خاستگاه عطر مدرن انگلیسی
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


وقتی به عطر و ادکلن فکر می کنید اولین چیزی که به ذهنتان خطور می کند فرانسه و ایتالیا هستند که ما را به یاد بوی خوش بهار می اندازند. اما بریتانیای کبیر احتمالا آخرین کشوری است که به ذهنمان خطور می کند، وقتی از شیک پوشان خود در مورد عطرهای مدرن سوال می کنیم، متوجه می شویم که بریتانیای کبیر جایگاه خود را در نقشه عطر جهان و خلاقیت های منحصر به فرد خود تثبیت کرده است..

تاریخچه عطر بریتانیا

بیایید نگاهی به تاریخچه عطرساز بریتانیایی بیاندازیم. اگر بخواهیم به آغاز توسعه مدرن عطر و ادکلن در بریتانیا برسیم، باید به قرن هجدهم برگردیم که مردان برای تمیز نگه داشتن خود از عطر و ادکلن استفاده می کردند. فلوریس لندن ادعا می کند که قدیمی ترین فروشگاه لوازم آرایشی در بریتانیا را در حدود سال 1730 تأسیس کرده است و هنوز در محل اصلی خود در خیابان جرمین لندن در حال تجارت است. جالب است بدانید که فروشگاه Florsys یک موزه کوچک در فروشگاه خود ایجاد کرده است، ‌

اتکینسون لندن یکی دیگر از برندهای انگلیسی با سابقه در این کشور است. این برند در سال 1799 تاسیس شد، اما پس از مدتی از بازار عطر کنار رفت. سپس در سال 2013، اتکینسون به بازار بازگشت و کار را از سر گرفت. یکی از موفق ترین و پرفروش ترین برندهای اتکینسون "Bear Grease" است و اکنون در قفسه های اتکینسون محصولی وجود دارد که ترکیبی از دو عنصر بریتانیایی است که شاید با الهام از رایحه سنتی هوسوا الهام گرفته شده باشد. این محصول پر از عطر است. به عنوان مثال، مجموعه ای از udos که ترکیبی از دو گره پادشاه و udos متوالی است. ممکن است این چیزی نباشد که از یک ورکشاپ عطرسازی  سنتی بریتانیایی انتظار دارید. با این حال، این نشان دهنده انعطاف پذیری صنعت مدرن و توانایی آن در پاسخگویی به مخاطبان مختلف است.

رایحه ای جذاب در خیابان های بریتانیا

در بیشتر خیابان های بریتانیا شعبه ای از جو مالون را خواهید دید. این برند توسط یک فرد ناشناس در سال 1983 تاسیس شد و در اواخر سال 1990 به شخصی به نام Estée Lauder فروخته شد. او کارهای زیادی برای افزایش آگاهی در مورد عطر در بریتانیا انجام داد. جو مالون با انواع رایحه های زیبا توانسته است در میان خریداران سنتی با درآمد کافی جایگاهی شیرین پیدا کند. عطرها در جهتی جدید این برندها اغلب بهترین کیفیت را در بازار عطر بریتانیا تولید می‌کنند، اما به آینده نیز نگاه می‌کنند و عطرهای جدید را پذیرفته‌اند.

سه شنبه های معطر

به عنوان مثال، 4160 سه شنبه توسط سارا مک کارتنی شروع کنید. مک کارتنی عطری مرموز است که طرفداران زیادی دارد. عطرهای 4160 Tuesdais دارای رایحه‌هایی هستند که می‌گویند «آنچه در تعطیلات انجام دادم»، مانند رایحه‌های تابستانی ساحلی بریتانیا از جمله نعناع، ​​پشم، لوسیون آفتابگردان و استخر سنگ. یکی دیگر از عطرهای آنها London 1969 است که با استفاده از مواد موجود در آن زمان سعی در بازسازی بوی پایتخت بریتانیا در تابستان عشق دارد.

برند بدو

برند Bedeaux یکی دیگر از برندهای بریتانیایی است. اگرچه بنیانگذار این برند، آماندا بیدل، اخیراً به ایالات متحده نقل مکان کرده است، او اصالتاً بریتانیایی است و این برند را در اینجا تأسیس کرده است. Chienoir از برند Bedeaux عطری است که زیبایی خاص یک تاکستان واقع در کوهپایه های سواحل جنوبی بریتانیا را برای شما بازسازی می کند. در سال 2018، سینابار برنده جوایز داوران هنر و عطر شد. با رفتن به شمال مرز بریتانیا، به خانواده سلطنتی اسکاتلند می رسیم که یکی دو نمونه از غرور ملی خود را به اشتراک گذاشته اند. عطرهایی که شما را یاد روزهای باد می اندازد، آسمان آب رنگ و زیبایی طبیعی که جلب توجه می کند. رایحه آنها، آلباورا، زمستان وحشی اسکاتلندی با توت های پوشیده از یخ را تداعی می کند.

تازگی

برای صنعت بزرگ عطرسازی مدرن، الهام گرفتن از تصاویر به تنهایی کافی نیست. نام تجاری جدید پارتر - که برخی از مواد تشکیل دهنده آن را نیز تولید می کند - منعکس کننده آب و هوای در حال تغییر بریتانیا است. آخرین انتشار آنها "گرگ و میش و ساعت طلایی" است که حاوی دانه های هویج وحشی ایرانی است که پس از جوانه زنی برداشت و تمیز می شود.

محل ملاقات عطرهای قدیم و جدید

حس مدرن عطر و ادکلن در بریتانیای کبیر خود را در تقاطع بین قدیم و جدید یافت، زمانی که مطمئناً در بازار این کشور برای هر دوی آنها جا وجود دارد و دقیقاً در این نقطه است که روث ماستنبروک ایستاده است. Mastenbroek یکی از گران ترین عطرهای بریتانیایی است. این یک عطر کلاسیک است که 40 سال قبل از راه اندازی خط تولید خود در سال 2010 در صنعت بوده است.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 8161
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: