دانستنی ها و حقایق در مورد کفش
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


از قدیم الایام تا کنون ما انسانها همانطور که می دانید در زمینه های مختلف پیشرفت زیادی داشته ایم که امروزه بسیار زیاد است. با این حال، برخی از ابزارها به تازگی اختراع شده اند و برخی از مدت ها پیش وجود داشته اند و به مرور زمان شاهد تکامل و تغییرات بوده اند.

به عنوان مثال می توان کفش را نامید، در گذشته کفش بدون آسیبی به پای آن طراحی و پوشیده می شد، اما برعکس امروزه می توان هر نوع و مدلی از کفش را از ویترین مغازه کفش فروشی انتخاب کرد. و بعد بهای آن را می پردازیم و صاحب آن کفش می شویم.

اما دلیل اصلی کفش همانطور که گفتیم محافظت و نگهداری از پاها برای محکم نگه داشتن آن است که یکی از مهم ترین مواردی است که هنگام خروج از خانه پوشاندن پا را فراموش نمی کنیم. به همین منظور قصد داریم در ادامه این مطلب از بازی های نمناک حقایق جالب و کفش های حسی را در اختیار شما قرار دهیم. با ما بمان.

حقایق جالب در مورد کفش

1- مردان برای اولین بار در دنیا کفش پاشنه بلند می پوشند!

به گزارش «اسلیت» در قرن دهم میلادی، مردان در حال صعود به کفش های پاشنه بلند نیاز داشتند تا پاهای خود را در رکاب قفل کنند که برای اولین بار در جهان مردان کفش های پاشنه بلند می پوشیدند. حتی این روزها که برخی از گاوچران ها از کفش های پاشنه بلند استفاده می کنند، می توانید آن را ببینید.

2- کمی از تاریخچه کتان بدانید;

در اواخر دهه 1800، چارلز گودیر آمریکایی کفش های ورزشی را اختراع کرد و آنها توانستند جهان را ملاقات کنند. اما دلیل اصلی انتخاب نام «سسیباس» برای این دستگاه بی نظیر، سکوت آن بوده است. به همین دلیل نام «کدیباس» برای لباسشویی انتخاب شد.

3- کفشی که میزان حقوق ماهیانه شما را نشان می دهد!

بر اساس نظرسنجی کلی «بسو» از ۶۷۵۰ زن در سال ۲۰۱۳، نتایج جالبی به دست آمد که شاید برای شما بسیار جالب باشد. در این نظرسنجی، 71 درصد از زنان گفتند که اگر حقوق سالانه آنها کمتر از 40000 دلار یا نزدیک به 600 میلیون بخش باشد، برای سر کار کفش پاشنه دار نمی پوشند.

29 درصد باقی مانده گفتند که اگر 150000 دلار یا بیش از 2 میلیارد دلار درآمد داشته باشند، سر کار کفش پاشنه بلند می پوشند.

در این جمع بندی می توان با کمی تاخیر گفت که حقوق ماهیانه و سالانه شما با کفش هر کدام از شما قابل تشخیص است.

4- چکمه اولین بار توسط سالواتوره فراگامو اختراع شد

کفش لاگدار یکی از انواع کفش های بلند زنانه است و با نظر کلی در مورد طرح این کفش می توان گفت که پاشنه این کفش جزئی از کفش است و جدا از کفش به هم و چسب می چسبد. و دیگر ابزار این صنعت نمی تواند

اما این کفش ها اولین بار توسط «سالواتوره فراگامو» در دهه 40 قرن گذشته اختراع شد و دلیل اختراع آن تحریم های اقتصادی علیه ایتالیا بود که توانست با استقبال بی سابقه ای در جهان مواجه شود.

5- اولین نیم بوت دنیا که برای ملکه انگلیس طراحی شده است!

این کفش ها توسط طراح کفش "Joseph Sparkes Hall" از لندن طراحی و ساخته شده است که در سال 1837 اولین چکمه های جهان را به ملکه ویکتوریا تقدیم کرد. با این وجود، از آن زمان، صنعت کفش در سراسر جهان شروع به توسعه کرده است.

6- تنها موزه کفش دنیا!

تنها موزه کفش دنیا در تورنتو آمریکای شمالی قرار دارد که کفش های قدیمی و قدیمی در آن نگهداری می شود که یکی از آنها حتی مربوط به 4500 سال گذشته است و به همین دلیل این موزه اولین و آخرین کفش است. موزه در جهان جالب اینجاست که قدمت قدیمی ترین کفش دنیا به 5500 سال گذشته مربوط به شهر تبریز است و در کشور ارمنستان نگهداری می شود.

7- گران ترین کفش های دنیا!

برخی از افراد در سراسر جهان گاهی اوقات می توانند پول زیادی را برای کفش های خود خرج کنند. به عنوان مثال، برخی ممکن است تا 1000 دلار یا 14 میلیون تومان خرج کنند.

اما جالب است بدانید که گران ترین کفش دنیا 600 هزار دلار آمریکا است که نوعی کفش زنانه به نام "روبی دمپایی" طراحی و ساخته شده توسط "جودی "گارلند" رایج است که در آن به فروش می رسد. . ژوئن 2. در سال 2000 به این قیمت فروخته شد.

8- بزرگترین کفش دنیا!

بزرگترین کفش دنیا متعلق به Mr. «جیسون اورلاندو رودریگز هرناندز» از ونزوئلا که 22 سال سن دارد. با این حال دارای ارتفاع منحصر به فرد و بسیار متفاوت 2 متر و 20 سانتی متری است که رکورد گینس است.

اما جدا از قد بلندش، پاهایش خیلی بزرگ است، پای راستش 40.55 سانتی متر و پای چپش 40.47 سانتی متر است که برای یک پسر 9 ساله بی نظیر است.

ماخذ: https://www.alivitrine.ir/





:: بازدید از این مطلب : 26498
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: