نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی

فرستنده دما واژه ای آشنا برای کسانی است که در محیط های صنعتی یا کارگاه های مختلف کار می کنند. زیرا این تجهیزات الکترونیکی در محیط های صنعتی کاربرد زیادی دارد. در بسیاری از موارد در محیط های مختلف صنعتی، اندازه گیری دمای سیستم یا دمای ایجاد شده توسط یک فرآیند ضروری است. .
به عبارت دیگر می توان گفت که فرستنده های دما اغلب زمانی مورد استفاده قرار می گیرند که به کمک سایر دستگاه های اندازه گیری دما مانند ترموکوپل ها و سیگنال های کوچک تولید شده نمی توان اطلاعات دقیق دما را به دست آورد. در چنین مواقعی فرستنده برای تقویت سیگنال و اندازه گیری دقیق دما به ترموکوپل متصل می شود.

https://www.ilna.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7-206/1316280-%D9%81%D9%84%D9%88%D9%85%D8%AA%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA


خرید فرستنده دما از ابزار اندازه گیری آریا
با توجه به قدرت زیاد سنسور دما در به دست آوردن اندازه گیری های دقیق دما، امروزه استفاده از آن جایگزین روش های سنتی اندازه گیری دما شده است و در بسیاری از مناطق صنعتی از سنسورهایی از انواع مختلف برای این منظور استفاده می شود.
انواع مبدل های حرارتی به روش نصب بستگی دارد
فرستنده های دما بسته به نحوه نصب در دستگاه به سه نوع مختلف تقسیم می شوند که به شرح زیر است:


سیلندر یا سر
فرستنده دمای استوانه ای یا نوک، همچنین به عنوان headmount شناخته می شود، که سیگنال دریافتی و دمای مقاومت را با کمک یک ساختار دو سیمه به سیگنال 4-20 آمپر تبدیل می کند. این نوع فرستنده دما در بالای سنسور قرار دارد و ابعاد آن بسیار فشرده است. از طرف دیگر، از آنجایی که فرستنده هد مانت روی سنسور نصب شده است، نیازی به سیم کشی ندارد.
نگهدارنده ریل
فرستنده هایی که در مسیر یا خارج از مسیر نصب می شوند، ترانسمیتر نامیده می شوند.
Field Mt
نوع سوم سنسور دما از نظر نحوه اتصال Fieldmount نام دارد که به صورت یکپارچه در سیستم مورد نیاز نصب می شود و برای افزایش مقاومت این نوع معمولاً مبدل را در محفظه فولادی ضد زنگ قرار می دهند.


بهترین انواع انتقال دهنده های حرارتی
هنگام خرید هر نوع تجهیزاتی معمولا برند حرف اول را می زند و بسیار مهم است، بنابراین مردم حتی در خرید یک ظرف پلاستیکی ساده به این برند توجه می کنند. فرستنده های دما از این موضوع جدا نیستند و انواع برند آنها شگفت انگیز است. تاثیر در جلب توجه افراد. ترانسمیترهای دما در برندهای مختلف در کشور ما موجود است. هر کدام از این برندها شرایط و ویژگی های خاص خود را دارند که برخی از بهترین آنها عبارتند از:


ABB
این نوع مبدل های حرارتی ساخت کشور سوئیس می باشد و یکی از بهترین مبدل های حرارتی محسوب می شود و نمایندگی این نوع مبدل ها در ایران وجود دارد و می توانید آن را سریع تهیه کنید. ABB سازنده فرستنده دما ABB به مدت 24 سال در جمع 500 شرکت برتر دنیا قرار گرفته است که نشان از کیفیت انتقال تولیدی آن دارد.

https://www.ilna.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7-206/1316154-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%85%DB%8C%D8%AA%D8%B1-%D8%AF%D9%85%D8%A7-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA


آندرس هاوزر
شرکت Anders Hauser یکی از دیگر تولید کنندگان سوئیسی فرستنده دما است که دارای بالاترین اعتبار و شهرت در جهان است. شما می توانید این ترانسمیترهای دمایی بسیار مناسب را از طریق نمایندگی فروش آنها در ایران یعنی ابزار اندازه گیری مساحت تهیه کنید.


روزمونت
ترانسمیتر حرارتی Rosemount یکی از فرستنده های ساخت کشور آمریکا بوده و یکی از محصولات شرکت امرسون محسوب می شود و امروزه محصولات این شرکت معروف دنیا به سراسر جهان صادر می شود. به غیر از ترانسمیترهای فشار، از دستگاه های صنعتی دیگری مانند اینوتر برای آماده سازی واحدهای صنعتی استفاده می شود.


یوکوگاوا
اگر به دنبال محصولات ژاپنی هستید و مبدل حرارتی ژاپنی پیدا می کنید، برند Yokogawa بهترین انتخاب برای شما خواهد بود که در کشور ژاپن تولید شده و کیفیت بسیار بالایی دارد. خوشبختانه مبدل حرارتی یوکوگاوا در کشور ما به راحتی در دسترس است و شما می توانید آن را با ابزار اندازه گیری آریا پیدا کرده و مطابق با اهداف خود از آن استفاده کنید.


جومو
فرستنده JUMO نوعی فرستنده آلمانی است و همانطور که می دانید آلمان یک کشور صنعتی بزرگ است که تمامی محصولات تولید شده توسط آن از کیفیت بالایی برخوردار بوده و در دنیا معروف است. لازم به توضیح است که این فرستنده دما آلمانی در کشور ما بسیار محبوب بوده و از شهرت بسیار بالایی برخوردار است.


عیب
کشور آلمان نه تنها در تولید امواج حرارتی جومو بلکه برند ویکا نیز فعال است و ویکا از دیگر برندهای فرستنده آلمانی است که از طریق نمایندگی های فروش خود در ایران به دست شهروندان عزیز می رسد.


هانیول
از بهترین برندهای موجود باید به ترانسمیترهای دمای هانیول اشاره کرد. این محصول یک برند آمریکایی است و مقر این شرکت در شهر مینیاپولیس می باشد. خیلی ها فکر می کنند این برند در ایران موجود نیست اما خوشبختانه در ایران موجود است.


زیمنس
فرستنده زیمنس یکی از انواع دیگر ترانسمیترهای دما تولید کشور آلمان است که شرکت سازنده آن زیمنس بسیار معروف است و سال هاست که این برند در سراسر جهان شهرت دارد. زیمنس علاوه بر تولید فرستنده دما، در تولید تجهیزات دیگری نیز فعال است که در این میان فرستنده ها نیز از کیفیت بی نظیری برخوردار هستند.


اخرین حرف
در مورد خرید سنسور دما سعی کنید آن را با بهترین مارک های ذکر شده تهیه کنید تا بتوانید از سنسور به درستی استفاده کنید و دما را به دقت اندازه گیری کنید و از میزان تغییرات سیستم آگاه باشید.





:: بازدید از این مطلب : 791
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: