نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


پیام های کوتاه

گفتگوی رادیویی

روزنامه رادیویی

مصاحبه

دفع کردن

درام رادیویی

گفتگوی رادیویی

یک گفتگوی رادیویی خوب تمام مزایای یک مقاله چاپی و گرمای یک ملاقات حضوری را دارد. بهترین نوع مکالمه، گفتگوی دوستانه درباره یک موضوع خاص است و این مستلزم همان ساختار مکالمه در رادیو است. یعنی ابتدا، میانه و پایان مکالمه رادیویی باید ساده باشد. توجه به قدرت دانش عمومی مخاطبان از ویژگی های رسانه است.

وجود بسیاری از نکات آموزشی در رادیو گفتگو چندان مناسب نیست. متن برنامه نیز باید به صورت ساده و روان نوشته شود. کلمات دور و عجیب در عین اینکه ممکن است در گوینده احساس اعتبار ایجاد کنند، می توانند در شنونده گیجی، عصبی بودن و عصبانیت ایجاد کنند. اگر هر یک از این سه را حرکت دهید، صندلی تعادل خود را از دست می دهد. سه رکن یک سخنرانی خوب عبارتند از:

- صداقت: گفتار باید دارای وحدت و قوام جملات باشد. تا زمانی که گفتار شما از یکپارچگی، روان و تاکید بهره مند نباشد، مانند چهارپایه ای خواهد بود که همه یا برخی از پایه های آن شکسته است. زمانی که برای ارائه بخش های مختلف از کارشناسان و صاحب نظران معروف استفاده شود، اعتبار و اصالت رادیو گفتگو افزایش می یابد. در عین حال، کارشناس باید محتوای آن را به صورت ساده و قابل فهم توضیح دهد. منبع: https://shirahmadi.ir/market/childrens-financial-intelligence-training/ 

- وضوح: گفتار باید ساده و قابل فهم باشد.

- تاکید: سخنرانی باید به گونه ای باشد که پس از شنیدن آن مخاطب بتواند آن را در ذهن خود پیوند دهد. برای رسیدن به این هدف، در ابتدای سخنرانی خود باید بر نکته ای که می گویید تأکید کنید و توضیح دهید که چرا برای مخاطب جذاب است. در نهایت، بسیار مناسب است که از دیدگاه ها و احساسات جدید مخاطبان در مورد موضوع مورد بحث تجلیل شود.

لازم به ذکر است که اگر کلام فاقد هر یک از عناصر ذکر شده باشد، مانند سه پایه ای است که یکی از پایه های خود را از دست داده است.

سخنرانی در برنامه رادیویی با سلام گوینده آغاز می شود. بهتر است گوینده موضوع را با یک سلام ساده شروع کند. علاوه بر این، در مدل های مدرن برنامه رادیویی، گوینده یا گوینده در ابتدای برنامه خود را معرفی می کند و مخاطب را می شناسد. یعنی گوینده در برنامه رادیویی استقلال و اهمیت پیدا کرده است. اما در کشورهای در حال توسعه گوینده برنامه رادیویی از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار است. این در حالی است که در کشورهای در حال توسعه، گوینده برنامه را یک عامل ناشناس رادیویی می دانند که صرفاً فرستنده محتوای نویسندگان است. در زبان ایرانی بسیاری از موضوعات را می توان از طریق صدای گوینده خواند. در این مرحله مهمترین چیز و هویت برای مخاطب نام آن برنامه است نه سخنران خاص.

نکته مهمی که در دیگر سخنرانی ها باید به آن توجه کرد این است که وقتی موضوع خاصی توسط کارشناسان و صاحب نظران مطرح می شود، قدرت آن سخنرانی بسیار بیشتر از آن چیزی است که یک گوینده متوسط ​​برنامه می گوید. متخصص باید بتواند اطلاعات خود را به وضوح و به راحتی به شنونده منتقل کند.

واقعیت این است که شنوندگان رادیو از افراد مختلفی تشکیل شده اند. اگر کسی فقط یک مخاطب را در نظر بگیرد، سخنرانی به یک گفتگوی خصوصی و شخصی تر تبدیل می شود. در این صورت، هر شنونده ای احساس می کند که شما فقط با او صحبت می کنید.

میز گرد

میزگرد قالبی برای ارائه اخبار رادیویی برای بحث در مورد موضوعات مختلف است که در آن افراد زیادی درباره موضوعی خاص صحبت می کنند. تعداد شرکت کنندگان میز گرد معمولاً 3 تا 4 نفر به اضافه یک ناظم یا ناظم بحث است.

یک صفحه گردان خوب دارای ویژگی های زیر است: گوینده رادیو

- سوالات مهم را باید به شکلی جالب پرسیده شود.

- باید شنوندگان را از زوایای مختلف به تفکر وادار کند

- نشان دهنده یک تلاش جمعی است که در آن یک گروه تلاش های خود را به اشتراک می گذارند و با یکدیگر تبادل نظر می کنند تا راه حلی برای یک مشکل پیدا کنند.

پیام های کوتاه

یکی از مفیدترین روش های آموزش انبوه در حوزه مسائل اجتماعی مهم مردم، اشتقای کیفیت زندگی آنها با تغییر رفتار شنوندگان، پیام های رادیویی است.

پیام های کوتاه 20 تا 60 ثانیه ای که به صورت متناوب بین برنامه های مختلف و در فواصل زمانی مقرون به صرفه، هر ربع تا نیم ساعت پخش می شوند، تأثیر فزاینده ای در ذهن مخاطب خواهند داشت. پیام های کوتاه رادیویی به دلایل زیر قدرتمند هستند:

- به دلیل مختصر بودن پیام، قبل از اینکه شنونده خسته شود، درک مورد نظر به گیرنده منتقل می شود. در نتیجه هر یک از شنوندگان در معرض چنین پیام هایی قرار می گیرند.

- با ضبط چنین پیام هایی می توانید آن ها را در زمان ها و زمان های مختلف و همچنین در روزهای متوالی تکرار کنید. تا مخاطبان پیام آن را به طور کامل بشنوند.

- پیام های کوتاه رادیویی انعطاف پذیر هستند و می توانند ریتم (شعر و ریتم)، نمایش، آموزش و رسمیت را در زمینه ها و جنبه های مختلف بیان کنند.

- محتوای پیام را می توان برای دستیابی به اهداف مختلف تغییر داد.

- تهیه و توزیع این پیام ها هزینه کمی خواهد داشت. بنابراین با توجه به نتیجه مثبت زیر کاملا مقرون به صرفه خواهد بود.

اما اگر پیام های فوق به خوبی طراحی و ساخته نشده باشند، اثر مطلوب را نخواهند داشت. بنابراین می توان ویژگی های زیر را برای پیام های آموزشی خوب و مطلوب نام برد:

- به موضوع مورد علاقه مخاطبان بپردازید.

- باید اطلاعات جدید داشته باشد.

- به جنبه های مهم مشکلاتی که وجود آنها مانع پیشرفت افراد می شود، بپردازید.

- اعتماد به نفس و شخصیت داشته باشید.





:: بازدید از این مطلب : 39051
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: