چرا حسابداری مهم است؟
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی

حسابداری شامل تهیه و تجزیه و تحلیل گزارش های مالی، مالیات ها و گزارش‌های دیگر است. شما می‌توانید حسابداران را هم در مشاغل کوچک و هم در سازمان‌های بزرگتر پیدا کنید. حسابداران دارای اعتبار و تجربه خاصی هستند. حسابداران معمولاً با سیستم‌های پیچیده‌ای مرکب از قوانین، مقررات، استانداردهای حرفه‌ای، شرایط و ملاحظات صنعتی و اقتصادی سر و کار دارند. در واقع حسابداران نقش اساسی و مهمی را در یک سازمان ایفا می‌کنند. حالا سوال اینجاست که چرا حسابداری تا این حد اهمیت دارد؟ در این مقاله، با هدف افزایش آگاهی مالی و مالیاتی شما، به بیان چهار علتی که حسابداری و خدمات آن را بسیار بااهمیت می‌سازد، خواهیم پرداخت.

هر صنعتی به یک سیستم حسابداری نیاز دارد

تا زمانی که پول وجود دارد، حسابداری نیز وجود دارد. مورخان شواهدی از سیستم‌های حسابداری به قدمت مصر باستان و بابل دارند. امپراتوری روم، سوابق مالی دقیقی داشته است. از اوایل قرن نوزدهم، حسابداری مدرن به‌عنوان یک حرفه به‌وجود آمده است. اکنون می‌توانید در هر صنعت و هر نوع سازمانی اعم از انتفاعی و غیرانتفاعی، حسابداران را بیابید. همه مشاغل نیاز به مدیریت پول، سوابق مالی و مالیات دارند، بنابراین همه مشاغل به یک سیستم حسابداری و حسابداران حرفه‌ای نیاز خواهند داشت.

حسابداری یک تجارت را سازماندهی می‌کند

گروه‌های زیادی علاقه‌مند به سوابق مالی یک سازمان هستند، از جمله سرمایه‌گذاران، وام‌دهندگان و کارمندان. حتی سازمان‌های غیرانتفاعی نیز، از شفافیت در مورد امور مالی خود سود می‌برند. اگر سوابق مالی شما نامرتب باشد، تأثیرات منفی را به شهرت و سلامت کسب و کار شما وارد می‌شود. یک سیستم حسابداری، این سوابق اغلب پیچیده را سازماندهی می‌کند، بنابراین دسترسی به آن‌ها و ارائه آن‌ها به گروه‌های علاقه‌مند آسان‌تر است.

حسابداری به ارزیابی عملکرد یک کسب و کار کمک می‌کند

سوابق مالی یک سازمان منعکس‌کننده سلامت آن است. اگر می‌خواهید بدانید کسب و کار شما چگونه است، سوابق مالی اطلاعاتی در مورد هزینه‌ها، حاشیه ناخالص، بدهی و موارد دیگر به شما می‌دهد. یک سیستم حسابداری خوب، بررسی و نگاه کردن به گذشته و مقایسه آن را نیز آسان‌تر می‌کند. در نتیجه با حسابداری، می‌توانید ببینید که آیا اوضاع بهتر است یا بدتر. فراموش نکنید که در این راستا، آگاهی و بهره‌مندی حسابداران از آخرین استانداردها و رویه‌های بین‌المللی حسابداری نیز بسیار راهگشاست. لذا استفاده از منابع آموزش حسابداری به زبان انگلیسی، نقشی تعیین‌کننده در بهبود گزارشات مالی ایفا خواهد کرد.

حسابداری به شما کمک می‌کند تا در چارچوب قانون باقی بمانید

داشتن سیستم‌ها و فرآیندهای حسابداری خوب، به حفظ وضعیت حقوقی و قانونی کسب و کار شما کمک می‌کند. یکی از وظایف اصلی حسابدار، رسیدگی به امور مالی و مالیاتی سازمان، بر اساس قوانین و مقررات مختلف است. با توجه به اینکه هر کسب و کار ممکن است در یک زمان خاص، مورد بررسی مالیاتی و قانونی قرار بگیرد، بنابراین سوابق مالی همیشه باید در دسترس، منظم، دقیق و سازماندهی شده باشند. نداشتن سوابق مالی مناسب، منظم و خوب، بسیاری از کسب و کار را با مشکلات و خسارات جدی مواجه می‌سازد.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 125231
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: