نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی

 

این مسجد در گرامیداشت شیخ زاید بن سلطان، اولین حاکم امارات ساخته شده و مقبره او نیز در کنار همین مسجد بنا نهاده شده است. بزرگ ترین جاذبه ی مصنوعی ساخت بشر موجود در این شهر را میتوان به جزیره ی جمیرا نسبت داد که جزیره ای متشکل از سه جزیره ی کوچک تر است و در نهایت نخلی بزرگ را تشکیل میدهند. آنها اسکی را بهصورت اصولی تعلیم میدهند و به غیرحرفهایها کمک میکنند اعتمادبهنفس خود را تقویت کرده و تکنیکهای مناسب را بیاموزند. فعالیت های زیادی برای گذراندن یک روز کامل از سرگرمی و ماجراجویی در اینجا وجود دارد که آن را به یکی از محبوب ترین مقاصد و مکان های دیدنی در دبی تبدیل کرده است. مسابقه شترها یک مسابقه محلی است که جزو بهترین سرگرمی های رایگان در دبی به حساب میآید. یکی از عوامل اصلی، یک ایستگاه ویکتوریای تفریحی (Victoria Station)، با سه واگن قطار بزرگ بیرون یک رستوران است، که که بر روی سقف آن موسیقی و رقص به طور منظم در حال برگزاری است. برج خلیفه در دبی اولین برجی است که به دلایل واقع بینانه در صدر فهرست ما قرار گرفته است. ساحل أم سقیم دبی در منطقه شیخ نشین شهر دبی به نام أم سقیم واقع گردیده که از سواحل عمومی و رایگان دبی محسوب می شود. زیبایی برج خلیفه به تعریف نیاز ندارد، اما منطقه بیزینس بِی دبی حقیقتا پدیدهای تعریفی است و سرمایهگذاران زیادی روی آپارتمان های بیزینس بِی سرمایهگذاری کردهاند. برج کایان توسط گروه هنری “Skidmore”، “Owings” و “Merrill SOM” طراحی شده است. برج کایان یکی از بلندترین ساختمانهای مسکونی دبی است که دارای واحدهای مبله و غیر مبله میباشد. اگر برج کایان را دیدید و یکه خوردید، باید بدانید که تنها نیستید!

فرودگاه بینالمللی دبی، شلوغترین فرودگاه جهان در اکتبر ۲۰۲۱ - رسانه قطبنما در صورتی که قصد بازدید از این مکان گردشگری در شهر دبی را دارید باید به ساحل محله جمیرای دبی مراجعه کنید. چگونه از At the Top SKY بازدید کنیم؟ همانگونه که در بالا نیز اشاره شد، یکی از رستورانها به نام المنتها است، که در ارتفاع 200 متری واقع شده و منظرهای از دبی را به نمایش میگذارد و توسط یک پایه از هر دو طرف دکل محافظت میشود و توسط یک آسانسور شیشهای دسترسی به آن ممکن میباشد. برج “Jumeirah Emirates” در جاده شیخ زاید واقع شدهاند و همانطور که میدانید، جاده شیخ زاید در مرکز منطقه تجاری شهر بین مرکز همایش بین المللی دبی و سالنهای نمایشگاه و “DIFC” دبی واقع شده است. قسمتهای متنوع آکواریوم در گروههای مختلفی دستهبندی شدهاند تا گردشگران بدون درسر بلیط دلخواه را خریداری کنند. گردشگرانی که علاقه خاصی به آبزیان دارند در قسمتهای مخصوصی از این آکواریوم میتوانند به ماهیها غذا بدهند و لحظههای آرامشبخشی را تجربه کنند. به لطف این قفسها، گردشگران میتوانند با خیال راحت از پشت میلههای فولادی، کوسههای تیزدندان را به تماشا بنشینند. خوشبختانه میلههای این قفسها به اندازهای مقاوم است که در برابر حمله ماهی ها در دبی خم به ابرو نمیآورد. جالب است بدانید که اولین و بزرگترین پیست اسکی سرپوشیده خاورمیانه در این مکان و در طبقه همکف آن قرار گرفته است. این سوئیت دارای 2 طبقه است که هر کدام دارای ابعادی به اندازه 225 و 315 متر هستند. زمانی که یک تیر آهن یا پایه سازه بر روی میلیون ها دانه شن قرار بگیرد هیچ تکانی نخواهد خورد که دلیل آن هم اصطکاک است. در دبنگ(Dabangg )، بیش از هزار طرفدار روی صندلی های چند ردیفی در یک متری صحنه به طور زنده خواهند نشست، که شاهکار عالی با اتومبیل های اختصاصی، حقه های طناب بازی و بیشتر از آن را نشان خواهد داد.

بیش از ده سال است که ساکنین و گردشگران، به خصوص خانوادهها، روزانه اوقات فراغت خود را چه به صورت پیک نیک و چه با استفاده از امکانات باربیکیوی پارک، در این فضای دلنشین و زیبا میگذرانند. این شهر بازی بیش از 40 اسباب بازی دارد که با طرح لگو ساخته شدهاند. این پیستها دارای شیب ملایمی هستند و به ویژگیهای ایمنی مجهز شدهاند و برای مبتدیان که تازه میخواهند اسکی را تجربه کنند، ایدهآل هستند. وبسایت رسمی موزه آینده دبی میگوید: «برای بهترین تجربه ممکن، نمایشگاههای ما به گونهای طراحی شدهاند که در یک توالی خاص در یک بازه زمانی مشخص از آن لذت ببرید. معماری خاص عربی و سنتی آن کاملا مشخصه قطر است. حروف عربی روی هر پنل طوری طراحی شده که تعادل بهینه بین نور طبیعی، گرمای خورشیدی و تهویه مطبوع را بدون لطمه به زیبایی معماری آن تضمین کند. آنها این ساختمان را روی یک پادیوم 7 طبقه ساخته اند و شامل 1608 هتل روم است. بیزینس بِی و برج خلیفه چشم اندازهایی فوق العاده برای این ساختمان 72 طبقه هستند. در ساخت این خانه از معماری خانه های قدیم ایران در ناحیه کویر و جنوب ایران الهام گرفته شده و مواد اولیه ساخت این خانه آهک و ساروج می باشد .این ساختمان قدیمی دارای یک حیاط بسیار بزرگ با پنج بخش مستقل برای افراد خانواده بوده که هر بخش آن شامل یک ایوان، مهمان خانه و تعدادی اطاق می باشد . منطقه شلوغ برج دبی، دارای برخی از نمادهای دیدنی تاریخی شهر است، مانند منطقه تاریخی الفهیدی، دفتر فرمانداری ، موزه دبی و … رستوران های این منطقه به انواع مختلفی تقسیم می شوند که تعداد قابل توجهی از آن ها با پسوند (حلال) از شما پذیرایی می کنند.

کیسه های پر از کندر، زیره، پاپریکا، زعفران، سماق و آویشن در کنار انواع عود و گلاب و بخور. قسمتی از شیشههای این آکواریوم نمایی به محیط بیرون از مجموعه دارد؛ در نتیجه میتوانید بدون پرداخت هیچ هزینهای در کنار بازدید از دبی مال به تماشای محیط بیرونی آکواریوم دبی بنشینید. ساخت بزرگترین آکواریوم دنیا کار چندان سادهای نبود؛ در نتیجه مدیران گردشگری دبی برای ساخت این آکواریوم از شرکت استرالیایی پِدِل تِروپ (Peddle Thorp) کمک گرفتند. یکی از زیباترین این تصاویر، تصویر مربوط به استخراج مروارید از اعماق آب دریا میباشد که در آن چند تاجر مروارید، سنگهای وزنه، ترازو و غربال مخصوص این کار دیده میشوند. این پارک ساحلی وسیع که در مرکز دبی قرار دارد، ترکیبی ایدئال برای سپری کردن اوقاتفراغت و سرگرمی را فراهم کرده است تا همه افراد بتوانند از امکانات آن لذت ببرند. این برنامه برای افراد بالای 12 سال در نظر گرفته شده است. بنابر این به نوعی میتوان گفت که این برج شامل 209 طبقه می باشد.قیمت برج خلیفه چقدر است؟ این برج مسکونی 414 متری که دارای 101 طبقه و 6 طبقه زیرزمینی نیز میباشد، توسط سرمایه گذاری هلدینگ تَمیر ساخته شده است. این ساختمان دارای بخشهای مسکونی و تجاری میباشد. هدف از ظاهر کمکربن و مزین به پولاد ضد زنگ این است که آیندهگرایانه به نظر برسد و نشان دهد ساختمانها میتوانند اشکال مختلفی به خود بگیرند و همچنان جذاب باشند .نمای این ساختمان با 1024 قطعه به طول 14 کیلومتر از چند جمله عربی که توسط هنرمند اماراتی، «مطر بن لاحج» طراحی شده، زینت داده شده است. این موزه که بنیاد «آینده دبی» آن را بنا کرده، قرار بود سال ۲۰۲۱ افتتاح شود اما تا پایان سال نیز تکمیل نشد و دولت امارات متحده عربی نهایتاً موزه را در ۲۲ فوریه ۲۰۲۲ افتتاح کرد.

به لطف چنین مخزنی، انواع آبزیان دریایی در گوشهوکنار این آکواریوم جولان میدهند. اسبهای دریایی که در آبهای آرام آکواریوم خرامان شنا میکنند، مارماهیهای خوشخطوخال و دلقکهای ماهیهای پرجنبوجوش، جاذبه های دیدنی آکواریوم دبی را تشکیل میدهند. در این آکواریوم قسمت مخصوصی برای برگزاری جشنتولد کودکانه وجود دارد. قسمت غذاخوری این رستوران در فضای سبز و مشرف به استخر ساخته شده است. هتل “Jumeirah Beach” یکی از نمادینترین طرحهای ساختمانی در دبی است. قبل از اینکه برای خرید بلیط هواپیما اقدام کنید و راهی دبی شوید؛ پیشنهاد میکنیم لیستی از جاذبه های گردشگری دبی را به همراه داشته باشید تا طی یک برنامه ریزی تفریحی گردشگری از سفرتان لذت بیشتری ببرید. نمای موزه در طی یک سال نزدیک به 4000 مگاوات انرژی را از طریق پنلهای خورشیدی میگیرد. طبقه آخر موزه آینده به کودکان اختصاص داده شده تا در آن مشغول بازی شوند. بهترین راه برای رسیدن به این موزه استفاده از مترو خط قرمز است. لازم به ذکر است که علاوه بر دبی سایر شهرهای امارات نیز شرایط مناسبی برای زندگی دارند و باید گفت که به طور کلی انتخاب کشور امارات برای زندگی به دلیل بالا بودن امکانات و خدمات مختلف، انتخاب خوب و مناسبی است. نکته ای که باید به آن توجه داشت، این است که دهکده جهانی دبی در روز های پنجشنبه و جمعه یک ساعت بیشتر باز است و می توانید از ساعت سه و نیم عصر تا یک بامداد در این مرکز گردشگری، به تفریح بپردازید.

به لحاظ شرایط زیستمحیطی نیز آکواریوم دبی امکاناتی کاملاً شبیه به محیط دریا را برای آبزیان فراهم کرده است. دبی یکی از زیباترین شهر های خاورمیانه، همواره تفریحات جذاب و سرگرم کننده ای را برای تمام سنین ایجاد کرده است. لازم به ذکر است گردشگرانی که با کوسهها شنا میکنند باید از سلامت کامل جسمانی برخوردار باشند و ۱۰ سال یا بیشتر سن داشته باشد. قایقهای شیشهای در آکواریوم زیردریایی دبی هر ۱۰ تا نهایتاً ۲۰ دقیقه حرکت میکنند. قسمتی از آکواریوم به فروش سوغاتیهای دریایی اختصاص دارد. اگر به مرکز خرید برجمان رفتید سعی کنید حداقل سه ساعت را برای بازدید از فروشگاه ها و برندهای این مجتمع اختصاص دهید. کاوان تامین یک شرکت ارائه دهنده خدمات بازرگانی است که شما را به بازارهای خارجی وصل می کند و شما می توانید با کمک این مجموعه به طور مستقیم از بازارهای چین، امارات و ترکیه خریدهای خود را انجام دهید. همچنین در این مرکز خرید، امکانات تفریحی و سرگرمی زیادی وجود دارد که شامل رستورانها، کافهها، بولینگ، سینما و مراکز بازی است. سینمای مخصوص کودکان (Reel Junior) یکی دیگر از امکانات جذاب سینما ریل است که با طراحی جذاب و رنگارنگی که دارد، فضای خوشایندی برای کودکان فراهم میکند. پوشیدن لباسهای نامتعارف برای آقایان و بانوان در این آکواریوم ممنوع است. از آنجایی که کف این قایقها شیشهای است، گردشگران فرصتی پیدا میکنند تا از نزدیکترین فاصله ممکن، زندگی آبزیان بزرگترین آکواریوم جهان را ببینند. ممکن است فکر کنید که امارات یک کشور کویری است و هیچ جاذبه طبیعی و فضای سرسبزی ندارد اما این شهر مدرن، برای این مشکل هم چارهای پیدا کرده است.

البته در مورد شیشه آبکاری شده آبی رنگ آن، لازم به ذکر است که به پروژهها سیالیت سورئال میدهد، دقیقا شبیه چیزی که از آن الهام گرفته است- موج شکسته. تصفیههای بزرگ و پیشرفته، مدرنترین تجهیزات آکواریومی و استفاده از جدیدترین فناوریهای روز در این مخزن آبی باعث شده تا آکواریوم بزرگ دبی بهترین جولانگاه مصنوعی آبزیان در جهان باشد. دراگون مارت یکی دیگر از مراکز خرید دبی است که در بخش ورودی خود یک مجسمه اژدهای خاص دارد که بسیاری از آن برای لوکیشن عکاسی استفاده میکنند! برای اثبات این گفته کافی است به عروسهای دریایی نگاهی بیندازید که در اعماق اقیانوس با نازوکرشمه خودنمایی میکنند. این تم پارک بخشی از پارک ها و استراحتگاه های دبی واقع در جاده شیخ زاید می باشد. پارک آبی آکوا وِنچِر درست کنار یکی از معروف ترین هتل های دبی ، هتل آتلانتیس دبی واقع شده است و مهمانان هتل آتلانتیس بدون پرداخت ورودی به این پارک دسترسی دارند. اشاره کرد. قطعات چرخ و فلک چشم دبی در کشور امارات ساخته و به جزیره آب های آبی فرستاده شده اند. بازدید از گوریلهای مهربان جنگلهای سرسبز اوگاندا، کوسهنهنگهای بزرگ اما دوستداشتنی و فیلهای بامزه در برنامه باغوحش واقعیت مجازی وی.آر.زو (VR Zoo)، به چشم میخورد. قایقسواری شیشهای، بازدید از حیوانات شبزیست صحرا و غواصی در کنار کوسهها را میتوان از دیگر جاذبه های دیدنی آکواریوم بزرگ دبی نام برد. در کنار بازدید از زندگی کوسهها، گردشگران با زندگی دیگر آبزیان اعماق اقیانوس نیز آشنا میشوند. برای بازدید از این بازار، باید به گونه ای در آنجا حضور یابید که به تعطیلی بازار نخورید. مجسمه ایی از سه دست رقصنده در کاخ سفیدی قرار دارد ، ورودی مجلل و ملودیهای پاپ هندی ورود شما را به پارک خوش آمد می گویند و در آنجا چیزهای زیادی برای کشف کردن وجود دارد … اما لازم به ذکر است که با کشف نفت در امارات در سال 1960 تغییرات شگفت انگیزی در آن به وجود آمد.

تحقیق کاملی راجع به برج العرب دبی درواقع یکی از رویکردهای بسیار مهمی است که در این سالها توجه بسیاری از اساتید و پژوهشگران را برانگیخته است. اگر پس از گشت و گذار در این مجموعه به استراحت نیاز پیدا کردید اصلاً نگران نباشید؛ چون در نزدیکی پارکینگ گراند تختهایی برای استراحت در نظر گرفته شده است. با چنین تجارت پررونقی، دبی به شهر طلا مشهور شده است. سفارش ساخت طلا. جواهرات و زیورآلاتی که در آن ها از طلا استفاده شده است، گزینه ای جذاب و ایده آل برای هدیه محسوب می شوند. شهرت بازار طلا دبی زمانی به اوج خود رسید که در دهه 40 میلادی تمامی بازرگانان و کار آفرینان از کشورهای هند و ایران غرفه های خود را در این بازار برپا و افتتاح کردند . او به عنوان مدیر طراحی پروژه برای اَتکینز، یکی از مشاوران چند رشتهای پیشرو در جهان، کار میکرد. یکی دیگر از سازههای معروف در دبی “JW Marriot Marquis” است که دارای دو برج با طراحیهای یکسان است. آکواریوم دبی زیباترین آبزیانی که در اعماق اقیانوس زندگی میکنند را در خود جای داده است. آکواریوم دبی چگونه ساخته شد؟ طبق آماری که در سال 2015 منتشر شد در طول یک هفته 8000 پروازِ 140 شرکت هواپیمایی، به مقصد 270 کشور جهان در 6 قاره از کرهی زمین از طریق فرودگاه دبی انجام گرفته است. این موسیقی شامل موفقیت هایی از فیلم های بالیوود و همچنین آهنگ های اصلی است. تم پارک بالیوود دبی الهام گرفته شده از نه فیلم برتر تاریخ صنعت سینمایی هند است: راک آن! برای شروع ماجراجویی هایی اصلی به سینمای ۴ بعدی این استودیو بروید و همراه با کریش در آسمان پرواز کنید و وقتی به دنیای واقعی برگشتید به اجرای نمایش رقص سنتی “Rangmanch” بروید و بدون دیدن پیش صحنه های تولید فیلم های بالیوودی از این استودیو خارج نشوید.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با اجاره خودرو در دبی وب سایت خود باشید.





:: بازدید از این مطلب : 52648
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: