نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی

10 راه برای محافظت از پودر سنگ جوشقان

آردسنگ یا پودرسنگ (به انگلیسی: Rock Flour) به مواد پودریشکل و بسیار ریزی گفته میشود که از سنگها که بر اثر نیروی سایش یخچالها بر کف یخچال بهوجود میآید.وقتی یخ و مواد متشکل از قطعات سنگی در حال حرکت است، سنگ، پارهسنگ، ریگ، ماسهو سیلت را بر روی یخچال بهصورت یک سوهان یا سمباده میکشد و قطعات سنگی داخل خود را میساید، البته در این حال ابزار سایش نیز بهنوبه خود ساییده میشود. آردسنگ یا پودرسنگ (به انگلیسی: Rock Flour) به مواد پودریشکل و بسیار ریزی گفته میشود. با وجود قیمت بسیار ارزان پودر سنگ ، این ماده یکی از مهم ترین مواد ماثر در رشد جوامع بشری می باشد. در اثر واکنش بین دولومیت و سیلیس نیز طلق تشکیل میشود این واکنش در فشار و دمای دگرگونی سنگها در اثر مجاورت دولومیت و سیلیس اتفاق میافتد و اصطلاحاً به آن اسکرن کردن دولومیت میگویند. میکا از مقادیر متغیری از پتاسیم ، آهن ، آلومینیوم ، منیزیم و آب تشکیل شده است . هاماکر عنوان می کند، میکروارگانیسم ها موادی که برای تولید ترکیب حیات نیاز دارند را انتخاب می کنند و موادی را که نیاز ندارند مانند آلومینیوم، آهن و سیلیسیوم که در پودر شن به وفور یافت می شود را در خاک رها می کنند، سپس به تحقیق کروران در مورد تغییر ماهیت بیولوژیک اشاره می کند که ادعا می کند ارگانیسمهای بیولوژیک نه تنها نقش فعال در انتخاب عناصر خاص بازی کنند، همچنین در تعدیل ماهیت عناصر برای ایجاد مواد با ذخیره کوتاه مدت نیز نقش دارند.


https://poodrsang.ir/category/پودر-تالک/

در این مقاله به کاربردهای پودر سنگ اشاره می کنیم. چون این نما بعد از اجرا و به عنوان مرحله پایانی با آب شسته می شود، به اسم نمای شسته رایج است. • سنگ سیاه - این سنگ به صورت رگهدار است که به صورت تیشهای و ریشهدار برای ازارهسازیها و به صورت پلاک در نما و به شکل صیقلی در کفپوشها و نماسازیهای خاص مصرف میشود. این ماده معمولا به پا و بدن حشرات چسبیده و موجب خفه شدن آنها می شود. طبق مطالعه ای که در کشور آلمان انجام شده است، برای رهایی از حشرات در زمان کوتاه، پودر سنگی که مستقیم به گیاهان و درختان پاشیده می شود، در جلوگیری از هجوم حشرات قویاً موثر است. ۱۹٫ رنگ بخشي از اجزاي سنگ محسوب ميشود و در زمان طولاني بهصورت ثابت در ميآيد. در این مقاله تلاش می کنیم تا اطلاعات کافی را در مورد این دستگاه در اختیار شما قرار دهیم و به شما کمک نماییم در زمان خرید سنگ شکن و خرید قطعات سنگ شکن بهترین محصول را خریداری کنید و از ویژگی های خاص آن بهره مند شوید. در واقع این پروسه یک روند تدریجی ، گران قیمت و یک روند پیچیده است که دلیل آن این است که تکه های میکا سخت و محکم بوده و ساختار آن صفحه مانند است .

از پودر سنگ آهک به دلیل خواص میکروب کشی و تنظیم اسیدیته ، برای تصفیه فاضلاب شهری به منظور رفع خاصیت اسیدی آب و حذف مواد سمی و آلودگی های آب استفاده می شود. این موارد ذکر شده خاصیت نرمی فوق العاده تالک را موجب می شوند که به صورت چرب یا صابونی احساس می شود وآن را به عنوان روان ساز دماهای بالا ارزشمند می سازد. از آنجایی که پودر سنگ بر مقاومت یک سازه در مقابل فرسایش ناشی از آب و یخ می افزاید، از آن در تهیه دیواره های محافظ سواحل برای جلوگیری از فرسایش این دیوارها در مقابل آب و یخ استفاده می شود. تالک به صورت پودر شده ، اغلب با نشاسته ذرت ترکیب می شود ، به عنوان پودر کودک استفاده می شود. فروش تالک آرایشی به صورت سفید درخشان است. مرمر کردستان دارای رنگی سفید همراه با رگههای سفیدتر از رنگ خود سنگ میباشد. پودر سنگ معدنی به دلیل خواص انعکاسی بسیار خوب بیشترین استفاده را در رنگ ها دارد .

پودر سنگ آهک به دلیل مزایای زیادی که دارد به عنوان پر مصرف ترین نوع پودر سنگ در جهان به شمار می رود. پودر خاک سنگ از جمله پر کاربرد ترین مواد در زندگی هزاران ساله بشر است. در کتاب بقای تمدن، جان هاماکر رسوبات یخبندانی را پیشنهاد می کند چرا که رسوبات یخچالی مسیر طبیعی هزاران ساله طی نموده اند که به حاصلخیزی خاک منتهی شده است. در رنگ های بافتی ، گچ های آکوستیک و کاشی های سقفی از پودر سنگ معدنی از نوع ریز استفاده می شود که باعث می شود خصوصیات فیزیکی ، استحکام معماری ، چسبندگی و ضد آب را تقویت می کنند . می توان پودرسنگ را به روش دستی و با استفاده از بیلچه و فرقان و یا با استفاده از دستگاه شخم زنی در محیط پخش نمود. اگر خاک اسیدی باشد، باید پودرسنگ از نوع آهکی (مانند پودر سنگ جوشقان یا پودرسنگ کریستال ) به آن اضافه شود تا pH آن به سمت نرمال برسد.





:: بازدید از این مطلب : 114121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: