11 نکته ای که باید در مورد بوتاکس بدانید
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


1- بوتاکس نوروتوکسینی است که با سوزن تزریق می شود.

بوتاکس یک نوروتوکسین تزریقی است که از سم بوتولینوم باکتری کلستریدیوم بوتولینوم به دست می آید. این سم به صورت رقیق برای شل کردن عضلات به خصوص پیشانی، بین ابروها و اطراف چشم استفاده می شود. به این ترتیب با غیرفعال کردن موقت سیگنال های عصبی به ماهیچه ها به خصوص صورت، نمی توانید حالت های چین و چروک خاصی به صورت خود بدهید.



2- بوتاکس در صورت تزریق صحیح بی خطر است.

فکر گذاشتن سوزن در پیشانی، ابرو یا بین چشم ها می تواند کمی ترسناک باشد، اما مطمئن باشید که بوتاکس نه تنها مورد تایید FDA است، بلکه بسیار رایج است و متقاضیان زیادی نیز چنین کرده اند.

این محصول به طور گسترده برای اهداف آرایشی استفاده می شود، اما در بسیاری از موارد پزشکی نیز استفاده می شود. بوتاکس اولین بار در سال 2011 توسط FDA تایید شد.

بوتاکس برای استفاده در لوازم آرایشی در سال 2002 تایید شد و از آن زمان میلیون ها نفر از این محصول به طور ایمن و مفید استفاده کرده اند. مهم است که به یاد داشته باشید که بوتاکس زمانی که توسط یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک دارای مجوز انجام شود ایمن است.



3 - زمان جادویی برای درمان بوتاکس وجود ندارد.

بیشتر و بیشتر متقاضیان جوان از بوتاکس استفاده می کنند حتی قبل از اینکه چین و چروک ظاهر شود یا عمیق شود. متخصصان پوست و مو نمی توانند سن خاصی را برای شروع درمان بوتاکس تجویز کنند زیرا به هدف، ویژگی های صورت، ترجیحات و انتخاب شما بستگی دارد.

هر بار که ابروهایمان را بالا می بریم یا اخم می کنیم و ابروهایمان را به هم می کشیم، چین و چروک های این نواحی عمیق تر شده و چروک های جدیدی شروع به ایجاد می کنند. این به آرامی در یک دوره زمانی طولانی اتفاق می افتد، بنابراین شما متوجه تغییرات روزانه نمی شوید.

هنگامی که ابروهای خود را بلند کردید، متوجه افزایش تعداد و عمق خطوط افقی و چین و چروک روی پیشانی خواهید شد. اگر ده ثانیه ابرو را در یک مکان با دست نگه دارید، متوجه خواهید شد که پس از رها کردن ابرو و شل شدن عضلات، خط روی پیشانی بیشتر نمایان و عمیق‌تر می‌شود. بوتاکس از ایجاد خطوط جدید جلوگیری می کند و خطوط موجود را عمیق تر می کند.



4- هنگامی که درمان به درستی انجام شود، صورت شما راکد به نظر نمی رسد.

برخی از منتقدان بر این باورند که بوتاکس باعث می‌شود که حالت صورت شما از بین برود و در هنگام لبخند زدن، عصبانیت یا احساس غمگینی، تحرک صورت شما کمتر شود. در حالی که درست است که دامنه حرکتی شما محدود است، بوتاکس کافی به شما اجازه می دهد تا واکنش نشان دهید و ارتباط برقرار کنید.

بوتاکس عضلات صورت را شل می کند که باعث ایجاد چین و چروک و فرورفتگی هایی مانند گوشه چشم (چروک های پنجه کلاغی)، چین و چروک بین ابروها و پیشانی و سایر عضلاتی می شود که برای آشکار شدن ویژگی های صورت فعال نمی شوند.



5- بوتاکس تمام چین و چروک ها را از بین نمی برد.

مهم است که درک شما از تزریق بوتاکس واقع بینانه باشد. بوتاکس تمام چین و چروک های صورت شما را درمان نمی کند و ممکن است چین و چروک صورت را نیز تحت تاثیر قرار دهد. وارد شدن به فاز آرام سازی عضلات مربوطه این چروک را کاهش می دهد. بوتاکس به اصطلاح چین و چروک های ساکن را (که معمولا جلوی آینه دیده می شود) از بین نمی برد. برای چنین خطوطی باید از درمان های دیگری مانند تزریق ژل یا لیزرهای بازسازی کننده پوست استفاده کرد. در این صورت می توانید با پزشک مشورت کنید.

 

6-بوتاکس واقعا یک برند است.

شاید نام بوتاکس بسیار آشنا باشد، اما بوتاکس تنها یکی از نوروتوکسین های موجود در بازار است. سایر سموم عصبی عبارتند از Dysport که در سال 2009 تاییدیه FDA را دریافت کرد و Jeuveau که در سال 2019 تاییدیه دریافت کرد. همه این محصولات از انواع خاصی از باکتری ها می آیند و بنابراین اثر یکسانی دارند.

تفاوت های جزئی بین این سه نوع نوروتوکسین وجود دارد. زئومین یک نوروتوکسین خالص است و به آن مولکول برهنه می گویند زیرا فاقد پروتئین های سطحی اضافی موجود در Dysport و Xeomin است. این نوروتوکسین خالص به عمق پوست نفوذ می کند و به سرعت و به طور موثر عمل می کند و خطر واکنش های آلرژیک را کاهش می دهد.

از نظر تئوری، کاهش بار پروتئین، شانس بدن برای بوتاکس شدن غیرفعال و غیرفعال را کاهش می دهد، به این معنی که بدن به نوروتوکسین پاسخ ایمنی نمی دهد.

دیسپورت کمی بیشتر از بوتاکس پخش می شود، بنابراین برای مناطقی که نیاز به تزریق متوالی دارند مناسب تر است. همچنین نفوذ دیسپورت نسبت به دو محصول دیگر بیشتر است و اثر آن در عرض 2-3 روز مشخص می شود در حالی که بوتاکس 7-10 روز و Xeomin 5-6 روز طول می کشد. با امتحان برندهای مختلف می توانید برند مورد علاقه خود را پیدا کنید.



7- ممکن است در ابتدا کمی خنده بشنوید.

بوتاکس بعد از چند روز شروع به کار می کند و نتیجه کامل بعد از دو هفته قابل مشاهده است. بسیاری از مردم می گویند که وقتی شروع می شود متوجه آن می شوند زیرا ناگهان احساس می شود پیشانی شما با چسب پوشیده شده است. بوتاکس در حرکت دادن ماهیچه های صورت موثر است و ممکن است وقتی می خواهید یکی از حالات صورت را نشان دهید احساس عجیبی کنید.

همچنین تزریق بوتاکس در یک ناحیه می تواند ناحیه دیگری را تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان مثال اگر تزریق بوتاکس در قسمت پایین پیشانی و نزدیک ابرو انجام شود، ابروها را به سمت پایین می کشد. همچنین ممکن است در ابتدا، قبل از اینکه بدن خود را با مقدار سموم تطبیق دهد، احساس کشش شدیدی داشته باشید. همچنین باید به نکات قبل و بعد از تزریق توجه کنید، مانند عدم استفاده از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین که باعث کبودی می شود. این یک عارضه جانبی است که باعث می شود جابجایی نوروتوکسین روی پلک ها یا سایر بافت ها بیفتد.



8- هم آقایان و هم خانم ها از این محصول استفاده می کنند.

بوتاکس در بین مردان نیز محبوبیت زیادی دارد بوتاکس رایج ترین محصولی است که توسط مردان استفاده می شود



9- بوتاکس درمانی یکبار مصرف نیست.

بوتاکس حدود سه ماه طول می کشد (یا اگر تازه تزریق را شروع کرده اید بیشتر باشد)، بنابراین بین سه تا شش ماه باید دوباره برای تزریق مراجعه کنید. زیرا بوتاکس عضلات را به طور موقت در مرحله استراحت قرار می دهد و به مرور زمان از بین می رود و متوجه بازگشت چین و چروک می شوید.

با افزایش سن پوست، خاصیت ارتجاعی و کلاژن خود را از دست می دهد و در نتیجه چین و چروک های دائمی به دلیل انقباض مداوم عضلات ایجاد می شود. چند ماه پس از تزریق بوتاکس، بدن گیرنده های عصبی جدید استیل کولین تولید می کند و قادر به انتقال مجدد پیام های عصبی است. تزریق بوتاکس منظم برای کاهش چین و چروک و جلوگیری از چین و چروک دائمی لازم است.


10. به دنبال توافق نباشید.

برخی از کلینیک ها ممکن است پیشنهادات جذابی داشته باشند، اما پزشکان توصیه می کنند قبل از درمان، یادداشت ها و روش های پزشک خود را بررسی کنند. باید از پزشک خود بپرسید که آیا اخیراً این نوع تزریق را انجام داده است و تجربه او را ارزیابی کنید. می توانید از شکایات و نظرات آنلاین آنها برای تصمیم گیری استفاده کنید. از این طریق اطلاعاتی در مورد رفتار کادر درمان و تجربه ای که دارید به دست خواهید آورد. بسیاری از درمان‌های ارزان‌قیمت می‌توانند منجر به نظرات منفی بسیاری از بیماران ناراضی شوند.

 

11 تعداد واحدهای بوتاکسی که دریافت می کنید را بخواهید.

اگر درمان به خوبی انجام شود، می توانید به چهره ای صاف و جوان تر از خود برسید، اما نه به صورت پلاستیکی! از پزشک خود در مورد تعداد واحدهای توصیه شده برای جلوگیری از بی حرکتی صورت سوال کنید. چهره هر فردی متفاوت است و سن خاصی برای درمان وجود ندارد، اما دانستن نقطه شروع به پیشرفت و بهبود با تزریق های بعدی کمک می کند.

متن کامل مقاله را بخوانید: https://cliniczibayi.com/تزریق-بوتاکس/تزریق-بوتاکس-در-شیراز-10-بهترین-پزشک-برا





:: بازدید از این مطلب : 1700
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: