دکوراسیون اداری لوکس طراحی اداری لوکس
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


اتاق اجرایی مظهر تجمل است

شاید از دید بسیاری از افراد طراحی اتاق فرمان به دلیل حضور کم در آن اهمیت چندانی نداشته باشد. اما باید گفت که اتاق کنترل قلب یک مطب و بسیار مهم محسوب می شود.

مواردی که در هنگام تزئین دفتر اتاق کنترل باید در نظر داشت عبارتند از:

1- سبک تزئینی:

انتخاب سبک مناسب برای دکوراسیون اداری لوکس بیشترین تاثیر را در نتایج کسب و کار شما خواهد داشت. انتخاب سبک دکوراسیون به ابعاد فضا، نوع کار، نورپردازی و ... بستگی دارد. بستگی به عواملی مانند به عنوان مثال، انتخاب یک سبک کلاسیک برای یک محیط اداری کوچک انتخاب خوبی نخواهد بود. سبک دکوراسیون اداری مجلل و مدرن بهترین انتخاب برای فضاهای کوچک است و علاوه بر کارایی بالای این سبک، باعث افزایش تعامل و همکاری بین کارکنان می شود.

2- رنگ:

به طور کلی سبک دفتر کار باید رسمی باشد. در نتیجه بهتر است در انتخاب رنگ مبلمان، کفپوش، پرده و ... رنگ های تیره و خنثی را انتخاب کنید. با توجه به اینکه رنگ ها در ذهن بیننده تاثیر زیادی دارند، با انتخاب رنگ مناسب می توانید حس خوبی را به کارکنان دفتر یا مشتری منتقل کنید و در عین حال باعث جلب اعتماد و دانش مشتری نیز بشوید. . در درون خود آرام باشید، می توانید یک جلسه سازنده داشته باشید و تصمیم خوبی بگیرید.

3- کتابخانه و قفسه:

نکته مهم دیگر در طراحی دکوراسیون اداری لوکس به خصوص فضای مدیریتی، طراحی کتابخانه است. با توجه به ابعاد فضایی که در اختیار دارید می توانید یک کتابخانه یا یک قفسه شیک و کوچک برای کتاب ها یا فایل های خود در گوشه اتاق خود طراحی کنید. استفاده از کتابخانه ها و قفسه ها برای سازماندهی فایل ها دسترسی به اسناد را آسان می کند. توصیه می شود که مواد کتابخانه یا قفسه با مواد میز مدیریت یکی باشد.

4- نور:

نورپردازی اتاق اداری باید با دقت و دقت طراحی شود و ترجیحاً از نور طبیعی استفاده شود. در صورت استفاده از نور مصنوعی باید به گونه ای استفاده شود که بتوان آن را تنظیم و کم و زیاد کرد.

5- مبلمان:

یکی از مواردی که باید به آن توجه شود و بسیار مهم است، انتخاب مبلمان و صندلی است. زیرا مدیر دفتر یا شرکت در حالی که روی صندلی می نشیند ساعات طولانی کار می کند. بنابراین صندلی کنترل و میز باید راحت باشد تا پس از چند ساعت خستگی کار کمتر شود.

علاوه بر صندلی و میز مدیریت، باید فضایی را برای نشستن مشتریان و مشتریان در نظر بگیرید. برای این فضا بهتر است از مبلمان راحتی استفاده شود تا محیط اتاق مدیریت کمتر رسمی باشد و مشتری احساس راحتی کند و زیبایی محیط را افزایش دهد.

در طراحی دکوراسیون اداری مجلل، قرارگیری مبلمان در اتاق اداری بسیار مهم است. اگر دفتر شما فضای بزرگی دارد می توانید آن را تقسیم کرده و یک قسمت را به جلسات مهم و جدی اختصاص دهید و قسمت دیگر را با مبلمان راحت و صمیمی تری معماری داخلی تجاری کنید.


6- دفتر اداری:

هنگام در نظر گرفتن انواع مختلف دفتر، باید بهترین و راحت ترین صندلی را بر اساس ویژگی های فضای خود انتخاب کنید. اغلب اوقات، میز پرستاری باید بزرگتر از سایر میزها باشد و جزئیات بیشتری داشته باشد. همچنین، میز باید فایل ها و کشوهای زیادی داشته باشد زیرا چیزها و فایل های زیادی روی آن خواهد بود!

7- وسایل تزئینی:

بهتر است در اتاق مدیریت از تصاویر و تابلوهای هنری یا انواع دیگر وسایل هنری استفاده کنید تا محیط کمی رسمی تر شود و زیبایی و جذابیت به اتاق بیافزاید.

دکور اداری کلاسیک

مبلمان آنتیک یکی از شیک ترین طرح های مبلمان اداری محسوب می شود و برای فضاهای بزرگ انتخابی عالی است. دکوراسیون اداری قدیمی یک سبک محبوب در بین طراحان و مدیران داخلی است. این روش اورجینال است و استفاده از آن فضای کاری شما را بهتر می کند. استفاده از جواهرات عتیقه یک محیط طبیعی ایجاد می کند و تفاوت زیادی برای دیگران ایجاد می کند.

معمولا برای طراحی مبلمان اداری زیبا با سبک کلاسیک از رنگ های مشکی، کرم، سفید و رنگ های مشابه استفاده می شود. استفاده از این رنگ ها باعث ایجاد صمیمیت و گرما در محیط می شود.

مصالح به کار رفته در دکوراسیون خانه های سنتی چوب و شیشه است که جلوه و افتخار خاصی به محیط می بخشد و بر جذابیت آن می افزاید. اگر محیط اداری شما پنجره دارد، بهتر است از پرده های کلاسیک و سلطنتی برای پوشاندن پنجره ها و ایجاد فضایی منحصر به فرد استفاده کنید.

اگر در طراحی دکوراسیون داخلی اداری از سبک کلاسیک استفاده می کنید، بهتر است از لوسترها و چراغ قوه های کلاسیک استفاده کنید تا محیط اطراف خود را روشن کرده و محیط را مجلل تر کنید. استفاده از لامپ های حرارتی فضایی گرم و صمیمی ایجاد کرده و محیط اداری را ساکت تر می کند.

مبلمان مورد استفاده در سبک کلاسیک اغلب از چوب و چرم ساخته می شوند. مبلمان اداری به سبک کلاسیک بیشتر با رنگ چوب رنگ آمیزی می شوند. بارزترین ویژگی این مبلمان ظاهر مجلل و سلطنتی آن است که جلوه خاصی به محیط اطراف شما می بخشد. همچنین یکی از مهم ترین ویژگی های این مبلمان ظرافتی است که در آن به کار رفته است. مبلمان کلاسیک از چوب ظریف و منبت کاری شده استفاده می کند. به همین دلیل مبلمان اداری کلاسیک یکی از زیباترین و شیک ترین دکوراسیون اداری لوکس است.

اگر می خواهید از عناصر تزئینی برای تزئین محیط خود استفاده کنید، نصب یک ساعت دیواری زیبا و یک تصویر بزرگ برای دیدن همه بهترین انتخاب برای شماست. همچنین می توانید از گل ها و گیاهان طبیعی و مجلل استفاده کنید و جذابیت محیط را افزایش دهید.

تزیین یک دفتر کوچک

اگر دفتر شما کوچک است و فضای کافی برای تزیین مجلل دفتر خود ندارید، باید موارد زیر را در نظر بگیرید و به آن توجه کنید.

1- برای تزئین دفاتر کوچک نباید از مبلمان بزرگ استفاده کرد.

باید از مبلمانی استفاده کنید که فضای کمی را اشغال می کند یا مبلمان چند منظوره. همچنین باید به گونه ای تنظیم شود که کارمندان بتوانند به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. علاوه بر این، مبلمانی که مشتری انتخاب می کند باید فضای بسیار کمی را اشغال کند.

2- در محیط اداری کوچک، میزها باید طوری طراحی شوند که جلب توجه نکنند.

برای داشتن دکوراسیون اداری مجلل در محیطی باریک و محدود می توانید از میزهایی استفاده کنید که در ترکیب با مدل خودتان و با عرض و ارتفاع کمتر طراحی شده اند.

3- در طراحی یک طرح اداری مجلل برای فضاهای کوچک بهتر است از رنگ های تیره استفاده نکنید

رنگ های تیره فضا را کوچکتر می کند. همچنین، فقط از یک رنگ استفاده نکنید. در عوض از رنگ های روشن و متضاد استفاده کنید. همچنین بهتر است رنگ های روشن را برای دیوارها انتخاب کنید تا فضا بزرگتر به نظر برسد.

هنگام انتخاب رنگ مبلمان، هر چه رنگ مبلمان تیره تر باشد، بهتر است. زیرا اندازه و حجم واقعی مبلمان با رنگ تیره کوچکتر درک می شود. علاوه بر این، قرار دادن مبلمان تیره با دیوارهای رنگ روشن و تضاد بین آنها، اتاق را زیباتر و بزرگتر نشان می دهد.

4- برای نورپردازی فضاهای کوچک تا حد امکان از نور طبیعی استفاده شود

یکی دیگر از عوامل مهم در طراحی دفاتر بلند و کوچک، نورپردازی آنهاست. در تاریکی نیز باید از نور ترکیبی و غیر مستقیم استفاده کرد.

5- سبک مناسب برای فضاهای اداری کوچک سبک مدرن است.

زیرا میز و صندلی های ساده با خطوط صاف کنترل بیشتری به محیط می دهند و محیط را بیشتر نمایان می کنند.

6- استفاده از قفسه و کمد دیواری

قفسه ها در دفاتر کوچک بسیار کاربردی هستند. زیرا اسناد، فایل ها و اشیاء زیادی را در خود جای داده است.

7- استفاده از گل و گیاه

از گل و گیاه در یک دفتر کوچک استفاده کنید. قرار دادن گل و گیاه در محیط اداری کوچک علاوه بر زیباسازی و افزایش آرامش و روحیه کارکنان باعث تهویه هوا می شود.

8- برای جداسازی از دیوارهای شیشه ای استفاده کنید

در صورت نیاز به جداسازی فضا بهتر است به جای پارتیشن از دیوارهای شیشه ای از کف تا سقف استفاده کنید. به این ترتیب از تداخل صوتی جلوگیری می کنید و محدودیت بصری ایجاد نمی کنید.

9- استفاده از آینه

در طراحی دکوراسیون داخلی  اداری لوکس خود از آینه استفاده کنید. انعکاس فضا بر روی سطح آینه، فضا را به صورت دو لایه نشان می دهد.





:: بازدید از این مطلب : 2630
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: