نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی

 

رنگ زدن به کانکس  در وهله اول برای جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی طراحی شده است  چرا که کانکس ها بعد از تولید به صورت خام هستند و به رنگ کوره ای ساخته شده اند . دلیل بعدی رنگ کردن کانکس ها این است که کانکس های رنگی جذابیت خاصی دارند و بسته به کاربرد آن باید رنگ مورد نظر را انتخاب کنیم .

 برای مثال کانکس ویلایی یا اداری کاربری مختلفی دارند پس باید در انتخاب رنگ هم باید مطابق به کارایی آنها رنگ زده شود .  برای کانکس های مسکونی که در مناطق شمالی یا جنگلی  هستند نیز برای رنگ آمیزی شان از رنگ های پلی استر استفاده می کنند تا علاوه بر زیبایی، پوشش بیرونی کانس  در برابر رطوبت و نفوذ آب مقاوم باشد.

تاثیر رنگ کانکس در کاربرد آن

رنگ کانکس معمولا بر اساس نوع و هدف آن تعیین می شود. مشاهده کانکس  به شما در درک کاربرد آن کمک می کند. به عنوان مثال یک کانکس فست فود باید از رنگ های جذاب باشدتا در جذب مشتری و افزایش فروش کمک کند.

مثال بعدی کانکس های نگهبانی هستند که باید رنگ مشخصی داشته باشند تا افراد با دیدن سازه بلافاصله هدف آن را تشخیص دهند و در صورت لزوم بتوانند به نگهبانی مراجعه کنند.

رنگ های مختلف بر بهره وری، کارایی، زیبایی کانکس و سلامت روان انسان تاثیر دارد. رنگ های روشن مانند سفید باعث باز شدن فضای داخلی اتاق می شود. از طرفی رنگ های خاکستری و طوسی فضای کاری را خوب و حرفه ای می کند. رنگ های آبی و سبز نیز به افراد احساس آرامش می کنند.

رنگ های مورد استفاده برای رنگ آمیزی کانکس دارای ویژگی هایی از قبیل مقاومت بالا در برابر خوردگی، مقاومت در برابر رطوبت، شرایط سخت آب و هوایی و ... می باشد که قبل از رنگ آمیزی ابتدا سطح کابین را به خوبی شستشو می دهند تا ناخالصی ها از سطح پاک شوند. سپس سطح کانکس  با رنگ های مناسب رنگ آمیزی می شود.

مزایای کانکس رنگی

محافظت از سطوح در برابر رطوبت

  • شناسایی آسان
  • استفاده چند منظوره از کانکس رنگ شده
  • زیبایی و جذابیت را اضافه می کند
  • رنگ آمیزی سوله در گذشته

رنگ آمیزی فضای داخلی کانکس

رنگ داخلی کانکس باید با توجه به کاربری کانکس انتخاب شود. به عنوان مثال رنگ داخلی غرفه کارگاهی روشن و دارای نور کافی باشد تا افراد شاغل در غرفه خسته نشوند. همچنین برای شیک شدن ساختمان اداری بهتر است رنگی مانند خاکستری داشته باشد.

بنابراین پیشنهاد می شود خریدار ابتدا طرح ها و رنگ های مختلف را در نمونه ها ببیند و سپس رنگ داخلی مورد نظر را انتخاب کنند.

انواع رنگ برای رنگ آمیزی کانکس های رنگی

در ابتدا از رنگ های روغنی آلکیدی و کینیتکس برای رنگ آمیزی کانکس ها استفاده می شد. کانکس با این رنگ ها رنگ آمیزی شده بود و برای اجرای تمیز باید تمام استانداردها رعایت می شد.

با سردتر شدن هوا زمان رنگ آمیزی بیشتر شد و نتیجه خوبی نداشت. بنابراین این روش رنگی با روش رنگ کردن تمام اتومات جایگزین شده است.

سپس ورق های گالوانیزه با رنگ الکترواستاتیک جایگزین روش های قبلی می شود که هیچ مشکلی ندارند. اکنون برای رنگ آمیزی محوطه از ورق گالوانیزه با رنگ الکتریکی استفاده می شود. اگرچه سبک تصویر جدید تأثیر قابل توجهی بر قیمت کانکس نداشت.

ورق های رنگ الکترواستاتیک با ابزار مخصوص رنگ آمیزی می شوند و در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی بسیار مقاوم هستند. از این رو کار ساخت کانکس و سازه های پیش ساخته را جایگزین روش های قبلی کردند.

نتیجه گیری

در شرکت های کانکس سازی از جمله شرکت مدرن کانتین ،نمای داخلی و خارجی کانکس ها به درخواست و سفارش مشتری رنگ آمیزی شده و به دست مشتری می رسد.

مواد اولیه و رنگ هایی که برای رنگ آمیزی استفاده می شود کیفیت بالایی دارند و در برابر زنگ زدگی و خوردگی پایدار می مانند و کم رنگ نمی شوند. شما می توانید کانکس سفارشی خود را با رنگ دلخواه سفارش داده و در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

کافیست با شماره تلفن 09128898507  و 021-66824315  اطلاعات بیشتری کسب کنید و کانکس رنگی دلخواه  خود را درخواست کنید. مشاوران مدرن کانتین در این زمینه راهنمایی های لازم را برای انتخاب رنگ مورد نظر و خرید کانکس  به شما خواهند داد.





:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: