مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


چاپ جوهر افشان مزایا و معایب خود را دارد و می توان گفت که مزایا و معایب چاپگرهای جوهرافشان مختلف به عوامل مختلفی بستگی دارد. بنابراین، در اینجا جنبه های مختلف این موضوع را مورد بحث قرار می دهیم و نکات ضروری در مورد چاپگرهای جوهر افشان را بررسی می کنیم.

چاپگر جوهر افشان یک قطعه کامپیوتری است که می تواند به صورت بی سیم یا سیمی به یک سیستم کامپیوتری متصل شود. چاپگرهای جوهرافشان اغلب در خانه ها و مشاغل کوچک استفاده می شوند. زیرا با توجه به مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان قادر به انجام بسیاری از کارهای مهم هستند: چاپ، اسکن، اسکن و ....

چاپگرهای جوهرافشان که به عنوان چاپگرهای هد چاپ یا چاپگرهای DOD نیز شناخته می شوند. یک تصویر یا متن با پاشیدن قطرات جوهر از یک سری نازل بر روی سطح رسانه ایجاد می شود. تصاویر را می توان روی هر نوع کاغذی ساخت: مقوا، پلاستیک، فلز و غیره. تنوع کاربردها در این راستا به این معنی است که می توان مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان را از چند جنبه بررسی کرد.

مکانیسم کار پرینترهای جوهرافشان

علت اصلی مشکلات چاپگرهای جوهرافشان خشک شدن جوهر در نازل های هد چاپ است. در نتیجه، ذرات رنگدانه و رنگ خشک می شوند و بلوک های جامدی از جرم سخت شده را تشکیل می دهند که کانال های کوچک جوهر را مسدود می کند. این بدان معنی است که نقاط جوهر به هیچ وجه روی کاغذ نمی افتند یا خیلی از موقعیت اصلی فاصله نمی گیرند.

چاپگرهای جوهر افشان سعی می کنند با خاموش کردن هدهای چاپ در زمانی که چاپگر در حال استفاده نیست از این مشکل جلوگیری کنند. با این حال، در بسیاری از چاپگرها، دهانه نازل در هد چاپگر به درستی مهر و موم نشده است و باعث می شود رطوبت در هوا تبخیر شود و در نهایت جوهر خشک شود.

برای مقابله با این مشکل، اکثر چاپگرهای جوهرافشان نوعی مکانیسم تمیز کننده دارند. این مکانیسم ها معمولاً از یک برف پاک کن یا برف پاک کن برای پاک کردن سطح هد چاپ در دوره های عدم فعالیت استفاده می کنند. برخی از مدل ها حتی از سیستم خلاء استفاده می کنند که جوهر را از سطح هد چاپ می مکد.

با این حال، همه این روش های تمیز کردن یک ویژگی مشترک دارند. هنگام تمیز کردن هد چاپگر از جوهر زیادی استفاده می کنند. اگر چاپگر جوهر افشان به ندرت استفاده می شود، اغلب باید قبل از چاپ تمیز شود، که جوهر زیادی را هدر می دهد. همچنین می توان مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان را در نظر گرفت.

حجم بالای چاپ پرینتر

در حالی که این سیستم ها برای کارهای چاپی کوچک به اندازه کافی خوب کار می کنند، اما برای چاپ های بلند کوتاهی می کنند.

با توجه به مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان، این چاپگرها معمولاً به طور قابل توجهی کندتر از پرینترهای لیزری هستند و از سوی دیگر، اغلب حتی در هنگام چاپ تنها یک صفحه متن، رنگ خود را از دست می دهند. برای استفاده. در نتیجه، هزینه هر صفحه برای چاپگرهای جوهرافشان معمولاً گرانتر از چاپگرهای لیزری است.

هزینه کم، انعطاف پذیری و سایر مزایای چاپگرهای جوهرافشان

بازدهی هزینه یکی از مزیت های اصلی پرینترهای جوهرافشان نسبت به پرینترهای لیزری است. اکثر پرینترهای جوهرافشان ارزان و آسان برای استفاده هستند. شما می توانید آن را بسیار ارزان دریافت کنید. از طرف دیگر پرینترهای جوهرافشان نسبت به پرینترهای لیزری تطبیق پذیرتر هستند. زیرا تقریباً روی هر نوع متریالی می توانید چاپ کنید.

یکی دیگر از مزیت های چاپگرهای جوهرافشان این است که در رنگ ها و قابلیت های مختلف عرضه می شوند. چاپگرهای خانگی معمولا کوچکتر و سبکتر از چاپگرهای اداری هستند. مدل های صنعتی اغلب بزرگتر از مدل های تجاری هستند. این بدان معنی است که چاپگر در خانه می تواند موارد بیشتری را حمل کند.

اما مدل های صنعتی ممکن است سرعت چاپ یا وضوح بالاتری داشته باشند. یکی دیگر از مزایای چاپگرهای جوهرافشان، برتری آنها در چاپ عکس است. به خصوص وقتی صحبت از گرادیان رنگ و تصاویر براق می شود. چاپگرهای عکس با فناوری جوهرافشان و کاغذ عکس مخصوص امتیاز بهتری نسبت به چاپگرهای لیزری رنگی خواهند داشت.

در نهایت، چاپگرهای جوهرافشان از مواد شیمیایی که به اندازه سایر روش‌های چاپ خطرناک هستند، استفاده نمی‌کنند، و این باعث می‌شود که آنها برای سلامت و ایمنی کمتر خطرناک باشند. به عنوان مثال، چاپگرهای لیزری اغلب سطوح بالایی از گرد و غبار ریز تونر تولید می کنند.

چاپگر جوهر افشان چیست؟

امروزه چاپگرها به بخش مهمی از تجارت تبدیل شده اند. بسیاری از اسناد الکترونیکی نیز گزینه های آفلاین دارند که ممکن است لازم باشد چندین بار آنها را چاپ کنید. چاپگرهای جوهرافشان، همانطور که از نامشان پیداست، نوعی چاپگر هستند که با بیرون ریختن مقادیر زیادی از قطرات جوهر روی کاغذ کار می کنند.

بسته به قابلیت ها و همچنین مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان، مجموعه های مختلفی از چاپگرهای رنگی وجود دارد.

استفاده از پرینترهای جوهرافشان

امروزه چاپگرهای جوهرافشان به عنوان دستگاه های همه کاره ای عمل می کنند که شامل اسکن، چاپ و کپی می شود. این دستگاه ها از کارتریج جوهر برای چاپ استفاده می کنند. در سال های اخیر پیشرفت هایی در چاپگرهای جوهرافشان از نظر سرعت و کیفیت صورت گرفته است.

حتی اگر پرینترهای لیزری در محیط های کاری ترجیح داده شوند. هنوز هم شرکت هایی وجود دارند که از چاپگرهای جوهرافشان استفاده می کنند. بسته به سطح کسب و کار خود، می توانید به مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان نگاهی بیندازید و اقدام به خرید آنها کنید.

چاپگر جوهر افشان چگونه کار می کند؟

سازندگان چاپگر هنگام ساخت چاپگر جوهرافشان از دو فناوری استفاده می کنند. در زیر هر کدام را توضیح می دهیم.

فوم حرارتی

پیزوالتریکو

حباب حرارتی: این تکنیک عمدتا توسط شرکت های Canon و HP استفاده می شود. این فناوری از مقاومت های کوچکی برای تولید گرما استفاده می کند که سپس باعث تبخیر جوهر و تشکیل حباب می شود. هنگامی که بالون خالی است، مقدار کمی جوهر از نازل به روی صفحه پرتاب می شود و با تخلیه بادکنک خلاء ایجاد می کند. سپس چاپگر جوهر بیشتری را از طریق کارتریج روی چاپ اعمال می کند. این هد چاپی بین 300 تا 600 نازل کوچک دارد و همه نازل ها اجازه می دهند قطرات به طور همزمان شلیک شوند.

پیزوالکتریک: این روش توسط اپسون ابداع شد و برای این منظور از کریستال های پیزو استفاده می شود. شیشه در پشت مخزن جوهر هر صفحه قرار می گیرد. شیشه بار الکتریکی کوچکی را می گیرد و می لرزد. همانطور که شیشه داخلی می لرزد. به خود اجازه دهید مقداری جوهر از نازل فشار دهید. اگر بینی در بیرون می لرزد؛ این جوهر بیشتری را به داخل مخزن می کشد تا جوهر ریخته شده جایگزین شود.

قطعات پرینترهای جوهرافشان آوا فرهنگ با عملکرد آنها

چندین بخش داخلی چاپگر جوهر افشان وجود دارد که به شما امکان می دهد به راحتی چاپ کنید. در زیر به توضیح هر یک می پردازیم.

چاپگر: این مهمترین بخش یک چاپگر جوهرافشان است. این به این دلیل است که این هدهای چاپ دارای مجموعه ای از نازل ها هستند که به شما امکان می دهد قطرات جوهر را روی کاغذی که قرار است چاپ کنید بپاشید.

کارتریج جوهر: کارتریج جوهر مورد استفاده بستگی به مدل و مدل چاپگر جوهر افشان دارد. کارتریج های جوهر در چندین ترکیب موجود هستند، مانند کارتریج های مشکی و رنگی جداگانه و رنگی و مشکی در یک کارتریج.

موتور پله ای: یک موتور پله ای به هد چاپ اجازه می دهد تا در سراسر صفحه به جلو و عقب حرکت کند.

پرس پلاستیک: پرس پلاستیکی توسط یک موتور الکتریکی کار می کند که به غلتک ها اجازه می دهد تا در حین حرکت دیسک در داخل پرس حرکت کنند.

تسمه: تسمه چاپگر جوهرافشان به شما امکان می دهد سر چاپ را به یک موتور پله ای متصل کنید.

تثبیت کننده: استابلایزر به چاپگر کمک می کند تا اطمینان حاصل کند که عملکردها پایدار و قابل کنترل هستند.

چرخ‌های پایه: چرخ‌های فرعی در جلوی چاپگر تعبیه شده‌اند تا از صفحه نمایش محافظت کنند و به آن اجازه چرخش دقیق را می‌دهند.

غلتک های پلاستیکی و لاستیکی. این غلطک ها به چسباندن کاغذ کمک می کنند.

مزایای پرینتر جوهر افشان

هزینه

هزینه اولیه چاپ جوهر افشان واقعا ارزان است. با کمال تعجب، چاپگرهای جوهر افشان ارزان می توانند تصاویر با کیفیت بالا تولید کنند. حتی یک چاپگر جوهر افشان همه کاره هزینه کمتری نسبت به یک چاپگر لیزری با همان ظرفیت دارد.

اگر قیمت مورد علاقه کاربران باشد؛ چاپگرهای جوهرافشان با توجه به مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان; آنها انتخاب خوبی خواهند بود.

شرکت‌ها می‌توانند پرینترهای جوهرافشان بیشتری را با قیمت‌های پایین‌تر برای استفاده اداری خریداری کنند. بنابراین کارگران می توانند با صرفه جویی در زمان بهره وری خود را افزایش دهند. بنابراین چاپگر جوهر افشان به دلیل نگرانی کم هزینه بهترین انتخاب برای کاربر است.

چاپگرهای جوهر افشان به دلیل مقرون به صرفه بودن در خانه ها و مشاغل کوچک استفاده می شوند و به صرفه جویی در وقت کارکنان و افزایش بهره وری آنها کمک می کنند.





:: بازدید از این مطلب : 2883
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: