برنامه چیست + هر آنچه باید در مورد برنامه بدانید
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی



همانطور که در دنیای واقعی، انگلیسی به زبان بین المللی و مشترک افراد مختلف تبدیل شده است، در دنیای فناوری و کامپیوتر نیز برنامه نویسی به عنوان زبان ارتباط بین ماشین ها و انسان ها در نظر گرفته می شود. امروزه برنامه نویسی به یکی از محبوب ترین مشاغل در جهان تبدیل شده است.

دلیل این محبوبیت این است که تقریباً هر کسی می تواند بدون هیچ رشته ای به کسب درآمد از برنامه نویسی فکر کند و از صفر شروع کند. بنابراین، چه بخواهید به عنوان یک سرگرمی به کدنویسی بپردازید، چه آن را یک شغل جدید در نظر بگیرید یا درآمد فعلی خود را تکمیل کنید، با تلاش، فداکاری و انتخاب مسیر درست، می توانید در مدت زمان نسبتاً کوتاهی برنامه نویسی را یاد بگیرید. ، سپس حرفه ای شوید و از آن درآمد بیشتری کسب کنید.

با مطالعه این مقاله با برنامه نویسی و زمینه های مختلف آن آشنا می شوید. سپس به معرفی زبان های برنامه نویسی محبوب در هر زمینه می پردازیم و در نهایت در مورد درآمد برنامه نویسی صحبت می کنیم.

برنامه نویسی چیست؟

به زبان ساده، برنامه نویسی به معنای نوشتن دستورالعمل هایی است که یک سیستم هوشمند مانند کامپیوتر قادر به درک آن باشد. از آنجایی که کامپیوتر فقط صفر و یک نوع داده را درک می کند، اما استفاده از این زبان برای انسان بسیار دشوار است، ما به برنامه نویسی نیاز داریم. یک زبان رابط به نام زبان برنامه نویسی برای توسعه و اجرای برنامه ها بر روی کامپیوتر استفاده می شود. برنامه نویسی به معنای تبدیل دستورالعمل های کامپیوتری به شکلی است که ماشین قادر به درک آن باشد.

برنامه ها به زبان انسانی خاص (اغلب انگلیسی) برای خواندن و نوشتن آسان نوشته می شوند. زمانی که یک برنامه نویس کد می نویسد، در فایلی کامپایل می شود که کامپیوتر می تواند آن را اجرا کند. بر این اساس، زبان های برنامه نویسی مختلف مورد بحث در این مقاله توسعه یافتند.

نمونه ای از یک برنامه کاربردی در دنیای واقعی

از ساعت‌های هوشمند و تلفن‌های همراه گرفته تا مایکروویو و سیستم‌های اطفاء حریق، همگی با برنامه‌نویسی کار می‌کنند. اساساً تمام دستگاه های هوشمندی که در اطراف خود می بینید رمزگذاری شده اند. به عنوان مثال مجموعه آموزش سئو و برنامه نویسی ژاکت آکادمی می توانید نمونه ای از کد نویسی را در کد نویس ها مشاهده کنید! با فشار دادن دکمه مربوط به هر طبقه، یک کد کامپیوتری که توسط یک برنامه نویس نوشته شده است، اساسا اجرا می شود.

بسته به دکمه فشرده شده، آسانسور تصمیم می گیرد در کدام طبقه توقف کند. درب آسانسور تا زمانی که به طور کامل روی زمین توقف نکند باز نمی شود و حتی می توان بسته به شرایط آن را برای پخش یک پیام صوتی تبریک تنظیم کرد. همه این مهارت ها توسط برنامه نویسان یا توسعه دهندگان تعریف می شود.

تاریخچه مختصری از برنامه نویسی

جالب است بدانید که مفهوم برنامه نویسی اولین بار در سال 1883 شناخته و تعریف شد. ایدا لاولیس، ریاضیدان و نویسنده انگلیسی، در حال کار بر روی پروژه موتور تحلیلی چارلز بابیج بود که متوجه شد این کامپیوتر اولیه می تواند کارهای پیچیده تری را نسبت به محاسبات ساده ریاضی انجام دهد. بنابراین او شروع به نوشتن اولین الگوریتم برنامه نویسی در تاریخ برای برقراری ارتباط با این موتور کرد و به این ترتیب اولین برنامه نویس تاریخ شد.

با گذشت زمان، مفاهیم مختلف مربوط به ماشین ها رشد کرده و الگوریتم های پیچیده تری طراحی شده است. در این حالت زبان برنامه نویسی نیز از پایین ترین سطح تا پیشرفته ترین سطح توسعه یافت که به آن نوع سطح بالا می گویند. امروزه زبان های برنامه نویسی بسیار متنوعی وجود دارد و هرکسی می تواند با توجه به نیاز خود یک زبان برنامه نویسی جدید طراحی و به دنیا ارائه دهد!

انواع زبان های برنامه نویسی چیست؟

زبان های برنامه نویسی بر اساس کاربرد، نوع پیاده سازی و پیچیدگی به انواع مختلفی تقسیم می شوند. یکی از این دسته بندی ها رتبه بندی زبان های برنامه نویسی بر اساس نزدیکی آنها به زبان انسانی (انگلیسی) است. بر این اساس، هر زبان برنامه نویسی در یکی از دو گروه سطح بالا و سطح پایین قرار می گیرد که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

یک زبان برنامه نویسی سطح پایین

زبان‌های سطح پایین اولین زبان‌هایی بودند که کدنویسی را رایج کردند. این زبان ها بسیار نزدیک به زبان ماشین (صفر و یک) هستند، آنها به طور مستقیم به پردازنده کامپیوتر متصل هستند و بنابراین دستورالعمل های برنامه نویسی اولیه را می توان با استفاده از آنها اجرا کرد. مانند زبان ماشین و زبان اسمبلی. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله زبان ماشین چیست؟

زبان برنامه نویسی سطح بالا

زبان های پیشرفته توسط انسان ها قابل درک است: زیرا آنها از قوانین مشابه کلمات انگلیسی برای دستورالعمل های خود استفاده می کنند. دلیل اصلی ایجاد زبان های برنامه نویسی سطح بالا، ساده سازی فرآیند درخواست برای برنامه نویسان است. برخی از این زبان ها عبارتند از C، C++، Java، Python و غیره.

مزایای یادگیری برنامه نویسی چیست؟

بیشتر مردم در مواجهه با مشکلات، منطقی هستند. این نرم افزار به افراد کمک می کند تا راه حل های ممکن را شناسایی کرده، اولویت بندی کرده و راه حل مناسب را بیابند. برای بسیاری از مردم، برنامه نویسی فقط سرگرم کننده است و به توسعه خلاقیت کمک می کند: زیرا برنامه نویسی ایجاد محصولات دیجیتالی مانند بازی ها، وب سایت ها، برنامه های نرم افزاری یا روبات ها است که با حداقل مهارت می توانید به آنها دست پیدا کنید. آنچه در ذهن شماست . علاوه بر این، یادگیری منظم خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و سایر بیماری های مرتبط با حافظه را در سنین بالا کاهش می دهد.

از طرفی برنامه نویسی آینده بسیار خوبی دارد و درآمد بهتری نسبت به بسیاری از مشاغل دارد. امروزه برنامه نویسی  ژاکت به یکی از مشاغل مهم و پرطرفدار در دنیا تبدیل شده است. بسیاری از افراد به اشتباه فکر می کنند که این رشته اشباع شده است، اما باید بدانید که برنامه نویسی بسیار گسترده است و تقریباً هر کسب و کاری برای شروع به قدرت برنامه نویسی نیاز دارد. بنابراین اگر علاقه و مهارت کافی داشته باشید، آینده درخشانی خواهید داشت.

به سرعت بر آن مسلط شوید و به راحتی پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. این شرایط را در زیر به شما ارائه می کنیم. برای مطالعه بیشتر می توانید به مقاله نیازمندی های برنامه نیز مراجعه کنید.

مهارت حل مسئله

بسیاری از مردم فکر می کنند که برنامه نویسی به ریاضیات قوی نیاز دارد. اگر مهارت های حل مسئله و دانش الگوریتم ها مهم است. این بدان معنی است که شما می توانید هر مشکلی را حل کنید و با مجموعه ای از راه حل ها پاسخ آن را بیابید.

مهارت های کدنویسی خالص

تمیزی و پایه کد یکی از مهمترین ویژگی های برنامه نویس بودن است. اگر این مهارت را نداشته باشید، بعداً، پس از افزایش حجم کد، با مشکلاتی در کار خود مواجه خواهید شد: به خاطر نمی آورید که چرا قبلاً کد نوشته شده است یا آن را بهبود می بخشید. . توجه داشته باشید که کد با برنامه متفاوت است.





:: بازدید از این مطلب : 2074
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: