بازار تجریش
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی

 

پیست اسکی توچال به بام نزدیک است. بام تهران ولنجک با طبیعتی بکر و کوهستانی مکان مناسبی برای پیادهروی و تنفس هوایی پاک و تمیز و خلوتگاهی دنج و آرام برای آرامشی بی نظیر است اما اگر قصد پیادهروی ندارید و میخواهید خود را به بام تهران و یا توچال برسانید می توانید با پرداخت هزینه از ماشین های برقی که در این مسیر به منظور جا به جایی افراد در نظر گرفته شده استفاده کنید. بام تونل رسالت یکی ز بهترین بام هایی است که باید در تهران گردی های خود به آن مراجعه کنید. هننی دونات با استفاده از مواد مغذی و مقوی از طریق دستگاههای خودکاری که در اختیار دارد، انواعی از دوناتهای خوشمزه و رنگارنگ را به مشتریان خود ارائه میکند. حسی که شور و حال زندگی را به پهنهای از سنگفرشهای تاریخ گره زده است. قسمت بزرگی از بازار بین الحرمین به فروش لوازم تحریر و خودکارهای روان نویس اختصاص یافته است و میتوانید انواع قلمهای فانتزی، مدادها، نوشتافزارها و دیگر لوازم مدرسه را با قیمتهایی بسیار مناسبتر از دیگر مغازهها در این قسمت پیدا کنید. آدرس باغ کتاب تهران: در ضلع شمال شرق تهران و بین بزرگراه حقانی و بزرگراه همت قرار دارد. در واقع ایستگاه پایانی خط یک مترو تهران دقیقا جلوی ورودی بازار تجریش قرار دارد.

Free photo early morning sunrise in the dunes of maspalomas برای بازدید از بخش هایی مانند پردیس سینمایی، باغ علم و اتاق فرار لازم است که قبل از ورود بلیط ورودی تهیه نمایید. اگر از آنهایی هستید که با دیدن قیمتهای نسبتاً بالا وحشت نمیکنید، کافه بامی نو را حتماً توصیه میکنیم. جلاتو: اگر عاشق بستنی هستید و میخواهید با خوردن طعمهای تنوع بستنی گرمای هوا را فراموش کنید، میتوانید به کافه جلاتو باغ کتاب مراجعه کنید. کافه کُر: اگر به دنبال کافهای دنج در یک محیط خلوت میگردید، به شما کافه کُر را معرفی میکنیم. بازدید از این باغ باشکوه میتواند تجربه متفاوتی از ماجراجویی در پایتخت را برای شما به همراه داشته باشد. اگر همراه نوشیدنی خود کیک میل داشتید، میتوانید چیز کیک، کیک نارگیلی یا تارت میوه را سفارش دهید. پارک گلابدره: از پارک های زیبای پایتخت و منطقه دربند تهران بوده که امکانات بسیار زیادی را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار می دهد. دکتر مقدم و همسرشان سلما که اصالتا ارمنی تبار بودند در این خانه ساکن شدند و تغییراتی را در دل آن به وجود اوردند. اگر ساکن غرب تهران هستید، باید بدانید که در این منطقه جذاب و شلوغ تهران جاذبههای زیادی منتظرتان است! علاوه بر امکانات کافی و جذاب برای سرگرمی بچهها، این مجموعه چند وقت یک بار رویدادهای مفرحی برای بچهها برگزار میکند بهخصوص در روز ۱۶ مهر که روز جهانی کودک است.

کافه علم: یکی دیگر از کافههای جذاب باغ کتاب کافه علم است. به خاطر همین مجسمههای زیبا، باغ کتاب تبدیل به یکی از بهترین سوژههای عکس یادگاری و اینستاگرامبازی در تهران شده. این منطقه دارای بخش های مناسبی جهت برگزاری پیک نیک بوده و مکان مناسبی برای خانواده ها و نوجوانان به حساب می آید، لازم به ذکر است که مناظر زیبای موجود در محله دربند، آن را به مکانی مناسب برای عکاسی تبدیل کرده است. تالار سرانجام: در این بخش از موزه دفاع مقدس، شما با یادوارهها و بازماندههایی از جنگ واقعی روبهرو خواهید شد، آثاری که هنوز تکهای از آن روحِ طوفانی جنگ را در خودشان نگه داشته است تا سندی برای عمق این واقعه باشد. برخلاف بیشتر سینماهای قدیمی تهران موقع نشستن بر روی صندلیهای این سینماها، احساس راحتی خواهید داشت و با خیال آسوده به پردهی سینما زل میزنید. به عنوان مثال شما دیگر نیازی به پیمون مسیر های طولانی برای رسیدن به پاساژ کوروش ندارید و می توانید به راحتی با یک کلیک بر روی پاساژ کوروش مشتری پسند، به تمامی محصولات موجود در این پاساژ دسترسی داشته باشید. موقعیت عالی هتل باعث شده بسیاری از مراکز مهم تجاری، سیاسی، گردشگری و شاهراههای اصلی شهر به راحتی قابل دسترس باشند. اتاق مادر و کودک: اگر قصد بازدید از باغ کتاب را به همراه کودک نوزادتان (۰ تا ۲ سال) دارید، در مواقع لزوم میتوانید به اتاق مادر و کودک در طبقه همکف واقع در بلوک ای مراجعه کنید.

اگر قصد بازدید از باغ کتاب تهران را دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. اگر سابقه بازدید از باغ فردوس و موزه سینما دارید، نظرات و دیدگاههای خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید. در انتهای خیابان بغدادی، سه راه را بهسمت چپ بپیچید و به خیابان زعفرانیه برسید. مجموعه باغ کتاب تهران در سه طبقه و چهار بلوک تشکیل شده است. کافهرستوران ایزار: در طبقه همکف باغ کتاب در بلوک ای کافهرستوران جذابی به نام کافه ایزار قرار دارد. درکه، این کلمه را از نام کفشی مخصوص کوهستان و مناطق برفی به نام "درگ" گرفته اند که در گذشته افراد برای بالا رفتن از کوه های موجود در اطراف درکه استفاده می کرده اند. رضاشاه قصد ساخت کاخی از جنس مرمر در محل فعلی این کاخ کرد و در نظر داشت سرپوشی از طلا بر روی آن بگذارد که به گنبد مسجد شیخ لطفالله اصفهان شباهت داشت. برای دسترسی به این با زیبا و سرسبز انواع مسیرها با خودروی شخصی و وسایل نقلیه عمومی وجود دارند که می توانید هر کدام از آن ها برایتان مقدور باشد را انتخاب نمایید. ویژگی این باغ و عناصر معماری منظرش، نظر گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب کرده به گونه ای که در سایت های معروف گردشگری مانند تریپ ادوایزر هم به آن اشاره شده است. معماری و تزئینات وابسته به آن در ایران زمین همواره دارای اهمیت بوده و در ادوار مختلف دارای ویژگی های خاص خود است. آثار هنری عرضه شده در این فروشگاه توسط هنرمندان خوشذوق و خلاق کشورمان در سبکها و رنگهای مختلف ساخته شده است.

روی سقف تالار میانی موزه، نقاشیهای روی چوب با نقشهای گل و مرغ شیراز نصب شدهاند.در میان آثار موجود در این موزه میتوان به آثاری برجسته از هنرمندان ایرانی مانند پرویز تناولی، حسین زنده رودی، سهراب سپهری و بهمن محصص اشاره کرد. فروشگاه کتاب بزرگسال: از مهمترین و جذابترین بخشها و به نوعی قلب تپنده باغ کتاب، فروشگاه کتاب بزرگسال است. این جاذبه دوستداشتنی نبض تپنده پایتخت و یکی از محبوبتری جاهای دیدنی تهران است. درکه یکی از محبوبترین مسیرهای کوهنوردی است که در شمال غربی تهران واقع شده و صخرهها و سنگهای پلکانی دارد. اگر قصد بازدید از این مکان را به وسیله مترو دارید، نزدیکترین ایستگاه ها به باغ کتاب تهران، ایستگاه های شهید حقانی و ایستگاه مترو شهید همت است که هر دو این ایستگاه ها فاصله یکسانی تا باغ کتاب را دارد. در این مجموعه انواعی از اسباببازی و وسایل سرگرمی برای کودکان ۱ تا ۸ سال قرار دارد. پارکینگ طبقاتی متروی شهید حقانی و پارکینگ عباس آباد در نزدیک ترین فاصله به باغ قرار دارند. از جمله محصولات عرضه شده در فروشگاه شرقی میتوان به محصولات هنری و دکوری دستساز نظیر ظروف پذیرایی، ظروف تزیینی و تابلوهای هنری اشاره کرد. این باغ که در زمان خود از عظمت و اهمیت بالایی برخوردار بود، در دوره قاجار و به دستور فتحعلی شاه ساخته شد. چراکه در معماری این دوره خلاقیتهایی فضایی افزایش مییابد. آسمان نمای گنبد مینا تهران در جوار پارک بنادر به عنوان بزرگ ترین اسمان نمای خاورمیانه شناخته می شود که در سالهای اخیر به محفلی برای عاشقان کیهان و کهکشان مبدل شده است، شما می توانید در این اسمان نما تقریبا پاسخ تمام سوالات کهکشانی خود را پیدا کنید و علاوه بر افزایش اطلاعات علمی خود، یک تفریح خاص را تجربه نمایید. در زمان قاجار بود که به دستور فتحعلیشاه احداث این مکان آغاز و در نهایت به مکانی که امروز میبینید، تبدیل شد.

برای مثال پنجرههای ساده با شیشههای رنگی، درهای چوبی، کاشیکاریهای حرفهای، حوضچهای که یادگار حمام فتحعلی شاه قاجار است و … البته برخی از سازه هایی که در این راستا وجود دارد قدمتی به مراتب بیشتر هم دارند. لازم به ذکر است که پارک دارای امکانات رفاهی مانند استخر، ورزشگاه و باشگاه تیراندازی بوده و برای استفاده از آن­ها باید هزینه پرداخت نمایید. ایستگاه مهدیه: خانه فروغ فرخزاد که ثبت ملی نیز شده، مشهورترین بنایی است که از طریق ایستگاه مترو مهدیه میتوانید به آن دسترسی داشته باشید. ساخت این بنا سال ۱۲۸۲ هجری قمری به دستور ناصرالدین شاه قاجار آغاز شده و طراحی آن به همت دوستعلیخان معیرالممالک صورت گرفته و معمار آن نیز استاد علی محمد کاشی بوده که سال ۱۲۸۴ هجری قمری به پایان رسیده است. پیشنها ما به شما این است که با توجه به ترافیکهای سنگین شهر تهران برای رفتن به کاخ گلستان، از مترو استفاده کنید. نورپردازیهای زیبا و چشمنواز این برج سبب شده تا این برج در هنگام شب یکی از زیباترین بناهای شهر همدان باشد. برای صرف نوشیدنی یا غذا در کافهرستوران آمانا هرروز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب میتوانید به محل قرارگیری آن واقع در طبقه بام در بلوک C مراجعه کنید. کویر لوت به عنوان یکی از گرم ترین مناطق کره زمین دارای بافت زمین شناسی و گونه های جانوری خاص و منحصر به فردی است و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

برخی از ایستگاه ها دارای امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی، غرفه های فروش غذا، فست فود، فروشگاه صنایع دستی، فروشگاه لوازم جانبی موبایل و غیره هستند که بعضی از موارد در نقشه مترو تهران مشخص شده اند. هر روز هفته از ۱۰ صبح تا ۷ عصر میتوانید به این مجموعه که در طبقهی همکف، بلوک ای قرار دارد مراجعه کنید. تماشای شهر تهران و برج میلاد از زاویه این بام تجربهای خاص خواهد بود و سکوت و آرامش آن مثالزدنی است. امروزه بام ماشینی کمی شلوغتر از قبل شده، اما با این حال هنوز هم حالوهوای خودش را حفظ کرده است. از دیگر امکانات این اتاق میتوان به وسایل سرگرمکننده برای نوزادان اشاره کرد. در زیر بنا زیرزمینی وجد دارد که به آن حوضخانه می گویند. در این بین مراکز خرید متعددی در تهران وجود دارد که یکی از مجهزترین آنها مرکز خرید پالادیوم تهران است. این بام در منطقه ولنجک، بلوار دانشجو، خیابان البرز قرار دارد که میتوانید با استفاده از لوکیشن زیر، سری به آن بزنید. تابلوهایی که در این باغ وجود دارد به دست استادانی چون میرزا بابا نقاش، عبدالله خان نقاش باشی و میرزا جانی نقاش ساخته شده اند. حتی اگر به نان، پنیر و چای شیرین برای صبحانه عادت دارید، میتوانید سری به کافه چام بزنید. نوشیدنیهای گرم کافه نوش نیز شامل انواعی از قهوه، دمنوش و چای میشود. غذاهای اصلی این کافه نیز شامل اسنک، املت و نیمرو است.

اولین تالار باغ فردوس سینما، با نام تالار آغازگران، شامل عکس های تاریخی از اساطیر عرصه هنر ایران است. همچنین با ثبت نام در باشگاه رباتیک باغ کتاب، در کلاسهای آموزش ساخت ربات هم میشود شرکت کرد. در این بخش خانوادهها میتوانند کودکان خود را به مربیان آموزش دیده بسپارند تا هم بچهها از این محیط زیبا لذت ببرند و هم خودشان با خیال راحت به خرید بپردازند. زمان بازدید از کاخ گلستان هم بهار و تابستان از ۹:۳۰ صبح تا ۱۷:۳۰ و روزهای پاییز و زمستان از ۹ صبح تا ۱۶ است. بهترین زمان برای گردش در پارک جمشیدیه فصل بهار و پاییز است. در ضمن مجموعه موزه دفاع مقدس هم همین نزدیکیهاست. و این بار کریمخان زند برای همیشه در موزه پارس شیراز آرام گرفت. در سال ۱۳۲۹ هجری قمری مدرسه صنايع مستظرفه نیز به سرپرستی نقاش معروف قاجار، محمد غفاری کمال الملک، در اين محل تأسيس شد.زمان احمد شاه قاجار نگارستان به وزارت صنایع مستظرفه واگذار شد و قسمتهای جنوبی در نزدیکی درب ورودی باغ با کشیدن دیوار، به مدرسه صنایع مستظرفه که تحت نظر کمال الملک اداره میشد، تعلق گرفت. در وسط باغ حیات خلوت و ساختمانهای یک طبقه، در قسمت جنوبی حیات تالار مصور و در جبهه شمال غربی هم حمامی با ستونهای سنگی حجاری شده و منقش با سنگهای مرمر قرار داشت که گفته میشود قائم مقام فراهانی در این حمام به قتل رسید. موزه ایران باستان در شهر تهران واقع در خیابان امام خمینی، مجموعه تاریخی باغ ملی، نبش خیابان پروفسور رولن و خیابان سی تیر قرار دارد. اما بهتر است ایستگاه شهید حقانی را برای پیاده شدن انتخاب کنید سپس با ون های مجموعه یا به صورت پیاده در باغ موزه دفاع مقدس بعد از 10 دقیقه به باغ کتاب برسید. از جمله نوشیدنیهای سرد کافه نوش میتوان به شیک نوتلا و شیک شکلاتی و بستنی اسکوپ اشاره کرد.

از جمله امکانات این مجموعه میتوان به استخر و عروسکهای آن اشاره کرد. این میدان از شمال به منطقه دربند، از جنوب به کاخ سعدآباد و از شرق هم به باغ شاطر راه دارد. از جمله دیدنیهای دربند، آبشار دوقلو است. از چه جیز آن راضی یا ناراضی بودهاید؟ شما میتوانید دورههای آموزشی این ورزش را در این مرکز بگذرانید و یا بهصورت تفریحی مهارت خودتان را در تیراندازی با کمان، تپانچه بادی و تفنگ بسنجید. ممکن است به هزار و یک دلیل بخواهید چندروزی را در تهران مهمان باشید، بابت مسائل کاری یا تفریحی یا… باغ کتاب هم سینمای مجهزی دارد و هم کافههای جذاب و فضاهای تفریحی متنوع. کافه رستوران آمانا: یکی از کافه رستورانهای جذاب باغ کتاب که در کنار آمفیتئاتر روباز این مجموعه قرار دارد، کافهرستوران آمانا است. شایان ذکر است که همزمان با آغاز عملیات ساختمانی و ایجاد فضاهای کالبدی دانشگاه کوشش برای تدوین سازمان و تشکیلات منظم آن که تنها در قالب ارائه و تصویب لایحه ای قانونی امکان پذیر بود؛ آغاز شد. رضا شاه در این محل، میدان بزرگ اسبدوانی را برای ارتش ایجاد کرد. فرقی نمیکند دانشجو باشید یا دانشآموز یا حتی کارمند، در این فروشگاه اقلام مورد نیازتان را پیدا خواهید کرد.

اگر هم به دنبال کالایی برای هدیه دادن به دوستان و آشنایانتان هستید، در این فروشگاه اجناس مرغوبی را پیدا خواهید کرد. اگر به دنبال یک کتابفروش بسیار بزرگ هستید تا تنوعی از کتابها و محصولات فرهنگی را خریداری کنید، حتماً به این بخش از باغ کتاب مراجعه کنید. اگر اهل اتاق فرار (اسکیپ روم) هستید هم باید سراغ اتاق فرار باغ کتاب را بگیرید. نخست اینکه اگر موافق هستید به سفارت ایران در فرانسه منصوب شوید تا دفتر اقتصادی نیرومندی نیز در آنجا تشکیل شود و تمام کارهای اقتصادی ایران در اروپا با اروپای غربی در این دفتر زیر نظر شما متمرکز بشود. همچنین در بازار ساعت تهران میتوانید ساعتهای لوکس و نیمه قیمتی را نیز بیابید. بازار بین الحرمین از دیگر بخشهای بازار بزرگ تهران است. استفاده از اتاق مادر و کودک باغ کتاب رایگان است. تزیینات و مقرنسکاریهای زیبایی نیز در وسط طاق اصلی به کار رفته است که آن را چشمنواز و دوستداشتنی کرده است.خطوط موازی و کشیده پایهها با الهام از سبک معماری هخامنشی هستند؛ قوس اصلی وسط برج، طاق کسری دوره ساسانی را در ذهن تداعی میکند و قوس شکسته بالایی آن با استفاده از معماری پس از اسلام طراحی شده است. شما میتوانید تمام اشیایی که در دوره قاجار در این کاخ وجود داشتهاست را در مجموعه گلستان تماشا کنید. امکانات این مجموعه بهگونهای است که کودکان میتوانند بهصورت فردی و گروهی به انجام بازیهای مختلف بپردازند. دیگر هم برای رفت و آمد و مقایسهی کتابهای مختلف به دردسر نمیافتید.

اگر در طول مسیر خسته نشدهاید راه خود را به سمت دربند ادامه دهید. در این فروشگاه میتوانید محصولات بسیار زیبایی را برای خود یا اطرافیانتان خریداری کنید. می توان گفت همه فصل ها بام تهران زیبایی های خاص خود را دارد. اجناس موجود در بازار بزرگ تهران یا بازار ۱۵ خرداد دارای قیمتهای بسیار مناسبی هستند و به همین دلیل افراد میتوانند حتی خریدهای عمده خود را نیز در این بازار انجام دهند. علاوه بر این دستمال مرطوب، پوشک و لوسیون نیز در اختیار والدین قرار میگیرد. بازار بزرگ تهران در شهرداری منطقه ۱۲ و خیابان ۱۵ خرداد قرار دارد. چه اقلامی را میتوان از بازار تجریش خریداری کرد؟ علاوه بر مادران، پدران نیز میتوانند از این اتاق برای عوض کردن پوشک نوزادشان استفاده کنند. ساعت کاری آن نیز در ایام هفته از ساعت 13 الی 19 بوده اما پنجشنبه­ها از ساعت 10 تا 15 به فعالیت می­پردازند. باشگاه رباتیک: در این بخش بچهها رباتهای مختلف را از نزدیک مشاهده میکنند و با کارکرد آنها آشنا میشوند. یکی از این آثار کاخ گلستان است که در این مطلب به معرفی کامل این کاخ و بخش های مختلف آن و همچنین تاریخچه زیبای آن پرداخته ایم. به باور من و چنانکه تجربه شعر و ادب در دوران معاصر در ایران و افغانستان نشان داده است، کسانی ماندگاری و اثرگذاری بیشتر و توفیق افزونتر داشتهاند که از گنجینه ادب هزار و دو صد ساله فارسی بهرهمندتر بودهاند و آگاهی و دمسازی و انسشان با آن آثار، بیشتر بوده است. باغ کتاب همه روزه حتی در روزهای تعطیل از ساعت 9 صبح الی 21 شب پذیرای بازدیدکنندگان است. باغ کتاب در اکثر تعطیلات رسمی از جمله پنجشنبه و جمعه ها باز است و تنها در مناسبت های خاص و معدودی تعطیل است. ساعت مراجعه به این کافه از ۹ صبح تا ۱۰ و ۳۰ دقیقهی شب است.





:: بازدید از این مطلب : 84482
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: