مکان های گردشگری وان ترکیه برای گردشگران (بهترین و معروف ترین مکان های وان)
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


در ادامه این مطلب نگاهی انداختیم به جاذبه ها و مکان های گردشگری ترکیه، با ما همراه باشید.

مکان های توریستی وان ترکیه برای گردشگران

ترکیه در سال های اخیر به دلیل تنوع جاذبه ها و شهرهای دیدنی، پیشرفت زیادی در صنعت گردشگری داشته است. وان ترکیه یکی از شهرهای بزرگ توریستی این کشور محسوب می شود.

این شهر در انتهای شرقی ترکیه قرار دارد. این شهر در مجاورت ایران و ارمنستان قرار دارد و این شهر دارای جاذبه های تفریحی و همچنین آتشفشان های آتشفشان آرارات است. مرتفع ترین کوه های ترکیه; از جمله جزیره آکدامار و غیره

این شهر آثار تاریخی زیادی دارد که یکی از جاذبه های گردشگری این شهر است. این شهر یکی از شهرهای مدیترانه ای محسوب می شود. امروزه طرفداران زیادی دارد و گردشگران را از سراسر جهان به خود جذب می کند.

به دلیل نزدیک بودن این شهر به ایران و همچنین پارک ها و مراکز خرید، گردشگران زیادی از ایران به این شهر سفر می کنند. این شهر حدود 14000 نفر جمعیت دارد. مردم این کشور بیشتر به زبان کردی یا ترکی کرمانجی صحبت می کنند. وان یک شهر مذهبی است و بسیاری از زنان آن حجاب دارند و به این شکل از آن استفاده می کنند.

آب و هوای ترکیه چگونه است؟

این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی عالی و مجاورت با دریاچه وانا از آب و هوای منحصر به فردی برخوردار است. زمستان‌ها سرد و اغلب با برف، تابستان‌ها گرم و خشک و فصل‌های گرم پاییز و بهار معمولاً با باران همراه است.

آشنایی با جاذبه ها و گردشگری ترکیه

در ادامه به برخی از جاذبه های گردشگری شهر وان در تور های نوروز 1403 می پردازیم.

قلعه وان

این قلعه یک قلعه بسیار عظیم با ساختاری سنگی است که به دستور پادشاه باستانی اورارتو در قرن هفتم تا نهم قبل از میلاد ساخته شده است.این قلعه بزرگترین نمونه پادشاهی اورارتو محسوب می شود.پس از ورود به قلعه شما منظره ای فوق العاده از دریاچه وان و مناظر اطراف را مشاهده خواهید کرد، در آنجا خواهید بود، زیرا یک سکوی دوچرخه در جلوی درب ورودی این قلعه وجود دارد. در اطراف این قلعه کافه هایی نیز وجود دارد که می توانید در آنها اوقات خوشی را سپری کنید.

کلیسای کرمروانک

این صومعه یک صومعه متروکه است که در منطقه تاریخی واسپوراکان ارمنستان واقع شده است.این صومعه توسط پادشاه گاگیک اول ساخته شده و در شمال غربی جزیره آکدامار قرار دارد.

ارزش خانه و دست ژاپنی

این کلیسا یک صومعه قدیمی متروکه است که در قرن پانزدهم در شهر وان ساخته شده است. این بنا در جزیره ای به نام جزیره Ketots در دریاچه وان ساخته شده است. دست جان در جعبه ای در این عبادتگاه نگهداری می شود. عتیقه های متبرک ارمنی. . این اولین سند تاریخی صومعه از قرن نوزدهم است و نسخه های خطی موجود در آن این موضوع را تأیید می کند. این کلیسا در اثر زلزله ویران شد و با کمک مردم بازسازی شد.

پل شیطان

این پل در بالای دره ای عمیق و بر روی رودخانه ای باریک قرار دارد. صلیب. پل شما را خواهد کشت، بنابراین این پل را پل شیطان نامیدند.

و آبگرم

این مکان یک شهر تاریخی در نزدیکی قلعه وان است که پس از بازدید از این مکان می توانید از قلعه نیز دیدن کنید. آنچه در توشپا می بینید بقایای این شهر باستانی است. توشپا در قرن نهم میلادی پایتخت اورارتو بود.

قلعه آی هوشاپ قلعه کانیه چاووش تپه است

این دو قلعه را در نزدیکی قلعه وان خواهید یافت. این قلعه ها نیز گزینه خوبی برای بازدید در یک روز و تفریح ​​هستند. تپه کاوش کاخی بود که توسط پادشاهان اورارتین در قرن هشتم میلادی ساخته شد.

بوی یونجه

این منطقه امروزه بخشی از شهر وان ترکیه است و در این منطقه می توانید ساختمان های زیبا و زندگی مردم را ببینید. در این منطقه قدیمی، دو خیابان اصلی پس از زلزله بازسازی شد، در این خیابان‌ها فروشگاه‌های مدرن، رستوران‌ها و پارک‌های زیبایی وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها تفریح ​​کنید.





:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: