نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی

یک روند جدید در صنعت ساخت و ساز است و بسیاری از افراد آرزوی زندگی در این نوع ساختمان ها را دارند. امروزه با ظهور خانه های چوبی بسیاری از افراد به آرزوهای خود رسیده اند و برای خانه دوم (ویلا) خود به این نوع ساختمان ها روی آورده اند. با استفاده از بهترین نوع چوب و هزینه، یک خانه چوبی پیش ساخته رقیب سرسختی برای سازه های دیگر است.

خانه ای که از چوب ساخته شده است چیست؟

خانه چوبی پیش ساخته خانه ای است که قطعات آن در خارج از کارگاه ساخته می شود. این قطعات در ابعاد برای حمل آسان به محل تولید می شوند.

این نوع ساختمان ها به روش های مختلف از جمله مدرن، کوچک و مشابه تولید می شوند و هر کدام از این ساختمان ها مزایای خود را دارند.

برخی از این نوع سازه ها به صورت قابل حمل و برخی دیگر با مونتاژ قطعات در محل تولید می شوند.

این نوع سازه در کشورهای پیشرفته مانند آمریکا سابقه ای بیش از 100 سال دارد و اخیرا در ایران نیز مورد توجه قرار گرفته است.

خانه پیش ساخته

انواع خانه های تولیدی

تنوع در این صنعت هر روز در حال افزایش است و با توجه به سلیقه های مختلف به روز می شود. سبک معاصر رایج ترین سبک در سازه های تولیدی است. به طور کلی خانه های پیش ساخته به انواع زیر تقسیم می شوند.

خانه مدولار: این نوع سازه در کارخانه در قسمت های مختلف ساخته می شود و پس از مرحله ساخت در محل مورد نظر مونتاژ و نصب می شود.

سوله یا کاروان: این نوع خانه در کارخانه تولید و به صورت کلی در محل مورد نظر قرار می گیرد.

خانه های پیش ساخته نیز بر اساس متریال به انواع مختلفی تقسیم می شوند.

ساختمان های بتنی: این نوع سازه از اسکلت فلزی و دیوارهای بتنی تشکیل شده است.

بتن مورد استفاده برای پرکردن دیوارها مقاومت بالایی دارد و در عین حال وزن کمی دارد که اصل سبک سازی را به بهترین نحو اعمال می کند.

انواع ساختمان های پیش ساخته

خانه پی وی سی

در این نوع خانه های پیش ساخته در ساخت و ساز از پنل های پی وی سی استفاده می شود. این نوع پنل مزایا و امکانات خود را دارد.

پی وی سی ماده ای بسیار سبک و مقاوم در برابر شرایط جوی مختلف است و در عین حال نسوز نیست. پانل پی وی سی عایق خوبی در برابر صدا، گرما و سرما است.

LSF evi

این نوع سازه از ورق های فولادی نازک و پوشش داده شده با پوشش گالوانیزه تشکیل شده است. بزرگترین مزیت این نوع ساخت و ساز وزن بسیار کم و مقاومت بسیار در برابر زلزله است. این نوع سازه با جوش و پیچ و مهره به هم متصل می شود.

خانه چوبی پیشرو

از این نوع به عنوان پانل چوبی در ساختمان سازی استفاده می شود، این پانل ها در کارگاه برش و کدگذاری می شوند و سپس به محل ساخت منتقل می شوند، این نوع پانل ها به صورت زبانه و شیار در کنار هم قفل می شوند.

خانه با ساندویچ پانل

این نوع سازه از ساندویچ پانل ساخته شده است. این ساندویچ ها از صفحات فولادی و فوم عایق تشکیل شده اند و وزن سبک و سرعت ساخت بسیار بالایی دارند.

دلایل برتری خانه پیش ساخته چوبی نسبت به بتن

خانه های پیش ساخته مزایای زیادی دارند اما اگر بخواهیم برخی از مزیت ها را در مقایسه با پیش ساخته های بتنی فهرست کنیم به گزینه های زیر اشاره می کنیم.

1- تسریع در ساخت و نوسازی سرمایه

2- کاهش ضایعات مواد، کاهش آلودگی محیط زیست

3- کاهش موثر اثرات منفی الکتریسیته بر بدن انسان

4- استحکام قاب چوبی تقریباً پنج برابر قویتر از بتن

5- مقاومت بسیار بالا در برابر زلزله های بسیار قوی، هزینه نگهداری کم

6- برخلاف تصور عموم سه برابر فلز و بتن در برابر آتش مقاوم است.

7- صرفه جویی در مصرف انرژی، بازگشت سرمایه بسیار سریعتر نسبت به بتن

مزایای خانه چوبی

مراحل ساخت خانه چوبی پیش ساخته

همانطور که در ابتدای بحث اشاره شد، تخته های چوبی در کارخانه بر اساس نقشه ساختمانی برش داده شده و فرآوری می شوند و به صورت زبانه و شیار به فروش می رسند و این محصولات چوبی را با عایق صدا می زنند و روی آن قرار می دهند. .طراحی خانه بر روی فونداسیونی که از قبل مطابق با خانه مورد نظر ساخته شده است قرار می گیرد.

پس از استقرار اسکلت، دیوارها ساخته می شود، سپس سقف خانه با چوب آماده می شود تا نهایی شود و پس از این مرحله، در و پنجره ها نصب می شود.

فیلم ساخت خانه چوبی پیش ساخته

در ویدئوی زیر می توانید نحوه نصب خانه چوبی را در سایت مشاهده کنید:

تطبیق پذیری طرح های خانه پیش ساخته چوبی پیش ساخته

بسته به متریالی که در خانه های پیش ساخته استفاده می شود می توان از طرح های مختلفی استفاده کرد و در طراحی این نوع خانه ها از جدیدترین تجهیزات روز دنیا استفاده کرد.

برخی بر این عقیده اند که این نوع سازه ها دارای ابعاد خاصی هستند و امکان اجرای طرحی وجود ندارد، اتفاقاً کاملا برعکس است زیرا تمام ابعاد بدون کوچکترین انحرافی در کارخانه اندازه گیری و ساخته می شود. همین موضوع برای طراحان باقی می ماند.در طول طراحی خانه پیش ساخته باز است.

از طرح های مدرن، کلاسیک و ... می توان به این نوع سازه ها اعمال کرد و با طراحی سازه ای ستون های بیشتری را انتخاب کرد و بهترین بازخورد را گرفت.

در یک خانه چوبی می توانید بهترین انواع طراحی مدرن و کلاسیک را درک کنید.

نکته جالب در مورد کلبه چوبی این است که برخلاف ظاهر خیالی و خیالی آن، می توانید فضای داخلی خانه را به اندازه خانه خود مدرن و کاربردی طراحی کنید، زیرا آثار آن خانه هیچ محدودیتی در طراحی ندارد.

قیمت خانه چوبی

قیمت خانه چوبی پیش ساخته بسته به جنس چوب متفاوت است. به عبارتی قیمت ساخت خانه پیش ساخته با توجه به عرض دیوارها، نوع لوله کشی، نوع سوکت سوئیچ، پوشش خارجی سقف (شنگل، آندوویلا و آندولین)، کاشی و سرامیک، شیرآلات، پی وی سی. . یا پنجره های چوبی، درهای ورودی، پارکت سرامیکی یا لمینت، مواد چوبی قاب، کمد لباس و غیره. متغیر هستند. شما می توانید بر اساس بودجه خود مواد مصرفی را انتخاب کنید.

به طور کلی قیمت خانه چوبی پیش ساخته بین متری دو میلیون تا چهارصد هزار تومان متغیر است و بسته به مصالحی که انتخاب می کنید متغیر است.

هزینه ساخت و نصب این نوع سازه نسبت به سایر رقبا مطلوبتر است.

ساخت خانه چوبی پیش ساخته چند طبقه

ساخت چند طبقه پیش ساخته چوبی

خانه های چوبی را نیز می توان مانند سایر سیستم های ساختمانی با طبقات ساخت. با طراحی سازه ای مناسب می توان رویای زندگی در خانه درختی مرتفع را محقق کرد. با تغییر عمق و ابعاد پی و همچنین طراحی و محاسبات تیرها و ستون ها می توان خانه چوبی را در چند طبقه ساخت.

البته قیمت نهایی این نوع ساختمان بالاتر است اما تغییری در دوام خانه چوبی ایجاد نمی شود.

سیستم گرمایش و سرمایش خانه چوبی

اگر در حال ساخت خانه چوبی هستید، می توانید از سیستم داکت استفاده کنید، زیرا سیستم کانال به شما امکان تنظیم دمای داخل ویلای چوبی را می دهد.

سیستم گرمایش از کف: این سیستم از لوله های متصل به کف ساختمان تشکیل شده است که با جریان آب زیر ساختمان گرم می شود.

البته قبل از انتخاب یک ویلا با سیستم گرمایش خوب به این نکته توجه کنید، به منبع روغن موجود توجه کنید. در مناطق دور افتاده، گرمای خورشیدی و انرژی زمین گرمایی پروپان را ترجیح می دهند.

اسپلیت: اگر ویلای شما کانال کشی ندارد و به نظر شما کانال کشی لازم نیست، می توانید از سیستم مینی اسپلیت مناسب برای سرما و گرما استفاده کنید.

در این سیستم پارتیشن ها مستقیماً در محل استفاده نصب می شوند و به پمپ حرارتی یا سرمایشی متصل می شوند.

جداسازی عمودی دیواره های شیر. این سیستم یک نوع سیستم گرمایش مستقیم است که قابل نصب در ویلاهای کوچک و در مدل های برقی و گازی می باشد.

سیستم های تهویه مطبوع بسیار سریع کلبه پیش ساخته: این سیستم به صورت داکت است اما کانال های موجود در این سیستم بسیار کوچکتر از لوله های حرارتی معمولی و معمولی هستند. این سیستم کاملا بی صدا بوده و بهترین انتخاب برای حفظ آرامش است.


البته می توان از سیستم های گرمایشی و سرمایشی پرتابل نیز استفاده کرد که امروزه توجه جهانیان را به خود جلب کرده است.





:: بازدید از این مطلب : 2376
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: