نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


سالن کنفرانس برای آموزش کارکنان و ارائه اطلاعات به کارکنان مورد استفاده قرار می گیرد. این سالن ها گاهی به عنوان «اتاق های اجاره ای» برای اشخاص ثالث مناسب نیز مورد استفاده قرار می گیرند و معمولاً نیاز به طراحی داخلی خوب، تجهیزات مناسب و دسترسی به تجهیزات دارند.

این مکان در نزدیکی یا مجاور فضای اداری، ایده آل در اطراف پذیرایی و لابی است.

طراحی داخلی سالن کنفرانس نسبت به طراحی ساختمان های دیگر چالش های بیشتری را به همراه دارد.
ش
برای طراحی اتاق کنفرانس قبل از هر چیز باید کارکرد فضا را در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که این یک هدف را دنبال می کند:

این دکور سالن کنفرانس معمولاً دارای ظرفیت زیادی برای افراد هستند. با در نظر گرفتن این موضوع، یک مدل ثابت را کپی نکنید و روی یک ایده جدید تمرکز کنید.

با کمک یک تیم مجرب می توانید اتاق جلسه ای بسازید که طراحی زیبا و طراحی داخلی منحصر به فردی دارد.

اگر به دنبال ایده‌ها هستید، در اینجا درباره اتاق‌های جلسه به طور کلی، نحوه طراحی آن‌ها و آنچه باید در این فضا نگهداری کنید، اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد.

طراحی داخلی سالن کنفرانس

طراحی چنین اتاق هایی تا حد زیادی به راحتی کلی صندلی ها، عایق صدا و نور عمومی خوب بستگی دارد.

مواردی که باید قرار دهید: مانند میزها و میزهایی که به خوبی طراحی شده اند، صفحه نمایش پروژکتور با قرارگیری مناسب در پشت میز، سیستم صوتی خوب و حفظ حریم خصوصی از مهم ترین مواردی هستند که باید در نظر بگیرید.

از آنجایی که این سالن برای اهداف رسمی طراحی شده است، با رنگ های رسمی و دکور کلی برنامه ریزی عاقلانه ای داشته باشید.

در این سالن ها از رنگ های تند یا تند استفاده نکنید، زیرا این رنگ ها می توانند فضای جدی در حین بحث را خراب کنند. استفاده از گیاهان در اینجا ضرری ندارد.

طراح باید به نکات زیر توجه کند:

یک صندلی راحت

در سالن های بزرگ باید حداقل نیم متر برای نشستن و کار هر نفر در نظر گرفته شود. هر چه این مقدار بیشتر باشد بهتر است. این فضا نباید خیلی کوچک و تنگ باشد و آرنج افراد با یکدیگر تماس نداشته باشد. شما می خواهید کاری کنید که افراد در اتاق خواب احساس راحتی کنند تا بتوانند روی کارهای مهمی که باید انجام دهند تمرکز کنند.

صندلی های انعطاف پذیر و متحرک نیز ایده خوبی هستند. صندلی ها و صندلی هایی را تهیه کنید که سبک، جابجایی آسان و انعطاف پذیر باشند.

یک سیستم صوتی و تصویری اضافه کنید

طراحی اتاق کنفرانس بدون ارائه صحیح صوتی و تصویری ناقص است. آنها یکی از راه های ارسال پیام و ارتباط با افرادی هستند که در آنها نشسته اند. قرار دادن نمایشگر ویدیویی در اندازه و مکان مناسب برای به دست آوردن تصویر واضحی از جسم متحرک مهم است.

چیدمان صحیح

می‌توانید میزها و صندلی‌های مکالمه را به‌صورت روبه‌رو در نظر بگیرید یا می توانید سالن را به عنوان یک تئاتر تزئین کنید

این یک انتخاب است؛ دکور خود را بر اساس تعداد مورد انتظار افراد در اتاق جلسه، رویدادهای برنامه ریزی شده، بودجه و انتخاب شخصی برنامه ریزی کنید.

طرح و رنگ مبلمان

از آنجایی که این سالن برای اهداف طراحی رسمی استفاده می شود، از رنگ های رسمی و راحت برای طراحی مبلمان استفاده کنید. آرزوی داشتن ساختاری چوبی، صندلی های مشکی، صندلی های آبی و دیوارهایی با رنگ روشن را دارید.

قانون اصلی که در طراحی و رنگ مبلمان باید رعایت شود این است که آن را ساده و خنثی نگه دارید و زیاد در رنگ ها غرق نشوید.

کنترل نویز

یک دکور خوب اتاق کنفرانس باید دارای آکوستیک مناسب و کنترل نویز باشد. تا جایی که ممکن است، باید از نویزهای خارجی جلوگیری کرد.

برای کنترل صدا می توانید کف را فرش کنید.

یا می توانید از کفپوش های مناسب استفاده کنید، طبقات مورد استفاده در این ساختمان باید در برابر ترافیک سنگین مقاوم، قابل شستشو و جلوگیری از ویلچر باشد.

در این زمینه می توانید از تکرا پلاس کمک بگیرید. با پارکت ضد آب تکرا پلاس می توانید بهترین دکوراسیون سالن های کنفرانس را تجربه کنید.

نورپردازی و دکوراسیون عمومی با نور زیاد

نصب برخی از چراغ های تزئینی مانند لامپ، چراغ های آویز یا وال واشر برای ایجاد یک جلوه دراماتیک و جالب مهم است. به نظر می رسد که در طراحی کلی فضا تاثیر کامل دارد.

به عنوان مثال، نورهای روشن در مکان های تصادفی در اتاق نیز عالی به نظر می رسند. بنابراین، اگر گوینده صحبت کند، می توان کانون توجه را نیز متوجه آن شخص کرد.

قبل از برنامه ریزی طراحی داخلی اتاق کنفرانس، این نکات اساسی و کلی را در نظر داشته باشید. با طراحی مناسب می توانید به ترکیبی عالی از عملکرد و سبک دست یابید.

7 طراحی و دکوراسیون داخلی توسعه مهندسی نیکان


نیروی کار امروزی نیازمند طراحی مدرن اتاق کنفرانس است. اگر فرصت ایجاد یا طراحی مجدد یک اتاق کنفرانس را دارید، از این فرصت استفاده کنید و فراتر از نیازهای میز، صندلی و صفحه نمایش پروژکتور فکر کنید. هفت نکته برای اینکه شما را به یک اتاق افزایش بهره وری برساند.

سرمایه گذاری روی تجهیزات صوتی و تصویری با کیفیت بالا.

تنظیمات صوتی و تصویری (A/V) اتاق کنفرانس شما باید به‌روز باشد و پیکربندی و کارکرد آن آسان باشد. این برنامه باید به اندازه‌ای قدرتمند باشد که سرعت، اتصال و دقت را در جریان‌های ارائه‌ها یا ویدئو کنفرانس مختل نکند. هنگامی که تجهیزات شما خراب می شود، اغلب مشکلات اتصال وجود دارد و نمی توانید از فضای جلسه خود حداکثر استفاده را ببرید.

بنابراین روی ارائه تجهیزات کنفرانس ویدئویی نوآورانه تمرکز کنید.

به فضای شخصی احترام بگذارید.

هیچ کس دوست ندارد وارد یک اتاق جلسه با 15 نفر و یک اتاق جلسه فقط با 10 نفر شود. آنها نمی توانند توجه کامل خود را به جلسه معطوف کنند.

اطمینان حاصل کنید که اتاق کنفرانس به گونه ای طراحی شده است که تعداد افرادی را که نیاز به استفاده همزمان دارند در خود جای دهد. سپس بر اساس آن سازماندهی کنید و بیش از توان اتاقتان شستشو نکنید. اگر یک اتاق کنفرانس برای ده نفر طراحی شده است، ده صندلی مناسب و راحت پیدا کنید و در آن اتاق قرار دهید.

رنگ مناسب را انتخاب کنید.

طراحان داخلی که فضای اداری شما را طراحی می کنند، احتمالاً بر اساس ایده شما، رنگ بندی خاصی را در ذهن دارند.

تا آنجا که می توانید ایده ها و انتخاب های جدیدی را در طراحی اتاق کنفرانس خود بیاورید. برای مثال می توانید از رنگ های روشن استفاده کنید. مانند سفید، آبی روشن، سبز و زرد می تواند اتاق را بزرگتر نشان دهد. همچنین استفاده از رنگ های روشن باعث تحریک خلاقیت می شود.





:: بازدید از این مطلب : 5471
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: