هفت مورد نیاز یک آرایشگر چیست؟ (انواع دوره های افتتاح سالن زیبایی)
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


دیپلم آرایشگری و اخذ این مدارک آرایشگری یکی از مهمترین مراحل تاسیس و اخذ مجوز سالن زیبایی می باشد. مدرک فنی حرفه ای برای کسانی که می خواهند به عنوان آرایشگر در سالن های زیبایی کار کنند یا سالن زیبایی یا مدرسه باز کنند ضروری است. پس از انجام اقدامات لازم برای دریافت گواهینامه، باید در دوره آرایشگری و آرایشگری شرکت کنید و تست های عملی و تئوری را انجام دهید. سپس با توجه به نمره ای که در آزمون می گیرید، مدرک فنی و حرفه ای به شما تعلق می گیرد و می توانید شروع به کار کنید.

در این مقاله در مورد اینکه چه رشته هایی را باید از این هفت رشته آرایشگری گذراند، صحبت خواهیم کرد. اگر با این مدارک آشنایی ندارید تا انتها با ما همراه باشید.

مرحله اول: اصلاح چشم و صورت

اصلاح صورت و ابرو یکی از کارهای اساسی بود که یک آرایشگر باید انجام دهد. و مشتریان به دلیل تقاضای بالا همیشه از این خط استقبال می کنند.

اگرچه امروزه روش های مختلفی برای ایجاد چهره در خانه وجود دارد. اما بیشتر خانم ها ترجیح می دهند برای این کار به آرایشگاه بروند. در آرایشگاه از روش های مختلف فیکساسیون برای فیکس کردن صورت استفاده می شود که باید بر همه آنها مسلط بود، علاوه بر این برداشتن ابرو سرمایه ساس است و نیاز به آموزش حرفه ای دارد. در دوره آموزشی اصلاح ابرو و صورت با اشکال هندسی صورت و همچنین روش های مختلف در قسمت های مختلف اصلاح ابرو مانند موم، تیغ، نوار، رنگرزی ابرو آشنا می شوید. به طوری که آرایشگر می تواند ابروها را مطابق فرم صورت مشتری فرم داده و رنگ کند.

درجه دوم: مو:

کوتاه کردن مو یکی از اصلی ترین خدمات آرایشگری در سالن زیبایی و آرایشگاه زنانه خانه عروس است که از آن زمان به مشتریان در مزرعه های زنانه و مردانه ارائه می شود.

امروزه این سایت به دلیل نیازهای مشتریان، افراد زیادی را به سمت خود جذب می کند.

اما در دوره آموزش کوتاهی مو با آناتومی سر و صورت آشنا می شویم، با تمامی روش ها و مدل های کوتاهی مو، کاهش حجم مو، حالت دادن به مو و نحوه انجام آن آشنا می شوید. پس از گذراندن دوره می توانید در آزمون های فنی حرفه ای گذرانده و مدرک آرایشگر خانم را دریافت کنید.

درجه سوم: شینیون مو:

در میان هفت مدرک آرایشگری دیگر، باید یک آرایشگاه باز کنید. گواهی - شینیون مو. مدل موی شینیون برای خانم ها مهم است. از آنجایی که دوست دارند در مجالس و مجالس آراسته و زیبا به نظر برسند، برای آرایش موهای خود به آرایشگر ماهر مراجعه می کنند. یک آرایشگر آموزش دیده در زمینه آرایش مو و دارای گواهینامه آرایشگری زنانه می تواند به راحتی این تقاضای اجتماعی را برآورده کند و موضوعات مهمی که در این دوره آموزش داده می شود، آماده سازی مو، صاف کردن، شانه کردن و استفاده از مو است. وی نیاز به ابزاری برای مدل سازی مو، آموزش انواع مدل مو و ... را مورد توجه قرار داد.

یک آرایشگر باید نحوه کار با سشوار، سشوار و سایر وسایل گرمایشی را بداند، در حالت دادن و حالت دادن به مو مهارت داشته باشد و بتواند موهای مشتری را به بهترین شکل ممکن خشک کند.

پس از اتمام دوره دانشجو می تواند چهره مشتری را بشناسد و با توجه به آن و سلیقه مشتری بهترین مدل را انتخاب کند.

درجه چهارم: رنگ و شبکه:

رنگ آمیزی مو یک شاخص بسیار حرفه ای و خاص است و یک خط آموزشی جداگانه برای آن در نظر گرفته شده است. این رشته بسیار پرطرفدار است و یکی از شلوغ ترین خطوط آرایشی محسوب می شود. روتینگ، رنگ مو، دکلره مو و ... را فرا خواهید گرفت در پایان این دوره تمامی تکنیک های رنگ آمیزی مو بر اساس نیاز مشتری به هنرجویان آموزش داده می شود. آموزش ارائه شده در دوره رنگ آمیزی مو را خواهید آموخت; از جمله ترکیب رنگ های اصلی و فرعی، شناخت رنگ، دانستن اصول رنگ، لیست خواندن، رنگ مو، رنگ ریشه و رنگ مو، رنگ موی کامل، پوشاندن موهای سفید و تکنیک های مختلف مانند مش، بالیاژ، امبر، هایلایت، سامبررو . و غیره در پایان دوره و پس از قبولی در آزمون فنی گواهی کاربر شیمیایی نیز دریافت خواهید کرد.

درجه پنجم: مانیکور و پدیکور

این خط به تنهایی یکی از محبوب ترین خطوط در صنعت زیبایی است.

در این دوره با تمامی ابزارهای مانیکور و پدیکور آشنا خواهید شد، انواع روش های خشک و مرطوب مانیکور و پدیکور و همچنین نحوه ایجاد مانیکور سالنی، ژل، با استفاده از روش های مختلف کاشت مانند پودر را فرا خواهید گرفت. و ژل های اکریلیک، روش های مختلف کاربرد مانند هلو طبیعی، ترمیم مو و کاشت ناخن و ... به تمامی مهارت ها می رسد. گواهینامه ای که در پایان دوره به شما اعطا می شود و آن مهارت های فنی است که برای راه اندازی کسب و کار خود نیاز دارید.

مرحله ششم: آرایش صورت:

آرایش جذاب ترین بخش مراقبت از مو است. این دسته شامل انواع آرایش های رنگارنگ و ایده های آرایش بی پایان است که برای هر خانمی جذاب خواهد بود. برای تبدیل شدن به یک متخصص آرایش، ابتدا باید با انواع فرم های صورت آشنا شوید.

در این دوره با ابزارها و لوازم آرایشی مختلف آشنا می‌شوید، نحوه استفاده صحیح از آن‌ها را یاد می‌گیرید، با اشکال مختلف صورت، انواع پوست و رنگ پوست آشنا می‌شوید و با تکنیک‌های آرایشی مانند صورت آشنا می‌شوید. کانتور، آرایش چشم، آرایش لب و غیره هفتم، پاکسازی صورت:

مرحله هفتم: پاکسازی پوست

یکی از هفت صلاحیت یک آرایشگر می توان گفت پاکسازی پوست صورت. این رشته نیز یکی از خدمات آرایشگری است که در سالن های زیبایی ارائه می شود، بنابراین لازم است تمامی مقدمات مربوطه را به طور کامل یاد گرفته و برای خدمات رسانی به مشتریان آماده شوید. از موضوعات مهم آن می توان به شناخت پوست، شناخت انواع ماسک های لایه بردار و لایه بردار، روش های مرطوب کننده، ماساژ صورت، بستن منافذ باز پوست و استفاده از دستگاه هایی مانند میکرودرم ابریژن، ابریژن و اتوی صورت اشاره کرد.





:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 بهمن 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: