راهنمای خرید کامپیوتر همه کاره
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


اگر نام All-in-One PC برای شما عجیب به نظر می رسد، حق با شماست! نام این کامپیوترها با کلمه "All-in-one" در انگلیسی مطابقت دارد که در لغت به معنای "همه در یک" است. با این حال، "All-in-one" می تواند حرفه ای تر از "All-in-one" باشد، بنابراین بسیاری از فروشندگان ترجیح می دهند از این نام برای جذب مشتری استفاده کنند. ما همچنین از همین نام در این راهنما استفاده می کنیم زیرا کاربران بیشتری با نام "All-in-One" آشنا هستند، اما برای مرجع، برخی از سایت ها آن را "All-in-One PC" یا "All-in-One PC" می نامند. . "یکی برای رایانه ها نیز استفاده می شود، اولی با عدم درک نحوه کار رایانه ها همراه است و اصطلاح چندان مناسبی نیست، دومی تا حدودی از نظر معنی نزدیک تر است. همه آنها یکسان هستند.

اما all-in-one همانطور که در بالا گفتیم به معنای "همه در یک" است و به کامپیوترهای رومیزی که کیس ندارند گفته می شود. در این کامپیوترها تمام قسمت های کامپیوتر پشت مانیتور یا بهتر است بگوییم پشت قاب مانیتور قرار گرفته اند و به همین دلیل نام All in One را انتخاب کرده اند چرا که گویی کامپیوتر و قطعات مانیتور همه در یک قاب جمع آوری شده اند. ! به دلیل نداشتن جعبه، کامپیوترهای همه کاره فضای کمتری را نسبت به کامپیوترهای رومیزی اشغال می کنند و بهترین انتخاب برای محیط هایی هستند که فضای کاری کمی وجود دارد (اعم از اداری و خانگی).

مزایا و معایب کامپیوترهای چند منظوره دیجی چه

در اینجا به برخی از مزایا و معایب رایانه های همه کاره اشاره می کنیم.

مزایای:

به دلیل نداشتن کیس، فضای کمتری را اشغال می کنند و در محیط هایی که فضا محدود است بهترین انتخاب هستند.

دسترسی به پورت های کامپیوتر در مقایسه با کامپیوترهای رومیزی آسان تر است زیرا همه پورت ها در کنار یا پشت مانیتور قرار دارند.

حمل آنها آسان است و معمولاً سبک تر از رایانه های رومیزی هستند.

مانیتورینگ چند کامپیوتری همه کاره بصری و آسان برای استفاده است.

معایب:

ممکن است اصلاً قابل ارتقا نباشند، یا در بهترین حالت قابلیت ارتقا بسیار کمی داشته باشند، مانند لپ‌تاپ‌هایی که فقط حاوی رم و فضای ذخیره‌سازی هستند.

به دلیل فشردگی فضایی که اجزای کامپیوتر در آن قرار دارند، جریان هوای کمتری نسبت به لپ‌تاپ دارند و همچنین فن‌های آن‌ها نسبت به کامپیوترهای رومیزی کوچک‌تر است.

برخلاف کامپیوترهای رومیزی، امکان تغییر مانیتور وجود ندارد.

نسبتاً گرانتر از رایانه های رومیزی.

کامپیوترهای چند منظوره برای چه کسانی هستند؟

این سوال بسیاری از کاربران است و گاهی این سوال مطرح می شود که آیا بهتر است به جای کامپیوتر رومیزی یک کامپیوتر کامل بخریم یا یک کامپیوتر؟ با توجه به موارد فوق باید بگوییم که کامپیوترهای رومیزی مانند سایر کامپیوترها می توانند برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار گیرند بنابراین نمی توان گفت که برای گروهی از کاربران مناسب هستند و برای سایر کاربران توصیه نمی شود و توصیه نمی شود. باید باشد. آنها را هم نادیده نگیرید. رایانه های همه کاره گران تر از رایانه های رومیزی هستند، اما محیط کاری حرفه ای را ارائه می دهند، بنابراین صرف نظر از اینکه برای چه چیزی استفاده می شوند، بیشتر آنها خوب هستند. در مناطق حرفه ای تر که فضای کمتر مزیت محسوب می شود

رابطه بین اجزای کامپیوتر و قابلیت های آنها

همانطور که در بالا گفتیم، اجزای یک کامپیوتر همه کاره معمولاً به اندازه اجزای لپ تاپ هستند و معمولاً کوچکتر از قطعات رایانه رومیزی هستند. به طور کلی هر چه اندازه قطعه کامپیوتر کوچکتر باشد قدرت کمتری دارد مثلاً نسخه لپ تاپ یک پردازنده نسبتاً ضعیفتر از نسخه دسکتاپ است به دلیل کوچکتر بودن و ... قدرت آن نیز کمتر است. پردازنده پردازنده گرافیکی در لپ تاپ یا رایانه کمی کمتر از کارت گرافیک مشابه مورد استفاده در رایانه های رومیزی استفاده می شود. اما در برخی موارد، تا زمانی که دو قسمت را تحت بارهای عملیاتی بسیار سنگین آزمایش نکنید، تفاوت قابل توجه نیست.

تفاوت بین رایانه های همه کاره و رایانه های دیگر

از نظر قطعات به کار رفته در کامپیوتر و عملکرد کامپیوتر می توان گفت که تفاوتی بین کامپیوترهای All-in-one و سایر کامپیوترها وجود ندارد، یعنی از یک پردازنده، رم و حافظه (درایو دیسک) یکسان استفاده می کنند. ) مانند سایر رایانه ها اما از نظر اندازه کوچکتر. به عبارت دیگر، چون فضای قاب صفحه نمایش به اندازه یک کیس معمولی نیست، قطعات هر کامپیوتری به اندازه قطعات لپ تاپ است و مانند لپ تاپ ها جالب است بدانید. تنها دو مورد از آنها، رم و حافظه ذخیره سازی، قابل ارتقا هستند.

وضوح تصویر؛ همه اندازه های پنل و مانیتور در رایانه های همه کاره

رزولوشن ویدیو در رایانه های همه کاره حداقل Full HD است، اما می تواند 2K، 4K یا 5K باشد. این رزولوشن باید در صفحه مشخصات رایانه همه کاره وارد شود، اما در برخی موارد فقط می توان تعداد پیکسل ها را در طول و عرض مشخص کرد و وضوح تصویر مستقیماً ذکر نشده است. در این صورت، با ضرب تعداد پیکسل ها در طول و عرض، می توانید وضوح مانیتور کامپیوتر همه کاره مورد نظر خود را پیدا کنید. اگر محصول حدود 2 میلیون باشد، وضوح تصویر Full HD، اگر حدود 4 میلیون باشد، 2K، اگر حدود 8 میلیون باشد، 4K و اگر حدود 14 میلیون باشد، وضوح تصویر 5K است. . .

در مورد پنل مورد استفاده در مانیتورهای کامپیوتری همه کاره باید بگوییم که در اکثر موارد این پنل IPS است که بهترین کیفیت و زاویه دید را در بین سایر پنل ها دارد، اما در این مورد هیچ تضمینی وجود ندارد که به این معنی است که شما می توانید یک کامپیوتر چند کاره ارزان قیمت پیدا کنید که برد مانیتور آن کمی متفاوت است، بنابراین بهترین راه برای اطلاع از برد مانیتور این کامپیوترها بررسی مشخصات مانیتور کامپیوتر در صفحه مشخصات وب سایت های فروشگاه یا وب سایت سازنده است.

همچنین لازم به ذکر است که تاکنون هیچ رایانه شخصی با نمایشگر OLED عرضه نشده است. نمایشگرهای OLED بهترین کیفیت و دقت رندر رنگی و همچنین کنتراست (کنتراست) را در بین سایر نمایشگرها دارند که بهترین انتخاب برای طراحان است. اگر اطلاعات بیشتری در مورد مانیتور، پنل ها و فناوری آن می خواهید، توصیه می کنیم راهنمای خرید مانیتور ما را در این سایت بررسی کنید.

با این حال، یکی از مزیت هایی که کامپیوترهای همه کاره نسبت به لپ تاپ ها دارند این است که نمایشگرهای بزرگتری دارند. در واقع، اندازه صفحه نمایش لپ تاپ می تواند به 17 اینچ برسد، در حالی که رایانه های همه کاره معمولاً از 22 تا 34 اینچ اندازه دارند، حتی رایانه های فردی با مانیتورهای گسترده. محصولاتی در بازار وجود دارند که برای طرح شما مناسب هستند. در واقع، اندازه‌های کوچک‌تر در دسترس هستند و هر رایانه ممکن است حتی یک صفحه نمایش 15.6 اینچی جداگانه داشته باشد، به طوری که ممکن است در نگاه اول آن را با یک تبلت بزرگ اشتباه بگیرید. اما اشتباه نکنید! تبلت ها درگاه هایی مانند VGA یا HDMI ندارند، اما این پورت ها را می توان بدون در نظر گرفتن اندازه، روی مانیتور کامپیوتر پیدا کرد.

دروازه هایی به کامپیوترهای همه کاره

باید بگوییم که تفاوتی با کامپیوترهای رومیزی ندارد، حتی پورت های انتقال تصویر مانند DisplayPort و HDMI در بسیاری از کامپیوترها به صورت جداگانه وجود دارد. البته باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که این پورت ها (درگاه های انتقال گرافیک) در کامپیوتر رومیزی برای اتصال کارت گرافیک یا مادربرد به مانیتور هستند اما در بقیه کامپیوترها مادربرد به مانیتور متصل است. از داخل و نیازی به اتصال آنها به بیرون نیست. وجود این پورت ها در کامپیوترهای همه کاره برای اتصال مانیتور به دستگاه های پخش خارجی مانند پروژکتور و یا موارد دیگر است.

از نظر پورت های دیگر، هیچ تفاوتی بین رایانه های همه کاره و رایانه های رومیزی یا لپ تاپ ها وجود ندارد. این کامپیوترها معمولا دارای چندین پورت USB 2.0 یا 3.0، یک پورت اترنت یا LAN برای اتصال مستقیم به مودم، بلندگوها و میکروفون ها و در نهایت پورت های تصویری و صوتی هستند که در بالا اشاره کردیم. مانیتور به جز در برخی موارد پورت USB ممکن است در کنار مانیتور باشد. در واقع این را هم باید بگوییم که در برخی از کامپیوترهای همه کاره گرانتر از پورت Thunderbolt نسخه 3.0 یا 4.0 نیز استفاده می شود که نسبت به پورت USB توانایی بیشتری دارد و نه تنها برای انتقال اطلاعات، بلکه صدا و ویدئو انتقال، و همچنین ایجاد یک شبکه. همچنین می توان از آن استفاده کرد.

وب کم و اسپیکر

بسیاری از رایانه های همه کاره دارای وب کم و بلندگوهای داخلی هستند. در واقع اسپیکر در آن ها بخشی از صفحه نمایش است یا بهتر است بگوییم یک اسپیکر معمولا شبیه به صفحه نمایش هایی است که بلندگوهای روی صفحه نمایش آن ها قرار دارد اما کیفیت این اسپیکرها چندان بالا نیست (معمولا بین 2 تا 6 وات) و اگر شما انتظار بهترین صدا را از رایانه خود داشته باشید، بهتر است به خرید یک هدفون یا بلندگوی باکیفیت فکر کنید. اما در مورد دوربین وب باید بگوییم که برخی از کامپیوترهای همه کاره دارای یک دوربین وب در بالا هستند که بخشی از صفحه نمایش است یا به عنوان یک وب دوربین جداگانه نصب می شود. به هر حال کیفیت این وب کم معمولاً 720p است که برای تماس های ویدیویی معمولی خوب است، اما برای استفاده های حرفه ای تر مانند بازی یا استریم بهتر است یک وب کم با کیفیت بالاتر خریداری کنید.

موس و کیبورد

همه رایانه ها دارای ماوس و صفحه کلید هستند که همراه با رایانه فروخته می شوند یا بهتر است بگوییم بخشی از بسته بندی هستند، بنابراین وقتی یک رایانه همه کاره خریداری می کنید، دیگر لازم نیست به خرید ماوس و کیبورد جداگانه فکر کنید. در واقع، بسیاری از برندها ترجیح می دهند موس و کیبورد را بر اساس طراحی کامپیوتری طراحی و عرضه کنند تا کامپیوترشان زیباتر به نظر برسد. البته کیفیت این ماوس و کیبورد و همچنین اسپیکر و وب کم این کامپیوتر برای اکثر کاربران عادی و مناسب است، اما اگر از ماوس و کیبورد به صورت حرفه ای استفاده می کنید (مثلا در یک بازی از آنها استفاده می کنید) ، حتی بهتر است. ماوس و صفحه کلید مناسب برای نیازهای خود را تهیه کنید.

وای فای، بلوتوث و درایو نوری

تقریباً همه رایانه های همه کاره دارای ماژول های وای فای و بلوتوث داخلی هستند و هر چه جدیدتر باشند، نسخه وای فای و بلوتوث بالاتری دارند. در اینجا باید اشاره کنیم که هر چه نسخه وای فای و بلوتوث بالاتر باشد، کیفیت و پایداری اتصال بی سیم بالاتر است. البته اگر کامپیوتر کاملی خریداری کرده اید که از وای فای و بلوتوث پشتیبانی نمی کند، نگران نباشید، زیرا می توانید با خرید یک آداپتور Wi-Fi یا بلوتوث که به پورت USB متصل می شود، این مشکل را حل کنید.

در مورد درایو نوری باید بگوییم که با این دستگاه هیچ کامپیوتر همه کاره ای مانند لپ تاپ پیدا نخواهید کرد. البته عدم وجود آن را نباید یک عیب تلقی کرد، زیرا از یک طرف استفاده از این دستگاه به میزان قابل توجهی کاهش می یابد (اکثر کاربران ترجیح می دهند از فلش مموری استفاده کنند) و از طرف دیگر وجود آن باعث ضخیم شدن رایانه می شود. سنگین. . اگر سی دی یا دی وی دی دارید که می خواهید از آن استفاده کنید، بهترین راه استفاده از درایو نوری خارجی است. درایوهای نوری خارجی مانند سایر قطعات خارجی از طریق پورت USB به کامپیوتر متصل می شوند و بسته به نوع آنها می توانند سی دی و دی وی دی را بخوانند و حتی روی آن ها بنویسند (ثبت اطلاعات).

فن ها کامپیوترهای همه کاره هستند

در نگاه اول، ممکن است به نظر برسد که یک کامپیوتر همه کاره فن ندارد، اما اینطور نیست! آل این وان ها نیز دارای فن هستند، اما فن های آنها باریک تر و باریک تر از فن های لپ تاپ هستند، به عبارت دیگر، کوچکتر از فن های دسکتاپ هستند. البته لازم به ذکر است که به دلیل کوچک بودن قطعات و قدرت نسبتا کم، کامپیوترهای آل این وان نسبت به کامپیوترهای رومیزی گرمای کمتری تولید می کنند و به همین دلیل برای خنک کردن آنها نیازی به فن های بزرگ ندارند. قطعات. در هر صورت، کامپیوترهای همه کاره مانند لپ‌تاپ‌ها وقتی تحت بارهای پردازشی سنگین قرار می‌گیرند می‌توانند به دمای بیش از 60 درجه سانتی‌گراد برسند، بنابراین بهتر است آن‌ها را پشت یک نمایشگر با فضای کافی برای گردش هوا قرار دهید. .

کامپیوتر همه کاره اپل

کامپیوترهای همه کاره اپل با نام iMac شناخته می شوند و مدل های جدیدتری که اکنون در بازار هستند دارای پردازنده های Apple M هستند (مدل های قدیمی دارای پردازنده های اینتل هستند). همانطور که می دانید در پردازنده های اپل M، پردازنده گرافیکی و رم بر روی تراشه اصلی پردازنده قرار گرفته است که سرعت ارتباط همراه با پردازنده اصلی را بسیار افزایش می دهد. در واقع کامپیوترهای All-in-one اپل از نظر مشخصات سخت افزاری با لپ تاپ های مک بوک این شرکت تفاوتی ندارند و از همان سخت افزار استفاده می کنند. حتی با نگاهی به بسیاری از این کامپیوترها مانند لپ‌تاپ‌های اپل، نمایشگر رتینا است که مطمئناً از نظر فناوری با سایر مانیتورها تفاوت زیادی دارد یا بهتر است بگوییم از همین فناوری در آن استفاده شده است.

نکته قابل توجه در مورد رایانه های همه کاره اپل این است که تقریباً همه آنها دارای یک وب کم 1080p داخلی هستند که نه تنها برای استفاده معمولی، بلکه برای استفاده حرفه ای نیز عالی است. نیازی به گفتن نیست که کیفیت وب کم با رایانه های همه کاره برندهای دیگر، رایانه های همه کاره اپل برابری می کند، اما اعداد و ارقام آنچنان خوب نیستند. اما در مورد سیستم عامل کامپیوترهای همه کاره اپل، همانطور که انتظار می رفت، این سیستم عامل مشابه سیستم عامل مکینتاش است که مختص کامپیوترهای اپل و سازگار با ویندوز (قابلیت اجرای برخی بازی ها و برنامه های ویندوزی) است. کامپیوترهای همه کاره اپل مانند لپ تاپ این شرکت بسیار گران هستند، یا اگر دست دوم نباشند، یک کامپیوتر همه کاره اپل  مقرون به صرفه پیدا نخواهید کرد.

مونو بلوک های مارک های دیگر

چندین برند از جمله ایسوس، دل، مایکروسافت، ام اس آی، لنوو و اچ پی یک کامپیوتر را می سازند. تفاوت اصلی این برندها با اپل در این است که اولا از پردازنده های اینتل و پردازنده های گرافیکی انویدیا یا AMD استفاده می کنند و ثانیا همه آنها به جز مایکروسافت کامپیوترهای میان رده و مقرون به صرفه تولید می کنند. می تواند توسط اکثر کاربران خریداری شود. . مانند اپل، تمامی رایانه های شخصی مایکروسافت دارای برچسب قیمت بسیار بالایی هستند که بیشتر به دلیل استفاده از مانیتورهای پیکسل سنس مایکروسافت است. به طور خلاصه باید بگوییم که فناوری سنسور این مانیتورها با سایر مانیتورها متفاوت است (از دوربین های مادون قرمز استفاده می شود) و می توانند غیر از انگشت چیزهای دیگری را نیز ثبت کنند. با این حال، اگر به دنبال یک رایانه شخصی مقرون به صرفه هستید، آن را در بین برندهایی به جز مایکروسافت و اپل پیدا خواهید کرد.

آیا شما یک کامپیوتر گیمینگ همه کاره دارید؟

پاسخ این سوال منفی است! کامپیوترهای همه کاره هنوز برای بازی طراحی نشده اند، اما کامپیوترهای همه کاره با کارت های گرافیکی پرقدرت و سخت افزارهای قدرتمند دیگر در بازار وجود دارند. اگرچه این کامپیوترها به طور خاص برای بازی ساخته نشده اند، اما به دلیل قدرت سخت افزاری بالایی که دارند برای بازی نیز مناسب هستند.

یکی از دلایلی که هر برندی به فکر ارائه یک کامپیوتر همه کاره برای بازی می‌افتد این است که رایانه‌های رومیزی انتخاب بهتری برای بازی در نظر گرفته می‌شوند زیرا از یک طرف نسبتاً قدرتمندتر و ارزان‌تر هستند. از طرفی امکان ارتقای تمام قطعات آنها وجود دارد که گاهی اوقات برای گیمرها بسیار مهم است، اما کامپیوترهای چندکاره یا قابل ارتقا نیستند یا قابلیت ارتقا بسیار کمی دارند (فقط حافظه رم و حافظه ذخیره سازی)؛ همچنین در کامپیوترهای چندکاره امکان تعویض مانیتور وجود ندارد یعنی در هنگام خرید باید به این نکته توجه کرد که آیا مانیتور کامپیوتر برای بازی مناسب است یا به عبارتی نرخ رفرش بالا و پاسخ دهی پایینی دارد. زمان.

آیا کامپیوترهای همه کاره برای طراحی شما مناسب هستند؟

پاسخ مثبت است، اما با چند اما و اگر. اگر سخت افزار کامپیوتر همه کاره قوی باشد مثلا از پردازنده نسل جدید اینتل، کارت گرافیک مجزا با قدرت بالا و حجم و سرعت حافظه رم بالا استفاده کند، کامپیوتر مفید خواهد بود. برای کارهای خلاقانه و البته بازی، مشکل اصلی مربوط به مانیتور کامپیوتر است و قابل تعویض نیست، بنابراین در هنگام خرید باید توجه داشته باشید که مانیتور کامپیوتر برای کارهای خلاقانه مناسب است.

یک مانیتور مناسب برای کارهای طراحی نیازی به زمان پاسخ کم ندارد مگر اینکه با نرخ تازه سازی بالا و گرافیک حرکتی کار کند. اما آن مانیتور باید دقت بالایی در نمایش رنگ ها داشته باشد. یا به عبارت دیگر، طیف باید sRGB باشد. 100٪ یا بیشتر را پوشش می دهد و از طیف رنگی DCI-P3 پشتیبانی می کند. سطح کنتراست مانیتور طراحی نیز مهم است و هر چه بالاتر باشد بهتر است. مانیتور در نمایش رنگ های تیره، به خصوص سیاه (مثلاً نسبت کنتراست 1:3000 یا بهتر) خوب است. کار طراحی).

در مورد رزولوشن تصویر مانیتور باید بگوییم که حداقل رزولوشن تصویر برای کارهای طراحی و حتی بازی فول اچ دی است اما رزولوشن تصویر بالاتر مانند 2K یا 4K ارجحیت دارد زیرا کار با تصاویر با کیفیت را آسان می کند یا به عبارت دیگر، این تصاویر ممکن است نمایش داده شوند. آنها را به صورت تمام صفحه و با تمام جزئیات نشان دهید، در حالی که در یک مانیتور با وضوح تصویر پایین، برای دیدن جزئیات یک تصویر با کیفیت بالا، باید روی تصویر زوم کنید، در این صورت، تصویر را نخواهید داشت. در حالت تمام صفحه و اگر می خواهید تصویر را به صورت تمام صفحه ببینید اما به دلیل فشرده شدن پیکسل های تصویر در این حالت، بخشی از جزئیات آن را از دست خواهید داد. شایان ذکر است که می توانید مشخصات مانیتور کامپیوتر همه کاره را در صفحه مشخصات آن در سایت فروشگاه و یا سایت سازنده آن بررسی کنید.

قیمت یک کامپیوتر همه کاره

قیمت کامپیوترهای آل این وان ایسوس مانند دسکتاپ و لپ تاپ تا حد زیادی به سخت افزار مورد استفاده بستگی دارد. هر چه سخت افزار قوی تر باشد، قیمت کامپیوتر بالاتر می رود. و سخت افزار ضعیف تر قیمت کامپیوتر کمتر خواهد بود. قیمت یک کامپیوتر همه کاره بسته به سخت افزار می تواند از 250 تا 4000 دلار متغیر باشد. البته، برخی از آل این وان ها می توانند تا 4500 دلار نیز بالا بروند، اما این محدوده قیمت، قیمت اکثر آل این وان ها را پوشش می دهد.


در مورد رایانه های مایکروسافت و اپل، همانطور که قبلاً گفتیم، قیمت آنها به طور کلی بالا است و از حدود 1700 دلار شروع می شود و به 4000 دلار ختم می شود. البته این کامپیوترها ویژگی هایی دارند که چنین قیمتی را توجیه می کند، اما اگر به دنبال کامپیوتری مقرون به صرفه هستید، بهتر است آن را در بین برندهای دیگر جستجو کنید. نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که برخی از وب سایت های خرید، مانند وب سایتی که شما ارائه می دهید، نه تنها برای همه رایانه ها در یک مکان، بلکه برای سایر محصولات مربوطه خود نیز قیمت های رقابتی دارند، با قیمت های فعلی بازار و گاهی اوقات پایین. بنابراین با خرید از سایر وب سایت ها می توانید مطمئن باشید که بیشتر از قیمت واقعی کالای مورد نظر خود پرداخت نخواهید کرد.





:: بازدید از این مطلب : 1034
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: