدون استخوان را روی تخته به قطعات کوچک برش دهید. وقتی پیازها سبک شدند گوشت را به همراه نمک و فلفل و زردچوبه به ماهیتابه اضافه کنید.

وقتی گوشت تیره شد رب گوجه فرنگی یا پوره گوجه فرنگی تازه را اضافه کنید. روی مواد آب بریزید. دقت کنید که سطح گوشت را کاملا بپوشاند.

مقداری پودر هل، چوب دارچین و آب لیموی تازه را به محتویات ظرف اضافه کنید و در ظرف را ببندید. شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید گوشت حدود یک ساعت بجوشد.

برنج از قبل خیس شده را بپزید و قورت دهید. گوشت را روی برنج بریزید و این کار را دو تا سه بار تکرار کنید. در قابلمه را بپوشانید و بگذارید برنج آبکش شود.

خلال بادام را به مدت 15 دقیقه در آب و گلاب خیس کنید. اما تکه های پسته را باید فقط با آب بشویید تا رنگ سبز خود را از دست ندهند. هر کدام را جداگانه در روغن و فویل سرخ کنید.

آب پرتقال را بجوشانید و آب آن را چند بار عوض کنید تا تلخی آن کاملا از بین برود این چاتنی را در مقداری کره با کمی شکر و زعفران تفت دهید.

توت ها را در آب و گلاب به مدت کمتر از 10 دقیقه سفید کنید تا نرم شوند اما تغییر رنگ ندهند.

شاه توت را با کمی کره یا روغن روی حرارت ملایم تفت دهید، در صورت تمایل کمی شکر اضافه کنید.

برنج را در بشقاب بریزید و بقیه گوشت را روی آن بریزید. روی برنج را با یک خلال و شوید کبابی تزیین کنید.

و مهمانان خود را با یکی از خوشمزه ترین و اصیل ترین غذاهای ایرانی شگفت زده کنید. بدون شک همه مهمانان شما از شما خواهند پرسید که چگونه قیمه نثار را قبل از خروج از خانه خود تهیه کنید!

ایرسیفی یغی کا نثار مجلسی

نکات طلایی برای تهیه کره خوشمزه و جشن

طرز تهیه دوغ خوشمزه و جشن

نکات زیادی در مورد پخت گیمنیسار در رستوران وجود دارد که باید با زمان کافی و با مواد اولیه مرغوب و تازه تهیه شود. این غذا بافت بسیار لطیفی دارد و نیاز به حوصله در پخت دارد. در زیر نکات مهم و کاربردی برای تهیه قیمه نثار اصل قزوینی آورده شده است.

مقداری از برنج پخته شده را جدا کرده و زعفران را به آن اضافه کنید. روی لایه رویی برنج زعفرانی بریزید تا قیمه شما جذاب تر به نظر برسد.

افزودن کمی روغن حیوانی به برنج عطر بی نظیری به غذا می دهد.

برای زیباتر شدن برنج می توانید در حالی که آب در حال جوشیدن است، نصف لیوان آب سرد داخل ماهیتابه بریزید. این باعث می شود دانه های برنج بیشتر دوام بیاورند.

توصیه می شود قبل از افزودن رب به گوشت آن را کمی تفت دهید تا رنگ بهتری به خود بگیرد.

خیس کردن گلبرگ ها با گلاب طعم و عطر بهتری می دهد.

هر چه شعله گاز کمتر باشد و گوشت بیشتر بپزد، بافت نهایی نرمتر و طعم آن لذیذتر است.

در استفاده از پوست پرتقال زیاده روی نکنید. زیرا می تواند غذا را تلخ کند. برای گرفتن تلخی پوست پرتقال باید چندین بار آن را بجوشانید و آب درون ظرف را مرتب عوض کنید.

پسته را به مدت طولانی در آب و گل رز خیس نکنید. زیرا رنگ سبز آنها ممکن است بیفتد. تکه های پسته را در صافی بریزید و با آب بشویید تا رنگ آن حفظ شود.

اجازه دهید آب آن کاملا جذب شود و سوپ غلیظ شود.

هنگام درست کردن قیمه نثار مجلسی بهتر است گوشت را کمی درشت تر از حد معمول برش دهید.

استفاده از روغن جامد راحت تر از روغن مایع در این ظرف است.

برای صرفه جویی در وقت، می توانید پسته، بادام و پرتقال را با هم برشته کنید. اما برای تزیین نهایی بهتر است همه آنها را جداگانه بپزید.

در تهیه قیمه اصیل نثار قزوینی از گوشت بره استفاده می شود. اگر طعم گوشت گوسفندی را دوست ندارید می توانید از گوشت گوساله استفاده کنید.

در دستور قیمه نثار مجلسی از گوشت چرخ کرده استفاده می شود. اما برای تغییر می توان آن را با گوشت زغالی جایگزین کرد.

افزودن گلاب در حین پختن برنج می تواند بوی بسیار خوبی برنج بدهد.

برای جلوگیری از سفت شدن گوشت، در پایان زمان پخت نمک اضافه کنید.

هنگام جوشاندن برنج، می توانید ادویه های مورد علاقه خود مانند دارچین، هل و میخک را برای طعم دادن به برنج اضافه کنید.

برای جلوگیری از سیاه شدن توت ها باید به محض حل شدن شکر حرارت را خاموش کنید.

می توانید با افزودن کمی آب لیمو یا پرتقال از شیرینی غذا بکاهید.

نثار غذای خشک است. بنابراین می توان قسمتی از آبگوشت را جداگانه سرو کرد.

زعفران غلیظ را اضافه کنید تا رنگ خوبی به غذا بدهد. زعفران ساییده شده زیاد باعث برنج می شود.

در تهیه قیمه نیسار بهتر است از پیاز طلایی یا قرمز به جای پیاز سفید استفاده شود. سیر غذا را بسیار خوشمزه می کند.

پختن سیب زمینی یا نان می تواند برنج نثار را جذاب تر کند.

اگر دوست ندارید گوشت را لایه لایه کنید، می توانید برنج را مانند کیک بپزید.

کیمه نثار یک غذای ایرانی بسیار محبوب و یک انتخاب عالی برای مهمانی ها است. آیا شما هم از طرفداران این غذای اصیل و خوشمزه قزوینی هستید؟ به نظر شما در تهیه قایم نثار به چه نکاتی باید توجه کرد؟ در این مطلب سعی کرده ایم به مهم ترین نکات در مورد طرز تهیه قیمه نثار بپردازیم و امیدواریم این غذا را در منزل تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن در کنار خانواده لذت ببرید.

مشاهده منبع: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-قیمه-نثار-مجلسی/ 



:: بازدید از این مطلب : 1457
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 23 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی

 

کاشت مو بدون تراشیدن سر در مردان، یکی از روش‌های پیشرفته در زمینه بازسازی مو است که به طور گسترده‌ای در حال استفاده است. این روش با استفاده از تکنولوژی پیشرفته‌ای به نام "کاشت موی فولیکولار" یا "FUE" انجام می‌شود.

در روش کاشت موی فولیکولار، موهای سالم و قوی از ناحیه‌ای از سر گرفته می‌شوند که موهای آن قابل استفاده است. برای این کار، موهای موجود در ناحیه دهانه ریشه‌ها به طور دقیق استخراج می‌شوند. این فرآیند با استفاده از ابزاری به نام "چنگال میکروفولیکولار" صورت می‌گیرد. این روش توسط تیم شیرازکاشت انجام می گیرد .

 برای کاشت مو در شیراز می توانید به صورت رایگان با تیم کاشت مو شیرازکاشت در ارتباط باشید.

پس از استخراج موها، آن‌ها به صورت تک به تک یا به شکل گروهی در ناحیه‌های کم‌مویی یا تا حدودی بی‌موی سر کاشته می‌شوند. این فرآیند نیاز به دقت و صبر دارد، زیرا باید به صورت دقیق با موقعیت و جهت رشد موهای طبیعی هماهنگ شود تا نتیجه طبیعی به دست آید.

مزیت اصلی روش کاشت موی فولیکولار این است که نیازی به تراشیدن کامل سر نیست. بنابراین، می‌توانید موهای خود را باقی بگذارید و در نهایت داشتن موهای طبیعی و پرجنب و جوش را بدون از دست دادن تمامی موهای سرتان تجربه کنید.

مهم است به این نکته توجه کنید که روش کاشت موی فولیکولار نیاز به تخصص و تجربه یک پزشک ماهر در این زمینه دارد. پیش از تصمیم‌گیری برای انجام این روش، بهتر است با تیم مشاوره آنلاین شیراز کاشت مشورت کنید.

تیم شیرازکاشت، بهترین تیم کاشت مو در شیراز، با تیمی متخصص و با تجربه در زمینه بازسازی مو می‌باشد. با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته و تجهیزات مدرن، این تیم موفق به ارائه خدمات با کیفیت و بالا در زمینه کاشت مو به مردان شده است.

تیم شیرازکاشت از پزشکان و پرستاران و متخصصان مجرب تشکیل شده است که با داشتن دانش و تجربه برتر، به مراقبت و رعایت نیازهای هر بیمار اهمیت می‌دهند. این تیم با بهره‌گیری از تکنیک‌های مدرن و جدیدترین روش‌های کاشت مو، به بیماران خود اعتماد و راحتی لازم را در طول فرآیند کاشت مو می‌دهند.

تیم شیرازکاشت با استفاده از روش کاشت موی فولیکولار (FUE)، موفق به کاشت موهای طبیعی و دقیق در نواحی کم‌مویی و بی‌مویی سر می‌شود. با توجه به تخصص تیم و دقت در انتخاب و کاشت موها، نتیجه‌ای طبیعی و هماهنگ با نواحی دیگر سر به دست می‌آید.

علاوه بر این، تیم شیرازکاشت در ارائه خدمات پساعمل، به بیماران خود راهنمایی می‌کند و توصیه‌های لازم برای مراقبت و حفظ موهای کاشته شده را ارائه می‌دهد. با توجه به تعهد و مراقبت کامل از بیماران، این تیم تضمین می‌کند که مشتریان خود از نتایج مطلوب و رضایتمندی برخوردار خواهند بود.

 

تیم شیرازکاشت با بهره‌گیری از تخصص و تجربه، به همراه رویکرد حرفه‌ای و انسانی، از جمله بهترین تیم‌های کاشت مو در شیراز به شمار می‌رود و آماده است که خدمات با کیفیت و قابل اعتماد خود را به شما ارائه دهد.



:: بازدید از این مطلب : 414
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


برای خرید روکش صندلی باید چند مرحله را بر اساس مدل خودرو انجام دهید، در این مقاله در مورد روکش صندلی خودرو صحبت می کنیم و نکاتی را بیان می کنیم تا در هنگام خرید صندلی خودرو دچار مشکل نشوید. پوشش دادن.

بهترین روکش صندلی در ایران معمولا پس از خرید خودرو به سراغ روکش صندلی می روند، البته برخی به این موضوع اعتقادی ندارند.

می توان گفت خرید روکش صندلی خودرو یک اولویت است و شاید آن را ضروری ندانید، اما در حال حاضر روکش صندلی خودرو یکی از پرفروش ترین لوازم جانبی خودرو در بین مصرف کنندگان ایرانی است.

برای خرید روکش صندلی بسته به مدل خودرو باید مراحل مختلفی را طی کنید که در این مقاله در مورد روکش صندلی خودرو صحبت می کنیم و نکاتی را بیان می کنیم تا در هنگام خرید روکش صندلی برای شما با مشکل مواجه نشوید. یک ماشین

ویژگی های بهترین کاور خودرو

نوعی پوشش

وقتی به دنبال بهترین برند روکش صندلی در ایران هستید، باید به چند نکته توجه کنید. یکی از این موارد قطعاً مواد پوششی است.

روکش صندلی ها مواد مختلفی دارند. جنس روکش ها معمولاً مخمل، چرم، برزنت و ... است. هر کدام از این لباس ها مزایا و معایبی دارند. اما در کل روکش های مخملی و پارچه ای مناسب ترین انتخاب هستند. زیرا مقاومت بالایی دارند و می توانید به راحتی آنها را بشویید. اما اگر به سراغ روکش های چرمی بروید، ممکن است هنگام استفاده از آن ها دچار خارش شوید. اگر برای مدت طولانی روی صندلی بنشینید، بدن شما عرق می کند. بنابراین بهتر است سراغ این گزینه نروید.

روکش را بدوزید

برای انتخاب روکش صندلی جذاب باید به نحوه دوخت این روکش ها دقت کنید. نحوه دوخت روکش صندلی نه تنها در زیبایی بلکه در سلامتی نیز تاثیر دارد. اگر روکش به درستی دوخته نشود، به سرعت پاره می شود. همچنین اگر روکش به درستی دوخته نشود، جلوه خوبی روی صندلی ها ایجاد نمی کند. پس با دقت گوش کن

قیمت روکش صندلی

نکته بسیار مهم دیگر قیمت روکش صندلی است. برای خرید بهترین روکش صندلی باید بودجه خود را تعیین کنید. اگر از ابتدا بودجه خود را تعیین کنید، بسیاری از موارد کنار گذاشته می شود و می توانید محصولات خود را به راحتی انتخاب کنید.

گارانتی روکش صندلی

این نیز بسیار مهم است. برای خرید محصولات تضمینی همیشه به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید. اگر به دنبال بهترین برند روکش صندلی در ایران هستید، فروشگاه های مورد اعتماد را پیدا کنید. بنابراین، می توانید با خیال راحت خرید کنید و هرگز پشیمان نخواهید شد.

در-صندلی-ماشین-1

انواع صندلی ماشین:

روکش صندلی فابریک: این نوع روکش توسط شرکت سازنده خودرو طراحی و دوخته می شود. در تمامی مدل ها رنگ و شکل یکسانی دارد. این روکش ها به گونه ای به صندلی ماشین دوخته می شوند که قابل جدا شدن و شستشو نباشد. این روکش ها بر اساس یک طرح مهندسی ساخته می شوند که معمولا برای اکثر افراد جامعه جذاب است. نام دیگر این روکش ها تودوزی است.

روکش صندلی دیگر: این نوع روکش صندلی توسط شرکت سازنده خودرو تولید نمی شود. معمولاً توسط خریداران در بازار آزاد ساخته می شود. در بازار آزاد شرکت های مختلفی با برندهای مختلف روکش صندلی با مواد مختلف مانند پارچه ساده، مخمل، چرم طبیعی و چرم مصنوعی تولید و عرضه می کنند. این روکش ها بر خلاف روکش های پارچه ای به راحتی قابل تعویض و شستشو هستند.

در مورد مواد صندلی ماشین:

واقعیت این است که تنوع صندلی های ماشین نامحدود است و نمی توان به این شکل گروه بندی کرد، بنابراین روکش های صندلی ماشین باید بر اساس جنسیت که برای آن ساخته شده اند تقسیم شوند که عبارتند از: , روکش چرمی و چرم. و روکش های پارچه ای در زیر با ویژگی های هر یک از این انواع آشنا خواهید شد.

روکش های پارچه ای

روکش های پارچه ای همانطور که از نامش پیداست از پارچه است و این پارچه را می توان از مواد مختلفی مانند کتان یا مخمل تهیه کرد.

روکش های پارچه ای نیز به دلیل استفاده از پارچه چند رنگ و ارزان هستند. از طرفی این نوع روکش صندلی ها مانند روکش های چرمی عرق بدن را جذب نمی کنند. این نوع پوشش مقاومت خوبی در برابر سایش و خراش دارد و به راحتی ذوب نمی شود. این نوع روکش صندلی در تابستان به راحتی خنک می شود و در زمستان گرم می شود و فرقی نمی کند.

معایب روکش های پارچه ای: یکی از مشکلات روکش های پارچه ای تغییر رنگ در اثر نور خورشید است. یکی دیگر از مشکلات روکش های پارچه ای صندلی این است که به سختی شسته می شوند. لکه های ایجاد شده روی این کارت به سختی پاک می شوند و دائمی هستند. این باعث می شود که پوشش برای مدت طولانی لکه دار شود و فضای داخلی خودرو زشت به نظر برسد.

روکش های چرمی

اگرچه چرم محصول اصلی این نوع روکش ها است، انواع چرم مورد استفاده می تواند متفاوت باشد، از جمله:

چرم اصل: چرم اگرچه قیمت بسیار بالایی دارد اما کیفیت آن بسیار جذاب به نظر می رسد اما برخلاف تصور دوام زیادی ندارد.

چرم مصنوعی: از نظر قیمت، این نوع چرم به صرفه تر از چرم طبیعی است و می توان گفت استحکام و دوام بیشتری دارد.

چرم ساخته شده از مشتقات نایلون: این نوع چرم که از نایلون تهیه می شود بدترین نوع روکش صندلی محسوب می شود و دوام و طول عمر بسیار کمی دارد.

معایب روکش چرمی صندلی: معایب روکش چرمی صندلی گرمای تابستان یا تابش مستقیم نور خورشید است که باعث گرم شدن روکش صندلی و صندلی می شود که در هنگام رانندگی بدن شما را عرق می کند تا از تعریق جلوگیری شود. تشک های صندلی برای کشش بدن شما.

همچنین یکی از معایب دیگر این نوع روکش ها این است که فضای داخلی خودرو در فصل زمستان به دلیل سرد بودن صندلی ها و روکش ها کمی گرم می شود. در قسمت قبل گفتیم که این نوع روکش دارای استحکام و طول عمر بالایی می باشد که درست است اما متاسفانه مقاومت کمی در برابر خراش و ساییدگی دارد که با استفاده صحیح می توان از آن جلوگیری کرد.

پوشش ترکیبی پارچه و چرم

احتمالا تا به حال با تمام معایب روکش های پارچه ای و چرمی آشنا شده اید، اما بهتر است بدانید که سازندگان این محصولات این مشکلات را درک کرده و سعی در رفع آن ها داشته اند. یکی از راه حل های رفع معایب این روکش ها، طراحی و تولید روکش هایی است که در آن پارچه و چرم با هم استفاده می شود. در واقع چنین روکش هایی سعی می کنند از یک سو بر معایب پتو و پتوهای چرمی غلبه کنند و از سوی دیگر مزایا و استحکام خود را حفظ کنند. به عنوان مثال در این نوع روکش برای رفع مشکل تعریق و گرمای زیاد، تکیه گاه نشیمنگاه و روکش پارچه ای و اطراف و کناره ها از چرم می باشد تا به راحتی . اگر کثیف شد آن را تمیز کنید.

روکش های حرفه ای صندلی ماشین

روکش های صندلی خودرو دارای تنوع بسیار زیادی هستند که با توجه به کیفیت و کارایی آنها قیمت های متفاوتی دارند. افرادی که ساعات بیشتری را صرف رانندگی می کنند می توانند از این کاورها که ماساژور هم دارند استفاده کنند.

در روکش مجلل صندلی، یک ماساژور در پشت و صندلی طراحی شده است که با ارتعاشات خود بدن را ماساژ می دهد. این کاور به برق خودرو متصل است و می توان آن را برای ماساژ برنامه ریزی کرد.

برای اطمینان از کیفیت پوشش خود به نکات زیر توجه کنید:

در خرید کاور خودرو به مدل صحیح کاور دقت کنید مثلا روکش های پراید 111 و 141 یکی هستند اما روکش های پراید 141 و پراید 131 مناسب نیستند.

_ در مقایسه با پوشش های سبک، پوشش های سنگین از کیفیت بالاتر و دوام بیشتری برخوردار هستند.

_ اگر ماشین اسپرت دارید بهتر است روکش چرمی ماشین خود تهیه کنید.

_ هنگام خرید کاور با لمس لایه بیرونی، کیفیت و انعطاف کاور را بررسی کنید.

روکش هایی با تکه های بزرگ بیشتر احتمال دارد پاره شوند و روکش هایی که تکه های کوچک دارند به دلیل در نظر گرفتن تمام جزئیات مقاومت بیشتری دارند.

_ اگر اغلب افراد را با ماشین خود جابه جا می کنید، حتما از روکش های رنگ روشن استفاده کنید.

خرید کاور دست دوم ایرادی ندارد چون کاور جدید بعد از یک هفته درجه دو می شود.

_ افراد مقتصد به جای خرید کاور جدید، کاور فعلی را باز کرده و بشورند و با یک دهم هزینه کاور جدید نصب کنند.

کیسی تاس سیچ تال کاروزی

چگونه روکش صندلی ماشین را نصب کنیم؟

روکش صندلی به روش های مختلفی در خودروها نصب می شود. در همین حال، برخی از روکش ها با کش، برخی با چسب و برخی با زیپ متصل می شوند.

بسته شدن زیپ بهترین است زیرا به راحتی جدا می شوند. هنگام خرید روکش صندلی برای یک خودروی لوکس جدید باید مراقب باشید، زیرا انتخاب روکش صندلی اشتباه می تواند خطرآفرین باشد. بسیاری از خودروهای وارداتی جدید دارای سیستم ایربگ در صندلی ها هستند، بنابراین در صورت استفاده از روکش صندلی های غیر فابریک، عملکرد این نوع ایربگ ها تحت تاثیر قرار می گیرد.

نحوه محافظت از روکش صندلی ماشین:

_ بهترین راه برای محافظت از چرم صندلی ماشین استفاده از جاروبرقی است. جاروبرقی نه تنها می تواند به راحتی ذرات بزرگ آلودگی و کثیفی را از روی پوست پاک کند. در عوض، ذرات حساس نامرئی را به راحتی از سطح پوست پاک می کند.

_ از گذاشتن چیزهای خشن، تیز و تیز روی صندلی ها خودداری کنید، توجه داشته باشید که هنگام کار با چیزهای خشن، سخت، خشن و البته تیز و تیز، ضعف چرم بسیار بیشتر می شود. برای نگهداری صحیح از صندلی ماشین و جلوگیری از ترک خوردن آن، باید این موارد را در نظر داشته باشید.

_ یکی از مواردی که اغلب فراموش می شود، دوخت روکش چرمی صندلی است. برای چنین عملیاتی توصیه می شود از قرار دادن اجسام سنگین یا اشیایی که باعث ایجاد کشش در محل دوخت و محل قرار گرفتن نخ ها می شوند خودداری کنید. از آنجایی که به مرور زمان انجام این نوع کارها بارها و بارها باعث پارگی بافت چرم یا نخ می شود، به هر حال باید کلاهک را دوباره بدوزید.

_ آفتاب گیر روی شیشه جلو و شیشه های کناری را فراموش نکنید، برای جلوگیری از پرواز صندلی ماشین به بیرون، حتما باید آفتاب گیر برای شیشه های کناری و همچنین آفتابگیر روی شیشه جلو در نظر بگیرید.

روکش های چرمی نیاز به نگهداری بیشتری دارند. پاشش و استفاده از واکس های مخصوص چرم باعث افزایش طول عمر چرم می شود، با نرم شدن چرم از شستشو و ترک خوردگی در امان می ماند و در نتیجه طول عمر بالایی دارد.

 

نمایش بیشتر: https://behnikan.ir/product-category/خودرو-و-ابزار/روکش-صندلی/ایرانخودرو/روکش-صندلی-پژو-پارس-جدید/



:: بازدید از این مطلب : 625
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 16 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


ویژگی های عینک آفتابی خوب (عینک آفتابی)

ویژگی اصلی عینک آفتابی خوب این است که علاوه بر زیبا و شیک بودن، از چشم ها در برابر اشعه های مضر فرابنفش محافظت می کند. به عبارت دیگر، یک عینک آفتابی خوب باید بهترین محافظت را در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) ارائه دهد.

تقریباً همه ما به خوبی از اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش بر روی پوست آگاه هستیم، اما برخی از افراد ممکن است ندانند که اشعه ماوراء بنفش می تواند به چشم انسان آسیب برساند.

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه می تواند منجر به بیماری های چشمی مانند آب مروارید، برف کوری و سرطان پوست شود. حتی یک نوردهی یا انعکاس کوتاه می تواند سطح جلوی چشم شما را بسوزاند. یک عینک آفتابی استاندارد خوب می تواند 99 تا 100 درصد اشعه های UVA و UVB را مسدود کند.

بنابراین با دانستن ویژگی های عینک آفتابی خوب، می توانید در حین خرید، انتخاب درستی داشته باشید.

1) ویژگی های عینک آفتابی خوب: خوب

یکی از ویژگی های عینک دودی خوب، تناسب آن با صورت شماست. عینک های فیتینگ علاوه بر تاثیر مثبت بر ترکیب کلی صورت، به طور موثری اشعه های مضر فرابنفش (UV) را نیز مسدود می کنند.

عینک آفتابی استاندارد باید به راحتی روی سر قرار گیرد، نه خیلی تنگ و نه خیلی شل.

مرکز عینک نیز باید با مرکز چشم مطابقت داشته باشد. بهتر است فریم عینک خیلی پهن نباشد تا اشعه ماوراء بنفش (UV) اطراف از آن عبور کند.

ویژگی های یک لیوان دودی خوب

2) بهترین ویژگی های خورشید: طراحی لنز

یکی دیگر از ویژگی های عینک آفتابی خوب این است که کاملاً با چهره فرد سازگاری دارد.

لیوان های مختلف با فریم های زیبا در رنگ های مختلف در بازار موجود است. در بیشتر موارد، قاب انتخاب شده توسط افراد بر اساس زیبایی است. اما توصیه ما این است که عینک دودی را بر اساس علاقه انتخاب نکنید، بلکه هنگام خرید عینک حتما به فرم صورت خود نگاه کنید و مطمئن شوید که با فرم صورت شما مطابقت دارد.

همچنین برای برخی از فعالیت ها، استفاده از عینک آفتابی معمولی می تواند نقش موثری در محافظت از چشم در برابر اثرات داشته باشد. به عنوان مثال، بسیاری از مدل های عینک آفتابی برای ورزشکاران طراحی کوچکی دارند که به خوبی روی صورت قرار می گیرد و چشم ها و اطراف آن را می پوشاند تا از نفوذ اشعه ماوراء بنفش به چشم و پوست اطراف جلوگیری کند.

همچنین به یاد داشته باشید که هر چه عینک دودی بزرگتر باشد، فضای بیشتری را روی سطح می پوشاند. بنابراین آسیب های ناشی از نور خورشید به چشم ها کاهش می یابد.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که یکی از ویژگی های عینک آفتابی خوب اندازه و سبک بودن آنهاست.

مشخصات لیوان های آب خوری خوب

3) ویژگی های عینک آفتابی خوب: محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش

یکی از ویژگی های اصلی عینک خوب این است که از چشم در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. قیمت و قیمت عینک آفتابی موجود در بازار بر اساس میزان محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش است. بنابراین، اولین کاری که باید هنگام خرید عینک آفتابی انجام دهید این است که مطمئن شوید که عینک آفتابی 100٪ محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش دارد.

علاوه بر این، با انتخاب عینک آفتابی با لنزهای پلاریزه و ضد انعکاس، می توانید برای مراقبت بهتر از چشم، تابش نور را کاهش دهید.

لنزهای پلاریزه از چشمان شما در برابر اشعه محافظت می کنند و اشعه ماوراء بنفش را مسدود نمی کنند. قطبش نور منعکس شده از سطوح بازتابنده مانند آب و آسفالت را کاهش می دهد. اما محافظت زیادی در برابر نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش ایجاد نمی کند.

4) ویژگی های عینک دودی خوب: تجهیزات مکانیکی و دوربین

بیشتر عینک‌های آفتابی، به‌ویژه عدسی‌های آن، از پلاستیک ساخته شده‌اند. اما نوع پلاستیک مورد استفاده می تواند تفاوت های زیادی داشته باشد. پلاستیک مرغوب کمتر باعث شکستن عینک و آسیب دیدن چشم شما می شود. عینک آفتابی با فریم و عدسی ساخته شده از پلی کربنات سبک و بادوام. بنابراین دوام و ماندگاری بالایی دارند و این یکی از ویژگی های لیوان دودی خوب است.

شایان ذکر است که CR-39 یک پلاستیک باکیفیت است که در ساخت لنز استفاده می شود که در برابر شکستگی کاملاً مقاوم است.

5) رنگ لنز عینک آفتابی

یکی دیگر از ویژگی های عینک آفتابی خوب، رنگ لنز آن است.

لنزهای عینک در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند که هر کدام نور متفاوتی را فیلتر می‌کنند.

لنزهای خاکستری نور را بدون تغییر رنگ کاهش می دهند. پس عینک دودی با لنزهای خاکستری برای رانندگی مناسب است.

لنزهای قهوه ای و کهربایی علاوه بر از بین بردن تابش خیره کننده، نور آبی را نیز کاهش می دهند.

لنزهای گرادیان که رنگ آنها از بالای لنز به پایین لنز از پررنگ به رنگ پریده تغییر می کند، مانند شیشه جلو اتومبیل عمل می کند. بنابراین بدون اینکه دید فرد را مخفی کند، نور خورشید را در قسمت بالایی مسدود می کند.

لازم به ذکر است که با وجود اینکه لنزهای تیره رنگ ظاهری خوب و زیبا دارند، بیشتر از مدل های معمولی عینک آفتابی می توانند از چشم در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کنند.

از سوی دیگر، لنزهای رنگی مانند سبز و خاکستری نور خورشید را آنطور که باید کاهش نمی دهند. اما کنتراست را اضافه می کنند. این نوع شیشه های رنگی برای بازیکنان، به خصوص بیسبال یا گلف، انتخابی عالی خواهد بود.

قیمت عینک

بد نیست به قیمت یک عینک آفتابی هم دقت کنید. اگرچه قیمت یکی از مشخصات عینک آفتابی نیست، اما مبلغی که می پردازید به شما نشان می دهد که عینک دودی که به دنبال آن هستید اصل است یا تقلبی.

البته توجه می کنیم که قیمت عینک آفتابی به معنای خوب و استاندارد بودن آنها نیست.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید مقاومت عدسی های عینک در برابر اشعه ماوراء بنفش است، زیرا برای محافظت از چشمان خود در برابر نور خورشید از عینک های رنگی استفاده می کنید.

بنابراین ظاهر عینک های خوب علاوه بر زیبا، شفاف و مناسب برای صورت، این است که می توانند از چشم در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کنند.

منبعhttps://sapticstore.ir/men-sunglasses/



:: بازدید از این مطلب : 1855
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی

 

مقدمه: کوادکوپترها به عنوان یکی از دستاوردهای پیشرفته فناوری در حوزه پرواز بدون سرنشین، در حال طراحی و استفاده گسترده هستند. اما یکی از چالش‌های مهم در استفاده از کوادکوپترها، ردیابی و کنترل حرکت آنها در آسمان است. در این مقاله، به معرفی و توضیح روش‌های ردیابی کوادکوپترها در آسمان پرداخته می‌شود. این روش‌ها شامل استفاده از سامانه‌های مبتنی بر GPS، تصویربرداری و پردازش تصاویر، ردیابی از طریق سیگنالهای رادیویی و استفاده از سامانه‌های نوری می‌شوند.

روش‌های ردیابی کوادکوپتر در آسمان 

استفاده از سامانه‌های مبتنی بر GPS

 یکی از روش‌های رایج ردیابی کوادکوپترها در آسمان، استفاده از سامانه‌های مبتنی بر GPS (سیستم موقعیت‌یابی جهانی) است. این سامانه‌ها از طریق دریافت سیگنال‌های ماهواره‌های GPS، موقعیت کوادکوپتر را تعیین می‌کنند. با استفاده از اطلاعات موقعیت، کنترلر پرواز کوادکوپتر می‌تواند حرکت و مسیر آن را کنترل کند. همچنین، سامانه‌های GPS می‌توانند اطلاعات ارتفاع را نیز ارائه دهند که برای پرواز کوادکوپتر در ارتفاعات مختلف بسیار مهم است.

 تصویربرداری و پردازش تصاویر

روش دیگری که در ردیابی کوادکوپترها مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصویربرداری و پردازش تصاویر است. با نصب دوربین‌های مناسب بر روی کوادکوپتر و دریافت تصاویری از محیط پیرامون، می‌توان موقعیت و حرکت کوادکوپتر را تعیین کرد. سپس با پردازش تصاویر و تشخیص ویژگی‌های خاص محیطی، مانند نقاط مشخص، شناسایی مسیر حرکت و ردیابی کوادکوپتر انجام می‌شود. این روش می‌تواند در محیط‌هایی که سیگنال GPS به دلیل موانع مانند ساختمان‌ها یا درختان مسدود شده است، بسیار مفید باشد.

ردیابی از طریق سیگنالهای رادیویی

 استفاده از سیگنالهای رادیویی برای ردیابی کوادکوپترها نیز یک روش پرکاربرد است. در این روش، کوادکوپتر با یک سیستم رادیویی مجهز می‌شود که از طریق ارسال و دریافت سیگنال‌های خاص، موقعیت و حرکت آن را تعیین می‌کند. سیستم رادیویی ممکن است شامل تکنولوژی‌های مانند RFID (شناسایی با فرکانس رادیویی) یا نشانگرهای راداری باشد. با ارتباط بین سیستم رادیویی کوادکوپتر و یک پایگاه ردیابی زمینی، موقعیت کوادکوپتر به دقت تعیین می‌شود و اطلاعات کوادکوپتر به پایگاه ارسال می‌شود.

استفاده از سامانه‌های نوری

روش دیگری که برای ردیابی کوادکوپترها مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده از سامانه‌های نوری است. در این روش، کوادکوپتر با نصب نشانگرهای نوری مناسب بر روی خود، قابل رؤیت از دور و به راحتی قابل تشخیص است. سپس با استفاده از دوربین‌ها یا سامانه‌های تشخیص و ردیابی نوری، موقعیت کوادکوپتر در فضا تعیین می‌شود. این روش می‌تواند در شرایط ناهمواری‌های مانند بیرون‌ریزی از دسترسی GPS یا بارش برف و مه آسانتر باشد.

نتیجه‌گیری

 ردیابی و کنترل حرکت کوادکوپترها در آسمان یک چالش مهم است که با استفاده از روش‌های مبتنی بر GPS، تصویربرداری و پردازش تصاویر، سیگنالهای رادیویی و سامانه‌های نوری قابل حل است. هر یک از این روش‌ها دارای مزایا و محدودیت‌های خاص خود هستند و ممکن است در شرایط مختلف بهترین راه حل باشند. با توجه به پیشرفت فناوری، انتظار می‌رود که روش‌های ردیابی کوادکوپترها در آینده بهبود یابند و دقت و کارایی بیشتری را به ارمغان بیاورند.



:: بازدید از این مطلب : 447
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی

متن آهنگ از وقتی رفتی هرشب مث بارون میبارم مسعود صادقلو

از وقتی رفتی هرشب مث بارون میبارم عشق همیشگیمی!♫!

 

https://musicdel.ir/single-tracks/106404/



:: بازدید از این مطلب : 526
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


مبل ال چیدمان خاصی برای اتاق نشیمن ارائه می دهد. شکل L مانند این مبل می تواند کل اتاق را بپوشاند. اگر مبل خریدید باید جایگاه آن را در فضا بدانید و در مناسب ترین گوشه قرار دهید.

اما اگر مبلمانی که در خانه دارید، مبل L نیست و دارای قطعات استاندارد مبل است، اما دلتان روی طرح L است، باز هم راه حلی دارید. کافی است با قرار دادن مبل ها در کنار هم یک زاویه درست ایجاد کنید. میز معمولاً در گوشه این گوشه قرار می گیرد تا از هر دو طرف بتوان به آن دسترسی داشت.

چیدمان اتاق نشیمن ممکن است شامل یک مبل در یک طرف و یک یا دو صندلی در سمت دیگر با زاویه نود درجه باشد. می توانید آن را در دو طرف گوشه مبل قرار دهید. اگر ست مبل را از ابتدا خریداری کنید، طراح مبل از قبل طراحی و نحوه قرارگیری صندلی ها را ترتیب داده است و برای قرارگیری آنها مشکلی نخواهید داشت.

بهترین کاناپه استفاده شده

از آنجایی که چیدمان نامتقارن غیر رسمی تلقی می شود، مبل L بهترین گزینه برای ایجاد طرح های غیررسمی است. چیدمان L محبوب ترین است زیرا برای چت و اجتماعات خانوادگی و استراحت ایده آل است.

از طرف دیگر، باز بودن سیستم L می تواند جالب و سرگرم کننده باشد. همچنین مبل ال، جابجایی بین مبل ها را آسان می کند و این خاصیت آن را برای خانه های دارای کودک و یا سالمندان مناسب می کند.

استفاده از کاناپه

فضاهای کوچک و گوشه ها برای نگهداری یک ست مبل ایده آل هستند. به همین دلیل است که ما آن را ایده آل می نامیم زیرا مبل l مانند سایر چیدمان های مبل فضای زیادی را اشغال نمی کند و کاملا در یک فضای کوچک یا گوشه ای قرار می گیرد و لازم نیست تمام وقت خود را تلف کنید. جایی برای آن تعیین کنید.

یکی دیگر از کاربردهای مبل ال این است که می توان آن را در پشت قسمت های دیگر قرار داد و از آن به عنوان جداکننده فضا استفاده کرد. با این کار ما در واقع دو مکان متفاوت خواهیم داشت. این کار برای درهای باز بسیار مفید است. همچنین برای جداسازی اتاق نشیمن از آشپزخانه در این نوع چیدمان استفاده می شود.

مبل L برای اتاق خواب اصلی نیز می تواند فضایی مجزا از محل خواب فراهم کند.

طراحان داخلی به مبل ال چی نگاه می کنند؟

طراحان ما در Nilpar از چیدمان مبل L خوششان می‌آید زیرا یک قسمت نشیمن بسیار راحت ارائه می‌دهد. شاید فکر کنید که این مبل تقریباً برای هر اتاقی مناسب است. مبل ال شکل عملکرد و دسترسی خوبی به کوچکترین فضاها ایجاد می کند و مرکز اتاق را برای قرار دادن مبل خالی می گذارد تا فضایی زیبا و رسمی را فراهم کنید.

اگر تعداد صندلی های مبل ال ناکافی به نظر می رسد و فضای خالی زیادی دارید، می توانید یک مبل دیگر یا دو صندلی جلوی آن قرار دهید. مبل L به شما آزادی اضافه کردن عناصر و ترکیب آنها را با مبل های دیگر می دهد. اگر یک گلدان یا یک آباژور بلند در گوشه ای که مبل را تشکیل می دهد قرار دهید، استایل شما چیزی کم نخواهد داشت.

اطلاعات بیشتر:  https://farazandefurniture.com/product-category/moble/مبل-ال/



:: بازدید از این مطلب : 16314
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


امروزه خانواده هایی که قصد بچه دار شدن دارند معمولا از قبل از بارداری تا بعد از زایمان زیر نظر متخصصان این حوزه هستند. خانم ها به این موضوع اهمیت زیادی می دهند، آنها خواهان زایمان طبیعی و بدون استرس هستند. متأسفانه هیچ درک واقعی از تفاوت بین دو حرفه مامایی و زنان و زایمان وجود ندارد.

اگرچه ماماها و متخصصان زنان و زایمان ممکن است در زمینه کاری و حرفه خود تجربه و مهارت کافی داشته باشند، اما زمینه فعالیت آنها متفاوت است. به طور مشابه، معیارهای انتخاب آنها متفاوت است.

دو حرفه مامایی و زنان مستقل و مکمل یکدیگر هستند. در این مقاله در 24 پذیرش باشید تا با آگاهی از تفاوت ها و وظایف هر یک از این دو شغل در شرایط مختلف به مناسب ترین گزینه مراجعه کنید.

در زیر به تفصیل به بررسی تعاریف و تفاوت های ماما و متخصص زنان و زایمان می پردازیم.

در حالی که زنان و زایمان و زایمان در واقع برای بسیاری یکسان هستند، این دو حوزه تفاوت های اساسی دارند.

تفاوت رشته زنان و مامایی به دلایل آن بستگی دارد. خانمی که تحصیلات خود را در دانشکده پزشکی به پایان رسانده و پس از گذراندن دوره پزشکی عمومی وارد رشته زنان و پزشکی می شود اما مامایی دارای مدرک کارشناسی و گاه فوق لیسانس مامایی است و بیماری های خاص و خاص را نمی شناسد. مواردی هم سطح با زنان.

وظایف ماما و آشنایی با دنیای ماماها

مامایی یکی از زیرشاخه های علوم پزشکی محسوب می شود و ماما در واقع یک متخصص مراقبت های بهداشتی است. یک ماما در مرحله قبل از بارداری، در دوران بارداری، زایمان و بعد از زایمان از مادر و کودک مراقبت می کند. به عبارت دیگر وظیفه اصلی ماما حفظ سلامت مادر و کودک و ارائه خدمات به آنهاست.

ماماها علاوه بر راهنمایی و مشاوره زنان باردار وظایف دیگری نیز دارند. به عنوان مثال مشاوره قبل از ازدواج، معاینه و تشخیص بیماری های ساده زنان، مشاوره در زمینه تنظیم خانواده، سلامت خانواده و به ویژه سلامت زنان و سایر موارد مشابه در وظایف ماماها قرار دارد.

مراحل قبل از بارداری، بارداری و بعد از بارداری سه مرحله اصلی هستند که ماماها به طور ویژه برای آنها آموزش دیده اند.

ماماها قبل از زایمان، زنان باردار را در مورد رژیم غذایی سالم بارداری، نحوه زایمان، بررسی سلامت مادر و نوزاد و برگزاری جلسات آموزشی مناسب برای مادر و خانواده راهنمایی می کنند.

به عنوان مثال، قبل از زایمان، نحوه مدیریت استرس، برانگیختگی و درد را به مادر آموزش می دهد. همچنین با بررسی دقیق تمام موارد لازم و معاینه مادر، او را برای زایمان آماده می کند. مادر از خدمات ماما استفاده می کند که در دوره های آمادگی قبل از بارداری و زایمان شرکت می کند.

از جمله وظایف ماما در هنگام زایمان می توان به زایمان (طبیعی) و تسکین درد مادر و تسهیل زایمان اشاره کرد. ماما نیز وظیفه دارد مشکل غیرطبیعی مادر یا کودک را با متخصص زنان و زایمان در میان بگذارد.

زایمان برای زنان یک تجربه استرس زا و احساسی است، بنابراین در طول زایمان به تشویق و همراهی ماما نیاز دارند.

ماماها از دانش، تجربه و انسان دوستانه خود برای ایجاد زایمانی راحت و بدون استرس برای زنان استفاده می کنند. البته برخی از افراد به راحتی با زایمان کنار می آیند و برخی دیگر مشکل دارند، اما در هر صورت توجه ویژه ماماها و کادر پزشکی لازم است تا مادر تجربه بهتری داشته باشد.

پس از زایمان، مادر وظیفه دارد تا خانواده را در جریان مراقبت از نوزاد و نکات تغذیه ای و بهداشتی لازم برای مادر و نوزاد قرار دهد.

پس از تولد، دنیای جدیدی برای مادر و نوزاد باز می شود. هر دو نیاز به مراقبت دارند و تا زمانی که لازم است باید تحت نظر ماما باشند. به عنوان مثال، ماما به مادر می آموزد که چگونه شیر دهد، چگونه نوزاد را بخواباند یا از او مراقبت کند و شیر دهد، یا چگونه از نوزاد پس از تولد و مشکلات دیگر مراقبت کند.

امروزه از ماماها بیشتر در بیمارستان ها و به خصوص در اتاق زایمان استفاده می شود. این افراد در هنگام زایمان طبیعی حمایت های لازم را از مادر و کودک انجام می دهند و در کنار این وظایف، فعالیت های دیگری را نیز در بیمارستان انجام می دهند.

مادر از لحظه ای که برای زایمان به بیمارستان رفت تا آن زمان صمیمیت ماما را در کنار خود و فرزندش احساس کرد.

ماماها معمولاً در دسترس تر از متخصصان پزشکی هستند. پس برای داشتن یک بارداری سالم و آرام با فردی قابل اعتماد از متخصصین مامایی کمک بگیرید.

وظایف متخصص زنان و زایمان

متخصص زنان برای درمان کلیه بیماری های مربوط به زنان و نحوه درمان و عمل آنها به طور ویژه آموزش دیده است.

علاوه بر دوره های تخصصی، متخصصان زنان دوره های عمومی پزشکی را گذرانده اند و به طور کامل و دقیق با علم پزشکی و آناتومی بدن زنان احاطه شده اند.

در واقع یک متخصص زنان برای خانم ها آزمایش های مختلفی مانند تست پاپ اسمیر، تست بیماری های مقاربتی، معاینه پستان، چکاپ قبل از تولد و سایر تست های مربوطه را برای خانم ها تجویز می کند و خدمات او بیشتر در حوزه سلامت بانوان است. متخصص زنان و زایمان با تمام مشکلات و بیماری های مربوط به بارداری، زایمان، قاعدگی، بارداری، دردهای پرستاری، مشکلات هورمونی و سایر بیماری ها به ویژه برای زنان سروکار دارد.

زنان و زایمان و بارداری

اگر زوجی قصد بچه دار شدن دارند و یکی از زوجین با مشکل ناباروری مواجه است، متخصص زنان و زایمان گزینه مناسبی برای مشاوره و درمان این مشکل است.

علاوه بر این، زنانی که متوجه برخی علائم در بدن خود می شوند، برای جلوگیری از بارداری پرخطر باید با متخصص زنان مشورت کنند.

هنگامی که با بیماری های شایع زنان روبرو می شوید، کاملاً ضروری است که با متخصص زنان مشورت کنید. متخصصین زنان برای تشخیص و درمان کلیه بیماری های مرتبط با دستگاه تناسلی مانند سرطان دستگاه تناسلی زنان، عفونت های دستگاه ادراری، عفونت های واژن، بیماری تخمدان پلی کیستیک و سایر بیماری های مشابه کاملا آموزش دیده اند. ببینید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

در دوران بارداری، برخی بیماری ها می توانند مادر و جنین را تحت تاثیر قرار دهند. درمان این بیماری ها متعلق به رشته زنان است. همچنین این امکان وجود دارد که زنی که قصد باردار شدن دارد، قبلاً از بیماری هایی مانند دیابت، صرع، فشار خون بالا یا بیماری قلبی رنج برده باشد. بررسی تأثیر بیماری مادر بر روند بارداری بر عهده متخصص زنان است. از آنجایی که باردار هستید، بهتر است قبل از بارداری آزمایش های مختلفی توسط پزشک برای اطمینان از سلامت خود و جنینتان تجویز شود.

مهمترین و اولیه ترین رابطه بین متخصص زنان و زایمان و مادران باردار انجام سزارین برای زایمان است. متخصص زنان برای انجام این روش آموزش دیده اند.

اگر به دلایلی مجبور به زایمان قبل از موعد مقرر شدید، باید زیر نظر متخصص زنان و زایمان انجام دهید و در کل نباید کاری را که با نظر و اجازه پزشک تنظیم نشده است انجام دهید.

مرز بین متخصص زنان و زایمان در درمان

درمان اکثر بیماری ها تدریجی و تدریجی است. متخصصان زنان و زایمان نقش مهمی را در مراحل اولیه درمان ایفا می‌کنند و در صورت نیاز به تخصص متخصص زنان و زایمان، متخصصان زنان و زایمان به کار گرفته می‌شوند. مثلاً سزارین یا لاپاراسکوپی توسط متخصص زنان انجام می شود و متخصص زنان و زایمان در این زمینه تخصص ندارند.

ماماها معمولاً در حین اپیدورال وضعیت جنین در رحم مادر را با مانیتور بررسی می کنند و فقط می توانند بدون عارضه به تولد نوزاد کمک کنند. در صورت وجود مشکل خاصی یا نیاز به سزارین در هنگام زایمان، حضور و کمک متخصص زنان ضروری است.

هزینه انتخاب ماما یا متخصص زنان

ماماها معمولاً حتی در موارد جدی به مداخله پزشکان اعتقادی ندارند. در شرایط معقول، این بازخورد مداخلات غیرضروری توسط پزشکان را کاهش می‌دهد و در نهایت هزینه‌های مراقبت و درمان را کاهش می‌دهد. پزشکان معمولا بیشتر از ماماها دستمزد می گیرند.

در شرایطی که حضور پزشک اجباری است و مثلاً جان مادر و کودک در خطر است، تأخیر غیرقابل قبول است. در چنین شرایطی بهتر است برای سلامتی عزیزانمان هزینه زیادی بپردازیم.

کدام یک از ماماها و ماماها را برای زایمان انتخاب کنم؟

انتخاب بین ماما و پزشک با شماست. شما باید به این فکر کنید که چگونه می خواهید تجربه تولد نوزاد خود را داشته باشید. شاید بهتر باشد به سوالات زیر پاسخ دهید.

آیا زایمان طبیعی اولویت شماست؟

از پزشک خود در مورد میزان موفقیت او برای سزارین و نظر او در مورد این روش بپرسید. اگر زایمان طبیعی برای شما مهم است، مطمئن شوید که پزشک شما موافقت می کند.

در دوران بارداری به چه نوع کمکی نیاز دارید؟

ماماها می توانند زمان بیشتری را با مادران باردار بگذرانند. اگر همراه داشتن کسی در طول زایمان مهم است، ماما گزینه بهتری است.

برای کاهش درد زایمان چه اقداماتی انجام دادید؟

اگرچه ماماها استفاده از مسکن ها را مجاز می دانند، اما روش های غیردارویی کنترل درد را توصیه می کنند. این روش ها شامل حمام کردن، ماساژ، طب سوزنی، امتحان کردن موقعیت های مختلف یا استفاده از توپ زایمان است.

مراجعه به منبع: https://pezeshke-shahr.com/زنان-و-زایمان/پزشک-متخصص-زنان-و-زایمان-در-شیراز/ 



:: بازدید از این مطلب : 481
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 2 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


امروزه خانواده هایی که قصد بچه دار شدن دارند معمولا از قبل از بارداری تا بعد از زایمان زیر نظر متخصصان این حوزه هستند. خانم ها به این موضوع اهمیت زیادی می دهند، آنها خواهان زایمان طبیعی و بدون استرس هستند. متأسفانه هیچ درک واقعی از تفاوت بین دو حرفه مامایی و زنان و زایمان وجود ندارد.

اگرچه ماماها و متخصصان زنان و زایمان ممکن است در زمینه کاری و حرفه خود تجربه و مهارت کافی داشته باشند، اما زمینه فعالیت آنها متفاوت است. به طور مشابه، معیارهای انتخاب آنها متفاوت است.

دو حرفه مامایی و زنان مستقل و مکمل یکدیگر هستند. در این مقاله در 24 پذیرش باشید تا با آگاهی از تفاوت ها و وظایف هر یک از این دو شغل در شرایط مختلف به مناسب ترین گزینه مراجعه کنید.

در زیر به تفصیل به بررسی تعاریف و تفاوت های ماما و متخصص زنان و زایمان می پردازیم.

در حالی که زنان و زایمان و زایمان در واقع برای بسیاری یکسان هستند، این دو حوزه تفاوت های اساسی دارند.

تفاوت رشته زنان و مامایی به دلایل آن بستگی دارد. خانمی که تحصیلات خود را در دانشکده پزشکی به پایان رسانده و پس از گذراندن دوره پزشکی عمومی وارد رشته زنان و پزشکی می شود اما مامایی دارای مدرک کارشناسی و گاه فوق لیسانس مامایی است و بیماری های خاص و خاص را نمی شناسد. مواردی هم سطح با زنان.

وظایف ماما و آشنایی با دنیای ماماها

مامایی یکی از زیرشاخه های علوم پزشکی محسوب می شود و ماما در واقع یک متخصص مراقبت های بهداشتی است. یک ماما در مرحله قبل از بارداری، در دوران بارداری، زایمان و بعد از زایمان از مادر و کودک مراقبت می کند. به عبارت دیگر وظیفه اصلی ماما حفظ سلامت مادر و کودک و ارائه خدمات به آنهاست.

ماماها علاوه بر راهنمایی و مشاوره زنان باردار وظایف دیگری نیز دارند. به عنوان مثال مشاوره قبل از ازدواج، معاینه و تشخیص بیماری های ساده زنان، مشاوره در زمینه تنظیم خانواده، سلامت خانواده و به ویژه سلامت زنان و سایر موارد مشابه در وظایف ماماها قرار دارد.

مراحل قبل از بارداری، بارداری و بعد از بارداری سه مرحله اصلی هستند که ماماها به طور ویژه برای آنها آموزش دیده اند.

ماماها قبل از زایمان، زنان باردار را در مورد رژیم غذایی سالم بارداری، نحوه زایمان، بررسی سلامت مادر و نوزاد و برگزاری جلسات آموزشی مناسب برای مادر و خانواده راهنمایی می کنند.

به عنوان مثال، قبل از زایمان، نحوه مدیریت استرس، برانگیختگی و درد را به مادر آموزش می دهد. همچنین با بررسی دقیق تمام موارد لازم و معاینه مادر، او را برای زایمان آماده می کند. مادر از خدمات ماما استفاده می کند که در دوره های آمادگی قبل از بارداری و زایمان شرکت می کند.

از جمله وظایف ماما در هنگام زایمان می توان به زایمان (طبیعی) و تسکین درد مادر و تسهیل زایمان اشاره کرد. ماما نیز وظیفه دارد مشکل غیرطبیعی مادر یا کودک را با متخصص زنان و زایمان در میان بگذارد.

زایمان برای زنان یک تجربه استرس زا و احساسی است، بنابراین در طول زایمان به تشویق و همراهی ماما نیاز دارند.

ماماها از دانش، تجربه و انسان دوستانه خود برای ایجاد زایمانی راحت و بدون استرس برای زنان استفاده می کنند. البته برخی از افراد به راحتی با زایمان کنار می آیند و برخی دیگر مشکل دارند، اما در هر صورت توجه ویژه ماماها و کادر پزشکی لازم است تا مادر تجربه بهتری داشته باشد.

پس از زایمان، مادر وظیفه دارد تا خانواده را در جریان مراقبت از نوزاد و نکات تغذیه ای و بهداشتی لازم برای مادر و نوزاد قرار دهد.

پس از تولد، دنیای جدیدی برای مادر و نوزاد باز می شود. هر دو نیاز به مراقبت دارند و تا زمانی که لازم است باید تحت نظر ماما باشند. به عنوان مثال، ماما به مادر می آموزد که چگونه شیر دهد، چگونه نوزاد را بخواباند یا از او مراقبت کند و شیر دهد، یا چگونه از نوزاد پس از تولد و مشکلات دیگر مراقبت کند.

امروزه از ماماها بیشتر در بیمارستان ها و به خصوص در اتاق زایمان استفاده می شود. این افراد در هنگام زایمان طبیعی حمایت های لازم را از مادر و کودک انجام می دهند و در کنار این وظایف، فعالیت های دیگری را نیز در بیمارستان انجام می دهند.

مادر از لحظه ای که برای زایمان به بیمارستان رفت تا آن زمان صمیمیت ماما را در کنار خود و فرزندش احساس کرد.

ماماها معمولاً در دسترس تر از متخصصان پزشکی هستند. پس برای داشتن یک بارداری سالم و آرام با فردی قابل اعتماد از متخصصین مامایی کمک بگیرید.

وظایف متخصص زنان و زایمان

متخصص زنان برای درمان کلیه بیماری های مربوط به زنان و نحوه درمان و عمل آنها به طور ویژه آموزش دیده است.

علاوه بر دوره های تخصصی، متخصصان زنان دوره های عمومی پزشکی را گذرانده اند و به طور کامل و دقیق با علم پزشکی و آناتومی بدن زنان احاطه شده اند.

در واقع یک متخصص زنان برای خانم ها آزمایش های مختلفی مانند تست پاپ اسمیر، تست بیماری های مقاربتی، معاینه پستان، چکاپ قبل از تولد و سایر تست های مربوطه را برای خانم ها تجویز می کند و خدمات او بیشتر در حوزه سلامت بانوان است. متخصص زنان و زایمان با تمام مشکلات و بیماری های مربوط به بارداری، زایمان، قاعدگی، بارداری، دردهای پرستاری، مشکلات هورمونی و سایر بیماری ها به ویژه برای زنان سروکار دارد.

زنان و زایمان و بارداری

اگر زوجی قصد بچه دار شدن دارند و یکی از زوجین با مشکل ناباروری مواجه است، متخصص زنان و زایمان گزینه مناسبی برای مشاوره و درمان این مشکل است.

علاوه بر این، زنانی که متوجه برخی علائم در بدن خود می شوند، برای جلوگیری از بارداری پرخطر باید با متخصص زنان مشورت کنند.

هنگامی که با بیماری های شایع زنان روبرو می شوید، کاملاً ضروری است که با متخصص زنان مشورت کنید. متخصصین زنان برای تشخیص و درمان کلیه بیماری های مرتبط با دستگاه تناسلی مانند سرطان دستگاه تناسلی زنان، عفونت های دستگاه ادراری، عفونت های واژن، بیماری تخمدان پلی کیستیک و سایر بیماری های مشابه کاملا آموزش دیده اند. ببینید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

در دوران بارداری، برخی بیماری ها می توانند مادر و جنین را تحت تاثیر قرار دهند. درمان این بیماری ها متعلق به رشته زنان است. همچنین این امکان وجود دارد که زنی که قصد باردار شدن دارد، قبلاً از بیماری هایی مانند دیابت، صرع، فشار خون بالا یا بیماری قلبی رنج برده باشد. بررسی تأثیر بیماری مادر بر روند بارداری بر عهده متخصص زنان است. از آنجایی که باردار هستید، بهتر است قبل از بارداری آزمایش های مختلفی توسط پزشک برای اطمینان از سلامت خود و جنینتان تجویز شود.

مهمترین و اولیه ترین رابطه بین متخصص زنان و زایمان و مادران باردار انجام سزارین برای زایمان است. متخصص زنان برای انجام این روش آموزش دیده اند.

اگر به دلایلی مجبور به زایمان قبل از موعد مقرر شدید، باید زیر نظر متخصص زنان و زایمان انجام دهید و در کل نباید کاری را که با نظر و اجازه پزشک تنظیم نشده است انجام دهید.

مرز بین متخصص زنان و زایمان در درمان

درمان اکثر بیماری ها تدریجی و تدریجی است. متخصصان زنان و زایمان نقش مهمی را در مراحل اولیه درمان ایفا می‌کنند و در صورت نیاز به تخصص متخصص زنان و زایمان، متخصصان زنان و زایمان به کار گرفته می‌شوند. مثلاً سزارین یا لاپاراسکوپی توسط متخصص زنان انجام می شود و متخصص زنان و زایمان در این زمینه تخصص ندارند.

ماماها معمولاً در حین اپیدورال وضعیت جنین در رحم مادر را با مانیتور بررسی می کنند و فقط می توانند بدون عارضه به تولد نوزاد کمک کنند. در صورت وجود مشکل خاصی یا نیاز به سزارین در هنگام زایمان، حضور و کمک متخصص زنان ضروری است.

هزینه انتخاب ماما یا متخصص زنان

ماماها معمولاً حتی در موارد جدی به مداخله پزشکان اعتقادی ندارند. در شرایط معقول، این بازخورد مداخلات غیرضروری توسط پزشکان را کاهش می‌دهد و در نهایت هزینه‌های مراقبت و درمان را کاهش می‌دهد. پزشکان معمولا بیشتر از ماماها دستمزد می گیرند.

در شرایطی که حضور پزشک اجباری است و مثلاً جان مادر و کودک در خطر است، تأخیر غیرقابل قبول است. در چنین شرایطی بهتر است برای سلامتی عزیزانمان هزینه زیادی بپردازیم.

کدام یک از ماماها و ماماها را برای زایمان انتخاب کنم؟

انتخاب بین ماما و پزشک با شماست. شما باید به این فکر کنید که چگونه می خواهید تجربه تولد نوزاد خود را داشته باشید. شاید بهتر باشد به سوالات زیر پاسخ دهید.

آیا زایمان طبیعی اولویت شماست؟

از پزشک خود در مورد میزان موفقیت او برای سزارین و نظر او در مورد این روش بپرسید. اگر زایمان طبیعی برای شما مهم است، مطمئن شوید که پزشک شما موافقت می کند.

در دوران بارداری به چه نوع کمکی نیاز دارید؟

ماماها می توانند زمان بیشتری را با مادران باردار بگذرانند. اگر همراه داشتن کسی در طول زایمان مهم است، ماما گزینه بهتری است.

برای کاهش درد زایمان چه اقداماتی انجام دادید؟

اگرچه ماماها استفاده از مسکن ها را مجاز می دانند، اما روش های غیردارویی کنترل درد را توصیه می کنند. این روش ها شامل حمام کردن، ماساژ، طب سوزنی، امتحان کردن موقعیت های مختلف یا استفاده از توپ زایمان است.

مراجعه به منبع: https://pezeshke-shahr.com/زنان-و-زایمان/پزشک-متخصص-زنان-و-زایمان-در-شیراز/ 



:: بازدید از این مطلب : 474
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 تير 1402 | نظرات ()