استخراج و قرار دادن
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


در این مقاله فاصله زمانی بین کشیدن دندان و ایمپلنت توضیح داده شده است.با پیشرفت روزافزون تکنولوژی در زمینه های مختلف به ویژه در زمینه دندانپزشکی، از دست دادن دندان دائمی دیگر مشکل اساسی نیست. با اختراع ایمپلنت های دندانی، دیگر نگران جایگزینی دندان های از دست رفته خود نباشید. ایمپلنت ها به کمک پایه تیتانیومی که کاملا به استخوان فک متصل می شود در استخوان فک نصب می شوند.

البته قرار دادن ایمپلنت شرایط لازم را دارد که یکی از مهمترین آنها سلامت استخوان لثه است. اگر استخوان فک به اندازه کافی قوی نیست که بتواند ایمپلنت را پشتیبانی کند، باید استخوان را با استفاده از پیوند استخوان تقویت یا تقویت کرد تا برای دریافت ایمپلنت آماده شود.



فاصله زمانی بین کشیدن دندان و کاشت چقدر باید باشد؟

فاصله زمانی بین دندان پوسیده و کشیدن ایمپلنت می تواند کوتاه یا طولانی باشد. گاهی اوقات ایمپلنت دندان مستقیماً در حفره ایجاد شده توسط کشیدن دندان قرار می گیرد. با این حال، در بیشتر موارد، 3 تا 6 ماه طول می کشد تا جراحی ایمپلنت موفقیت آمیز باشد. اگر فاصله بین کشیدن دندان و ایمپلنت بیش از 6 ماه نباشد بهتر است اگر یک سال از مسواک زدن دندان گذشته باشد و قصد کاشت ایمپلنت را داشته باشید ممکن است ایمپلنت به دلیل آسیب کار نکند. . دندان ها و استخوان های فک. به طور کلی کاشت ایمپلنت ها در بازه های زمانی مختلفی صورت می گیرد که می توان آنها را به چهار نوع زیر تقسیم کرد.



نصب فوری ایمپلنت بعد از کشیدن دندان

اولین نوع کاشت، نوع فوری است. با کاشت فوری، بلافاصله پس از کشیدن دندان، یک دندان مصنوعی با ایمپلنت جایگزین می شود. البته کاشت فوری ایمپلنت یکی از عملیات های پیشرفته است و باید توسط دندانپزشک مجرب و بسیار متخصص انجام شود تا مشکلی برای بیمار پیش نیاید. لازم به ذکر است که برای کاشت فوری ایمپلنت بهتر است با متخصص ایمپلنت مشورت کنید.

ایمپلنت ها 1-2 ماه پس از کشیدن دندان ساخته می شوند

نوع دیگری از کاشت 1-2 ماه پس از کشیدن دندان است. این روش کاشت عمدتاً برای کاشت دندان های جلویی استفاده می شود که نقش مهمی در زیبایی انسان دارند.

کاشت ایمپلنت 3 تا 4 ماه پس از کشیدن دندان

نوع سوم ایمپلنت 4 ماه پس از کشیدن دندان آسیب دیده انجام می شود. در این روش پس از گذشت چهار ماه از کشیدن دندان، قسمت نرم استخوان لثه دوم سفت و استخوانی می شود و قرار دادن ایمپلنت روی آن آسان می شود. این نوع کاشت ایمپلنت به دلیل فاصله بیشتر بین کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت بیشتر برای دندان های خلفی استفاده می شود.


اجرای بیش از 4 ماه

نوع چهارم کاشت که بین کشیدن دندان و ایمپلنت زمان زیادی وجود دارد، عمدتاً برای کسانی انجام می شود که نیاز به عمل های گسترده برای کاشت ایمپلنت دارند.

کاشت با روش ایمپلنت باید مراحل مختلفی را طی کند، بیمار باید در تمام مراحل دستورات دندانپزشک را به دقت رعایت کند تا کاشت با موفقیت انجام شود. معاینه استخوان فک و وضعیت دهان و دندان از جمله مواردی است که دندانپزشک بررسی می کند.



آیا ایمپلنت های دندانی بلافاصله پس از کشیدن دندان بی خطر هستند؟

اگر ایمپلنت دندان بلافاصله پس از برداشتن دندان توسط دندانپزشک مجرب انجام شود، بی خطر خواهد بود. اگرچه کاشت فوری ایمپلنت دندان می تواند باعث مشکلات لثه شود، اما با پیشرفت علم و فناوری پزشکی در زمینه کاشت ایمپلنت، این خطرات به حداقل رسیده و کاشت فوری ایمپلنت عوارض خاصی بر جای نمی گذارد. با برنامه ریزی صحیح و دقیق برای کاشت ایمپلنت از طریق فناوری سه بعدی اشعه ایکس می توان فرآیند کاشت فوری را به طور کامل طراحی کرد. اگر بیمار تمام توصیه ها و رژیم غذایی لازم را به درستی رعایت کند، دوره نقاهت به خوبی پیش خواهد رفت.



بلافاصله پس از کاشت چه اقدامات احتیاطی باید انجام شود؟

از آنجایی که فاصله زمانی بین کشیدن دندان و ایمپلنت فوری کوتاه است، بیمار تا 3 یا 4 ماه پس از کاشت فوری ایمپلنت، طبق دستور دندانپزشک نباید غذای جامد را همراه با ایمپلنت مصرف کند. حدود 6 هفته طول می کشد تا پایه ایمپلنت و لثه ها سفت شوند. قبل از این، پایه ایمپلنت حتی به لاستیک متصل نبود. به همین دلیل تا 6 هفته باید از ایمپلنت برای لحیم شدن به استخوان فک مراقبت های ویژه صورت گیرد.



آیا ایمپلنت سالها پس از کشیدن دندان امکان پذیر است؟

مدت زمان زیادی از مسواک زدن دندان آسیب دیده می گذرد که می تواند باعث حرکت دندان های سالم و حتی آسیب دیدن آن شود. به همین دلیل، دندانپزشکان توصیه می کنند که فرد پس از کشیدن دندان آسیب دیده، اقدام به کشیدن دندان کند. بسیاری از بزرگسالان پس از مسواک زدن دندان های دائمی خود ایمپلنت انجام نمی دهند که این امر باعث ضعیف شدن استخوان فک و ایجاد مشکل در کاشت ایمپلنت می شود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی در دندانپزشکی، راهی برای کاشت ایمپلنت وجود دارد که قابل حل است و فرد می تواند با خیال راحت حتی پس از گذشت مدت زمان طولانی از کشیدن دندان، ایمپلنت را قرار دهد.

 

بهترین زمان برای کاشت ایمپلنت چه زمانی است؟

انتخاب بهترین زمان برای کاشت ایمپلنت بستگی به حفره دهان فرد و وضعیت لثه دارد. بیمار با یک دندانپزشک مجرب ملاقات می کند و پس از چندین آزمایش، بهترین زمان برای کاشت ایمپلنت را تعیین می کند.


قبل از کاشت ایمپلنت چه اقدامات احتیاطی باید انجام شود؟

• بیمارانی که از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و غیره استفاده می کنند باید حداقل 5 روز قبل از پیوند زیر نظر پزشک مصرف این داروها را قطع کنند تا این بیماران در حین پیوند با مشکلی مواجه نشوند.

• استفاده از آنتی بیوتیک در صورت تجویز دندانپزشک قبل از کاشت دندان

• قبل از کاشت ایمپلنت بهتر است از قرص ژلاتین برای کاهش تورم ناشی از کاشت ایمپلنت استفاده شود.

 

ماخذ مقاله: https://realtimedentist.com/1399/03/متخصص-ایمپلنت-و-کاشت-دندان-اقساطی-در-شی/





:: بازدید از این مطلب : 52562
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: