نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی

آشنایی با انواع بلبرینگ

 

بلبرینگ ها در طیف گسترده ای از اشکال و اندازه ها هستند و می توانند برای موقعیت های تخصصی سفارشی شوند و بنا به نوعشان قیمت بلبرینگ متفاوت می شود.

 

 

بلبرینگ چیست؟

بلبرینگ نوعی یاتاقان یا بلبرینگ است که در آن از عناصر غلتشی برای تحمل بارها و کاهش اصطکاک استفاده می شود و برای حفظ جدایی بین قسمت های متحرک یک یاتاقان نیز از سیلندرها استفاده می کند. در مقایسه با بلبرینگ، بلبرینگ ها از عناصر غلتشی بشکه ای شکل تشکیل شده اند تا توپ های کروی و می توانند بارهای سنگین تری را نسبت به یاتاقان های ساچمه ای با اندازه های مشابه تحمل کنند، اما نمی توانند مانند یاتاقان های توپی، سرعت های بالایی را تحمل کنند.

بلبرینگ ها می توانند بارهای بیشتری را نسبت به بلبرینگ های معمولی تحمل کنند، کاربردهای آنها عموماً محدود به عملیات با سرعت کم است. بلبرینگ ها در طیف گسترده ای از اشکال و اندازه ها هستند و می توانند برای موقعیت های تخصصی سفارشی شوند و بنا به نوعشان قیمت بلبرینگ متفاوت می شود. همچنین، استفاده از فلنج ها، قفس ها و ردیف های متعدد یاتاقان می تواند عملکرد بالاتری را برای برآورده کردن موارد خاص ایجاد کند.

انواع اصلی بلبرینگ ها استوانه ای، کروی و مخروطی هستند. به طور کلی، بلبرینگ ها ظرفیت بارگذاری بیشتری نسبت به یاتاقان های ساچمه ای با همان اندازه دارند.

 

قبل از خرید بلبرینگ لطفا با انواع آن آشنا بشوید:

 

بلبرینگ استوانه ای

بلبرینگ استوانه ای دارای ظرفیت بار شعاعی بالا و بارهای رانش متوسط بوده و حاوی غلتک هایی هستند که شکل استوانه ای دارند اما استوانه واقعی نیستند. درعوض، این غلتک ها برای کاهش غلظت تنش، تاج گذاری می شوند یا به پایان می رسند. این هندسه منجر به اصطکاک کم می شود و امکان کاربردهای با سرعت بالا را فراهم می کند.

 

بلبرینگ کروی

بلبرینگ کروی دارای یک حلقه بیرونی با شکل کروی داخلی است. غلتک ها در وسط ضخیم تر و در انتها نازک تر هستند. بنابراین بلبرینگ های کروی می توانند ناهماهنگی استاتیک و دینامیکی را در خود جای دهند. با این حال، تولید غلتک های کروی دشوار است و بنابراین گران است، و یاتاقان ها اصطکاک بالاتری نسبت به یک غلتک ایده آل استوانه ای یا مخروطی دارند، زیرا مقدار مشخصی لغزش بین عناصر نورد و حلقه ها وجود دارد.

 

بلبرینگ تراست

یاتاقان ‌های رانش برای بارهای رانش خالص طراحی شده‌اند و می‌توانند بار شعاعی کم یا بدون بار را تحمل کنند. بلبرینگ ها از غلتک هایی مشابه سایر انواع بلبرینگ استفاده می کنند. یاتاقان ‌های غلتکی رانش با غلتک ‌های استوانه‌ای یا کروی در دسترس هستند. یاتاقان ‌های رانش فقط بارهای محوری را تحمل می‌کنند اما استحکام محوری بالایی دارند که برای بارهای سنگین مناسب است. بلبرینگ تراست حاوی غلتک های محدب بوده و دارای قابلیت خود تراز شدن و عاری از هرگونه تأثیر انحراف شفت یا خطای نصب می باشد.

 

اجزای بلبرینگ ها

بلبرینگ یا همان یاتاقان غلتکی از نوع شعاعی (استوانه ای، مخروطی، کروی و سوزنی) دارای چهار جزء اصلی شامل: یک حلقه داخلی، یک حلقه بیرونی، غلتک ها و یک قفس (نگهدارنده غلتکی) می باشد. در شرایط عملیاتی معمولی، حلقه ‌ها و غلتک ‌های بلبرینگ، بار را حمل می‌کنند در حالی که قفس فضای خالی دارد و غلتک ‌ها را روی مخروط نگه می‌دارد.

بلبرینگ های رانش غلتکی برای حمل بارهای رانش خالص طراحی شده اند. مانند غلتک های شعاعی، بلبرینگ ها نیز از دو حلقه، غلتک و یک قفس (نگهدارنده غلتکی) تشکیل شده اند. با این حال، به جای یک حلقه داخلی و خارجی متحدالمرکز به محور چرخش، آنها دارای دو حلقه یا واشر رانش در دو طرف غلتک هستند.

 

عوامل مهم در خرید بلبرینگ

در انتخاب یک یاتاقان و خرید بلبرینگ، نوع آن، درجه، روان کننده، هر نوع محافظ، میزان آب بندی و میزان بار پایه از عوامل مهم می باشند. اگر یاتاقان در حالت ثابت در معرض ضربه قرار می گیرد، بار استاتیکی آن را نیز باید در نظر گرفت. بارگیری شوک در حین کار نیز عاملی مهم در طول عمر بلبرینگ می باشد. بلبرینگ ها به صورت طرح های خاص و همچنین در انواع پیکربندی ها مانند یونیت های نصب شده، یاتاقان های چند ردیفه و غیره موجود می باشند و همچنین مطابق با نیازهای صنایع خاص مانند هوافضا، مواد غذایی و دارویی و غیره طراحی می شوند.

 

صنعت بلبرینگ طاهرزاده در زمینه تهیه و توزیع انواع بلبرینگ و بلبرینگ آماده خدمت رسانی به شما می باشد.

فروشگاه بلبرینگ طاهرزاده : https://taherzadehbearing.com

 



:: بازدید از این مطلب : 767
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی

10 راه برای محافظت از پودر سنگ جوشقان

آردسنگ یا پودرسنگ (به انگلیسی: Rock Flour) به مواد پودریشکل و بسیار ریزی گفته میشود که از سنگها که بر اثر نیروی سایش یخچالها بر کف یخچال بهوجود میآید.وقتی یخ و مواد متشکل از قطعات سنگی در حال حرکت است، سنگ، پارهسنگ، ریگ، ماسهو سیلت را بر روی یخچال بهصورت یک سوهان یا سمباده میکشد و قطعات سنگی داخل خود را میساید، البته در این حال ابزار سایش نیز بهنوبه خود ساییده میشود. آردسنگ یا پودرسنگ (به انگلیسی: Rock Flour) به مواد پودریشکل و بسیار ریزی گفته میشود. با وجود قیمت بسیار ارزان پودر سنگ ، این ماده یکی از مهم ترین مواد ماثر در رشد جوامع بشری می باشد. در اثر واکنش بین دولومیت و سیلیس نیز طلق تشکیل میشود این واکنش در فشار و دمای دگرگونی سنگها در اثر مجاورت دولومیت و سیلیس اتفاق میافتد و اصطلاحاً به آن اسکرن کردن دولومیت میگویند. میکا از مقادیر متغیری از پتاسیم ، آهن ، آلومینیوم ، منیزیم و آب تشکیل شده است . هاماکر عنوان می کند، میکروارگانیسم ها موادی که برای تولید ترکیب حیات نیاز دارند را انتخاب می کنند و موادی را که نیاز ندارند مانند آلومینیوم، آهن و سیلیسیوم که در پودر شن به وفور یافت می شود را در خاک رها می کنند، سپس به تحقیق کروران در مورد تغییر ماهیت بیولوژیک اشاره می کند که ادعا می کند ارگانیسمهای بیولوژیک نه تنها نقش فعال در انتخاب عناصر خاص بازی کنند، همچنین در تعدیل ماهیت عناصر برای ایجاد مواد با ذخیره کوتاه مدت نیز نقش دارند.


https://poodrsang.ir/category/پودر-تالک/

در این مقاله به کاربردهای پودر سنگ اشاره می کنیم. چون این نما بعد از اجرا و به عنوان مرحله پایانی با آب شسته می شود، به اسم نمای شسته رایج است. • سنگ سیاه - این سنگ به صورت رگهدار است که به صورت تیشهای و ریشهدار برای ازارهسازیها و به صورت پلاک در نما و به شکل صیقلی در کفپوشها و نماسازیهای خاص مصرف میشود. این ماده معمولا به پا و بدن حشرات چسبیده و موجب خفه شدن آنها می شود. طبق مطالعه ای که در کشور آلمان انجام شده است، برای رهایی از حشرات در زمان کوتاه، پودر سنگی که مستقیم به گیاهان و درختان پاشیده می شود، در جلوگیری از هجوم حشرات قویاً موثر است. ۱۹٫ رنگ بخشي از اجزاي سنگ محسوب ميشود و در زمان طولاني بهصورت ثابت در ميآيد. در این مقاله تلاش می کنیم تا اطلاعات کافی را در مورد این دستگاه در اختیار شما قرار دهیم و به شما کمک نماییم در زمان خرید سنگ شکن و خرید قطعات سنگ شکن بهترین محصول را خریداری کنید و از ویژگی های خاص آن بهره مند شوید. در واقع این پروسه یک روند تدریجی ، گران قیمت و یک روند پیچیده است که دلیل آن این است که تکه های میکا سخت و محکم بوده و ساختار آن صفحه مانند است .

از پودر سنگ آهک به دلیل خواص میکروب کشی و تنظیم اسیدیته ، برای تصفیه فاضلاب شهری به منظور رفع خاصیت اسیدی آب و حذف مواد سمی و آلودگی های آب استفاده می شود. این موارد ذکر شده خاصیت نرمی فوق العاده تالک را موجب می شوند که به صورت چرب یا صابونی احساس می شود وآن را به عنوان روان ساز دماهای بالا ارزشمند می سازد. از آنجایی که پودر سنگ بر مقاومت یک سازه در مقابل فرسایش ناشی از آب و یخ می افزاید، از آن در تهیه دیواره های محافظ سواحل برای جلوگیری از فرسایش این دیوارها در مقابل آب و یخ استفاده می شود. تالک به صورت پودر شده ، اغلب با نشاسته ذرت ترکیب می شود ، به عنوان پودر کودک استفاده می شود. فروش تالک آرایشی به صورت سفید درخشان است. مرمر کردستان دارای رنگی سفید همراه با رگههای سفیدتر از رنگ خود سنگ میباشد. پودر سنگ معدنی به دلیل خواص انعکاسی بسیار خوب بیشترین استفاده را در رنگ ها دارد .

پودر سنگ آهک به دلیل مزایای زیادی که دارد به عنوان پر مصرف ترین نوع پودر سنگ در جهان به شمار می رود. پودر خاک سنگ از جمله پر کاربرد ترین مواد در زندگی هزاران ساله بشر است. در کتاب بقای تمدن، جان هاماکر رسوبات یخبندانی را پیشنهاد می کند چرا که رسوبات یخچالی مسیر طبیعی هزاران ساله طی نموده اند که به حاصلخیزی خاک منتهی شده است. در رنگ های بافتی ، گچ های آکوستیک و کاشی های سقفی از پودر سنگ معدنی از نوع ریز استفاده می شود که باعث می شود خصوصیات فیزیکی ، استحکام معماری ، چسبندگی و ضد آب را تقویت می کنند . می توان پودرسنگ را به روش دستی و با استفاده از بیلچه و فرقان و یا با استفاده از دستگاه شخم زنی در محیط پخش نمود. اگر خاک اسیدی باشد، باید پودرسنگ از نوع آهکی (مانند پودر سنگ جوشقان یا پودرسنگ کریستال ) به آن اضافه شود تا pH آن به سمت نرمال برسد.



:: بازدید از این مطلب : 114274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی

گرفتگی سینک ظرفشویی یکی از مشکلات رایج خانم های خانه دار است که برای رفع آن از روش های متعددی استفاده می کنند. مشکل گرفتگی سینک به دلایل مختلفی ایجاد می شود و هر کس دست کم یک بار با این مسئله رو به رو شده؛ به همین سبب در این بخش با انواع روش های باز کردن و رفع گرفتگی سینک ظرفشویی آشنا می شوید.

مهمترین نشانه های گرفتگی سینک

گرفتگی سینک ظرفشویی، نشانه های متعددی دارد که افراد را از این مشکلات آگاه می کند. مواردی مانند بوی بد فاضلاب که در آشپزخانه شما می پیچد و فضا را در بر می گیرد، جریان یافتن کند آب درون سینک ظرفشویی و تخلیه نشدن آب موجود در سینک، گرفتگی های گاه به گاه چاه که نیاز به استفاده از تلمبه دارند و… از مهمترین نشانه هایی هستند که خبر از ایجاد چنین مشکلاتی در آشپزخانه شما می دهند و مشخص میکنند که شما باید با یک لوله بازکنی شبانه روزی ارزان اصفهان تماس حاصل نمایید.

دلایل گرفتگی سینک ظرفشویی

ساختار ساختمان های امروزی به گونه ای طراحی شده که چنین مشکلات بسیار بدیهی هستند و هر از گاهی ایجاد می شوند. ازدیاد جمعیت شهرها و افزایش آپارتمان نشینی این مشکلات را تشدید می کند. در بسیاری مواقع گرفتگی سینک به دلیل ریختن آشغال های طبقات بالایی است و ممکن است با فنر زدن بر روی چاه نیز رفع نشود. برای رفع گرفتگی سینک ظرفشویی باید حتما از نیروهای متخصص و حرفه ای استفاده شود. برخی از دلایل گرفتگی چاه به شرح زیر می باشند:

  1. گیر کردن موی بلند افراد و پیچ و تاب خوردن آن در مسیر لوله های آب
  2. ایجاد رسوب و جرم در مسیر
  3. وجود روغن ها و چربی ها
  4. افتادن اشیا درون چاه آب
  5. جمع شدن لجن در سیفون و زیر سینک ظرفشویی
  6. ورود پسماندهای غذایی، تفاله چای و قهوه و ماکارونی

در چنین شرایطی، انواع روش های رفع گرفتگی سینک ظرفشویی مورد استفاده قرار می گیرند که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

یک راه حل خطرناک برای رفع گرفتگی سینک !

برخی از افراد برای رفع این مشکلات از اسید استفاده می کنند که روشی بسیار خطرناک و نامناسب است. خطر این محلول ها اغلب از منفعتشان بسیار بیشتر است. بیشتر مردم پس از گرفتگی لوله چاه خود، سریعا یک بطری اسید دستشان می گیرند و همه آن را در لوله های سینک تخلیه می کنند که بسیار خطرساز خواهد بود. انتشار گازهای سمی ناشی از اسید، برای کودکان و سالمندان خطرات بسیاری خواهد داشت. این روش های باز کردن و رفع گرفتگی سینک ظرفشویی، سبب سوراخ شدن لوله های چدنی شده و در آن ها نشتی به وجود می آورد. همچنین در این روش خطر مسموم شدن افراد نیز وجود دارد. خطرات سوختگی پوست و مشکلات تنفسی نیز همواره کسانی را که در معرض مواد اسیدی قرار گرفته اند، تهدید می کنند. همچنین بخوانید: پیدا کردن نشت لوله ها

جمع بندی

در این گزارش با انواع روش های باز کردن سینک ظرفشویی و دلایل بروز این مشکلات آشنا شدیم. هر یک از این روش های سنتی، از دیرباز تاکنون برای رفع گرفتگی چاه و سینک مورد استفاده مردم بودند. در این خصوص مراکز مختلفی نیز فعالیت کرده و با استفاده از دستگاه های صنعتی مدرن، این مشکلات را برطرف می کنند. گرفتگی سینک ظرفشویی مشکلات بسیاری برای محیط خانه شما به وجود می آورد و آشپزخانه شما را آلوده نشان می دهد. هوای نامطبوعی که در هوا می پیچد و محیط را در بر می گیرد نیز یکی از مشکلات گرفتگی سینک است که خطرات بسیاری برای افراد حاضر در منزل به همراه می آورد. به همین خاطر رفع این مشکلات باید در اسرع وقت انجام شود.



:: بازدید از این مطلب : 782
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی

شرایط و مراحل استرداد جهیزیه با سیاهه

نحوه استرداد جهیزیه و شرایط باز پس گیری آن با سیاهه و بدون سیاهه در پرونده های طلاق و مهریه به وفور مورد بحث قرار می گیرد. در واقع جهیزیه، متعلق به زوجه بوده و جزو اموال او محسوب می شود و زوجه هر زمان اراده کند، قادر به تصرف در آن خواهد بود. در واقع زوج تنها در صورتی می تواند، از جهیزیه استفاده کند که اذن ضمنی زوجه وجود داشته باشد. اما چگونگی تنظیم دادخواست استرداد جهیزیه در این زمینه بسیار مهم تلقی می شود. از این رو برای راهنمایی بیشتر در رابطه با این پرونده های حقوقی وکیل طلاق در شیراز و وکیل مهریه شیراز همه چیز را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم.

روش های قانونی برای استرداد جهیزیه

در ابتدای کار بهتر است با روش های قانونی که برای باز پس گیری اموال زوجه وجود دارد، آشنا شوید. در این خصوص سه راه حل اساسی وجود دارد؛ اول، شهادت شهود در رابطه با وجود جهیزیه زوجه در اختیار زوج و ممانعت از تحویل آن به زوجه، دوم، امکان باز پس گیری جهیزیه بر مبنای لیست جهاز که در ابتدای ازدواج ثبت می شود؛ و سوم توافق بین دو طرف دعوا! این مجموعه دلایل در مواردی که سیاهه ای در کار نیست، برای باز پس گیری این حق قانونی مورد توجه قرار می گیرند. در صورتی که سیاهه امضا شده ای، برای تحویل جهیزیه به زوج وجود نداشته باشد، باید سایر ادله موجود به دادگاه ارائه شوند؛ از میان آن ها می توان به فاکتورهای خرید وسایل به نام زوجه و یا خانواده اش اشاره کرد که یک سند محکمه پسند برای این پرونده ها محسوب می شوند! اما در صورتی که سیاهه جهیزیه وجود داشته باشد، شرایط برای زوجه ساده تر خواهد بود.

بهترین روش استرداد جهیزیه

مراحل استرداد جهیزیه و مدت زمان آن در روش باز پس گیری با استفاده از سیاهه بسیار مطلوب تر خواهند بود. در این فرایند زمان کمتری صرف می شود و نیازی به اثبات وجود جهیزیه نیست. سیاهه یک ورقه معتبر قانونی است که شرح کاملی از وسایل و جهیزیه عروس خانم بر روی آن نوشته شده و به امضای داماد می رسد. اگر این امضا را در ابتدای ازدواج از داماد دریافت کنید، در زمان وقوع مشکل، بدون کوچکترین دردسری، قادر به فراهم کردن شرایط استرداد جهیزیه خود خواهید بود. سیاهه می تواند به فاکتور خرید جهیزیه نیز اطلاق شود. اما نحوه تنظیم این برگه و امضای آن توسط داماد نیز بسیار مهم است. وجهه قانونی این برگه به نحوه تنظیم و کتابت آن بستگی دارد. در ادامه این مقاله از سایت وکیل شیراز شرایط کامل یک سیاهه قانونی بررسی شده است.

شرایط فاکتور معتبر سیاهه

  1. در وهله اول باید به درج کامل جزئیات جهیزیه و وسایل زوجه توجه داشته باشید؛ حتی رنگ و نوع و اندازه وسایل را نیز در این فاکتور درج کنید.
  2. این فاکتور باید شامل امضا و اثر انگشت آقای داماد باشد.
  3. سپس باید شهودی از دو طرف برگه سیاهه جهیزیه را امضا کنند که به اعتبار این برگه می افزاید.


:: بازدید از این مطلب : 850
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی

کانال های فنولیک جدیدترین نوع کانال های هوا

کانال های فنولیک کانال های هوای جدیدی هستند که کل ساختار آن شامل تاسیسات و دیواره محافظ می باشد و با مواد خاصی به یکدیگر متصل می شوند و اغلب نوعی نصب با وزن بسیار سبک ایجاد می کنند. با توجه به وزن کانال فنولیک، اجرا و نصب آن به سرعت و به راحتی انجام می شود. با پیشرفت علم و فناوری در زمینه های صنعتی و تهویه مطبوع، سیستم های تهویه مطبوع پیشرفت چشمگیری داشته و تغییرات گسترده ای در آنها ایجاد شده است که در راستای توسعه و رشد سیستم های تهویه مطبوع می باشد. کانال فنولیک پیشرفته ترین و پرکاربردترین کانال در بین این کانال ها می باشد. ساختار کانال فنولیک شامل یک لایه عایق فنولیک و یک صفحه آلومینیومی است که در دو طرف آن نصب شده است. این کانال بسیاری از مشکلات و خطاهای کانال های قبلی را رفع کرده است. و کار معماران و مهندسان تاسیسات را آسان کرده است. زیرا در سایر کانال ها به خصوص کانال های گالوانیزه امکان جداسازی کانال ها در صورت ساخت و سپس نصب وجود دارد. مشکلاتی پیش خواهد آمد. اما در کانال فنولیک از آنجایی که مرحله عایق بندی وجود ندارد باعث تسریع در نصب و اجرای کانال می شود و عملیات کانالینگ با کیفیت بالایی انجام می شود و در نهایت ساختاری یکنواخت و پارچه ای تولید می کند. از یک طرف در ساختار آن هیچ گونه درز و شکافی وجود ندارد و از هدر رفت و نشت هوا جلوگیری می کند و در نتیجه باعث افزایش ظرفیت کاری سیستم و کانال می شود. دلیل اهمیت استفاده از کانال های فنولی و محبوبیت آن، ویژگی ها و مزیت های فراوان آن نسبت به سایر کانال های هوا می باشد که علاوه بر بهبود کیفیت کانال ها و رفع مشکلات سایر کانال های هوا، منجر به بهینه سازی انرژی می شود. و صرفه جویی مبلغ و هزینه های عملیاتی پروژه را شامل می شود. کانال فنولیک پیش عایق شده برای مجرای هوا طراحی شده است که از یک لایه فنل و دو لایه ورق آلومینیومی 80 میکرومتری تشکیل شده است. لوله فنولیک پیش عایق شده نسبت به همتای PIR خود در برابر حرارت مقاوم تر است.

مزایای کانال فنولیک پیش عایق شده

این نوع کانال مانند سایر کانال های پیش عایق دارای مزایای خاص خود به شرح زیر است: - بدون مرحله عایق پس از نصب که منجر به سرعت و کیفیت بالای نصب می شود - روش یک دست و یک پارچه و در نتیجه نداشتن الیاف و سوراخ اضافی و عدم ضایعات و عدم نشتی هوا و افزایش عملکرد کانال فنولیک. - صرفه جویی در زمان و هزینه های اداری - استفاده از پلاستیک بدون فیبر مقاوم در برابر حرارت محیط با صفحه آلومینیومی گرم شده و صفحه آلومینیومی تخت - استفاده از چسب های سازگار با محیط زیست که قابلیت بازیافت برای اتصال ورق ها را دارند - وزن بسیار کم و در نتیجه فشار بسیار کمی به سقف یا دیوار محل نصب وارد می شود - به فضای بسیار کمی نیاز دارد - به دلیل اینکه به طور موثر اجرا می شود، نیازی به پیش ایزوله و محصولات جانبی نیست

مزایای نصب این کانال ها

از مزایای نصب کانال از پیش عایق شده نسبت به نوع قدیمی آن می توان به نصب بسیار سریع تر و آسان تر اشاره کرد (دست کم چیزی برابر ۸ مرتبه سریع تر). چرا که در این کانال ها پس از نصب دیگر به عایق بندی نیاز نخواهد بود و به واسطه ی طراحی قابل انعطاف کانال های پیش عایق و نبود هیچ محدودیتی در سایز آن ها نصب کانال پیش عایق شده به مراتب آسان تر از کانال های قدیمی تر آن است. با از بین رفتن حساسیت ها و مشکلات پس از نصب کانال های قدیمی در این نوع کانال ها سیستم نصب و کانال کشی با کیفیت بالایی اجرا خواهد شد. همچنین این کانال ها به دلیل مواد تشکیل دهنده اش از نشتی کمتری برخوردار بوده و هم چنین وزن کمتری دارند، در نتیجه دیگر نیازی نخواهد بود که سقف و یا دیوارهای محل نصب بسیار محکم و با ثبات باشند و بنابراین از ساپورت های کمتری استفاده خواهد شد. در مورد هزینه های مصرفی در این پروژه های راه اندازی و نصب کانال های پیش عایق بسیار صرفه جویی می گردد. همچنین به دلیل آن که این نوع کانال ها از عایق های یکپارچه بهره می برند و اتصالات آن ها از پیش تعبیه گشته است مرحله ی ساخت اتصال ها و فلنج ها نیز حذف می گردند. به دلیل از قبل عایق بودن کانال های پیش عایق دیگر نیازی به تعبیه ی فضای اضافه برای عایق کانال ها نخواهیم بود بنابراین علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه در فضای استفاده شده نیز صرفه جویی می گردد و با افزایش فضای مفید معماری هنگام نصب کانال های پیش عایق مواجه خواهیم شد.

مزایای نصب کانال پیش عایق:

- نیاز نداشتن به بست های متعدد و آویزهای زیاد هنگام نصب - سرعت بسیار بالای نصب کانال های پیش عایق نسبت به نوع قدیمی آن - سبک و انعطاف پذیر بودن کانال ها در نتیجه سهولت در نسب آن ها - داشتن قابلیت نصب در زاویه های گوناگون - مقرون به صرفه بودن نصب کانال های از پیش عایق شده - اشغال کمتر فضا توسط کانال های پیش عایق نسبت به نوع قدیمی آن ها

نحوه ی نصب کانال پیش عایق

از آنجایی که کانال های از پیش عایق شده از وزن بسیار کمی برخوردار هستند در نتیجه به ساپورت های بسیار قوی و سخت نیازی ندارد و تنها لازم است که دو عدد میلگرد گالوانیزه را با توجه به نوع سقف یا دیوار محل نصب جوشکاری کرده یا به وسیله رول بولت به سقف متصل کنیم و تنها با استفاده از دو نبشی گالوانیزه به منظور مهار کردن کانال ها در زیر و روی کانال به عنوان ساپورتی برای نصب کانال پیش عایق شده استفاده گردد و سپس به وسیله ی مهره جای آن را محکم و ثابت کنیم. پانل های مورد استفاده در کانال فنولیک از رزین های غیر فیبر مقاوم در برابر حرارت تشکیل شده است که یک طرف آن از آلومینیوم گرم شده و طرف دیگر از آلومینیوم تخت تشکیل شده است. آنها به یکدیگر متصل هستند و به همین دلیل دارای طراحی پایدار و سازگار با محیط زیست است. به طور کلی روش فنولیک شباهت زیادی به طبیعت دارد و به طبیعت برمی گردد و بر خلاف سایر روش های هوایی هیچ آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند. همانطور که گفته شد مجرای فنولیک به دلیل ساختاری که دارد بسیار سنگین تر از سایر کانال های هوا بوده و بیست و هشت درصد وزن کانال های گالوانیزه را تشکیل می دهد. این ویژگی به طور کامل نیاز به تکیه گاه را از بین می برد و سقف یا دیوار با وزن روش فنولیک تحت فشار بسیار کم قرار می گیرد. در پروژه ها و مناطقی که از کانال های فنولیک استفاده می شود فضای بیشتری باقی می ماند در حالی که در سایر شبکه ها باید فضای بیشتری برای دسترسی به این کانال ها برای عایق کاری در نظر گرفته شود. اما در کانال های فنولیک نیازی به در نظر گرفتن این ناحیه نیست و بنابراین به بخش مفیدتری از محل ساخت و ساز تبدیل می شود. یکی دیگر از مزیت های بارز کانال فنولیک صرفه جویی قابل توجهی در هزینه است که حاصل تولید و اجرای پروژه های مختلف با استفاده از این کانال است. و چون نیازی به عایق و محصولات جانبی ندارد باعث صرفه جویی قابل توجهی در هزینه شده است. بنابراین کانال فنولیک از بسیاری جهات مقرون به صرفه بوده و فواید و مزایای زیادی دارد. علاوه بر این موارد، مجرای فنولی در مکان ها و کاربردهای زیادی قابل استفاده است و در واقع محدودیتی برای استفاده از مجرای فنولی وجود ندارد. بنابراین در اکثر پروژه ها استفاده از کانال فنولیک برای مشاهده کمتر مشکلات و ضعف های سیستم، استرس کمتر، افزایش هزینه ها، کاهش راندمان و اثربخشی، عمر کوتاه تر و ... توصیه می شود زیرا در واقع این کانال برای بسیاری پاسخ بسیار مناسبی است. ، این یکی از مشکلاتی است که سایر کانال های هوا با آن مواجه هستند و تقریباً می توان گفت که راه حلی ندارند و اگر وجود داشته باشد بسیار گران است.



:: بازدید از این مطلب : 780
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی

رنسانس دیجیتالی موسیقی در اواسط دهه 90 با قابلیت ذخیره سی دی و MP3 آغاز شد و اندکی بعد با امکان اشتراک گذاری در سایت هایی مانند Napster ادامه یافت. در عین حال، رادیو اینترنتی میلیون ها خریدار بالقوه آهنگ را با ویژگی های جدید و دسترسی آسان به خود جذب کرده است. واکنش شرکت های تولید و پخش موسیقی به این تحولات اعتراض و تعطیلی سایت های تجارت موسیقی و تمرکز بیشتر بر حفاظت از حق چاپ بوده است. آنها سعی کرده اند با توزیع غیر قانونی نسخه های دیجیتال محصولات خود مبارزه کنند و بازار را کاهش دهند. اما اینترنت طعم آزادی انتخاب گوش دادن را به مردم داده بود و دیگر راه برگشتی وجود نداشت. اکنون، 20 سال بعد، برای بسیاری از ما، خرید یک نسخه فیزیکی از آلبوم موسیقی مورد علاقه مان به خاطره ای دور تبدیل شده است. امروزه، سرویس‌های پخش آنلاین موسیقی به ما این امکان را می‌دهند که تقریباً هر آهنگی را از هر کجای کره زمین تنها با چند ضربه انگشت خود بر روی تلفن هوشمند یا رایانه شخصی‌مان به راحتی پخش کنیم. اما داستان زمانی جالب می شود که بدانیم بیشتر این تغییر اساسی در دنیای موسیقی و حرکت به سمت خدمات پخش آنلاین را مدیون یک کارآفرین سوئدی هستیم. میلیونر خودساخته ای که به رویای خود یعنی ترکیب موسیقی و فناوری جامه عمل پوشاند و موفق ترین استارتآپاسپاتیفای را در صنعت موسیقی راه اندازی کرد، نه تنها میلیاردر شده است، بلکه برای همیشه نحوه ارتباط و تعامل ما با آن را تغییر داده است. فرم هنری اصلی آنچه در زیر می خوانید، تاریخچه مختصری از زندگی، فعالیت ها و دستاوردهای دانیل اک و داستان موفقیت شرکت او Spotify است.

تجربه ای فراتر از موسیقی در اسپاتیفای

در این سال‌ها و با موفقیت Spotify، تقریبا همه غول‌های فناوری سرویس پخش آنلاین خود را راه‌اندازی کرده‌اند که تنها برای مثال می‌توان از اپل موزیک، یوتیوب موزیک و آمازون موزیک نام برد. اما آنچه باعث شده Spotify با حدود ۴۰۰ میلیون کاربر فعال و ۱۷۲‌میلیون مشترک پولی به‌اندازه تمامی سرویس‌های مشابه مشترک داشته باشد، تنها کاتالوگ گسترده شامل بیش از ۷۰‌میلیون آهنگ از سراسر کره زمین نیست. بلکه دلیل اصلی موفقیت آنها طی مسیر دشوار کسب مجوزهای قانونی، نوآوری مستمر در قالب ویژگی‌های کاربردی مثل اشتراک پلی‌لیست و دنبال‌کردن دوستان و خریداری و ادغام استارتاپ‌های موفق برای حفظ مزیت رقابتی است. برای مثال از مدت‌ها پیش Spotify با خریداری شرکت Seed Scientific به دنبال توسعه ابزارهای پیشرفته داده‌پردازی رفت که نتیجه آن را سال‌ها بعد در قالب ویژگی‌هایی مثل آهنگ‌های پیشنهادی، پلی‌لیست‌های هوشمند و قابلیت نمایش Wrap Up سالانه کاربر که خیلی محبوب هم شده است، می‌بینیم. به علاوه این نوآوری‌ها در ترکیب با شراکت با سرویس‌های محبوبی مثل Playstation و Discord توانسته ‌اسپاتیفای را تا حد زیادی در بین نسل جوان به‌عنوان استاندارد طلایی سرویس‌های آنلاین موسیقی جا بیندازد.

همکاری Spotify با یک استارت-آپ بلاکچینی

Spotify، کمپانی ۸ میلیارد دلاری سرویس پخش موزیک (استریم کردن موزیک)، پیشبینی کرده که با دستیابی به Mediachain، بتواند تا سال ۲۰۲۰ به رقم ۱۰۰ میلیون کاربر و ارزشی معادل ۵۳ میلیارد دلار برسد. Andreessen Horowitz، که یک استارت آپ با سابقه درخشان در زمینه مدیریت با ثبات سرمایه گذاری های با ریسک بالاست، به آسان تر شدن روند حق امتیاز، با استفاده از فناوری زیرساختی بیت کوین، کمک خواهد کرد

تاریخچه مختصری از Spotify

Spotify در سال 2006 توسط Daniel Ek و Martin Lorentzon در استکهلم سوئد تاسیس شد. در آن زمان، سرویس‌های اشتراک‌گذاری فایل مانند Napster و LimeWire روش‌های شناخته شده‌ای برای دانلود رایگان موسیقی بودند.

دانیل در سال ۲۰۱۰ به تلگراف گفت: “تنها راه برای حل این مشکل ایجاد سرویسی بود که بهتر از دزدی دریایی باشد و در عین حال صنعت موسیقی را جبران کند.” این هدف Spotify بود.

Spotify چیست، Spotify در سال 2008 ثبت نام را آغاز کرد و از انگلستان شروع شد. این یک ردیف رایگان با پشتیبانی آگهی و اشتراک ماهانه 10 پوندی بدون آگهی ارائه می دهد ( برای خرید اشتراک میتوانید به سایتفروشاکانتپرمیوماکانتیشاپ مراجعه کنید ) Spotify ابتدا یک اپلیکیشن دسکتاپ بود، اما این شرکت یک اپلیکیشن موبایل را در سال 2009 راه اندازی کرد.

پس از چند سال موفقیت روزافزون در اروپا، Spotify معاملات رکوردی مهمی انجام داد تا بتواند در ایالات متحده در سال 2011 راه اندازی شود. تا سال 2015، Spotify دارای 18 میلیون مشترک پرداخت کننده بود. تا جولای 2022، این تعداد به 182 میلیون رسیده است.

Spotify بدون درام نبوده است. همواره به خاطر نحوه پرداخت به هنرمندان مورد انتقاد قرار گرفته است. برخی از هنرمندان مشهور، از جمله تیلور سوئیفت، موسیقی خود را از این پلتفرم دور نگه داشته اند – اگرچه او در نهایت به آن پیوست.

سخن آخر

در نهایت، نام Spotify مشابه نام بسیاری از استارتاپ ها است. این کاملاً اختراع و انتخاب شد زیرا ظاهر خوبی داشت و هیچ کس دیگری از آن استفاده نمی کرد. بر خلاف نام های دیگر شرکت، هیچ "معنی" ندارد.

 


:: بازدید از این مطلب : 858
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی

نه نکته برای اختراع مجدد طرح کسب و کار و برنده شدن

۹- پروژه های استراتژیک را آغاز نمایید، مراقب هماهنگی های پروژه باشید. ۵- شاخصهای عملکرد، مقادیر هدف و اقدامات اجرایی را به نقشه استراتژیک ارجاع دهید. همچنین به تعریف حاکمیت شرکتی پرداخت : عبارت است از مجموعه ای از روشها که روابط بین سهامداران، اعضای هیأت مدیره و مدیریت شرکت را تعریف می کند و بر چگونگی عملکرد شرکت تاثیر می گذارد. این بخشها در واقع عواملی هستند که اگر سازمان به دنبال کسب موفقیت باشد باید به نحو صحیح با آنها برخورد کند. در واقع یک مشاور خوب باید در خصوص مشاوره تامین مالی و سرمایه گذاری نیز تا حدودی آشنایی داشته باشد. یک طرح تجاری یک نقشه راه مکتوب برای شرکت از دیدگاه بازاریابی، مالی و عملیاتی ارائه میکند. سرمایه گذاران بالقوه باید بدانند که تجارت شما برای افرادی که میتوانند از محصول یا خدمات شما استفاده کنند، قابل فروش خواهد بود. این اقدام اصلا با تبلیغات معمول اشتباه گرفته نشود چرا که برای تبلیغات معمول باید هزینه پرداخت کرد در صورتی که افیلیت مارکتینگ هزینه ای ندارد و فقط بر اساس مشتری آورده شده هزینه پرداخت می شود. در تدوین طرح کسب و کار یک صفحه ای باید بگوییم که دقیقا ما چه کار خواهیم کرد. هرچند که وظایف هیات مدیره در قانون مشخص شده است، پیش گیری از ریسک، از طریق کمیته های عالی ریسک مختص بانک ها، کمیته های حسابرسی، نظارت و کنترل های داخلی پیش بینی نشده و تنها به ذکر اقدامات بازرسان بسنده شده است.

در این مقاله به بررسی طرح کسب و کار میپردازیم و خواهیم دید که آیا طرح موردنظر شما را به جایگاهی که انتظار دارید سال بعد بهدست آورید، میرساند؟ این مدل به کارگزاران تحول سازمان نشان میدهد که برای تشخیص مسائل و مشکلات سازمانی چه جاهایی را باید جستجو کرد و در پی یافتن چه چیزی بود. در دیدگاه کارت امتیازی فرایند های داخلی طبق سنجش های کمی و کیفی در مورد کالا و یا خدمات ارائه شده مورد بررسی قرار می گیرند. مدیران ارشد دربارهی چشمانداز، اهداف و مقیاسهای سنجش حاصل از دو کارگاه قبل به اتفاقنظر میرسند و اهدافی برای هر مقیاس سنجش تعیین میکنند. برای مثال ممکن است که بهترین کسب و کار برای شما بیزینس کوچکی باشد که تنها حکم سرگرمی را داشته باشد. این دیدگاه عملکرد سازمان را از دید سرمایه انسانی، تکنولوژی، فرهنگ، زیر ساخت سازمانی و دیگر مواردی که باعث تغییر در اجرا می شوند را مورد ارزیابی قرار می دهد. مدیریت تحول در سازمان، وندال فرنچ - سسیل اچ. تحقیقات بسیار زیادی که در سازمانهای بینالمللی و در کشورهای مختلف انجام شد نشان داد که بسیاری از پروژههای بهبود فرایند و یا تحول سازمانی بعد از آنکه در سازمان اجرا میشوند نتایج مطلوبی را برای سازمان به بار نمیآورند.

وظیفه مشاور تحول سازمانی آن است که تعیین کند کدام سازو و کار ها (یا کدام جنبه از آنها) اعضا سازمان را در رسیدن به اهداف یاری می کنند و کدام بیش از آنکه مفید باشند، بازدارنده هستند. البته هر کدام از ما در هر نقشی که در سازمان داریم -مدیر ارشد هستیم، مدیر عامل هستیم یا از مدیران میانی و کارشناسان سازمان- میتوانیم در نقش یک تحلیلگر کسب و کار ظاهر شویم و برای کسب و کار خود این نقش بسیار بسیار مهم را ایفا کنیم و لزوما نیاز به تعریف یک جایگاه خاص در ساختار سازمان برای تحلیلگر کسب و کار نیست. بسیاری از ما علاقهمند هستیم که در جایی استخدام شویم و نیازی به راه اندازی کسب و کار نداشته باشیم تا بتوانیم بدون هیچگونه دردسری و مسئولیت خاصی کار کنیم و حقوق دریافت کنیم. این روزها مباحثی همچون کارآفرینی و کسب درآمد برای بسیاری از افراد اهمیت پیدا کرده است. صرف معرفی ایدههای کسب و کار نمی تواند برای شما راه گشا باشد. ۱۳- کل کار را هرسال تکرار کنید .موفقیت ها راجشن بگیرید. حاشیه سود ناخالص؛ اکنون میتوانید هزینه تمامشده کالاها را از فروش کسر کنید تا این عدد را به دست آورید. مشخص کردن کانال های فروش: آیا محصول را مستقیماً به مشتریان تان می فروشید یا از طریق نمایندگی فروش، توزیع کننده و عامل فروش عمل می کنید؟

این اطلاعات شامل نام شرکت و نوع آن، هیات مدیره، مدیر عامل و سهامداران و درصد سهام هریک، تاریخ تاسیس شرکت، اطلاعات مهم در مورد منابع مالی شرکت، صنعت و بازاری که کسب و کار در آن فعالیت می کند، محل شرکت، امکانات و تجهیزات شرکت، آدرس و شماره تماس های شرکت، مشاورین مالی و حقوقی شرکت، و اطلاعاتی راجع به سهم بازارو نقاط قوت و ضعف کسب و کار می شوند. سازمان های موفق افراد و کارکنان خود را منابعی ارزشمند به حساب می آورند که باید به آنها رسیدگی کند، وسایل رشد و پیشرفت آنها را فراهم آورند و سپس آنها را در پست های مربوطه منصوب نمایند (تخصیص منابع انسانی). در فقدان تفکر سیستمی این مدل مشتری را یاری میکند که تصویری کلی از سازمان خود کسب نماید بدون آنکه نیاز به درک مفاهیم پیچیده ای داشته باشد. همینطور بهتر است که «تحلیل SWOT» قبل از «تحلیل بازار رستوران داری» نوشته شود. در این مطلب جامع از PMPiran که به قلم جناب آقای مهندس مهدی معین (PMP, PBA) نوشته شده است، قصد داریم به صورت کامل با حرفهی تحلیل کسب و کار آشنا شویم و بعد از آنکه نیاز و اهمیت آن را درک کردیم، یاد بگیریم چطور میتوانیم به یک تحلیلگر حرفهای تبدیل شویم.


https://www.narbonbd.com/entrepreneurs-films/



:: بازدید از این مطلب : 50277
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 آبان 1401 | نظرات ()