نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی

Daily #Crypto Market Watch & Major #CryptoNews - #CryptoIkonMedi branding graphic design news زعبیل یک پارک ایدهآل برای کودکان است، زیرا گزینههای زیادی برای سرگرمی آنها و کل خانواده فراهم آورده است. بنابراین با دوستان یا خانواده به دریاچههای القدره بروید و از یک روز سرگرم کننده در دیدنیترین جاذبه صحرایی دبی لذت ببرید. در ساخت این خانه از معماری خانههای قدیم ایران در ناحیه کویر و جنوب ایران الهام گرفته شده است و مواد اولیه ساخت این خانه آهک و ساروج می باشد .این خانه دارای یک حیاط بسیار بزرگ با پنج بخش مستقل برای افراد خانواده بوده است که هر بخش آن شامل یک ایوان، مهمان خانه و تعدادی اطاق می باشد . دیوارهای این قلعه از مرجان و صدف دریا ساخته شدهاند که با آهک به هم چسبیدهاند. دیوارهای این مسجد رو بهسوی کعبه ساخته شدهاند و مهراب مسجد نیز رو به قبله است. خلفای فاطمی با فرمانروایان عباسی و بیزانسی رقابت داشتند و همگی علاقه مند بودند تا کاخ ها و مساجد لوکس تری بسازند و همین موضوع سبب شد تا بناهای متعددی از زمان این دو دودمان به جا بماند و سازندگان بعدی هم از سبک و سیاق آن ها پیروی کنند. حاکمان فاطمیان با فرمانرواهای عباسی و بیزانس نیز رقابت داشتند تا همگی کاخ ها و بناهای لوکس تری نیست به هم بسازند؛ همین موضوع سبب شد تا بناهای متعددی در زمان حکومت این دو دودمان به جا بماند و حکومت های بعدی هم از این سبک معماری نیز پیروی کنند. در این موزه تاریخ زنده دبی را مشاهده میکنید؛ صداها، جلوههای ویژه، ماکتها و نقشههای موجود در این موزه آن را به یکی از جذابترین مکان های دیدنی دبی تبدیل کرده است. در ورودی قلعه، یک در بزرگ با میخهای آهنی وجود دارد و دیوارها و برجهای جنگزده آن گواه منازعات گذشته هستند.هدف اصلی از پیدایش آن عرضه و ثبت زندگی سنتی بود که بخش عمدهای از آن با سرعت در حال محو شدن است.در ورودی موزه، بازدیدکننده میتواند مجموعهای از نقشههای قدیمی خلیج فارس و امارات را همراه با عکسهای هوایی که توسعه شهری قابل ملاحظه دبی را بین سالهای 1960 و 1980 نشان میدهند، مرور نماید.

البته به طور کلی با زندگی در امارات نگران پرداخت مالیت نخواهید بود چرا که یا شهرهای این کشور مالیاتی از مردم دریافت نمیکنند و یا میزان آن بسیار کم و ناچیز است. هزینههایی که باید برای رستورانها، تفریحات و موارد دیگر بپریدازید، کاملاً بستگی به شما و آن خدمتی دارد که دریافت کردهاید. شما باید جاهای گردشگری دبی را بشناسید و برای بازدید از آنها برنامه ریزی کنید تا مطمئن شوید زمان کافی برای دیدن تمام مکان های گردشگری دبی دارید. یک آمفی تئاتر بزرگ نیز وجود دارد که محل برگزاری کنسرت ها در زمان تعطیلات عمومی و موقعیت های خاص می باشد. در قسمت داخلی آن ۷ طبقه وجود دارد که طبقه ۶ و ۷ اجازه بازدید ندارد و شما در زمان ورود به ساختمان، به طبقه ۵ هدایت خواهید شد و پس از آن به ترتیب میتوانید از طبقه ۴ تا ۱ نیز دیدن کنید. شاید خور دبی ، پس از تفریحات لوکس و مدرن دبی، یکی از آن جاهایی باشد که برای کشف حقیقت باید از آن دیدن کنید. در معرفی دبی باید بدانید که تعداد مهاجران در این شهر بسیار بیشتر از بومیان است. امروز قصد داریم نمونهای از شگفتیهای این شهر را به شما معرفی کنیم. از غواصی برای صید مروارید امروزه هم به عنوان بخش کلیدی فرهنگ اماراتی یاد میشود و بازدیدکنندگان می توانند در موزه مروارید دبی اطلاعات بیشتری در اینباره کسب کنند.

این آب نما موزیکال است و در برخی از فواره ها آب به ارتفاع ۱۵۰ متری پرتاب میشود. برج خلیفه، با ارتفاع 828 متر، بلندترین برج دنیاست که در شهر دبی کشور امارات متحده عربی واقع شده است. به گزارش سرویس بین الملل دبی بیشترین جمعیت را در میان این هفت امارت دارد و دومین امارت بزرگ آن بعد از ابوظبی می باشد.دبی از دیگر امارتهای امارات متحده عربى متمایز می باشد از این لحاظ که درآمد نفت آن تنها 6% از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد و اکثر درآمد امارت دبى از منطقه آزاد جبل علی یا (JAFZ) می باشد و همچنین از گردشگری و دیگر خدمات تجاری. نام قسمت ها و جزایر مختلف پالم جمیرا : پالم جبل علی و پالم دیره نام دارند.این جزایر توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم به منظور افزایش میزان جهانگردی دبی راه اندازی شدند. برج خلیفه در بلوار شیخ محمد بن رشید واقع شده است. اپرای دبی در بلوار شیخ محمد بن رشید واقع شده است. این آکواریوم در کنار دبی مال و برج خلیفه و در بلوار شیخ محمد بن رشید قرار دارد. یکی از مکانهای دیدنی دبی خانه شیخ سعید اقامتگاه رسمی شیخ سعید آل مکتوم، امیر دبی (1958-1912) و پدر بزرگ امیر کنونی، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم مرمت شده است تا بار دیگر در انتهای تونل شندغه دبی با سربلندی بایستد.

این جزایر توسط املاک نخل احداث گردید.این جزایر پالم جمیرا، پالم جبل علی و پالم دیره نام دارند.این جزایر توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم به منظور افزایش میزان جهانگردی دبی راهاندازی شدند. مرکز خرید ابن بطوطه در بزرگراه شیخ زاید، نزدیک ورودی ۶ منطقهی آزاد جبل علی قرار دارد. برج خلیفه آسمان خراشی است که در شهر دبی قرار دارد. برای تعمیق درک خود از دومین دین بزرگ جهان ، از مسجد جمیرا ، تنها مسجد دبی که برای عموم مردم آزاد است و یکی از دو مسجدی در امارات متحده عربی که برای غیرمسلمانان باز است بازدید کنید. برخی مساجد دبی به افراد غیر مسلمان اجازه ورود نمی دهند و حتی برخی دیگر اجازه ورود به بانوان نیز نمی دهند اما ورود به این مسجد برای عموم آزاد است که البته رعایت حجاب و پوشش از قوانین این مساجد است. یکی دیگر از مکانهای دیدنی دبی پارک خور است.این پارک با طولی برابر 2.6 کیلومتر در امتداد خور دبی و در حد فاصل دو پل المکتوم و القرهود در بخش بردبی قرار گرفته است. در آکواریوم دبی قایقهای کف شیشهای قرار دارد که تورهای گردشی در آکواریوم برگزار میکند؛ آنها محبوبترین بخش آکواریوم دبی برای توریستها هستند. برنامههای اپرای دبی نیز تنوع زیادی دارند؛ به همین دلیل باید برنامه زمانی این مرکز را در زمان سفر خود چک کنید تا بتوانید زمانی که برنامه مورد علاقهتان برگزار میشود، به اپرا بروید. نکته مهمی که در زمان خرید پوشاک از دبی مال باید مد نظر شما باشد، مراجعه به این مرکز خرید عظیم در حراجی های فصلی است.

این بنای تاریخی و فوق العاده و زیبا در شب ها و با نور پردازی های بسیار زیبا و شگفت انگیز , مکانی دیدنی و بسیار خاص می شود که پیشنهاد می کنیم , اجاره ماشین در دبی دیدن از این مکان زیبا را از دست ندهید . یکی از موضوعات مهم که در مقاله ی « همه چیز درباره فرودگاه دبی به آن می پردازیم» وسایل حمل نقل این فرودگاه بزرگ است. از فرودگاه بین المللی دبی تنها با ۱۵ دقیقه رانندگی می توانید به این ساحل برسید. از امکانات دیگر این فرودگاه می توان به هتل های آن اشاره کرد و ویژه مسافرانی است که فاصله پروازی آن ها زیاد است. برخی از دیدنی های این دهکده عبارتند از: برج ایفل، هیروگلیف های مصر، شهر ممنوعه پکن، معابد های مختلف تایلند، برج پیزا، مجسمه آزادی، ساعت لندن، مسجد تاج محل، که به صورت مینیاتوری بازسازی شده و با نورپردازی فضای خاق العاده ای را ایجاد کرده است. جالب است بدانید که این آکواریوم زیر مرکز خرید دبی مال قرار دارد؛ اگر در طبقه همکف آن قدم بزنید، میتوانید از بالا گونههای مختلف موجود در آکواریوم را ببینید. موزه دبی یکی دیگر از مکانهای دیدنی دبی است.قلعه الفهیدی که در سال 1800 بنا گردید، موزه دبی را در خود جای داده و به نظر میرسد که قدیمیترین بنای دبی است.در گذشته، از این قلعه برای دفاع از شهر دبی در برابر قبایل جنگجوی همسایه استفاده میشد و در زمانهای مختلف تاریخی، به عنوان مقر حکومت، اقامتگاه امیر، انبار مهمات و زندان نیز مورد استفاده قرار گرفته است. این مسجد در سال 1976 ساخته شده است و از سنگ سفید تراشیده شده به سبک فاطمیون قرون وسطی در آفریقای شمالی و خاورمیانه ساخته شده است ، با سنگفرش های قلعه مانند و طاقنماهای تراشیده شده . تمامی اثرهایی که از فاطمیان در حال حاضر به جا مانده در شهر قاهره است و در دیگر سرزمین های اسلامی و عربی هم نمونه هایی از این سبک معماری می توانید مشاهده کنید.

این مسجد زیبا و فوق العاده به دلیل سنگ های بی نظیر و ممتازی که در نمای آن استفاده شده و نمونه ای از معماری نوین اسلامی به شمار می رود , یکی از پر بازدید ترین جاذبه های گردشگری دبی محسوب می شود . در داخل ، فضای آرام با تن های تسکین دهنده زردآلو ، کرم و آبی تخم مرغ اردک تزئین شده است ، با فانوس های برنجی نمازخانه مرکزی و گوشه های اطراف آن را روشن می کند. این طراحی نه تنها از نظر شکل فیزیکی نیروی وارده توسط باد در طبقات آخر را مهار میکند، بلکه به ساکنان هر کدام از طبقات نمایی منحصر به فرد و بدون اشراف به سوی سایر واحدها می دهد ، همچنین استفاده از طاق در نمای برج نشان دهنده الهام گرفتن طراحان برج خلیفه از معماری اسلامی است. این مسجد با الهام گرفتن از معماری مسجد الازهر قاهره ساخته شده و البته فضای آن حدوداً ۸ برابر بزرگتر است. این مسجد زیبا شباهت بسیار زیادی به مسجد الازهر قاهره دارد که 8 برابر بزرگتر از آن است . همچنین در این بخش سرگرمیهای هیجانانگیز دیگری مثل برجهای مرتفع وجود دارد که کودکان میتوانند از پلههای برج بالا بروند تا نمایی تماشایی از لگولند را مقابل چشمان خود مشاهده کنند و حتی میتوانند از برج به محفظه امن زیر آن بپرند و اوج هیجان را تجربه کنند. با اینکه این تفریح کاملا امن و بدون خطر است، اما بسیار نفسگیر خواهد بود. اگر می خواهید با دوستان خود به رقابت سرعت بپردازید این سرسره بسیار مناسب شما خواهد بود. یک عکس یادگاری با دلفین ها سوغاتی است که از دلفیناریوم دبی به یادگار می برید. بچهها و والدین میتوانند به طور یکسان در پارک برفی دوطرفه بزرگ که به مساحت 3000 مترمربع، بزرگترین پارک برفی سرپوشیده در جهان است، تفریح کنند.

این جزیره 5 کیلومتر در 5 کیلومتر بوده و مساحت کل آن بیشتر از 800 زمین فوتبال است. جالب است بدانید برای ساخت آن یک جزیره مصنوعی در دریا ایجاد شد و معماری شبیه بادبان برافراشته کشتیهای عربی دارد. کلیه مصالح از معادن امارات متحده عربی استخراج خواهند شد. امارات متحده عربی، دبی، جاده جمیرا بیچ، محله جمیرا. مسجد جمیرا در جاده ساحلی جمیرا در محله شیک جمیرا 1 واقع شده است. اگر به تفریحات آبی و ساحلی علاقه دارید، بازدید از ساحل جمیرا که در جاده جمیرا واقع شده است را فراموش نکنید. برج العرب در ساحل جمیرا قرار دارد. اگر احیانا مال آف امارات را نمی شناسید، باید به شما بگوییم که این مرکز خرید همان مرکز خریدی است که مرکز سرپوشیده اسکی دبی در آن قرار گرفته است. از نظر معماری نیز، مسجد جمیرا قابل توصیف نیست و فقط باید آن را ببینید! این برج ارتفاعی به اندازه 321 متر دارد و با اینکه آن را به عنوان یک هتل می شناسند، اما 39 درصد فضای آن به صورت مسکونی نیست. در طول 2.3 کیلومتری پارک در امتداد خور، یک ماشین کابلی ، به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد تا سوار بر آن (در ارتفاع 30 متری از سطح زمین) به تماشای پارک و خور دبی بپردازند. حتی این امکان هم وجود دارد که یک اتاقک خصوصی در لیزی ریور کرایه کنید تا به دور از هیاهوی پارک روزی سرشار از آرامش داشته باشید. قبل از ساخت نهایی پروژه از اسکن لیزی برای مقایسه سازه ساخته شده استفاده شده ست که در نوع خود بی نظیر است. البته باید توجه داشته باشید که در روزهای معمولی این پارکینگ فقط در 4 ساعت اول صبح رایگان است و در روزهای جمعه و شنبه و سایر تعطیلات به طور کلی رایگان خواهد بود.

اگر به دنبال فروشگاه های مواد غذایی، وعده های غذایی کوچک و یا اسنک هستید باید به سالن عمومی ترمینال 1 و 3 مراجعه کنید. علاوه بر طلا سایر کالاها نظیر الماس ، پلاتین ، نقره و بدلیجات هم در این محل وجود دارد ، تنها نکته در حین خرید این است که حتما با صاحبین این فروشگاه ها بر سر قیمت چانه بزنید تا کلاه سرتان نرود ، از آنجایی که اماراتی ها از دیر باز با ایرانیان مشکل داشتند در اکثر مراکز خرید و بازارهای خود اجناس چندین برابر به ایرانیان اعلام می کنند ، در ادامه معرفی جاذبه های گردشگری خارجی و در این مقاله با یکی از بهترین مراکز خرید دبی آشنا خواهید شد . هزینه بلیط کمبو این پارک آبی یعنی (پارک آبی و آکواریوم آتلانتیس) درب گیشه 375 درهم و کودکان 3 تا 7 سال 355 درهم می باشد. این پارک آبی دبی که جزو محبوب ترین و بزرگترین پارک آبی های دبی هم هست، قیمت پارک آبی دبی برای بزرگسالان 320 درهم و کودکان 3 تا 7 سال 300 درهم است. این جزیره مصنوعی که در نزدیکی هتل برج العرب قرار دارد، از جمله بزرگ ترین جزایر مصنوعی جهان است و با فضای سبز و امکانات تفریحی فراوانی، شامل رستوران های معروف، مراکز خرید و هتل های لوکس، یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری در دبی است. مقابل درب ورودی، محراب قرار دارد و طاقچهای که روی دیوار است قبله را نشان میدهد. این خانه که قدمت آن به سال 1896 باز میگردد، امروزه کلکسیون نادری از عکسهای تاریخی، سکه، تمبر و اسناد تاریخی دبی را در خود جای میدهد. ظرفیت این مسجد به گونهای است که بیش از 1300 نمازگذار را در خود جای میدهد. این سازه سنگی در دوران قرون وسطی با توجه به سنت فاطمی ساخته شده است که با دو مناره خود به خوبی توانسته جزئیات ظریف سنگکاری را به همگان نشان بدهد .

این مسجد دارای یک گنبد زیبا به ارتفاع ۱۶ متر و دو مناره بطول تقریبی ۴۰ متر و یک منبر بسیار زیبا و مجلل که نمونه ای از معماری نوین میباشد است . مسجد جمیرا نمونه خوبی از معماری اسلامی است. حتی اگر قصد خرید ندارید پیشنهاد میکنیم که به اینجا سری بزنید، مطمئناً راه روفتن در زیر گنبد بزرگ آبی این مجموعه به شما حس خوبی خواهد داد. در این ساحل خبری از شلوغی و هیاهو نیست، شما میتوانید در ساحل مرکاتو نهایت آرامش را از دریای نیلگون خلیج فارس بگیرید و در کنار ساحل راه بروید بدون اینکه صدا و شلوغی شما را آزار دهد. این ساحل یکی از مشهورترین جاهای دیدنی دبی به شمار میرود که بسیاری از مسافران بهخاطر محل اقامتشان، در همان ابتدای سفر از آن بازدید میکنند. بسیاری از هتلهای دبی در کنار این ساحل واقع شدهاند و اتاقهایشان نمای دریا و ساحل جمیرا دارد. اولین چیزی که بعد از ورود به طبقات بالای این برج توجه شما را جلب میکند، نمایی است که از شهر دبی میبینید؛ نمایی ۳۶۰ درجه که هم بیابانهای امارات را به نمایش میگذارد و هم نمای اقیانوس دارد. جالب است بدانید که پشمک حاج عبدالله، یکی از معروفترین و خوشمزهترین پشمکهای ایران را تولید میکنند نیز در این غرفه شعبه دارند و امکان دارد تابلوی الکتریکی آن چشم شما را خیره و مانند ما شما را نیز متعجب کند!





:: بازدید از این مطلب : 15431
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: